[A004] Delft - Schiedam

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

Re: [A004] Delft - Schiedam en de wet op de auteursrechten?

Bericht door MotelMioveni » wo 15 jun 2016, 15:48

Even een opmerking in de marge, eigenlijk meer een vraag aan de beheerders van het Wegenforum en de moderatoren: Ik ben erg blij met mensen die hele krantenartikelen doorplaatsen op het Wegenforum, zoals Willem deed:
Willem schreef op Ma 13 Jun 2016, om 18u14:
Gisteren stond het onderstaande artikel over de A4 in de Delft op Zondag:
<compleet krantenartikel>
...maar het Brandweerforum is hieraan ten onder gegaan en de beheerder ging persoonlijk failliet, omdat er een auteursrechtenclaim kwam. Moeten we met zijn allen niet iets voorzichtiger zijn, of geldt dat alleen tegenover bepaalde ratten in de journalistiek? :dontknow:
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door waldo79 » wo 15 jun 2016, 16:17

Daar heb je zeker een punt mee. Ik heb het citaat van Willem ingekort ;)

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

[A004] Delft - Schiedam vergeleken met A13

Bericht door MotelMioveni » wo 15 jun 2016, 16:18

Twee dames van Omroep West stapten (in januari 2016 al, maar ik vond het filmpje net pas) in de auto en keken wie er eerder in Rotterdam was (straatnaam van ontmoetingspunt werd niet genoemd), Martine (met donker haar), via de A13, of haar collega Mariëlle (met blond haar), die via de A4 reed:

http://www.omroepwest.nl/nieuws/3046140 ... -Rotterdam

Helaas nam Marielle van Den Haag naar Rotterdam de verkeerde afslag (zou ze richting Hoek van Holland gereden zijn? Dat is in het filmpje niet te zien), waardoor de vergelijking mislukte. Op de terugweg naar de studio won Mariëlle de vergelijking: via de A4 was 2 minuten sneller dan de A13.
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: [A004] Delft - Schiedam vergeleken met A13

Bericht door lebre7 » wo 15 jun 2016, 17:29

MotelMioveni schreef:Twee dames van Omroep West stapten (in januari 2016 al, maar ik vond het filmpje net pas) in de auto en keken wie er eerder in Rotterdam Schiedam was (straatnaam van ontmoetingspunt werd niet genoemd)
https://www.google.com/maps/dir/Omroep+ ... !3e0?hl=nl

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

[A004] Delft - Schiedam vergeleken met de A13

Bericht door MotelMioveni » wo 15 jun 2016, 19:34

Dank aan Lebre, die de westkant van Rotterdam en Schiedam kennelijk beter/sneller (her)kent dan ik. Het filmpje op de website van Radio West kreeg ik met mijn computer niet op pauze gezet. Zonder stilstaand beeld was het voor mij echt niet te volgen, want het filmpje gaat te snel om details te herkennen. Dus heb ik nog even op YouTube gekeken, want daar krijg ik wel stilstaand beeld uit:

https://www.youtube.com/watch?v=m3eA1M7TGSw (van 5min 3 sec tot 7min 40 sec)

Bij 6min 13 sec zien we Martine voorsorteren voor de A20 richting Hoek van Holland en vanaf 6 min 21 sec is inderdaad Burger King naast afrit 11 in beeld. Bij 6min 17sec het beeld stilzetten en zie: Mariëlle zit in de uitgang van de Ketheltunnel op de uitvoegstrook richting Hoek van Holland. Tja, ze hadden deze test natuurlijk door 2 heren van het Wegenforum moeten laten rijden, dan was er niemand verdwaald. :mrgreen:

(Hooguit zouden sommige heren verdwalen in de foto's van verslaggeefster Mariëlle Bakker, maar die staan op een ander forum, met een voor vrouwen nogal beledigende naam) :p :offtopic:
:denk:
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door harry » wo 15 jun 2016, 21:32

Willem schreef:
Starlet schreef:Voor wat betreft je vraag over sluipverkeer door Midden-Delfland; Dat doe ik nu niet meer, omdat het geen tijdwinst oplevert.
Bovendien zijn daar de pollers geplaatst die veel sluipverkeer tegenhouden.
Die zijn uitgeschakeld. Ook het verbod om op bepaalde tijden de parallelwegen van de A13 te nemen is nu afgeplakt.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam en de wet op de auteursrechten?

Bericht door Hensepens » wo 15 jun 2016, 21:36

MotelMioveni schreef:Even een opmerking in de marge, eigenlijk meer een vraag aan de beheerders van het Wegenforum en de moderatoren: Ik ben erg blij met mensen die hele krantenartikelen doorplaatsen op het Wegenforum, zoals Willem deed:
Willem schreef op Ma 13 Jun 2016, om 18u14:
Gisteren stond het onderstaande artikel over de A4 in de Delft op Zondag:
<compleet krantenartikel>
...maar het Brandweerforum is hieraan ten onder gegaan en de beheerder ging persoonlijk failliet, omdat er een auteursrechtenclaim kwam. Moeten we met zijn allen niet iets voorzichtiger zijn, of geldt dat alleen tegenover bepaalde ratten in de journalistiek? :dontknow:
Volgens mij is de afspraak dat er wellicht wat regeltjes tekst worden neergezet en dan een link naar het originele bericht.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Rene » wo 15 jun 2016, 22:02

Citeren mag, zolang het direct de polemiek dient. Artikel 15a Aw. De citeerder moet het dus gebruiken omdat zonder het citaat de discussie niet (goed) te voeren is. Het weergeven van complete artikelen zonder doel polemiek te voeren voldoet niet aan de auteurswet. Maar dan nog heeft de uitspraak van de zaak van Willem-Alexander tegen pedo-stichting Martijn opgeleverd dat duidelijkheid is wat van forumbeheer verwacht mag worden. Iemand die zich in zijn auteursrechten geschaad voelt zal eerst bij de forumbeheerders langs moeten en dan terstondse verwijdering eisen. Als een forumbeheerder daaraan voldoet, of wanneer zo'n stuk communicatie niet is gevoerd met de forumbeheerder, dan heeft de auteursrechthebbende geen poot om op te staan als hij schikkingsvoorstellen van duizenden euro's via advocaten en incassobureaus laat versturen. Een forumbeheerder moet dan verwijzen naar de zaak ZKH/Martijn en voorstellen om het maar voor de rechter te laten komen. Ongetwijfeld zal zo'n incassobureau dan nog wel 1 of 2x gaan lopen dreigen, maar uiteindelijk druipen ze af. Dat is in elk geval mijn eigen ervaring uit de tijd dat ik dit forum beheerde.

Het Brandweerforum is zo dom geweest om een foto die ergens vandaan was geplukt zèlf onder de eigen domeinnaam te hosten.
Dat is heel wat anders dan citeren van een afbeelding die al ergens op internet staat, en deze op een forum met [img]-tags zichtbaar maken.

Wat mij betreft kan de auteursrechtelijke discussie hiermee weer in het archief en kan deze draad weer verder over de A4 gaan.

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Starlet » do 16 jun 2016, 9:17

harry schreef:
Willem schreef:
Starlet schreef:Voor wat betreft je vraag over sluipverkeer door Midden-Delfland; Dat doe ik nu niet meer, omdat het geen tijdwinst oplevert.
Bovendien zijn daar de pollers geplaatst die veel sluipverkeer tegenhouden.
Die zijn uitgeschakeld. Ook het verbod om op bepaalde tijden de parallelwegen van de A13 te nemen is nu afgeplakt.
Ik reed eigenlijk bij grote drukte via Schipluiden en Maasland. Die pollers heb ik een keer gepasseerd in de spits. Drama.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door feitelijk » do 16 jun 2016, 23:08

Intensiteiten op de A13 en de A4 op werkdagen in mei 2015 en mei 2016 (en ja ik heb de feestdagen eruit gehaald)
Afbeelding
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door RSK » do 16 jun 2016, 23:37

Prachtig. :top:

Als ik dit een beetje goed inschat, zijn er aan de zuidkant globaal rond de 35.000 voertuigen per dag verschoven van de A13 naar de A4, aan de noordkant rond de 25.000. De rest van de toename zal grotendeels te verklaren zijn door het wegvallen van verkeer op het OWN. En sowieso een verandering van regionale verkeersstromen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A004] Delft - Schiedam en de wet op de auteursrechten?

Bericht door Attietattie » do 16 jun 2016, 23:44

MotelMioveni schreef:Moeten we met zijn allen niet iets voorzichtiger zijn, of geldt dat alleen tegenover bepaalde ratten in de journalistiek? :dontknow:
:yesyesyes: :)<>: Ik Ben heel druk bezig met mijn 4e claim!
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Attietattie » do 16 jun 2016, 23:45

Starlet schreef:feitenlijk
:lol:

Die kunnen we nog wel eens gebruiken! :top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door feitelijk » wo 24 aug 2016, 10:54

Kwam ik toevallig voorbij
Afbeelding
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Dweep
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:19
Locatie: Ridderkerk-Rijsoord

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Dweep » do 25 aug 2016, 11:58

Grappig, leuk je het deelt
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door jelger » do 01 sep 2016, 23:31

Vanavond voor het eerst in het donker dit stuk gereden. Mooie verlichting in het verdiepte stuk. Ontworpen om zo min mogelijk omgevingsstraling te geven?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door harry » do 01 sep 2016, 23:40

^^ Klopt. Er mag bijna niets boven het maaiveld te zien zijn. (Typisch Nederlands dus :) )
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Willem » vr 02 sep 2016, 2:47

De weg is in het donker daardoor wel mooier dan overdag.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Wouter N14 » vr 02 sep 2016, 16:47

De verlichting gaat laat op de avond ook weer uit, dat is helemaal apart.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door RSK » zo 04 sep 2016, 9:59

Zeker aangezien er een paar ogenschijnlijk willekeurige lampen nog wel blijven branden. Iemand een idee waarom dat is?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door sven_engelen » vr 09 sep 2016, 15:13

Ik vind dat *verlichting uit* idee echt een hele goede flop. Alleen op belangrijke punten staat verlichting aan: Oké, snap ik! Maar er is zoveel kapotte en/of uitgeschakelde verlichting aan 1 kant... Reparatie gewenst of toch niet? Eenoogjes vind ik toch een grote flop van NL
Svenlo

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Willem » vr 09 sep 2016, 18:07

Het uitstellen van reparaties kan een bezuinigingsmaatregel zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Chris » do 06 okt 2016, 18:20

Openbaar Ministerie schreef:A4all V.O.F. betaalt boete van 750.000 euro voor milieuovertredingen bij aanleg A4

De gelegenheidscombinatie A4all V.O.F. heeft een door het Openbaar Ministerie aangeboden transactie van € 750.000 geaccepteerd. De combinatie wordt verweten dat het milieuovertredingen heeft begaan bij de aanleg van een nieuw snelwegtraject van de A4 tussen Delft en Schiedam. De aanleg van deze snelweg werd medio 2011 door Rijkswaterstaat gegund aan de gelegenheidscombinatieA4all V.O.F. bestaande uit de (bouw ) bedrijven Boskalis BV, Van Hattum en Blankevoort BV, KWS Infra BV, Heijmans Integrale Projecten BV en Vialis BV.

Het Hoogheemraadschap van Delfland, in dit geval het bevoegd gezag, heeft in maart en april 2013 geconstateerd dat de aanleg van het nieuwe snelwegtraject gepaard is gegaan met overtredingen van de milieuwetgeving: A4all heeft deze maanden op diverse locaties grondwater onttrokken voordat zij daarvoor de benodigde vergunning had verkregen. Er is daarnaast geconstateerd dat A4all in strijd met de Waterwet het onttrokken grondwater heeft geloosd in oppervlaktewater.

Gedurende de periode dat deze overtredingen hebben plaatsgevonden heeft het Hoogheemraadschap schriftelijk en mondeling gewaarschuwd dat de overtredingen dienden te worden beëindigd. Deze waarschuwingen zijn –ondanks toezeggingen- niet tijdig door A4all opgevolgd. Naar aanleiding van constateringen door het hoogheemraadschap waren in dat kader al € 85.000 aan dwangsommen verbeurd, waarvan € 25.000 voor het onttrekken van grondwater zonder vergunning en € 60.000 voor het lozen op het oppervlaktewater.

Daarnaast blijkt uit onderzoek door de politie dat bij de aanleg van een wal naast de snelweg gebruik was gemaakt van zogenaamde bentoniet-cementbrokken. Het bentoniet-cement was overtollig materiaal afkomstig van de aanleg van wanden in het tracé en had op dat moment niet zo gebruikt mogen worden omdat nog niet aangetoond was dat dit materiaal voldeed aan de eisen van het Besluit bodemkwaliteit.

De feiten hebben uiteindelijk geringe nadelige gevolgen voor het milieu veroorzaakt. De nadelige gevolgen hebben eruit bestaan dat het lozen van het grondwater in oppervlaktewater leidt tot tijdelijke vertroebeling van dat oppervlaktewater en tot de afzet van een (beperkte hoeveelheid) zand in het oppervlaktewater.
https://www.om.nl/actueel/nieuwsbericht ... alt-boete/

Alexm
polderweggetje
Berichten: 28
Lid geworden op: za 03 aug 2013, 9:45

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Alexm » do 10 nov 2016, 17:12

Geen jaar later meldt VID:

A 13 Rijswijk - Rotterdam tussen Delft-Noord en knp. Kleinpolderplein 11 km langzaam rijdend verkeer
A 4 Den Haag Rotterdam: tussen Rijswijk en knp. Kethelplein 9 km stilstaand verkeer

Blijkbaar valt er niet tegenaan te bouwen.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Wouter N14 » do 10 nov 2016, 17:29

^^ Of misschien is het slecht weer en vroeg donker :roll:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Willem » do 10 nov 2016, 19:31

^^ Dat speelt ook mee, maar dan nog. Door critici was voorspeld dat zoiets zou gaan gebeuren. Het blijft natuurlijk de vraag waar al het extra verkeer vandaan komt dat er vorig jaar rond deze tijd (eveneens met slecht weer en vroeg donker) nog niet was.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Chris » do 10 nov 2016, 19:44

Er kunnen ook andere oorzaken zijn zoals files elders die terugslaan op de A4 of ongevallen.

Maar sowieso is vanaf het begin al gezegd dat 2x2 rijstroken niet voldoende is voor de geprojecteerde intensiteit van meer dan 100.000 voertuigen per dag.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door keokiracer » do 10 nov 2016, 19:49

Willem schreef:Het blijft natuurlijk de vraag waar al het extra verkeer vandaan komt dat er vorig jaar rond deze tijd (eveneens met slecht weer en vroeg donker) nog niet was.
Was dat verkeer er niet of stond dat verkeer verderop stroomopwaarts vast?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door boe! » do 10 nov 2016, 20:12

Chris schreef:Er kunnen ook andere oorzaken zijn zoals files elders die terugslaan op de A4 of ongevallen.
Er was vanmiddag inderdaad een ongeval op de A4 bij de Beneluxtunnel. Die file sloeg terug tot voorbij de Ketheltunnel en toen ging het verkeer omrijden via de A13. Dat het regende hielp natuurlijk niet.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door harry » do 10 nov 2016, 23:21

^^ Ik stond vanmiddag in de file de andere kant op. Dat werd in de verkeersinformatie niet vermeld.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie