[A004] Delft - Schiedam

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Mandelsoft » di 13 okt 2015, 10:50

Die tegenstanders springen echt van de hak op de tak. Ze moesten eens kappen! :hap:
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door RSK » di 13 okt 2015, 10:58

Man man man, ik snap echt helemaal niets van dat eindeloze gezever hier ten lande over bomen. Volgens mij staan er in westelijk Nederland vandaag de dag tienduizenden bomen meer dan pakweg in 1960. Hier in de straat werd door een paar bewoners ook zo'n probleem gemaakt over de kap van een zogenaamd beeldbepalende boom. Beeldbepalend?! Tot 1974 was het gewoon nog grasland met koeien. Dan heb ik op het grasveldje hier voor de deur liever de koeien terug dan meer bomen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Madhollander
dorpsstraat
Berichten: 199
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 21:21
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Madhollander » di 13 okt 2015, 22:21

boomknuffelaars schreef:Wat ons betreft zijn het geen bomen, zijn het gewoon takken
zucht. Men is dus boos dat er jonge bomen geplant gaan worden in plaats van volgroeide exemplaren.
Zouden die boomknuffelaars ook weten dat van alle herplantte bomen ruim de helft het vaak alsnog begeeft ivm de verhuizing en de nieuwe grond.
Ik zou dolblij zijn met jonge bomen welke vanaf dag 1 meegroeien met de locatie.

wat een gejank om niks zeg. Dat dit soort onzin door een rechter behandeld wordt. Wat een droeftoeters lopen er tegenwoordig rond. :shutup:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Wesso » di 13 okt 2015, 22:29

Als die droeftoeters zo goed kunnen zagen, kunnen ze net zo goed aan een paar oude bomen beginnen. Staat leuker dan jonge boompjes. Het is alleen niet duurzaam vanwege het ontbreken van wortels.

:slotje3:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door RSK » di 13 okt 2015, 22:41

Wesso schreef:Het is alleen niet duurzaam vanwege het ontbreken van wortels.
Nou, alstjeblieft:

Afbeelding

Laten we maar geen aandacht meer aan schenken aan dit soort houtminnende splintergroeperingen en weer een boom opzetten over de A4.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Chris » di 13 okt 2015, 22:43

Tja, de bomen groeien niet tot in de hemel.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door verfmeer95 » di 13 okt 2015, 23:04

Ach, er zijn bij deze weg al zo veel bezwaren geweest dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door harry » di 13 okt 2015, 23:47

Hebben we alle spreekwoorden en uitdrukkingen nu gehad?
:blabla:

Iedere boom die (onnodig) gekapt wordt is er een te veel. Dat er nu in Zuid-Holland meer bomen staan dan in 1960 is niet dankzij, maar ondanks de bomenhaters.
En dat is geen vrijbrief om andere bomen zomaar te kappen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Naturist » wo 14 okt 2015, 13:34

^^ Kappen nou! :booooos: :mrgreen:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door sven_engelen » do 15 okt 2015, 14:25

^^ Fantastisch! :worship:
Svenlo

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Peter » do 15 okt 2015, 15:20

harry schreef:Hebben we alle spreekwoorden en uitdrukkingen nu gehad?
Zelfs aannemende dat je slechts gezegden met bomen, takken, hout, bos, bladeren, etc bedoelt, hebben we nog vele woordgrappen te gaan. Dan zien we in dit topic door de takken het bos niet meer.

PS. Bij de meeste bomen is het verschil tussen takken en bomen evident. Slechts enkele soorten kunnen uitlopen vanuit een (afgezaagde/afgebroken) tak. Iets meer vanuit een wortel.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

praatpaal
autoweg
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 18:10
Locatie: Rotterdam

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door praatpaal » do 15 okt 2015, 15:21

harry schreef:Hebben we alle spreekwoorden en uitdrukkingen nu gehad?
:blabla:

Iedere boom die (onnodig) gekapt wordt is er een te veel. Dat er nu in Zuid-Holland meer bomen staan dan in 1960 is niet dankzij, maar ondanks de bomenhaters.
En dat is geen vrijbrief om andere bomen zomaar te kappen.
Dat er protest is kan ik me goed voorstellen. Dat de snelweg er moest komen is een feit. Dat er bomen voor plaats moesten maken was noodzakelijk.
Maar dat de bomen die er stonden op zo'n manier worden gecompenseerd is natuurlijk om niet vrolijk van te worden. Kwantitatief klopt het verhaal wellicht maar in massa is het een schrille compensatie.

Hetzelfde gebeurt momenteel op de Rotterdamse Binnenrotte. Het terrein zou worden 'vergroend'. Inmiddels zijn de bomen die er stonden gekapt en voor een deel opgeslagen op een depot. De bomen die op de impressies getoond worden zijn een soort volgroeide exponenten. Als dat beeld hetgeen is wat we denken te krijgen, dan worden we al snel bedrogen, want die aangeplante boompjes stellen geen moer voor. Meestal zijn de stokken waar ze tegenaan leunen dikker dan de stam zelf.

Op een snelwegforum waar asfalt het ultieme materiaal is, zijn bomen van ondergeschikt belang, als vloeken in de kerk. Maar als voormalig Brabo ben ik toch dankbaar dat ik in een bosrijke omgeving heb mogen opgroeien. Nu ik in Rijnmond woon vind ik het een fijne gedachte dat er mensen zijn die zich inspannen om de kwaliteit van de stedelijke omgeving enigszins onder de aandacht te brengen, asfalt blijkt dan niet altijd het beste middel. Ik ben geïnteresseerd in de grote infrastructuur, maar vooral ook op de wijze waarop deze wordt ingepast en vormgegeven [oa de grote kunstwerken].
wie op de wegenwacht, wacht het langst

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Rogier » do 15 okt 2015, 15:40

^^

Deze kleine boompjes zijn binnen 5 - 10 jaar redelijk goed gegroeid i.v.m. de veen \ kleigrond.
Je kunt wel grote exemplaren planten, maar het is maar de vraag of deze goed wortelen, zodat de bomen tegen een redelijke storm bestand is.
Bij jongere \ kleinere bomen is de kans groter dat dit ook gaat gebeuren.,
Het zou natuurlijk jammer zijn als de helft van de bomen omwaaid, omdat deze niet goed geworteld zijn.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door harry » do 15 okt 2015, 21:38

Peter schreef:afgezaagd
Inderdaad!
Die hadden we nog niet gehad! :mrgreen:

(Ja, ik ben me aan het bekwamen in het uit hun verband rukken van teksten)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Rene » do 15 okt 2015, 21:41

harry schreef:(Ja, ik ben me aan het bekwamen in het uit hun verband rukken van teksten)
En, hoeveel DD-verzamelbanden liggen er al doormidden ? :mrgreen:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door RSK » vr 16 okt 2015, 1:13

Rogier schreef:Deze kleine boompjes zijn binnen 5 - 10 jaar redelijk goed gegroeid i.v.m. de veen \ kleigrond.
Los daarvan is het nu een heisa omdat het 'door de weg komt'. Soms zijn volwassen bomen 'ziek' en gaat er ook een heel rijtje om. Dan staan er even van die zielige sprietjes, maar die groeien snel genoeg weer uit tot volwaardige exemplaren. Overigens vind ik het meten met twee standaarden: een weg 50 jaar vertragen is geen punt, maar o wee als je 5 jaar moet wachten tot een paar bomen wat gegroeid zijn... :roll:
harry schreef:Iedere boom die (onnodig) gekapt wordt is er een te veel. Dat er nu in Zuid-Holland meer bomen staan dan in 1960 is niet dankzij, maar ondanks de bomenhaters. En dat is geen vrijbrief om andere bomen zomaar te kappen.
Ik ben dan ook geen tegenstander van bomen in het algemeen, maar trek de locatie in twijfel. Ik zie liever dat zo her en der een bos wordt aangeplant dan dat een aantal wegen door de polder worden voorzien van bomenrijen. Want die bomenrijen maken het landschap minder open en de weg gevaarlijker. Zo'n bos is een prima alternatief waarmee bovendien lelijke elementen in het landschap aan het zicht onttrokken kunnen worden. Ik kan zo een paar polderwegen noemen die ontboomd kunnen worden, dan kan daarvoor in de plaats wel een fraai bos worden geplaatst worden op de geluidswal bij Leidsche Rijn (om een concreet voorbeeld te noemen van zo'n bosgeschikte aanplantlocatie).
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Palance » vr 16 okt 2015, 19:05

RSK schreef:
Rogier schreef:Deze kleine boompjes zijn binnen 5 - 10 jaar redelijk goed gegroeid i.v.m. de veen \ kleigrond.
Los daarvan is het nu een heisa omdat het 'door de weg komt'. Soms zijn volwassen bomen 'ziek' en gaat er ook een heel rijtje om. Dan staan er even van die zielige sprietjes, maar die groeien snel genoeg weer uit tot volwaardige exemplaren.
Enkele jaren terug was er in Barendrecht flink protest toen zieke bomen langs een dijk gekapt moesten worden vanwege ziekte, niet vanwege de aanleg van wat dan ook. Toch leverde dat heel veel protest op. Waarmee ik maar wil zeggen dat er echt niet alleen wordt geprotesteerd als het om bomenkap bij een wegaanleg gaat.
RSK schreef:Overigens vind ik het meten met twee standaarden: een weg 50 jaar vertragen is geen punt, maar o wee als je 5 jaar moet wachten tot een paar bomen wat gegroeid zijn... :roll:
Je zegt het zelf al - meten met 2 standaarden. Dit zijn namelijk volstrekt onvergelijkbare zaken, dus die vergelijking gaat geheel mank.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Peter » ma 19 okt 2015, 8:43

Er zijn vele wegbeheerders die bomen weg willen hebben vanwege beheerskosten (van bomen, berm of wegdek) en dan met een slap rapport de bomen weinig levensvatbaar te noemen om te kunnen kappen uit "noodzaak". Na een tegenrapport blijkt dan vaak dat 80% met een snoeibeurt te behouden zijn. Maar de wegbeheerder blijft het wegdek en de riolering moeten repareren door de wortels.

Dat burgers dus soms bezwaar maken is meer dan logisch en vaak terecht.

Deze discussie staat daar los van omdat het hier niet om straatbomen gaat. Volwassen bomen plaatsen is duur (factor 20-100) en vereist veel controle en watergeven in de eerste jaren om omwaaien en verdrogen tegen te gaan. Dat doe je in de regel alleen op kenmerkende plaatsen met slechts een beperkt aantal bomen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Wouter N14 » di 20 okt 2015, 12:45

Onbevestigd wandelganggerucht: de testprocedures schijnen niet heel lekker te verlopen en de openstelling is mogelijk pas in februari.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door LennyKravitz » di 20 okt 2015, 18:59

^^
Roertunnel 2.0?
It aint over 'till it's over...

Jurjen
dorpsstraat
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 13:27
Locatie: Pijnacker

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Jurjen » di 20 okt 2015, 19:16

Dat zou wel een flinke domper zijn :|

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Rogier » wo 21 okt 2015, 7:11

Een stevige boete richting de aannemer, als de boel pas in februari open gaat.
Anders deze aannemer voor de komende 5 jaar bij aanbestedingen uitsluiten, als de vertraging zelfs meer dan 2 maanden bedraagt.
Misschien dat men dan een keer leert om dit soort projecten op tijd af te ronden. De ruwbouw van de tunnel was volgens mij bijna 1 jaar geleden al afgerond. Men heeft dus 1 jaar de tijd gehad om de installaties in te bouwen en de boel te testen. Dat moet over het algemeen genoeg zijn. Vooral, omdat sinds enkele jaren een standaard is en om die reden moet het volgens mij geen probleem zijn om dit soort tunnels op tijd op te leveren.

De renovatie van de oude Coentunnel was ook binnen 1 jaar afgerond en hier was de testprocedure hetzelfde.
Een ander voorbeeld. De afbouw van de Westerscheldetunnel begon 'pas' in juli 2002. Al in maart 2003 kon deze lange tunnel al opengesteld worden. Destijds liet men zien dat men in staat kan zijn om lange tunnels in 7 - 8 maanden volledig af te bouwen (incl. asfalt).

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Attietattie » wo 21 okt 2015, 7:33

^^ En waarop is ieder woord van jouw bericht gestoeld? Vooralsnog lees ik alleen verschrikkelijk kortzichtige aannames. Ik hoop dat je me kan overtuigen dat ik ernaast zit.

- Het is de schuld van de aannemer?
- Jij denkt dat er een jaar lang alleen maar getest kan worden/hoeft te worden?
- Jij denkt dat er niet voldoende (financiële) prikkel is om iets op tijd op te leveren? Iemand voor 5 jaar uitsluiten gaat de werkwijze niet veranderen, slechts de prijs opdrijven. Bovendien kunnen jij en ik de schade betalen als er een aannemer omvalt.
- En het simpelst: de ene tunnel is niet te vergelijken met de andere.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Rogier » wo 21 okt 2015, 9:00

Misschien kortzichtige aannames, maar hoe verklaar je dan dat de renovatie van de Coentunnel, inclusief het testwerk, wel binnen 1 jaar afgerond kon worden. Verder heeft men juist een standaard ingevoerd om het afbouwen (en het testen) van nieuwe \ aangepaste tunnels eenvoudiger te maken. Natuurlijk kun je niet iedere tunnel 1 op 1 vergelijken. Echter in de kern is ieder tunnel redelijk vergelijkbaar (buis van beton of staal en een hoop installaties. In Nederland zijn de specificaties voor de installaties gelijk).

Het zijn juist deze 2 punten die mij tot de huidige conclusie leiden. Vooral omdat in het verleden grotere tunnels sneller afgebouwd konden worden. De Westerscheldetunnel werd in 6 - 8 maanden volledig afgebouwd, getest en goedgekeurd. Bij de bouw werden in deze tunnel ook complexe installaties geplaatst, terwijl deze tunnel een stuk langer was.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Attietattie » wo 21 okt 2015, 9:12

Rogier schreef:Misschien kortzichtige aannames, maar hoe verklaar je dan dat de renovatie van de Coentunnel, inclusief het testwerk, wel binnen 1 jaar afgerond kon worden.
Dat kunnen jij en ik niet zeggen.* Dat is afhankelijk van 1000 factoren. Ik zal een paar voorbeelden bedenken, gestoeld op aannames.*
- De Coen was slechts een renovatie, dus de systemen zijn behouden en hebben zich al bewezen.
- De eisen voor een nieuwe tunnel zijn extreem veel scherper.
- Door RWS is geëist dat er systemen van bepaalde leveranciers worden toegepast en die matchen niet lekker.
- Alle systemen functioneren perfect, maar zodra de signalen bij RWS binnenkomen faalt er iets. Dat ligt dan dus niet bij de aannemer.
- De eisen zijn door voortschrijdend inzicht aangescherpt waardoor de testprocedure ingekort werd.


* Disclaimer 1: ik weet niet wat voor werk je doet, dus misschien kan jij dat heel goed zeggen.
* Disclaimer 2: ik zeg niet dat de fout bij RWS (of een andere wegbeheerder) ligt. Ik zeg alleen dat het verschrikkelijk kortzichtig is de fout bij een aannemer te leggen zonder achtergrondinformatie te hebben. Net als dat het verschrikkelijk kortzichtig zou zijn om blind RWS de schuld te geven.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Naturist » wo 21 okt 2015, 10:19

Ik kan met zekerheid zeggen dat er alles aan gedaan wordt om de tunnel op de gestelde datum open te hebben.
Helaas kan ik niet meer openbaar maken, maar de tunnel gáát open op die datum.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door waldo79 » wo 21 okt 2015, 10:22

We wachten eerst 18 december af...

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Rogier » wo 21 okt 2015, 10:25

Attietattie schreef:
Rogier schreef:Misschien kortzichtige aannames, maar hoe verklaar je dan dat de renovatie van de Coentunnel, inclusief het testwerk, wel binnen 1 jaar afgerond kon worden.
Dat kunnen jij en ik niet zeggen.* Dat is afhankelijk van 1000 factoren. Ik zal een paar voorbeelden bedenken, gestoeld op aannames.*
- De Coen was slechts een renovatie, dus de systemen zijn behouden en hebben zich al bewezen.
- De eisen voor een nieuwe tunnel zijn extreem veel scherper.
- Door RWS is geëist dat er systemen van bepaalde leveranciers worden toegepast en die matchen niet lekker.
- Alle systemen functioneren perfect, maar zodra de signalen bij RWS binnenkomen faalt er iets. Dat ligt dan dus niet bij de aannemer.
- De eisen zijn door voortschrijdend inzicht aangescherpt waardoor de testprocedure ingekort werd.


* Disclaimer 1: ik weet niet wat voor werk je doet, dus misschien kan jij dat heel goed zeggen.
* Disclaimer 2: ik zeg niet dat de fout bij RWS (of een andere wegbeheerder) ligt. Ik zeg alleen dat het verschrikkelijk kortzichtig is de fout bij een aannemer te leggen zonder achtergrondinformatie te hebben. Net als dat het verschrikkelijk kortzichtig zou zijn om blind RWS de schuld te geven.
Bij de Coentunnel werden alle oude systemen uit de bestaande tunnel verwijderd en door nieuwe type systemen vervangen, welke ook in de nieuwe \ 2de Coentunnel gebruikt zijn. Ook de bestaande Coentunnel moet namelijk aan de strengere eisen gaan voldoen.

M.b.t. Over het tweede kan ik inderdaad geen uitspraken doen en ik ga ervan uit dat er geen problemen zijn tussen de verkeerscentrale en de tunnelinstallaties. Dit laatste kan inderdaad aan RWS liggen en dat zou een zeer kwalijke zaak zijn. Vooral omdat je mag verwachten dat men van deze situatie geleerd zou hebben na het Nijverdaltunneldrama (10 maanden vertraging door communicatieproblemen tussen tunnel en verkeerscentrale).

Misschien denk ik inderdaad te gemakkelijk over dit soort zaken, maar ik blijf mij over dit soort problemen verbazen. Ook de problemen van de Botlekbrug kun je op dezelfde wijze zien. Men wil de boel soms te complex maken, waardoor er allerlei extra problemen zich gaan voor doen, terwijl de 'toegevoegde waarden' van de extra's maar zeer beperkt is.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Naturist » wo 21 okt 2015, 10:28

waldo79 schreef:We wachten eerst 18 december af...
heb vertrouwen, ik heb het ook. :yes:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14344
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A004] Delft - Schiedam

Bericht door Attietattie » wo 21 okt 2015, 10:37

Rogier schreef:Misschien denk ik inderdaad te gemakkelijk over dit soort zaken, maar ik blijf mij over dit soort problemen verbazen.
Dat doen we allemaal in Nederland. Maar meteen schreeuwen dat men zich maar niet meer moet mogen inschrijven, want dát zal ze leren, dat slaat gewoon nergens op. Je kan hooguit zeggen dat de verantwoordelijke misschien maar eens een andere baan moet gaan zoeken.

Bij dashcamfilmpjes kan je ook alle comments waar het woord 'rijbewijs' in voorkomt negeren. Ik snap niet dat mensen denken dat het íets toevoegt om te schreeuwen dat iemand zijn rijbewijs moet worden afgepakt en nooooooooooooit meer terug moet worden gegeven.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Plaats reactie