[A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Egbert
expressweg
Berichten: 2739
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Egbert » vr 04 mei 2012, 8:02

captain007 schreef:Hmm, ik beproef hier nog steeds een doelendiscussie terwijl het hier over de A74 zou moeten gaan :hm:

Zondag heb ik nog even een ritje over de A74 gemaakt. Toen viel mij op dat op het nieuwe deel van de A61 komende vanuit Nederland bij de tweede afrit nu een versmalling heeft naar één rijstrook. Men is daar dus nog wat in de middenberm aan het knutselen om de sporen van de oude bypass te verwijderen.
Dat heb ik in http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... 90#p615365 ook al aangegeven.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door captain007 » vr 04 mei 2012, 8:20

^^ Dat bericht heb ik even gemist tussen de doelendiscussie...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Kaaiman » vr 04 mei 2012, 12:00

^^ Alsjeblieft, hou nou eens met die zinloze doelendiscussies! B(

De helft van het A74-topic sinds de oplevering van de weg gaat over het bewegwijzeren van Nederlandse doelen in Duitsland en andersom, en jij bent daar steeds weer de grote trekker van.

Het moet hier in dit topic gaan over de A74 zelf, eventueel aangevuld over de A73 rondom Venlo en de BAB61 net over de grens, voorzover beide te maken hebben met de A74 als weg. Maar ga niet constant discussiëren over alles wat uit de buurt van de A74 ligt en niet over de wegen zelf gaat. :nothanks:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Rene » vr 04 mei 2012, 12:22

Doelendiscussie verwijderd.

Alle postings die verder in deze draad worden gedaan en in het minste rieken naar een doelendiscussie, zullen door mij rücksichtlos worden verwijderd. Het moge duidelijk zijn dat velen zich eraan ergeren dat actueel draden worden misbruikt om de zo-veel-ste doelendiscussie te voeren.

Als over deze beslissing discussie zou ontstaan, dan sluit (en zonodig verwijder) ik deze hele draad.

kingpin1966
verkeersader
Berichten: 618
Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 17:14
Locatie: Heerhugowaard

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door kingpin1966 » vr 04 mei 2012, 18:24

GrandmasterE schreef:^^Nu dat de druk vanuit Nederland weg is, heeft men weer het werktempo van slak.
Men heeft het gestelde doel gehaald: Opening voor de Floriade.
Dat de weg dan niet "af" zou zijn konden we al op onze klompen voelen aankomen, de foto's op dit forum spraken boekdelen.
Over de Duitse werkethos was ook al het nodige bekend, dus eigenlijk niks verrassends.......

Viel me trouwens op op de Online Routeplanner van Tomtom dat de A74 aan de NL kant op dezelfde wijze wordt weergegeven als de BAB 61 aan de D kant.
Met een blauw 6 kantig bordje i.p.v. een vierkant rood bordje.

Het Duitse stuk van de A74 is bij Tomtom vernummerd naar BAB 61
Is dit in werkelijkheid ook zo of zitten er een paar lieden bij TeleAtlas met een iets te levendige fantasie?
(het moge bekend zijn dat met bij Tomtom wel vaker dingen ziet die er (nog) niet zijn.)
I would rather be a little nobody, then to be a evil somebody - President Lincoln

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Snelwegenkenner » vr 04 mei 2012, 19:33

GrandmasterE schreef:^^Nu dat de druk vanuit Nederland weg is, heeft men weer het werktempo van slak.
Geen verdere vorderingen aan die nieuwe afrit Venlo oost?

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Seat Ibiza » vr 04 mei 2012, 19:36

kingpin1966 schreef:Het Duitse stuk van de A74 is bij Tomtom vernummerd naar BAB 61
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je het nieuwe stuk snelweg op Duits gebied, tussen de aansluiting met de oude BAB61 en de A74 op de Nederlandse grens? Dacht je dat dit een eigen nummer had en zo ja, BAB 74 of zo? Nee, dit is gewoon BAB 61. Lijkt me toch ook volkomen logisch? Het oude stuk van de BAB 61 naar het Keulse Plein in Venlo wordt immers afgebroken en je hoeft nergens een afslag te nemen om op de nieuwe weg uit te komen.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door keokiracer » vr 04 mei 2012, 19:38

kingpin1966 schreef:Viel me trouwens op op de Online Routeplanner van Tomtom dat de A74 aan de NL kant op dezelfde wijze wordt weergegeven als de BAB 61 aan de D kant.
Met een blauw 6 kantig bordje i.p.v. een vierkant rood bordje.
Verrek, je hebt nog gelijk ook :p. 10 minuten geleden was ik daar nog aan het kijken, helemaal over het hoofd gezien.
Afbeelding
kingpin1966 schreef:Het Duitse stuk van de A74 is bij Tomtom vernummerd naar BAB 61
Is dit in werkelijkheid ook zo of zitten er een paar lieden bij TeleAtlas met een iets te levendige fantasie?
Als we hetzelfde bedoelen; ja dat hoort zo, geen foutje van TomTom :) Ze zijn echter wel vergeten om op de oude route het nummer weg te halen.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Seat Ibiza » vr 04 mei 2012, 19:40

^^
Wat wel fout gaat is de wegconfiguratie op de kaart: er is geen knooppunt tussen de oude en nieuwe BAB 61.

Egbert
expressweg
Berichten: 2739
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Egbert » vr 04 mei 2012, 22:51

Snelwegenkenner schreef:
GrandmasterE schreef:^^Nu dat de druk vanuit Nederland weg is, heeft men weer het werktempo van slak.
Geen verdere vorderingen aan die nieuwe afrit Venlo oost?
Er zijn enige vorderingen in de kant naar Kaldenkirchen toe. Daar is een weg verlegd maar ik kan van de autosnelweg niet zien of dat tijdelijk of permanent is. Richting Nederland toe kan ik alleen maar zien dat de A61 weg is. (Nog) geen bewijzen van de nieuwe weg. Die moet ook met een viaduct over het spoor, en dat zie ik ook nog niet liggen.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Snelwegenkenner » za 05 mei 2012, 14:40

Lekker even een bakkie koffie net na de grens op de BAB61 is er hier niet bij. Hmmm. :coffee:
Of je moet van de weg af, maar dat doe je ook niet zo snel.

kingpin1966
verkeersader
Berichten: 618
Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 17:14
Locatie: Heerhugowaard

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door kingpin1966 » za 05 mei 2012, 14:55

^^
Nee, het wordt doorrijden naar Bedburger Land of zelf je bakkie troost meenemen.
Over wanneer je dit zelf meegenomen bakkie moet nuttigen doe ik er maar het zwijgen toe, er rijden al genoeg circusartiesten bij de weg.

En even van de weg af is vaak niet zo een probleem, maar er weer terug op komen wil in Duitsland nog wel eens een probleem opleveren.
I would rather be a little nobody, then to be a evil somebody - President Lincoln

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Wesso » za 05 mei 2012, 15:16

Dat gebrek aan koffie langs de Autobahn is me ook opgevallen. Raar dat er geen Autohof tussen Venlo en Bedburger Land is.

Ik heb noodgedwongen een bakkie nep-cappuccino bij een pomp in Mönchengladbach genomen...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Snelwegenkenner » za 05 mei 2012, 15:20

^^ Autohof (of iets dergelijks) had bijvoorbeeld makkelijk gekund op het stuk tussen Nettetal en Suchteln. Volgens mij heb je daar ook nauwelijks parkeervoorzieningen. Maarja, misschien zijn we gewoon verwend.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door duikgek89 » za 05 mei 2012, 16:15

kingpin1966 schreef:En even van de weg af is vaak niet zo een probleem, maar er weer terug op komen wil in Duitsland nog wel eens een probleem opleveren.
Huh? In Duitsland heeft men toch ook gewoon opritten en afritten? Ze lijken er in ieder geval verdacht veel op. :mrgreen:
Snelwegenkenner schreef:^^ Autohof (of iets dergelijks) had bijvoorbeeld makkelijk gekund op het stuk tussen Nettetal en Suchteln.
Tsja, plek zat zou je denken. Maaruh, dat is niet het enige criterium. Bovendien, wat niet is kan nog komen. Jarenlang was er langs de A57 vanaf de grens tot het zuiden van Krefeld ook geen pomp, al waren er op het noordelijke deel wel twee parkeerplaatsen per richting, die overigens vrij dicht bij elkaar liggen. (Leucht is aan twee kanten, Hamb is richting Krefeld en richting Nijmegen is er ook nog een waarvan ik de naam vergeten ben). Tegenwoordig heb je de pomp Kalbecker Forst tussen Goch en Uedem.
Volgens mij heb je daar ook nauwelijks parkeervoorzieningen.
Tot KR MG-Wanlo is er inderdaad niks. Zuidelijker kan ik me niet precies meer herinneren.
Maarja, misschien zijn we gewoon verwend.
De auto+bestuurder combinaties die meer koffie dan brandstof zuipen wel ja.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door SnarfFlevoland » za 05 mei 2012, 18:15

Nee, neem dan de A60 door de Eifel... daar is helemaal geen benzinepomp en ook al niet op de Belgische A27 (alias E42). Vanaf Luik gezien heb je dan vanaf Blégny tot Reinsfeld (voorbij Trier!) geen enkele verzorgingsplaats met tankstation. Dat is circa 175 kilometer! :idea:

Dus vanaf Venlo even doorrijden naar Bed Burgerland (ca. 55 km) is dan natuurlijk geen probleem.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Snelwegenkenner » za 05 mei 2012, 19:27

^^ Die A60 waar je het over hebt is dan natuurlijk wel veel en veel minder druk bereden door vrachtvervoer en personenvervoer dan de A61. Ook gaat de A60 door een veel landelijker gebied dan de A61 tussen Venlo en Bedburg. De A60 is vergelijkbaar met de Duitse A20 overigens, waar ook erg lang geen rustplaats met tank is te vinden.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door duikgek89 » za 05 mei 2012, 19:49

De A38 heeft ook over een gigantisch stuk geen pompstation.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Palance » za 05 mei 2012, 19:54

Aangezien dit het Nederlandse subforum is, neem ik aan dat je de Nederlandse A38 bedoelt ;) en die heeft inderdaad helemaal nergens een tankstation :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door duikgek89 » za 05 mei 2012, 20:42

Nee, maar die is ook onverhard. En bijna niemand weet hem te liggen. :mrgreen:

Nee ff serieus, ik bedoelde natuurlijk de Duitse A38, daarvoor ging het ook over Duitse snelwegen.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Wouter N14 » za 05 mei 2012, 21:21

En toch zou het hier moeten gaan over de A74...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door evos » zo 06 mei 2012, 14:52

Wesso schreef:Dat gebrek aan koffie langs de Autobahn is me ook opgevallen. Raar dat er geen Autohof tussen Venlo en Bedburger Land is.
Er is een Autohof bij afrit 14, MG-Güdderath (net boven Kreuz Wanlo). 'k Heb er drie weken geleden nog gestaan.
Maar ook deze ligt m.i. veel te ver van de grens. Er zou minstens nog een parkeerplaats met WC moeten zijn.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door sirdanilot » zo 06 mei 2012, 16:26

Zijn er al plannen voor een tankstation op deze route?

TheFlyingDutchmann
polderweggetje
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 10:59
Locatie: in de buurt van venlo

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door TheFlyingDutchmann » zo 06 mei 2012, 16:28

Egbert schreef:
Snelwegenkenner schreef:
GrandmasterE schreef:^^Nu dat de druk vanuit Nederland weg is, heeft men weer het werktempo van slak.
Geen verdere vorderingen aan die nieuwe afrit Venlo oost?
Er zijn enige vorderingen in de kant naar Kaldenkirchen toe. Daar is een weg verlegd maar ik kan van de autosnelweg niet zien of dat tijdelijk of permanent is. Richting Nederland toe kan ik alleen maar zien dat de A61 weg is. (Nog) geen bewijzen van de nieuwe weg. Die moet ook met een viaduct over het spoor, en dat zie ik ook nog niet liggen.

Hoi
Kijk maar op deze film op ongeveer 4 Minuten daar zie je de nieuwe Brug over het spoor.
Dit is de Nieuwe weg naar venlo als je von tegelen afkomt en op de A61 afrit venlo neemt.
Deze is volgen Straßen NRW in de herfst klaar.
Ik was gistermiddag even kijken en op het moment zijn zu voor het kunstwerk al aan het ophogen.
http://www.youtube.com/watch?v=dDCw1f2EsFs&feature=plcp

TheFlyingDutchmann

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Snelwegenkenner » zo 06 mei 2012, 17:00

sirdanilot schreef:Zijn er al plannen voor een tankstation op deze route?
Ik vermoed van niet.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Peter » zo 06 mei 2012, 17:20

Zolang er maar nabij de afritten tankstations (met ruime openingstijden) liggen, is er niets aan de hand, net als bij de A61 net in Duitsland, waar ik vroeger op frequente ritjes vanuit Aachen de tank nog even volgooide. Tegenwoordig hebben veel tankstations ook automaten die veel typen credit- en debitcards slikken, waardoor je ook om 3 uur 's nachts kunt tanken.

Zo'n 15 geleden heb ik via de A60-A27 inderdaad op benzinedampen (en zweet op de rug) Luik gehaald op zondagavond. Geen enkele afritpomp was open en je kon nergens bij een automaat met creditcard of NLse debitcard betalen (alleen met D/B debitkaarten). Vermoedelijk tegenwoordig geen probleem meer, hoewel ik dat stuk nooit meer op niet reguliere tijden met een 1/4 volle tank durf te betreden.

Benieuwd wat er met de (2?) tankstations aan de oude A61 gebeurt, bij de grensovergang.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door mhkamp » zo 06 mei 2012, 17:31

Peter schreef:Benieuwd wat er met de (2?) tankstations aan de oude A61 gebeurt, bij de grensovergang.
Vermelding vanaf de BAB61 dat daar tankstations zijn? Heb je in ieder geval nog wat om uit te wijken.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Peter » zo 06 mei 2012, 17:54

Dat zal vermoedelijk niet gebeuren, daar ze te ver van de snelweg liggen (hoewel een enkel autohof ook wel tot 4 km buiten de snelweg ligt, maar daar zit ook een garage aan vast). Maar afslag Kaldenkirchen heeft een tankstation direct aan de afrit.

In Nederland zijn we wat ambivalent met het aangeven van tankstations bij de op- en afritten van rijkswegen, als onderbordje (niet als formele afritbestemming ). Bij snelwegen meestal niet, maar soms weer wel en bij autowegen vaak wel, maar soms weer niet....
Geen idee of er een formeel landelijk beleid is.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Wouter N14 » zo 06 mei 2012, 18:33

:offtopic:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A074] De aanleg van de A74 Tegelen - Kaldenkirchen

Bericht door Kaaiman » zo 06 mei 2012, 18:51

Het topic over de BAB61: KLIK.

Voor iedereen die zo nodig over de Duitse kant van de (oude) snelweg moet praten...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie