[A004] Delft - Schiedam

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

hurricane
verkeersader
Berichten: 941
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door hurricane » vr 09 dec 2011, 19:53

Beantwoording Lijst van vragen - MIRT projectenboek 2012

http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... 001459.pdf
84. Klopt het dat op twee nog te realiseren wegenprojecten (A4 Delft-Schiedam en verbinding A13-A16) in 2020 en 2030 al niet meer aan de beoogde reistijdfactoren wordt voldaan?
84. Dit is afhankelijk van het gehanteerde scenario voor economische groei. De reistijdfactoren worden uitgerekend voor zowel 2020 als 2030, voor het hoge en het lage scenario. Uiteraard liggen de reistijdfactoren in het hoge groeiscenario in 2030 in de regel het hoogst.
De A4 Delft – Schiedam voldoet niet aan de NoMo-norm in het GE scenario (hoog), in 2020 en in 2030. In het RC scenario (laag) is dit wel
geval, zowel in 2020 als in 2030. Het traject is overigens Den Haag Zuid – Knooppunt Ketelplein. De A13/16 voldoet niet aan de NoMo-norm in beide scenario‟s, in 2020 en in 2030. Dit laat onverlet dat door realisatie van het project de bereikbaarheid verbetert.
88.
a. Kunt u aangeven waarom er niet direct drie rijstroken worden aangelegd richting Schiedam?
b. Is de ruimtelijke reservering voor een derde rijstrook meegenomen in het ontwerp van de landtunnel?
88.
a. Ik leg het aantal rijstroken aan, dat noodzakelijk is om de doorstroming op de weg binnen de geldende norm te brengen. Uit oogpunt van toekomstvastheid van infrastructuur is veelal sprake van een ruimtereservering, om een extra strook te kunnen realiseren zodra dit noodzakelijk is.
b. Ja.

Gebruikersavatar
koef
verkeersader
Berichten: 728
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:31
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door koef » di 27 dec 2011, 22:03

Slecht nieuws voor bermtoeristen :(
“Wij willen het project fysiek afschermen van de omgeving” zegt omgevings- manager Mar Kwakkelstein van A4all. “Dat doen we bijvoorbeeld door het in een vroegtijdig stadium graven van de watergangen en aanleggen van de zichtwallen langs het tracé. De toegang naar het werk gaat alleen via het hoofdwegennet; dat houdt in dat je alleen via de snelweg bij het Kethelplein en de A4 bij de Kruithuisweg bij het project kan komen.
Bron: Nieuwsbrief A4 Delft-Schiedam Nummer 10 december 2011

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Chris » di 27 dec 2011, 22:04

^^ Appartementje huren in Schiedam 8-)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Palance » di 27 dec 2011, 22:04

Een helikopter leasen dus.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

mark0
woonerf
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 14 jun 2010, 0:13
Locatie: Arnhem

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door mark0 » di 27 dec 2011, 23:11

Een helicam lijkt me voldoende.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door captain007 » wo 28 dec 2011, 11:09

Dat wordt dus een stevige plank meenemen om over de sloot te komen. Een echte bermtoerist laat zich natuurlijk niet snel afschrikken en zal een creatieve oplossing vinden ;)

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Willem » wo 04 jan 2012, 19:47

Op 17 en 18 januari is er een voorlichtingsavond van Rijkswaterstaat over de A4. Misschien dat die avond nog nieuwe informatie gaat opleveren.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door keokiracer » do 05 jan 2012, 0:13

^^ ook op 12 januari:
Donderdag 12 januari, Kerk van de Nazarener, Zwanensingel 1, 3136 GZ Vlaardingen
Dinsdag 17 januari, De Dorpshoeve Schipluiden, Keenenburgweg 10, 2636 GM Schipluiden
Woensdag 18 januari, Rijkswaterstaat DID, Derde Werelddreef 1, 2622 HA Delft

Bron: RWS
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door lebre7 » do 12 jan 2012, 11:31

Rijnmond.nl 11-1-2012 schreef:"Acute zorg Schiedam in gevaar"
Het Vlietlandziekenhuis in Schiedam vindt het onacceptabel dat de afrit van de A20 bij Schiedam-Noord per 6 februari dicht gaat. Rijkswaterstaat sluit de afrit voor de aanleg van de verlenging van de A4 richting Den Haag.

De directie is bang dat de ambulances er te lang over gaan doen om het ziekenhuis te bereiken. "Er zouden zo levensbedreigende situaties kunnen ontstaan", aldus Aad de Groot van het Vlietlandziekenhuis

Het ziekenhuis stelt voor om een speciale afrit te maken voor ambulances. De gemeente Schiedam houdt donderdag samen met Vlaardingen een bewonersbijeenkomst over de sluiting van de op- en afrit.

Vlaardingen
Ook de gemeente Vlaardingen maakt zich zorgen over het afsluiten van de afrit. Zo heeft de CU/SGP vragen gesteld aan het college over de gevolgen van de afsluiting.

http://www.rijnmond.nl/nieuws/11-01-201 ... rder-dicht
Link
Als ik het goed begrijp gaat het om de volgende verbindingen die gaan verdwijnen (vernomen uit andere bronnen)
Afbeelding
Zoals te zien wordt de oprit dan afgesloten voor verkeer van en naar Maassluis. Zelf was ik hier totaal niet van op de hoogte dat deze afrit zou gaan sluiten, terwijl ik deze op- en afrit altijd neem. Ik vond het al zo raar dat er zeker 15 lussen liggen die voertuigen tellen rond op- en afritten in Schiedam en Vlaardingen.
Laatst gewijzigd door lebre7 op do 12 jan 2012, 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door sirdanilot » do 12 jan 2012, 11:43

Gaan die afritten permanent dicht of is dit slechts tijdelijk? Bij een permanente sluiting lijkt me een halve op/afrit voor de A20-west wel een goed idee, anders wellicht een tijdelijke ambulanceafrit (maar da's nogal duur).

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door lebre7 » do 12 jan 2012, 11:48

Vanaf de website van de gemeente Schiedam:
Schiedam.nl schreef:De afsluiting van de verbindingsweg richting Vlaardingen/Hoek van Holland en de afsluiting van de afrit Schiedam-Noord zijn definitief. Op termijn zullen de gele omleidingsborden daarom worden verwijderd en worden vervangen door de blauwe ANWB borden. Met Rijkswaterstaat is afgesproken dat in januari 2012 een nulmeting van drie weken wordt uitgevoerd. Een jaar na openstelling van de landtunnel wordt een nameting uitgevoerd. Op deze manier worden de effecten van de veranderde situatie op het Kethelplein en het onderliggend wegennet in beeld gebracht en kunnen, indien nodig, afspraken worden gemaakt over eventuele maatregelen.

http://www.schiedam.nl/Def/nieuws/Afslu ... ruari.html
Helaas wel dus.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Rein » do 12 jan 2012, 11:52

Ik ken het daar verder niet, maar heeft iemand enig idee hoeveel extra tijd het ongeveer kost om via de alternatieve afritten naar bijvoorbeeld het ziekenhuis te gaan? In het filmpje wordt alleen gezegd dat er sprake zal zijn van extra reistijd (wat logisch is als de afrit naast een ziekenhuis dicht gaat) en dat dit 'onacceptabel' is, maar meer niet. Kijk als het nou 1, 2 of 3 minuten extra is, zou het best acceptabel kunnen zijn, lijkt me. Bij een kwartier extra reistijd kan je daar niet meer van spreken. Er zijn genoeg ziekenhuizen in Nederland die niet direct aan de snelweg of aan een afrit zitten, dus zo uitzonderlijk (of 'onacceptabel') zal de situatie voor het Schiedamse ziekenhuis niet worden lijkt me. Maar helaas bericht de lokale TV erg eenzijdig en ken ik de situatie ter plekke niet goed om daar een onderbouwde mening over te hebben.

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door lebre7 » do 12 jan 2012, 12:10

Naar het ziekenhuis wordt vind ik wel redelijk overdreven. Ik denk dat het een minuut of 2 zou schelen. Het nadeel voor ambulances is alleen dat er 2 redelijk grote kruisingen moeten worden overgestoken (waar nogal een hoop scholieren oversteken die lak aan rood hebben). Voorderest zijn er voor automobilisten genoeg uitwijkmogelijkheden wanneer een ambulance achter hen zit, de alternatieve wegen zijn namelijk allemaal 2x2 wegen (uitgezonderd op zondag).

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door harry » do 12 jan 2012, 12:54

Rein schreef:als het nou 1, 2 of 3 minuten extra is, zou het best acceptabel kunnen zijn, lijkt me.
Het kan zijn dat er dan net een drempelwaarde van de totale reistijd wordt overschreden, waardoor bepaalde gebieden niet meer binnen een normtijd bediend kunnen worden.
(En die normen zijn ooit met een reden vastgelegd.)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Rein » do 12 jan 2012, 13:21

Ja dat snap ik. Maar ik denk daarbij eerder aan gebieden in perifere delen van Nederland dan in hartje Randstad met veel ziekenhuizen en veel snelwegen (met veel op- en afritten) bij elkaar.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Mark » do 12 jan 2012, 13:31

Tja, ze zullen nu gebruik moeten maken van afrit 9 van de A20, wat een kilometertje westwaarts ligt bij Vlaardingen. Er loopt wel een weg parallel aan de A20 die afrit 10 en 9 (Hargalaan/Burgemeester Heusdenlaan) als het ware verbindt, die 2x2 is. Echter heb ik geen idee hoe druk deze weg is verder op de dag en het kan best dat het verschil tussen deze weg en de A20 essentiele minuten scheelt...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Vinny » do 12 jan 2012, 13:49

De normtijd voor een ambulance is volgens mij 9 minuten. 3 minuten reistijdverlies is dus wel 33% van de acceptabele reistijd, erg veel dus..., het is trouwens erg lastig om een oplossing te verzinnen. Wat mij betreft gaat de afrit dus na de werkzaamheden aan de bouwbrug weer open, voor de definitieve situatie in 2015 moet wat anders gevonden worden...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Pino » do 12 jan 2012, 14:08

^^ De normtijd is 45 minuten na melding. Die is opgebouwd als volgt: 15 minuten na melding moet de ambulance ter plaatse kunnen zijn, daarna wordt gerekend met 5 minuten stabilisatie- en inlaadtijd. De overige 25 minuten resteert voor het vervoer naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis met een spoedeisende hulp (bron).
Het nadeel voor ambulances is alleen dat er 2 redelijk grote kruisingen moeten worden overgestoken (waar nogal een hoop scholieren oversteken die lak aan rood hebben).
Dat was voor de oude lokatie aan de Burgemeester Knappertlaan nog wel een stukje erger. En ook al realiseer ik me dat het nieuwe Vlietlandziekenhuis een groter gebied bedient dan het oude, ik kan me niet voorstellen dat drie minuten die normtijd doorbreekt. Het bedieningsgebied van het Vlietlandziekenhuis aan de westkant van Schiedam bestaat uit (grofweg) Vlaardingen en Maassluis. Ook via de Hargalaan is het eenvoudig om iedere mogelijke lokatie in die steden binnen 25 minuten te bereiken. Zeker met een ambulance die licht- en geluidssignalen geeft.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Rein » do 12 jan 2012, 14:24

Dan heb je het dus over stel 3 minuten van die 25 minuten en heeft dus alleen (officiële) implicaties voor alle ritten die langer dan 22 minuten duren van oplaadplek tot ziekenhuis. Nou, ik vermoed dat dit in de regio Rotterdam erg weinig ritjes zullen zijn gezien het aantal ziekenhuizen dat er in die regio ligt. Voor de gevallen dat dit wel zou spelen, is er waarschijnlijk altijd wel een ziekenhuis die binnen de normtijd ligt. Erg jammer dat dit soort nuanceringen in de berichtgeving in dat TV item ontbreekt.........

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door lebre7 » do 12 jan 2012, 15:26

Ik weet niet precies hoe het zit met de zorg van mensen in Hoek van Holland, maar volgens mij gaan die mensen ook standaard naar het Vlietland Ziekenhuis. Deze route duurt normaal 23 minuten (voor een gewone auto). Een ambulance kan hier alleen niet gek veel van afsnoepen, gezien de route via de snelweg, en de geringe verkeerslichten op de route.
http://g.co/maps/syy8t

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Pino » do 12 jan 2012, 17:10

Vanuit Hoek van Holland is Den Haag dichterbij meen ik.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Wouter N14 » do 12 jan 2012, 17:26

^^ Maar niet sneller volgens GMaps:
HvH - Leyenbugr Ziekenhuis: 16,8 km, 28 minuten
HvH - Vlietland Ziekenhuis: 23,1 km, 24 minuten
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Pino » do 12 jan 2012, 18:16

^^ Ik vermoed dat een ambulance met licht- en geluidssignalen de route HvH - Leyenburg wel een stuk sneller kan rijden. Scheelt namelijk een hele hoop wachtmomenten op de kruisingen langs de route, zo'n sirene ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Wouter N14 » do 12 jan 2012, 18:22

^^ Op de smalle wegen vol vrachtverkeer hebben die toeters en bellen al een stuk minder effect denk ik zo...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door boe! » vr 13 jan 2012, 19:18

rijnmond.nl schreef:Nog veel scepsis over doortrekken A4
13-01-2012 | 01:57 door Leo Roubos

Bijna 400 mensen zijn afgekomen op een informatieavond over de A4 door Midden-Delfland die donderdagavond in Vlaardingen werd gehouden. Veel mensen blijken nog steeds sceptisch en vrezen de extra overlast die de weg gaat opleveren. Na veertig jaar praten wordt er nu snel begonnen met het doortrekken van de A4 van Delft tot aan Schiedam en Vlaardingen. Volgende week wordt begonnen met het rooien van en aantal bomen bij het Kethelplein. De echte bouwwerkzaamheden starten al snel daarna.

Scepsis
Een aantal omwonenden heeft nog steeds scepsis over de overlast die ze van de weg gaan krijgen, ook al worden er nog zulke mooie cijfers voorgeschoteld door Rijkswaterstaat. ‘Eerst zien, dan geloven’ is voor de meeste mensen het motto.

Vertrouwen terugwinnen
Een woordvoerder van Rijkswaterstaat hoopt het vertrouwen van de bewoners terug te winnen door ook tijdens de bouw van de 7 kilometer lange weg constant contact te houden met bewonersgroepen en zelfs op internet kan een panel regelmatig vragenlijsten beantwoorden.

Verdiept en onder de grond
De weg wordt vanaf Delft half en helemaal verdiept aangelegd. Bij de bebouwing van Schiedam en Vlaardingen verdwijnt de weg onder de grond om ter hoogte van het Kethelplein weer boven de grond te komen en aan te sluiten op de Beneluxtunnel en de A20. Het is de bedoeling dat de weg in december 2015 helemaal klaar is.
Op de site van RTV Rijnmond is ook een videoverslag te vinden waarin een aantal (grijzende) NIMBY's aan bod komt.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door keokiracer » vr 13 jan 2012, 22:25

Een uitgebreid persbericht van RWS (zo uitgebreid dat ik een stuk in de spoiler heb gezet):
Rijkswaterstaat schreef:A4 Delft-Schiedam: voorbereidend werk voor aanleg start
13-01-2012 | Zuid-Holland | persbericht

Rijkswaterstaat en de aannemerscombinatie A4all starten met voorbereidende werkzaamheden voor de aanleg van de nieuwe A4 tussen Delft en Schiedam. Het werkterrein wordt ingericht, watergangen gegraven, werkwegen en hulpbruggen voor ontsluiting van het bouwterrein aangelegd en grondwerk voor het voorbelasten van de nieuw te maken aansluitingen van het Kethelplein uitgevoerd.

Verder start op 16 januari het rooien van bomen rond het Kethelplein en het gebied van de landtunnel. Ook verdwijnen in de nacht van 6 op 7 februari twee aansluitingen op de A20: de verbindingsweg bij de oprit Schiedam-Noord (in de richting Hoek van Holland) en de afrit Schiedam-Noord (in de richting van Rotterdam). Daarnaast worden onderzoeken afgerond naar bodemgesteldheid, niet gesprongen explosieven en kabels en leidingen.

De voorbereidende werkzaamheden duren tot medio 2012, waarna de daadwerkelijke aanleg van de A4 Delft – Schiedam start.

Afsluitingen op de A20 bij Schiedam

Het afsluiten van de afrit Schiedam-Noord op de A20 (in de richting van Rotterdam) is noodzakelijk om het bouwverkeer naar het werkterrein te leiden, om het grondwerk uit te voeren en voor de bouw van nieuwe aansluitingen op het Kethelplein. De afsluiting van de verbindingsweg richting Hoek van Holland bij de oprit Schiedam-Noord is nodig voor het bereiken en ontsluiten van het werkterrein binnen het Kethelplein door het bouwverkeer. Omdat er geen ruimte is bij het Kethelplein na de aanleg van de A4 Delft – Schiedam en de aansluiting op de A20, zijn de afsluitingen definitief.

Afbeelding
De aansluitingen die definitief verdwijnen in de nacht van 6 op 7 februari zijn gemarkeerd met kruizen.
SPOILER: TOON

Nieuwe route

Het verkeer rijdt vanaf 7 februari een nieuwe route. Het verkeer wordt via het onderliggend wegennet naar de aangrenzende oprit bij Vlaardingen (oprit 9) of Schiedam-Centrum (oprit 11) geleid. Wie van Schiedam naar Maassluis/Hoek van Holland wil, rijdt dan via de Hargalaan (Schiedam) en de Burgemeester Heusdenslaan (Vlaardingen). Dit geldt ook voor het verkeer van en naar het Vlietland Ziekenhuis. Voor het aanduiden van de nieuwe route staan er tijdelijk gele omleidingsborden langs de weg. Het plaatsen van deze borden gebeurt in de nacht van 6 op 7 februari. In de definitieve situatie worden deze borden vervangen door de bekende blauwe borden.

Hinder voor de omgeving

Rijkswaterstaat en de aannemer doen er alles aan om de hinder tijdens de voorbereidende werkzaamheden voor weggebruikers en omwonenden tot een minimum te beperken. In de komende maanden moeten omwonenden rekening houden met geluidshinder en bouwverkeer. Het bouwverkeer verdwijnt van de lokale wegen zodra de nog aan te leggen hulpbrug die straks het bouwterrein ontsluit, is geplaatst. Dan rijdt het bouwverkeer vanaf het bouwterrein direct de rijksweg op. Omwonenden in de omgeving van de werkzaamheden worden regulier op de hoogte gehouden over het werk in uitvoering.

Aanleg A4 Delft-Schiedam

Rijkswaterstaat legt met het consortium A4all 7 kilometer nieuwe snelweg aan van Delft tot aan het Kethelplein. Van de 7 kilometer wordt 2,6 kilometer van de nieuwe weg half verdiept aangelegd (vanaf Delft). Hierna volgt 1,4 kilometer verdiepte weg tot aan de bebouwing bij Vlaardingen en Schiedam. Daar verdwijnt de snelweg in een landtunnel van 2 kilometer. Hierna kruist de A4 het knooppunt Kethelplein om vervolgens aan te sluiten op de bestaande A4 naar de Beneluxtunnel en de A20. Op de A4 tussen de Kruithuisweg in Delft en de Beatrixlaan in Rijswijk worden dubbellaags zoab en verkeerssignalering aangebracht.

Meer informatie

Als u vragen heeft over deze werkzaamheden of de aanleg van de A4, dan kunt u bellen naar de gratis landelijke informatielijn van Rijkswaterstaat 0800 – 8002. Om op de hoogte te blijven van de werkzaamheden, kunt u zich aanmelden voor de digitale nieuwsbrief die Rijkswaterstaat uitgeeft door een e-mail te sturen naar: A4delft-schiedam[at]rws.nl. Meer informatie over de werkzaamheden voor de aanleg van de A4 vindt u op http://www.rijkswaterstaat.nl/a4.
@lebre7: Dat zijn dus inderdaad de verbindingen waar het om gaat.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Pino » za 14 jan 2012, 9:42

Rijkswaterstaat schreef:Voor het aanduiden van de nieuwe route staan er tijdelijk gele omleidingsborden langs de weg. Het plaatsen van deze borden gebeurt in de nacht van 6 op 7 februari. In de definitieve situatie worden deze borden vervangen door de bekende blauwe borden.
Betekent dit dat op afrit 9 doelen als Schiedam-Noord en [H] Vlietland zullen worden toegevoegd?

Gebruikersavatar
Tachi
verkeersader
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 18:38

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Tachi » za 14 jan 2012, 18:45

Lijkt me wel verstandig. Anders moet men keren bij Spaanse Polder.

Of zat daar nog een afslag tussen?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door boe! » za 14 jan 2012, 18:50

^^ Afslag Schiedam. :idea:

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A004] Delft - Schiedam: op weg naar aanleg

Bericht door Willem » za 14 jan 2012, 21:33

Pino schreef:Betekent dit dat op afrit 9 doelen als Schiedam-Noord en [H] Vlietland zullen worden toegevoegd?
Dat is een lastige. Verkeer van de A4 komende uit de Beneluxtunnel kan wel gewoon de afslag Schiedam-Noord nemen. Dat verkeer zou dan tweemaal een afslag Schiedam-Noord tegenkomen.
Waarschijnlijker is dan om die plaatsen bij de afslag Vlaardingen toe te voegen. Via de Zwanensingel en Laan van Bol'es ben je vrij snel bij de afrit Schiedam-Noord.

Plaats reactie