[A004] Delft - Schiedam: Tracébesluit onherroepelijk

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

[A004] Delft - Schiedam: Tracébesluit onherroepelijk

Bericht door Rene » ma 08 aug 2005, 15:38

Rotterdams Dagblad (3-8-2005) schreef: Milieu-effect A4 roept twijfels op
Deskundigen willen eerst Peijs horen

Rotterdam - Deskundigen hebben zeker drie maanden meer nodig voor de milieu-effectrapportage over de A4 tussen Delft en Schiedam. Er zijn twijfels gerezen of dit tracé inderdaad wel op alle fronten beter scoort dan varianten die Rijkswaterstaat liever niet meer wil onderzoeken.

De belangrijkste variant is verbreding van de A13 ten noorden van Overschie in combinatie met een nieuwe verbinding naar het Terbregseplein, de A13-A16.

Oud-staatssecretaris Dick Tommel heeft aanvullende informatie gevraagd aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Tommel is voorzitter van de werkgroep A4 van de commissie voor de milieu-effectrapportage (MER) in Utrecht. Het zou gaan om exact dezelfde gegevens die de Tweede Kamer van minister Peijs verwacht. De Kamer heeft brieven van raadsmeerderheden in de gemeenten Schiedam en Vlaardingen, aan de minister doorgestuurd ter beantwoording.

De hamvraag is waarom Rijkswaterstaat de nadelen van de A4 ten opzichte van de brede A13 met A13-A16 niet noemt. In een nieuwskrant van de provincie Zuid-Holland over de Integrale Ontwikkeling Delft-Schiedam (IODS) noemt Oscar Mendlik van Rijkswaterstaat alleen voordelen van de A4.

Gemeenteraadsleden in Schiedam en Vlaardingen zijn ongerust dat de A4 de bestaande fileproblemen op de A13 en de A20 niet oplost, maar juist verergert. Ook de doorstroming op de A4 zou stagneren. Voor de totale verkeersafwikkeling tussen de Rotterdamse en de Haagse regio's zou de A13-A16 met een bredere A13 ten noorden van Overschie beter zijn.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Bericht door kees » ma 08 aug 2005, 15:43

ZUCHT

Westlander
stadsweg
Berichten: 290
Lid geworden op: do 28 jul 2005, 19:36
Locatie: Gemeente Westland-Naaldwijk

Bericht door Westlander » ma 08 aug 2005, 16:17

EEN HELE DIEPE ZUCHT !!!
Weer praten en maar praten. Zo komt dat stuk snelweg van nog geen 15 km er nooit !!.
Milieuorganisaties en ministeries e.d. hebben hun woordje al lang kunnen doen in de afgelopen 30 jaar.
De A13 verbreden lukt niet. De bewoners langs die langs de A13 wonen in Delft hebben al genoeg last. Woningen zullen onteigend of gesloopt moeten worden, af- en opritten moeten worden aangepast. Kost dat niet meer dan de aanleg van de A4.
Mensen uit b.v. Schipluiden, Vlaardingen-Holy zul je erg blij maken als de weg er komt. Geen on nodige auto's meer door hun dorp of straat.
Bij aanleg van de het ontbrekende stuk A4 zal de verkeersdrukte worden verspreid over de A4 en A13.

De vraag is wel moet de A4 tussen Delft Zuid en knooppunt Kethelplein niet meteen 2x3 aangelegd worden ???

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » ma 08 aug 2005, 16:35

Ach ja, na die 30 jaar maakt dit ook niet meer uit.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » ma 08 aug 2005, 16:44

:shock: Hier past maar één reactie: :shoot:

Leg die weg nou eens aan! Die had er 30 jaar geleden al moeten liggen! De argumenten die ik in het artikel lees, zijn m.i. volkomen onzin. Ik ga volledig mee met de mening van Westlander. De A4-MD zal de verkeersdruk op de A13 BEDUIDEND doen afnemen. Gevolg: geen of in ieder geval minder files op die A13 én een betere luchtkwaliteit bij Overschie en Delft.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » ma 08 aug 2005, 16:45

Gemeenteraadsleden in Schiedam en Vlaardingen zijn ongerust dat de A4 de bestaande fileproblemen op de A13 en de A20 niet oplost, maar juist verergert.
Gut, gut, gut, wat een altruïsme. Alsof de toekomstige situatie op de A 13 de gemeente Schiedam ook maar iets kan boeien.

Persoonlijk zie ik overigens de Noordrandverbinding (A 13 / A 16) niet als een alternatief voor de A 4 Midden-Delfland. Doel van laatstgenoemde weg is immers om het verkeer in een eerder stadium naar het westen te bewegen, zodat de Ring Rotterdam wordt ontlast. Door het verkeer over een nog aan te leggen Noordrandverbinding te leiden, zal het verkeer met doel Westland of haven alsnog en voor een langer gedeelte de ring opmoeten.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » ma 08 aug 2005, 16:54

Pino schreef:Persoonlijk zie ik overigens de Noordrandverbinding (A 13 / A 16) niet als een alternatief voor de A 4 Midden-Delfland.
Ik ook niet. Trouwens: die Noordrandverbinding ligt er ook niet zomaar. Het gebied ten noorden van het Terbergseplein is een druk bezocht recreatiegebied.

Westlander
stadsweg
Berichten: 290
Lid geworden op: do 28 jul 2005, 19:36
Locatie: Gemeente Westland-Naaldwijk

Bericht door Westlander » ma 08 aug 2005, 17:00

Al het verkeer vanaf Rotterdam neemt De A20 richting Hoek van Holland. Woon je nu in Wateringen is de A4 Midden Delfland natuurlijk een uitkomst. Het verkeer vanuit Den Haag, Amsterdam neemt al de A4 en dan de N211 en N222.
De aanleg van de Noordrandverbinding zal bij de mensen die in de Rotterdamse wijken Ommoord en Molenlaan Kwartier ook niet in het goede keelgat vallen = luchtkwaliteit, geluid en nog nader te verzinnen problemen. En het doorboord het natuurgebied rondom de Rotte. Hier zullen ook bepaalde doelgroepen niet echt blij mee zijn.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » ma 08 aug 2005, 18:48

Wat een gezeik weer allemaal! :evil:

Krijg bijna zin om met graafmachine en asfaltspreider naar het zandlichaam te rijden... :twisted:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Bericht door Pino » ma 08 aug 2005, 19:37

Westlander schreef:De aanleg van de Noordrandverbinding zal bij de mensen die in de Rotterdamse wijken Ommoord en Molenlaan Kwartier ook niet in het goede keelgat vallen = luchtkwaliteit, geluid en nog nader te verzinnen problemen. En het doorboord het natuurgebied rondom de Rotte. Hier zullen ook bepaalde doelgroepen niet echt blij mee zijn.
Kan iemand aangeven, of de Noordrandverbinding op dit moment nog enige status heeft binnen de Rijkswegenplannen en dergelijke? Ik heb het idee dat de verbinding binnen Rotterdam niet echt controversieel is, maar dat zou logisch zijn, als er geen serieuze plannen voor een Noordrandverbinding meer waren.

Voor de Ring Rotterdam lijkt het mij ideaal om terug te vallen op de oudere Rijkswegenplannen om een bredere ruit aan te leggen, bestaande uit de Noordrandverbinding, een verbinding tussen de huidige A 13 en de A 4 MD en het zuidelijke gedeelte van de A 4 MD zelf. Op die manier kun je de problematische stukken van de Ring en de A 13 (A 13 Overschie, A 20 Kethelplein - Terbregseplein) de snelwegstatus ontnemen en is een maximumsnelheid van 80 daar geen probleem meer.

Maar goed, een link tussen A 13 en A 4 MD komt er vrees ik nooit. De weg zou noordelijk langs Schiedam moeten worden geleid, er zou een brug over de Schie moeten worden aangelegd en als onderdeel van de A 4 MD zou ook nog even een knooppunt in het Midden Delfland worden aangelegd.

Voer voor de gemeentes Schiedam, Vlaardingen en de gezamenlijke milieulobby !!!

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » ma 08 aug 2005, 19:42

Laat maar, ik zeg niks meer.

RW-A29
dorpsstraat
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 20:51

Bericht door RW-A29 » ma 08 aug 2005, 21:42

ER IS MAAR EEN OPLOSSING!! ZIE AVATAR

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 08 aug 2005, 22:01

Mark schreef:Laat maar, ik zeg niks meer.
Zeg maar niets meer
ik ga wel weg als je dat wilt
zeg maar niets meer
laat me maar gaan
wees nu maar stil

(c) Andre Hazes.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » ma 08 aug 2005, 22:21

Vinny is in een melancholische bui. Verdrink je niet in verdriet zoals Hazes dat deed. :biertjes:

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Bericht door hoevenpe » do 25 aug 2005, 10:07

Maar enig idee of de kogel voor de verkiezingen van 2007 nu eindelijk definitief en omomkeerbaar door de kerk is?

Bedoel met een SP/GL/PvdA regering die er dan komt (niet mijn keus :? ) is die weg gelijk weer weg als ze er nog onderuit kunnen...

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » vr 26 aug 2005, 21:11

Kunnen ze dan niet de A16 verlengen naar de A13? Lijkt me een goed alternatief vor de A4.
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » vr 26 aug 2005, 21:17

Nee, meer voor de A20. De A13 schiet er eigelijk niet veel mee op. Voor als je uit het westen komt, zal je altijd de A13 pakken. En als je vanaf de A13 Den Haag komt en je moet richting Spijkenisse :d dan neem je de A13 door Overschie. Voor als je richting Utrecht of Ring Oost moet, is het wel een intressant alternatief.

praatpaal
autoweg
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 18:10
Locatie: Rotterdam

Bericht door praatpaal » vr 26 aug 2005, 21:24

Afbeelding

Als ter hoogte van Schiedam (Kethel/Holy) een tunnel/overkluizing van 2km komt, en ter hoogte van Delft een geluidswerende constructie a la Dordrecht, dan zal er niet veel te zeuren zijn. Je kunt wel roepen dat het dure maatregelen zijn, maar indirect verdien je er ook aan terug. Al die tijd dat er files staan, loopt er geld weg via alle files. Ik moet eerlijk zeggen, als ik over die A13-A20 rijdt, krijg ik het soms flink benauwd en wil ik ook weg > idem voor bedrijven. Zolang er onenigheid is, ligt die weg er niet. Net als in Den Haag is de Noordelijke randweg tot stand gekomen, nadat er investeringen werden gedaan voor dubbel ruimtegebruik en voor maatregelen die het inpassen van een weg in een milieu. De bereikbaarheid en leefbaarheid werden verbeterd. Al dat eindeloze geleuter leidt tot niets, dus moeten we andere 'wegen' bewandelen om een doel te bereiken. Bovendien is het dubbele ruimtegebruik iets waar in Nederland meer aandacht aan moet worden besteed. Je zult zo niet veel protest te horen krijgen, omdat alle mogelijke maatregelen genomen zijn. Zo blijft onze economie mede draaien. Wel moet dan ook de A4 benelux-Klaaswaal worden aangelegd, want anders is de hoofdverbinding geen serieuze variant.
wie op de wegenwacht, wacht het langst

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » vr 26 aug 2005, 22:29

Ik denk dat het te veel kost in de Sp!ts zag ik dat men een plastic weg had aangelegd uit protest.
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » za 27 aug 2005, 12:46

BAM wilde geloof ik de A4 helemaal aanleggen van Amsterdam tot Antwerpen als men er dan tol op mocht gaan heffen. Het plan is serieus in onderzoek, evenals de Tweede Coentunnel, de A2 en A12 bij Utrecht en zo nog een paar. Het bedrijfsleven wil wel meedoen, maar er moet uiteraard iets tegenover staan.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Bericht door Willem » wo 31 aug 2005, 12:06

praatpaal schreef:Afbeelding

Als ter hoogte van Schiedam (Kethel/Holy) een tunnel/overkluizing van 2km komt, en ter hoogte van Delft een geluidswerende constructie a la Dordrecht, dan zal er niet veel te zeuren zijn.
Het grootste "zeurpunt" is juist de aantasting van het landschap van Midden-Delfland tussen Delft en Schiedam, wat het enige stukje groen tussen Den Haag en Rotterdam in is.

Als de A4 een tolweg wordt, blijft iedereen gewoon over de A13 rijden.Tol is alleen geschikt als je het overal invoert of op plaatsen waar geen alternatief is.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » wo 31 aug 2005, 20:19

Ik denk dat het wel meevalt met die trajectcontroles daar. Veel mensen willen dan toch wel 120 km/h rijden, denk ik zo.

Maar het zal wel een illusie zijn dat we daar ook 120 mogen. :roll:

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

[A004] A4 Delft - Schiedam

Bericht door hoevenpe » di 20 sep 2005, 17:07

Wegprojecten A4 versneld, maar ook vertraagd

DEN HAAG - De wegprojecten rondom snelweg A4 worden vertraagd én versneld. Dit is tijdens Prinsjesdag gemeld. Zo heeft de aanleg van de verlenging van de A4 door Midden-Delfland vertraging opgelopen door nieuwe discussies over de slechte luchtkwaliteit.
Verder komt er een onderzoek naar het oplossen van verkeersproblemen tussen Den Haag en Leiden en dienen een aantal grote wegenbouwers innovatieve ideeën in voor de A4 Delft-Schiedam.
Peijs van verkeer gaat de verbreding van de A4 tussen Burgerveen met een tot twee jaar versnellen. Peijs koos voor de A4, omdat er steeds langere files staan.

http://www.rtvwest.nl/index.php?id=28&t ... 8e5773963d

Het is weer zover... uitstel, uitstel, uitstel... En straks is Wouter Bos aan de macht en dan weten we het wel met deze verbinding... :evil:

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » di 20 sep 2005, 17:11

Hoezo? Is Wouter Bos dan een uitgesproken tegenstander van het doortrekken van de A4?
Zoals ik het nu zie, is het vooral dit kabinet dat weer praat, praat en praat maar niet doet... :roll:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » di 20 sep 2005, 17:17

HELE diepe zucht.... :roll:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » di 20 sep 2005, 17:20

Moeilijk hè? Een weg van 3 km aanleggen. Als ze nou eens naar het economisch belang zouden kijken! Dan is de natuur er echt bij gebaat dat die A4 er ligt. Dan staan al die autootjes niet te tuffen op de A13. Economisch minder schade. Wie wil dat nou niet?

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » di 20 sep 2005, 17:21

Alargule schreef:Hoezo? Is Wouter Bos dan een uitgesproken tegenstander van het doortrekken van de A4?
Zoals ik het nu zie, is het vooral dit kabinet dat weer praat, praat en praat maar niet doet... :roll:
Oh en die kabinetten de afgelopen 30 jaar dan???

Ik ben het gezeur over dit kabinet zo spuug en spuug zat :kots:

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » di 20 sep 2005, 17:25

...sprak de Belg... :roll:

Natuurlijk, de vorige kabinetten hebben ook boter op hun hoofd als het aankomt op de aanleg van de A4. Maar dit kabinet heeft bijna twee jaar met een nipte meerderheid de aanleg van de A4 door de Tweede Kamer weten te loodsen, krijgen we dit weer. Boter bij de vis, zoals het spreekwoord gaat. Ofwel: gedane beloftes moet je nakomen. Daarin vertoont dit kabinet geen verbetering t.o.v. vorige kabinetten... :roll:

Alain
expressweg
Berichten: 3481
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » di 20 sep 2005, 17:27

En met 'vooral dit kabinet' reageerde ik in de eerste plaats op hoevenpe's uithaal naar Wouter Bos. Hij is nu niet verantwoordelijk voor de aanleg van de A4 (en de vraag blijft nog steeds of dat in de toekomst wel zo zal zijn), dat is dit kabinet.

Snappie? ;)

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » di 20 sep 2005, 17:29

Wat een zooitje is het toch, die hele politiek. Misschien moeten we zelf maar de asfaltmachines laten draaien, want Den Haag lukt het niet.

En gooi gelijk al dat papierwerk onder de fundering. :hel:

Gesloten