[N065] Verdiepte ligging Vught?

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door Naturist » do 21 jun 2012, 21:30

^^Prorail wil graag dat je in Vught van oost naar west en vica-versa nog maar maximaal 27 minuten per heel uur het spoor kunt oversteken.
Neem daarbij dat Vught op diverse manieren door diverse infra doorsneden wordt, en dat het spoor hier voor de meeste overlast zorgt. (lees leefbaarheid)
De twee "kwaadsten" -N65 en spoorlijn 's-Hertogenbosch- kunnen niet samen onder de grond, en een aantal gelijkwaardige kruisingen van de N65 zouden relatief eenvoudig gereduceerd kunnen worden.
Het aanbrengen van een parallelstructuur voor die gelijkwaardige kruisingen zal vele malen minder kosten dan het kunstwerk dat weer onder die vermaledijde spoorlijn door zou moeten.
Eerder gaf ik in het A15-ressen-zevenaartopic al aan dat een spoorlijn veel meer herrie maakt, welnu in Vught is het herrie én oponthoud: Een lokaal probleem, veroorzaakt door nationaal en internationaal spoor en wegvervoer.
Ook ik zie zelfs in Vught graag op termijn de N65 opgekrikt naar een A65, maar dat is -als het loopt zo het er nu naar uitziet- zonder tunnel op dat N65 traject, een stuk eenvoudiger en dus goedkoper realiseerbaar.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

habke
stadsweg
Berichten: 449
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
Locatie: Tilburg

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door habke » do 21 jun 2012, 21:43

^^ Die spoorlijnen door Vught hebben toch niks met de A/N65 te maken? Die gaat er toch al onderdoor.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door Naturist » do 21 jun 2012, 22:03

^^Beste Habke, die N65 gaat er nu onder een veel te steile hoek onderdoor waardoor geregeld hoge vrachtwagens op de rem gaan staan, terwijl zij er wel net onderdoor konden, met de meest gruwlijke gevolgen.
Daarnaast is de huidige tunnel allesbehalve toekomstvast.
In het verleden heeft men de keus gemaakt om de N65 onder het spoor te drukken omdat het spoor er al lag. Nu dat het spoor eigenlijk aan een forse uitbreiding toe is (Het goederenvervoer van Rotjeknor naar het Ruhrgebied mag binnenkort in grote hoeveelheden DOOR Vught) is het verstandig Vught dezelfde rechten te geven als Best, en het te verlossen van een onleefbare doorsnijding waar iedere Vughtenaar wekelijks minstens een half uur aan kwijt is.
Als het spoor dit maal -met uitbreiding- onder de grond gaat, kan de N65 vrij goedkoop met wat geluidschermen langs Vught.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76495
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door Chris » do 21 jun 2012, 22:09

Maar dat is toch echt een spoorproject, en geen rijkswegproject. Een verdiepte ligging van het spoor zou eigenlijk vanuit het PHS of dat subsidiepotje ongelijkvloerse spoorkruisingen moeten worden gefinancierd. Want ik denk dat die € 100 miljoen al wel snel op is aan alleen het verdiept aanleggen van die spoorlijn ter hoogte van de N65.

Ik had liever een verdiepte N65 gezien in het westen van Vught (ongelijkvloerse tunnelbak) en een kleine tracé-afwijking bij Helvoirt voor een ongelijkvloerse kruising. Elders kunnen ongelijkvloerse kruisingen met beperkte onteigening wel uitgevoerd worden.

Helaas lijkt een echte aanpak van de N65 geen rijksprioriteit te zijn en ook de provincie lijkt er niet overdreven op aan te dringen. In de jaren '90 is de N2 omgebouwd tot A2, in de jaren 2000 de N50 tot A59, en na 2020 de N65? Laten we het hopen.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door Naturist » do 21 jun 2012, 22:23

^^Waarschijnlijk wordt voor het verdiepen van het spoor onder Vught een andere subsidiepot aangewend, maar voor het gedeelte waar de N65 het spoor kruist moet het geld toch écht uit de verzamelde gelden voor het renoveren van de N65 komen.
Vught moet nu eindelijk omwille van leefbaarheid en veiligheid eindelijk eens goed op de schop, aangezien de minister in 1979 voor het laatst in het nadeel van de leefbaarheid in dit dorp besliste (tracébesluit ombouw Rijksweg 264 naar A2)
TOEVOEGING
De intensiteiten op de N65 geven ook geen reden tot uitbreiding van de N65, maar de intensiteiten op het betreffende spoor en de leefbaarheid en veiligheid op de N65 wél)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

habke
stadsweg
Berichten: 449
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
Locatie: Tilburg

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door habke » do 21 jun 2012, 22:31

^^ Daar ben ik het wel met Naturist eens, de N65 is gewoon niet druk genoeg om een ombouw tot A65 te rechtvaardigen.
Over het spoor bij Vught moeten we misschien in een ander topic verder gaan, het gaat hier immer over de N65 en niet over het spoor bij Vught.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door keokiracer » do 21 jun 2012, 22:42

habke schreef:^^ Daar ben ik het wel met Naturist eens, de N65 is gewoon niet druk genoeg om een ombouw tot A65 te rechtvaardigen.
Die drukte heeft er blijkbaar weinig mee te maken, aangezien er ook plannen zijn om de N50 Hattemerbroek - Emmeloord tot een ASW om te bouwen.

Laagste intensiteit op N50: 11.000 voertuigen/dag (Ens - Emmeloord)
Laagste intensiteit op N65: 37.000 voertuigen/dag (Helvoirt-Oisterwijk)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76495
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door Chris » do 21 jun 2012, 22:44

^^ Niet te vergelijken situaties. Voor 17 miljoen bouwen ze straks 6 kilometer van de N50 om tot 2x2 N50/A50. Voor de N65 mag je op heel wat hogere bedragen rekenen door kunstwerken en onteigeningskosten.

habke
stadsweg
Berichten: 449
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
Locatie: Tilburg

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door habke » do 21 jun 2012, 22:54

^^ Ik denk zelfs dat mocht het zover komen de A65 de duurste snelweg ooit zal worden, als de A4 met 6,5 km net onder de miljard uit komt, zal de A65 er met zijn 15 km vrees ik bovenuit komen.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door Naturist » do 21 jun 2012, 23:00

habke schreef:Over het spoor bij Vught moeten we misschien in een ander topic verder gaan, het gaat hier immer over de N65 en niet over het spoor bij Vught.
Het spoor is in Vught onlosmakelijk met de A65 verbonden, althans zolang het spoor niet onder de grond ligt.
Het uit elkaar trekken van deze twee in verschillende topics leidt uiteindelijk niet tot een bevredigend resultaat; Niet in de Vughtse realiteit van alle dag noch op het wegenforum. ;)

^^Het stukje N65 wordt zeker geen landtunnel, nog niet misschien. Vergelijkingen met de A4MD zijn dan wat mij betreft volledig uit de lucht gegrepen. Zeker als die N65 het spoor op maaiveld kruist.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door Kaaiman » vr 22 jun 2012, 9:08

De N65 ligt op stevige zandgrond en niet op drassig veen en zompige klei, dus elke vergelijking met de A4 en eventueel de Rijnlandroute op dat vlak gaat mank.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door Via » vr 22 jun 2012, 18:11

Die 100 miljoen gaat bij mijn weten naar de volgende zaken:

- Een verdiepte ligging bij Vught
- Een gecombineerde fiets-/ecotunnel bij Helvoirt (die overigens op een voor fietsers totaal onlogische plek is geprojecteerd)
- Een fietstunnel bij Haaren

Wat mij betreft laten we die twee fietstunnels voorlopig eens achterwege en beginnen we met een ongelijkvloerse aansluiting bij de Pannenschuurlaan/Kreitenmolenstraat bij Oisterwijk. Daarnaast zou het ook wel wenselijk zijn dat op het deel Helvoirt-Vught eindelijk eens de langverwachte parallelwegen worden aangelegd, zodat die erfaansluitingen en het landbouwverkeer van dat laatste stuk N65 worden afgehaald. Daar leent de weg zich gewoon niet (meer) voor.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door Naturist » vr 22 jun 2012, 20:52

^^Kun jij op GM aangeven waar die twee tunnels dan zouden komen?
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door jan » zo 24 jun 2012, 10:13

ViaHaaren schreef:Die 100 miljoen gaat bij mijn weten naar de volgende zaken:

- Een verdiepte ligging bij Vught
Voor die 100 miljoen mag ik hopen dat de weggebruiker wel is verlost van de 3 VRI's in Vught..?

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door Via » zo 24 jun 2012, 13:00

Ja, dat is wel het plan, maar hoe Vught wél op de nieuwe N65 wordt aangesloten is mij ook niet bekend.

@Naturist: De tunnels komen op de volgende plaatsen:
http://www.n65.nl/A2-2011-08-25-Bijlage ... ot-N65.pdf

Oftewel samengevat ziet de N65 er vanaf Tilburg straks zo uit:
- Quatre Bras: voorlopig behoud huidig VRI-kruispunt, op termijn een ongelijkvloerse aansluiting,
- fietstunnel Heusdensebaan: huidig VRI-kruispunt vervalt,
- uitgebreide VRI-kruising Koolhofweg/Mgr. Zwijsenstraat Haaren, Biezenmortel en deel van Helvoirt via nieuwe ontsluitingswegen aan noordzijde,
- fietstunnel Hoge Raam/Kreitestraat
- Helvoirt: voorlopig behoud huidige VRI-kruispunt, op termijn een ongelijkvloerse aansluiting, gecombineerde fiets-/ecotunnel bij Helvoirts Broek
- Vught: VRI-kruispunt Boslaan en opheffen overige VRI's, verdiepte ligging door Vught heen.

Die fietstunnel bij Helvoirt is trouwens dom geprojecteerd. Ze willen hem leggen waar de Ley onder de N65 doorgaat. Zoals je ziet betekent dat voor fietsers uit Haaren een flinke U-bocht, wat uiteraard gaat uitlokken dat er gewoon illegaal op het kruispunt overgestoken gaat worden. Wat mij betreft laten ze die fietstunnel hier achterwege en zetten ze meteen in op een ongelijkvloerse aansluiting, daar hebben de overstekende fietsers meer baat bij.

habke
stadsweg
Berichten: 449
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
Locatie: Tilburg

Re: [N065] Ombouw tot A65?!

Bericht door habke » zo 24 jun 2012, 13:22

^^ Hoe kom jij bij die U-bocht voor fietsers uit Haaren?
En dan er bij, fietsers mogen straks ook gewoon via de verkeerslichten bij de kruispunten de N65 over steken, dus ik snap het probleem niet wat jij schetst.

Gesloten