[A004] Delft - Schiedam: Tracébesluit onherroepelijk

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Naturist » ma 07 mar 2011, 9:34

ViaHaaren schreef:Ik vind het nogal opvallend dat er zoveel buitenlandse aannemers in de race zijn voor een project wat niks meer voorstelt dan enige andere nieuwe snelweg met een tunnel.
Simpel: Iedere Europèse overheid (gemeente, provincie, staat) is verplicht om bij een door de overheid gefinancierd project, openbaar én Europees aan te besteden vanaf een bedrag van grofweg € 25.000,--
Dit hebben we in Europa zo afgesproken, juist omdat er door concurrentie dan een lagere prijs ontstaat. :top:

Dat er dan toch nog door aannemers(combinaties) illegale prijsafspraken worden gemaakt, kan niet worden voorkomen, maar wordt wel degelijk bestreden, die prijs betalen we namelijk allemaal, ook de fransoos en de pool enz., we betalen afdracht aan Europa, en uit die pot betaald Europa weer mee aan de weg.
Deze laatste uitleg is voor degene die nog niet in de gaten hebben, dat we één Europa zijn, en "dat dat alleen maar geld kost" :nuts:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

sanderl
autoweg
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door sanderl » ma 07 mar 2011, 18:34

hoevenpe schreef:^^

Tsja, deze vraag is hier al veel vaker gesteld.
Zeker als je weet dat de prognose nu 128.000 per dag gaat worden zou je toch het hele stuk Ypenburg - Kethelplein gelijk 2x3 moeten maken...

Blijkbaar wil men niet het risico lopen dat door zo'n wijziging de procedures over moeten?
Hopelijk weet men nog iets te verzinnen om dit toch gelijk bij de eerste realisatie mee te nemen, want na opening is de ellende natuurlijk niet te overzien als het hele stuk weer maanden op de schop moet.
Dit zal wel weer koren op de molen zijn van de anti-asfalt clubs. 'Zie je wel, meer asfalt is meer auto's en files'. En ik vrees dat ze hier heel veel steun door gaan krijgen van 'niets-wetende' Nederlanders.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Frits » ma 07 mar 2011, 18:58

De anti-asfalt clubs krijgen het moeilijker nu blijkt dat wegverbredingen echt helpen bij het oplossen van files.
Het is altijd hetzelfde liedje: eerst veel protesten tegen wegverbredingen en als het klaar is is iedereen er gelukkig mee.
De autogordel: een band voor het leven.

sanderl
autoweg
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door sanderl » ma 07 mar 2011, 19:00

Ja, zeker. Maar mijn probleem is juist wat er gaat gebeuren als een gloednieuwe en dure weg als de A4. Waar al zoveel over gepraat is, muurvast zal staan direct na de opening.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Naturist » ma 07 mar 2011, 19:02

Dit zal wel weer koren op de molen zijn van de anti-asfalt clubs. 'Zie je wel, meer asfalt is meer auto's en files'. En ik vrees dat ze hier heel veel steun door gaan krijgen van 'niets-wetende' Nederlanders.
De laatste verkiezingen hebben weer aangetoond dat tegenwoordig een aanzienlijk deel van de bevolking, zich middels de vvd laat daarmee uitspreken voor méér asfalt en een hogere Vmax.

Ik zou de komende tijd gewoon eens kijken wat die jongens voor elkaar krijgen. Ook het passief wegenbeleid van de afgelopen periodes wordt gezien als "linkse hobby".
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Wally » di 08 mar 2011, 22:22

Naturist schreef:Simpel: Iedere Europèse overheid (gemeente, provincie, staat) is verplicht om bij een door de overheid gefinancierd project, openbaar én Europees aan te besteden vanaf een bedrag van grofweg € 25.000,--
Dit hebben we in Europa zo afgesproken, juist omdat er door concurrentie dan een lagere prijs ontstaat. :top:
Er zijn aanbestedingsdrempels voor leveringen, diensten en werken. Voor werken (lees: fysieke projecten) is de drempel hoger, € 4.845.000.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Willem » di 08 mar 2011, 22:43

sanderl schreef:Maar mijn probleem is juist wat er gaat gebeuren als een gloednieuwe en dure weg als de A4. Waar al zoveel over gepraat is, muurvast zal staan direct na de opening.
Dat blijft een lastig punt. Feit is dat er sowieso iets zal moeten gebeuren, omdat de huidige A13 de groei van het verkeer niet aan kan. Dan is het de keuze tussen de A4MD of het verbreden van de A13. Dat laatste gaat moeilijk worden door de bebouwing aan weerszijden van de A13 bij Delft. Dan is de A4MD een makkelijker oplossing.
Feit is wel dat die weg pas tot zijn volle recht komt als de A4 verder naar Klaaswaal is doorgetrokken.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door hoevenpe » di 08 mar 2011, 23:14

Ergens hoop ik er stiekem nog op dat men nadat alle bezwaren door de RvS verworpen zijn alsnog wat aanvullende plannen maakt zodat deze weg gelijk volledig als 2x3 van Ypenburg tot Kethelplein aangelegd wordt, desnoods met wat pylonnetjes erop totdat alle formele procedures daarna doorlopen zijn...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Naturist » di 08 mar 2011, 23:18

Wally schreef:
Naturist schreef:Simpel: Iedere Europèse overheid (gemeente, provincie, staat) is verplicht om bij een door de overheid gefinancierd project, openbaar én Europees aan te besteden vanaf een bedrag van grofweg € 25.000,--
Dit hebben we in Europa zo afgesproken, juist omdat er door concurrentie dan een lagere prijs ontstaat. :top:
Er zijn aanbestedingsdrempels voor leveringen, diensten en werken. Voor werken (lees: fysieke projecten) is de drempel hoger, € 4.845.000.
Dank je voor je support, dat van die aanbestedingsdrempels wist ik nog niet, maar denk dat dit kleine stukje afsluiting van een geschiedenis ter grootte van de verzamelde werken van Goethe, wel in aanmerking komt voor een openbare Europese aanbesteding.

^^ en die rubber dingen hebben ze helemaal niet nodig, gewoon dat baanvak afkruisen tot die installatie het na een week plotseling en geheel onverwacht permanent en onherstelbaar begeeft :woop:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door hoevenpe » di 08 mar 2011, 23:46

^^
De N11 constructie idd ;)

Bonaparte
dorpsstraat
Berichten: 111
Lid geworden op: di 30 okt 2007, 23:05

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Bonaparte » vr 11 mar 2011, 22:32

sanderl schreef:Dit zal wel weer koren op de molen zijn van de anti-asfalt clubs. 'Zie je wel, meer asfalt is meer auto's en files'. En ik vrees dat ze hier heel veel steun door gaan krijgen van 'niets-wetende' Nederlanders.
Ehmmm steun? Tijdens de inspraak voor de Trajectnota/MER bleek al dat meer dan 90% van de insprekers vóór aanleg van de A4 Midden Delfland was.

Toch zal je zien dat dat allemaal best wel mee zal vallen. Het hele tracé wordt voorbereid op 2x4, maar de aangegeven 2 + 3 is het smalste punt (ergens in Midden Delfland); bijvoorbeeld in de tunnel ter hoogte van Schiedam Noord en Vlaardingen Holy is de A4 Midden Delfland bij aanleg al 3 + 4 rijstroken (voorbereid op 4 + 4).

Het spannendste locatie is de zuid naar noord (Schiedam richting Delft) waar vier rijstroken de tunnel "ingepropt" worden. Petje af voor datgene dat ze bij RWS gevonden hebben om dit op een veilige manier te laten doen.

Thom

sanderl
autoweg
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door sanderl » za 12 mar 2011, 11:39

Ik heb het niet over enorme steun nu, maar straks. Kijk, de meeste mensen zal het allemaal een zorg zijn wat milieudefensie zegt of denkt. Er ligt een nieuwe weg straks en dat is mooi. Maar die weg staat straks chronisch vast. Mijn hypothese is dan dat vele 'simpele zielen' dan erg vatbaar zullen zijn voor het argument 'meer asfalt = meer files.' Bij die mensen moet je echt niet aankomen met argumenten als een verminderde druk op andere delen van het wegennet, dat snappen ze niet. Nee, wat zij zien is een gloednieuwe weg die direct al muurvast staat.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Chris » za 12 mar 2011, 11:52

^^ Kijk eens naar de A2 ten zuiden van Utrecht. Vrijwel volledig filevrij na de verbreding terwijl ervoor elke dag 20 kilometer op dat wegvak stond. Ook de A2 richting Amsterdam is vrijwel volledig filevrij na de verbreding. Het kan dus best wel.

En de A4 MD zal echt niet direct vast gaan staan na opening. Op termijn wellicht, maar het is gewoon onmogelijk dat er direct een aanwas van pak 'm beet 100.000 extra voertuigen is binnen de eerste weken / maanden na opening.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Chris » ma 21 mar 2011, 11:30

Zo erg leeft het project dus *kuch*.
RWS schreef:A4 Delft-Schiedam: inloopspreekuur vervalt

21-03-2011 | Zuid-Holland | persbericht

Rijkswaterstaat heeft besloten om de ingeplande spreekuren van eind maart en april niet door te laten gaan vanwege een te lage opkomst. Om individuele bewoners de mogelijkheid te geven vragen te stellen aan een medewerker van Rijkswaterstaat over het project A4 Delft-Schiedam stelde de projectorganisatie een inloopspreekuur in. Slechts twee bewoners hebben in de afgelopen weken gebruikgemaakt van het spreekuur in Delft en Vlaardingen. Er lijkt dus op dit moment geen behoefte aan een dergelijk inloopspreekuur.

In de loop van het jaar bekijkt Rijkswaterstaat of de behoefte aan een dergelijke informatievoorziening toch weer toeneemt. Vóór de start van de realisatie zal Rijkswaterstaat in ieder geval een reeks informatiebijeenkomsten organiseren.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Naturist » ma 21 mar 2011, 13:25

Nu er niets meer aan te doen is, gedaan met het hemelschreiend ongelijk, alles is besloten en geen weg meer naar het rijk, zullen zware stemmen stommen in de diepte van historie, als een eindloos spel der dommen, naar 't slagveld heen verdorie.
Fluitend maakt de merel een begin van deze dag, een einde aan het stille, een begin van de arbeidsdag. De paal voor 't eerste werk geheid hij gaat erin, zal zonder morren dalen, als 't ongelijk van het begin.
Tevreden zal minister lachen als uiteind'k 't lintje daalt, zal denken aan de dag, dat van meer dan 40 jaren zowat alles heeft gefaald.

Was getekend Naturist
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door captain007 » ma 21 mar 2011, 13:36

^^ Treffend gedicht. Het wordt tijd dat je dit soort teksten gaat bundelen :mrgreen:.

kees
expressweg
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door kees » ma 21 mar 2011, 15:08

Ja, naturist is een taalpurist die blijkbaar zijn roeping heeft gemist. :mrgreen:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door harry » ma 21 mar 2011, 16:31

^^ Beslist.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Naturist » ma 21 mar 2011, 22:48

Dankjewel voor jullie leuke reacties, zoiets maakt je hele dag goed! :wow:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door keokiracer » do 24 mar 2011, 16:20

Rijkswaterstaat heeft net deze video op Youtube geplaatst: er is duidelijk ruimtereservering voor een evt. nieuwe rijstrook :sproing:
[youtube]-F53x5Rfg-Q&feature=feedu[/youtube]
Is het trouwens al langer bekend dat het een 2+3 weg wordt?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Vinny » do 24 mar 2011, 16:23

Dat is al een tijdje bekend ja. Een bizarre configuratie. Nja, we doen het er maar mee... :|
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door captain007 » do 24 mar 2011, 16:47

Het filmpje geeft een impressie en natuurlijk niet een directe werkelijkheid weer, maar ik vind de configuratie van de rijstroken in de tunnelbuis toch wel apart. Het lijkt alsof daar geen vluchtstrook aanwezig is. Bovendien wordt de suggestie gewekt dat er zelfs ruimte is voor eventueel 2x4. Is dit daadwerkelijk zo of is dit gewoon een wat onrealistische weergave in deze videoimpressie?

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door nederland24 » do 24 mar 2011, 16:47

Alles beter dan niets zullen we maar zeggen. ;) De Impressies zien er trouwens goed uit. :top:

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Snelwegenkenner » do 24 mar 2011, 17:08

Vinny schreef:Dat is al een tijdje bekend ja. Een bizarre configuratie. Nja, we doen het er maar mee... :|
Als hij er maar komt. Al wordt het knooppunt gelijkvloers. :leep:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door keokiracer » do 24 mar 2011, 17:27

valt me trouwens ook op dat de vluchtstrook in de tunnel aan de linkerkant is ipv de rechterkant, komt dit vaker voor (in NL)? :dontknow:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door boe! » do 24 mar 2011, 17:36

Dat is dus de ruimtereservering voor de 3e rijstrook.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door keokiracer » do 24 mar 2011, 17:41

^^ oh ja, had ik ff geen rekening mee gehouden :wall:
bedankt voor de opheldering :)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Naturist » do 24 mar 2011, 18:37

^^ En als die strook erbij komt, is die voorlopig verboden toegang voor chauffeurs die onder begeleiding in een Honda Accord over deze strook willen rijden! :rofl2:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door keokiracer » do 24 mar 2011, 18:47

^^ weer op dreef lees ik :rofl:
dan ga ik met de auto v/d buurman, die rijdt toch iets van 70000 km per jaar, kan ik vast wel eens mee :)
oh ja, en voor Iveco bestuurders is de hele weg tot 2020 verboden :)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Kaaiman » do 24 mar 2011, 20:58

Volgens mij is er in die tunnelbak zelfs nog ruimte voor 4+4 met spitsstroken. Als ze de vluchtstroken nie te krap aanleggen is dat zeer goed mogelijk. Een probleem kan dan wel zijn het ontbreken van vluchthavens. Beter bouwen ze die meteen in...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gesloten