[A002][N002][A067] Randweg Eindhoven

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Rene » wo 28 mei 2008, 20:35

Men heeft duidelijk voor de tijdelijke situatie geen zwaar combiportaal met grote panelen willen plaatsen.
Voor een niet-definitieve situatie kan ik me de keuze goed voorstellen.

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door jeroent » wo 28 mei 2008, 23:11

Het levert trouwens flinke files op. De A67 staat op dit stuk nu 's ochtends echt dagelijks helemaal vast, terwijl dit eerder afhankelijk was van de dag/ongelukken etc.

pwouters
zandpaadje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 16:58
Locatie: Bergeijk

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door pwouters » wo 28 mei 2008, 23:23

Om van de High Tech Campus naar de A67 richting Eersel te komen, moeten we nu via de afslag Veldhoven rijden. Nu direct oversteken is een gevaarlijke zaak en daardoor verboden. Aan de hand vd foto van Koef kun je nu zien hoe de nieuwe situatie wordt . Volgens mij is het bij druk verkeer op de parallelbaan ook zeer gevaarlijk om direct van de HTC naar de A67 richting Eersel te gaan. Graag een mening !

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Rene » wo 28 mei 2008, 23:24

Het tijdelijke weefvak is te kort. Maar aan het wegprofiel kun je zien dat de doorsteek naar links geen blijvertje is.

Gebruikersavatar
koef
verkeersader
Berichten: 728
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door koef » do 29 mei 2008, 0:20

Dat doorsteken van de toerit vanaf HTC naar de A67 mocht in de oude situatie ook al niet. Het weefvak is nu nog korter geworden, maar zal in de uiteindelijke situatie, met de linksaffer bovenop het talud, weer ongeveer even lang zijn als voorheen. Bovendien gaat het aantal rijstroken terug van 5 naar 3, zodat je dan misschien wel weer mag oversteken. Zie ook de tracekaart, pagina 17.

Gebruikersavatar
koef
verkeersader
Berichten: 728
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door koef » do 29 mei 2008, 0:26

Snelwegfreak schreef:Kon je niet inzoomen op het zwarte onderin de bies waarop te zien is welk bedrijf hem heeft gemaakt?
Zie hier :) Niet hetzelfde bord, wel zelfde fabrikant. In die fotoreeks kun je nog meer nieuwe borden vinden die aan het pas geopende stukje parallelbaan staan.

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door peejay » do 29 mei 2008, 13:07

De situatie is hier nu zeer onduidelijk. Direct voor het viaduct van de High Tech Campus staan beide borden ook (links 2 rijstroken naar A67, rechts 3 rijstroken naar A2). Maar op dit punt zijn er nog maar 3 rijstroken. Het is dus volstrekt niet duidelijk welke rijstrook waarheen voert. Net na het viaduct komt er rechts een nieuwe rijstrook bij, en even later komt de invoerer van de High Tech Campus er als extra rijstrook bij. Pas dan liggen er 5 rijstroken.

Feitelijk is de oude situatie nagebootst, maar dan veel onduidelijker, en over een veel kortere lengte.
Rij met je hart

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door IQ[] » do 29 mei 2008, 17:16

Zo te zien is er juist op dit punt een ongeluk gebeurd met een vrachtwagen.

Gebruikersavatar
koef
verkeersader
Berichten: 728
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door koef » do 29 mei 2008, 18:33

Afbeelding
(klik voor full-size)

Iets na de splitsing, alhoewel die kantstreep voor het chevronbord er niet fris uitziet. Het nieuwe kunstwerk 22 was gelukkig onbeschadigd.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Rene » do 29 mei 2008, 19:02

En dan ook nog zo'n BMW-hork die zich er pal voor het einde van het weefvak nog even tussen moet wringen...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Wouter N14 » do 29 mei 2008, 19:03

Misschien omdat die daar voor het eerst reed en niet eerder kon weten dat de A2 er af gaat, omdat een aannemer-hork onduidelijke borden heeft neergezet.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door harry » do 29 mei 2008, 19:06

Ik loop een beetje achter op het forum, maar ik moet even kwijt dat de fotoreportages (met begeleidende teksten) van PW100/VAHS prachtig zijn!
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Rene » do 29 mei 2008, 19:07

@Wouter N14: Kleine kans, dit type auto is namelijk kenmerkend voor dit type overtreding ;)

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Wouter N14 » do 29 mei 2008, 19:10

^^ Dat is vaak waar, maar niet altijd. :yes:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
koef
verkeersader
Berichten: 728
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door koef » do 29 mei 2008, 22:49

Eindhovens dagblad schreef:
Busreisje door de 'bouwput' randweg

door Lizette van Neer. donderdag 29 mei 2008 | 03:02 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 29 mei 2008 | 07:53

EINDHOVEN - Wie wel eens wegwijs wil worden gemaakt in die 'spaghetti van wegen' die de Randweg Eindhoven wordt, kan zaterdag meerijden in een bus van aannemer Heijmans in een rondje over de randweg op de Dag van de Bouw.

De verbreding van de A2/A67 is misschien wel de grootste etalage van Heijmans. Vrachtwagens, loaders, hijskranen, een complete betonfabriek, zowat alle bouwmaterialen zijn te vinden op de dertig bouwplaatsen. Tot 2010 werken er zo'n 650 mensen.

Het is voor het eerst dat initiator Heijmans op deze wijze tekst en uitleg geeft aan het publiek over de randwegwerkzaamheden. Projectdirecteur E. van den Broek: "We krijgen allerlei vragen en verzoeken. Onlangs nog is er een Tsjechische delegatie komen kijken, scholen en gemeenten, technici, er is veel belangstelling. Maar concurrerende bedrijven houd ik een beetje af hoor." Als de randweg klaar is, zijn er straks nog slechts enkele op- en afritten aan de A2/A67. Wie dan bij Leenderheide abusievelijk de A2 oprijdt, heeft pas bij Eersel, Best-Zuid of Best-West de mogelijkheid om te keren. Nieuw zijn dan de parallelrijbanen (N2 genoemd) voor regionaal verkeer. Die worden nog dit jaar in gebruik genomen als tijdelijke rijbanen.

Het verkeer gaat straks in drie niveaus over knooppunt De Hogt: op 'maaiveld' in de richting Antwerpen en Tilburg, over het viaduct (van Maastricht/Venlo richting Den Bosch en omgekeerd) en via de parallelrijbanen over de twintig meter hoge fly-over vanuit Tilburg naar Maastricht.

- Na de officiële opening rijdt de eerste bus zaterdagochtend om 10.30 uur over de randweg. Meerijden is gratis en kan elk half uur tot 16.00 uur. Opstaplocatie is het informatiecentrum van Rijkswaterstaat op het parkeerterrein van het Máxima Medisch Centrum aan De Run in Veldhoven. Medewerkers van Heijmans en Rijkswaterstaat geven uitleg onderweg. Er wordt niet gestopt.
Helaas, geen KW 19 alpinisme dus.
Laatst gewijzigd door koef op do 29 mei 2008, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

PW100
verkeersader
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:00
Locatie: Oisterwijk

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door PW100 » do 29 mei 2008, 23:22

^^
^^
Graag gedaan Harry! :D Toch altijd leuk om die waardering ook daadwerkelijk te lezen. Volgende keer pakken we er eentje op :biertjes: [niet voor het rijden uiteraard!]

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door rene154 » vr 30 mei 2008, 2:18

Rene schreef:@Wouter N14: Kleine kans, dit type auto is namelijk kenmerkend voor dit type overtreding ;)
Precies de reden waarom ik altijd weer op de invoegende strook ga rijden ( met de snelheid van de andere stroken mee) als ik dit type auto (en nog een paar andere, overigens) in de achteruitkijkspiegel zie. ( zeer kleine kans dat ze mij weten te passeren ;) ).

Remco
stadsweg
Berichten: 495
Lid geworden op: di 06 mar 2007, 18:00

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Remco » vr 30 mei 2008, 8:56

rene154 schreef:
Rene schreef:@Wouter N14: Kleine kans, dit type auto is namelijk kenmerkend voor dit type overtreding ;)
Precies de reden waarom ik altijd weer op de invoegende strook ga rijden ( met de snelheid van de andere stroken mee) als ik dit type auto (en nog een paar andere, overigens) in de achteruitkijkspiegel zie. ( zeer kleine kans dat ze mij weten te passeren ;) ).
En het nut van deze actie is????

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door harry » vr 30 mei 2008, 11:02

Remco schreef:En het nut van deze actie is????
Waardering van tientallen medefilerijders.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Remco
stadsweg
Berichten: 495
Lid geworden op: di 06 mar 2007, 18:00

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Remco » vr 30 mei 2008, 13:24

harry schreef:
Remco schreef:En het nut van deze actie is????
Waardering van tientallen medefilerijders.
Ik vind het irritant kleinzielig moraalridderig gedrag. Wat kan jou het schelen dat zo iemand dat doet? Als je zo graag met je vingertje wil zwaaien moet je bij de (vrijwillige) politie gaan.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Wouter N14 » vr 30 mei 2008, 18:31

Probleempje kan wel zijn dat die auto's die jou rechts willen passeren niet per sé in overtreding zijn. :idea:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door rene154 » za 31 mei 2008, 0:43

Remco schreef:
harry schreef:
Remco schreef:En het nut van deze actie is????
Waardering van tientallen medefilerijders.
Ik vind het irritant kleinzielig moraalridderig gedrag. Wat kan jou het schelen dat zo iemand dat doet? Als je zo graag met je vingertje wil zwaaien moet je bij de (vrijwillige) politie gaan.
Ik weet niet of je het weet, maar dit soort acties zijn juist de acties die file's alleen maar verlengen. Het is asociaal rijgedrag en aangezien ik ook nog ns zelf extra vertraging oploop door dit soort ondoordachte ( niet te vergeten gevaarlijke) acties ( met 100 km/uur langs een file rijden, op het laatste moment hard afremmen om nog even in te kunnen voegen waardoor alle auto's die net weer een beetje vaart beginnen te maken weer keihard op de rem moeten) probeer ik dat tegen te gaan. Even een vergelijking Remco: Als jij in de rij voor de kassa in de supermarkt staat en iemand gaat ineens voor jou in de rij staan, zeg je daar toch ook iets van? Of laat je hem gewoon voor, omdat je jezelf anders kleinzielig en een moraalridder vindt?

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door rene154 » za 31 mei 2008, 0:49

Wouter N14 schreef:Probleempje kan wel zijn dat die auto's die jou rechts willen passeren niet per sé in overtreding zijn. :idea:
Uiteraard niet bij normale invoegstroken, maar daar zie je ook niet al te vaak dat mensen zich echt heel asociaal gedragen. Ik heb het meer over de automobilisten die (vrij hard) over rijstroken rijden waar een groot rood kruis boven hangt. In mijn ogen zouden dat soort overtredingen harder aangepakt moeten worden.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door IQ[] » za 31 mei 2008, 9:35

Zullen we het weer over de bouwput, die Randweg Eindhoven heet, gaan hebben? Dank u!

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door boe! » za 31 mei 2008, 9:37

Rene schreef:En dan ook nog zo'n BMW-hork die zich er pal voor het einde van het weefvak nog even tussen moet wringen...
Als ik in die BMW had gezeten dan was ik vlak voor het chevronbord naar rechts gegaan (die ruimte is er zo te zien) en was ik vervolgens over de lege linkerrijstrook doorgereden tot aan het wagentje van Rijkswaterstaat. Deze rijstrook is namelijk niet afgekruisd en je moet het asfalt natuurlijk wel zo optimaal mogelijk benutten.

@IQ: ja is goed. ;)

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20582
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door waldo79 » za 31 mei 2008, 11:19

^^Volgens het principe: geef de ritser de ruimte.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8655
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Hajo » za 31 mei 2008, 14:03

^^ Precies: bij een pijl boven een rijstrook mag je die rijstrook gewoon tot het rode kruis blijven volgen. Het verbod voor het volgen van de rijstrook gaat namelijk pas in vanaf dat rode kruis.

Kortom: een pijl geeft aan dat je de rijstrook dient te verlaten. Op de foto: naar rechts. Je moet dan eigenlijk de rijstrook blijven volgen totdat je het rode kruis (of andere fysieke afzetting) ziet, pas daar voeg je in volgens het principe "ritsen". Zo wordt de capaciteit van de weg optimaal benut.

Je snelheid bij het passeren van de file dient aangepast te zijn. Staat het verkeer op de andere rijstrook stil of rijdt het erg langzaam, dan moet je er natuurlijk niet met 100 km/h langszoeven. Als eerste hou je de maximum snelheid van de matrixborden aan. Rijdt het verkeer op de andere rijstrook echter langzamer dan wat de matrixborden als maximum aangeven, of staat het zelfs stil, dan rij je niet sneller dan het aangegeven maximum op het matrixbord min 20 km/h.

Voor de situatie op de foto: toegestaan is maximaal 50, we gaan ervan uit dat het verkeer op de andere rijstroken stil staat of langzamer rijdt dan 50. Je houdt dan bij het passeren van dit verkeer (je rijdt op de meest linker rijstrook) een maximum aan van 50 - 20 = 30 km/h.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Seat Ibiza » ma 02 jun 2008, 13:02

:offtopic:

Remco
stadsweg
Berichten: 495
Lid geworden op: di 06 mar 2007, 18:00

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Remco » ma 02 jun 2008, 13:35

Die bordensituatie is trouwens écht link. Ik kwam uit de richting Maastricht en veel mensen hadden gewoon niet door dat je voor de A2 richting noorden naar rechts uit moet voegen. Gevolg: er stonden auto's stil !() op het puntstuk van de splitsing die op het laatste moment pas doorhadden dat ze naar rechts moesten. Ik heb het de bestuurders niet kunnen vragen, maar vooral bij drukte is het absoluut niet duidelijk dat je naar rechts moet. Kan RWS dat niet aanpassen?

Ehuls
verkeersader
Berichten: 642
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:44

Re: A2 - A67: Ombouw Randweg Eindhoven

Bericht door Ehuls » ma 02 jun 2008, 16:03

^^
Ja, hier nog een.. Ik reed er gisteravond ook en voor ik het goed en wel door had zat ik op de A67 richting Antwerpen, terwijl ik gewoon de A2 had moeten blijven volgen. Bij de eerstvolgende afrit stond er een heel rijtje auto's voor me die allemaal dezelfde fout hadden gemaakt en de afrit gebruikten om te keren..

Plaats reactie