[A012] Veenendaal: Tweede aansluiting

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Re: A12: tweede aansluiting Veenendaal

Bericht door Kaaiman » zo 09 nov 2008, 21:54

Toch ben ik blij dat de plusstrook ruim is aangelegd, dus plaats voor een volwaardige 3e rijstrook met genoeg redresseerruimte.

http://picasaweb.google.nl/boe002/A12Af ... 6518277074
Welke niet-fietsende idioot heeft dit bedacht... :evil:

http://picasaweb.google.nl/boe002/A12Af ... 0566042946
Van boven naar beneden komt hier wel een afsnijding, let op mijn woorden. De andere kant op zal wel even omfietsen worden.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » zo 09 nov 2008, 22:16

Kaaiman schreef:Van boven naar beneden komt hier wel een afsnijding, let op mijn woorden.
Tijd voor een paar stevige hekken :twisted:
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » zo 09 nov 2008, 23:31

Wouter N14 schreef:Leuk dat nieuwe UIT-bord, maar het nut van de vernieuwing ontgaat mij vooralsnog volledig.
http://lh3.ggpht.com/_sU_z2SEvUig/SRa51 ... G_6642.JPG
Ik vind dat bewegwijzeringsbord akelig dichtbij de afrit zelf staan, zodat je denkt dat het voor de afrit geldt. Dat zal nog voor wat onduidelijkheid gaan zorgen bij de weggebruiker. Het bord had een stuk naar links gemoeten.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

DnBChicken
zandpaadje

Bericht door DnBChicken » ma 10 nov 2008, 17:43

Ik ben blij dat hij nu eindelijk klaar is. Heeft wel lang geduurt moet ik zeggen als je nagaat dat de voorbereidingen al in 1978 begonnen.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » wo 12 nov 2008, 12:29

Wouter N14 schreef:Leuk dat nieuwe UIT-bord, maar het nut van de vernieuwing ontgaat mij vooralsnog volledig.
Ja, ik snap ook niet waarom je dit nou weer door elkaar moet gaan gooien door een hele tijd met twee types te gaan werken. En als ze zonodig iets hadden willen veranderen had ik liever een UIT-bord naar Belgisch of Frans voorbeeld gezien, een geheel nieuw concept.

Spits
polderweggetje

Bericht door Spits » za 15 nov 2008, 18:17

mavas schreef:
Ik vind dat bewegwijzeringsbord akelig dichtbij de afrit zelf staan, zodat je denkt dat het voor de afrit geldt. Dat zal nog voor wat onduidelijkheid gaan zorgen bij de weggebruiker. Het bord had een stuk naar links gemoeten.

Had dat bord niet gewoon in dat portaal geknoopt kunnen cq moeten worden??? Overal masten met borden langs de weg is toch geen gezicht!! :schrikreactie:
Als het regent in mei, is april al voorbij

PW100
verkeersader

Bericht door PW100 » zo 16 nov 2008, 18:50

Tijd voor een fotorepo, helaas werkte het weer niet bepaald mee. Door het slechte licht moest ik met hoge ISO werken, waardoor nogal wat digitale ruis is ontstaan. Dus bij voorbaat excuses voor de wat mindere kwaliteit dan wat jullie van het drive-by shooting team gewend zijn . . .

A12, Utrecht --> Arnhem [west naar oost], 15 november 2008.
1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

7)
Afbeelding

8)
Afbeelding

9) Nieuw viaduct Nr.1. Alle nieuwe viaducten zijn in dezelfde stijl.
Afbeelding

10) Nieuw viaduct Nr.1.
Afbeelding

11) Nieuw viaduct Nr.1.
Afbeelding

12)
Afbeelding

13) Nieuw viaduct Nr.2.
Afbeelding

14) Nieuw viaduct Nr.2.
Afbeelding

15)
Afbeelding

16)
Afbeelding

17)
Afbeelding

18) Ook knooppunt Maanderbroek is toekomstvast: voldoende vrije velden.
Afbeelding

19)
Afbeelding

20)
Afbeelding

21) Nieuw viaduct Nr.3.
Afbeelding

22) Drie camera's op één paal.
Afbeelding

23)
Afbeelding

24) N781, Dr. Dreeslaan. Fraaie brug, niet alle velden zijn in gebruik --> toekomstvast!
Afbeelding

25) Nieuw viaduct Nr.4.
Afbeelding

26)
Afbeelding

27)
Afbeelding

28) In de kerk geboren . . . ?
Afbeelding

Met dank aan VAHS voor het betere stuur- en anticipatiewerk!

Chris
Moderator

Bericht door Chris » zo 16 nov 2008, 18:56

Bedankt voor de foto's. Ik vind deze VNB behoorlijk goed geslaagd. Alleen het knooppunt symbooltje had van mij op het vorkbord wel iéts kleiner gemogen. Al met al niet verkeerd.

jan
autoweg

Bericht door jan » zo 16 nov 2008, 19:20

Ik vind de VNB er hier ook best goed uitzien. Alleen klopt het bord op foto 23 niet, de pijl hoort hier onderaan in het midden en niet rechtsboven in de hoek. Het doelenbord na Ede kende ik nog niet.

Frits
2x2 autosnelweg

Bericht door Frits » zo 16 nov 2008, 20:06

Ik neem toch aan dat die dubbele pijlen bij Wageningen maar tijdlijk zijn.
De autogordel: een band voor het leven.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » zo 16 nov 2008, 21:50

Ik vind het wegbeeld heel erg onrustig, al zal dat door het forse perspectief van de foto's versterkt zijn. Een normale klassieke verbreding zonder spitsstrookgezeik, old school bewegwijzering, lijnverlichting, minder serviceborden en smiley's en soberder kunstwerken had de weg veel fijner gemaakt. Wat mij betreft: terug naar de jaren '90... ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » zo 16 nov 2008, 22:10

Het ziet er allemaal niet zo verkeerd uit, maar de grote winst van VNB zie ik ook zo gauw niet. Verder blijf ik het onlogisch vinden om juist op het vorkbord alle afslaande doelen te noemen. En was het niet logischer geweest om Apeldoorn te vermelden als A30-doel? Dan ontlast je de A50 weer een beetje.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » zo 16 nov 2008, 23:01

De grote meute vanuit de richting Utrecht neemt al de E30 om naar Apeldoorn te komen. Daarnaast loopt de A30-A1 minder rechtstreeks naar Apeldoorn dan de A12-A50.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » zo 16 nov 2008, 23:04

Het is iets van 2 km korter via de A30, in tijd ben je (volgens GMaps) een minuutje langer bezig. Juist omdat iedereen al voor de A50 kiest, kan het wenselijk zijn om enige sturing aan te brengen in de routekeuze. Voor zover ik weet zit de A30 ver onder zijn capaciteit en de A50 er op of er over.

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » ma 17 nov 2008, 6:34

Foto 2: Nu al een ruitertje :neenee:

Foto's 20 en 21: Veel te veel pijlen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » ma 17 nov 2008, 9:37

Vinny schreef:Ik vind het wegbeeld heel erg onrustig, al zal dat door het forse perspectief van de foto's versterkt zijn. Een normale klassieke verbreding zonder spitsstrookgezeik, old school bewegwijzering, lijnverlichting, minder serviceborden en smiley's en soberder kunstwerken had de weg veel fijner gemaakt. Wat mij betreft: terug naar de jaren '90... ;)
Dat viel mij ook al op bij het bekijken van de foto's, dat het wel een erg drukke bende is daar. En al die serviceborden slaan wat mij betreft de plank toch wel mis in de praktijk. Je kunt beter flink snoeien in de witte doelen en die wel op de borden laten staan dan de hele berm vol te zetten met nog extra borden bij iedere afrit. En daarnaast denk ik dat het systeem van serviceborden nog voor een extra explosie aan witte doelen gaat zorgen (die dan ook weer op het OWN moeten komen)... :neenee:

Maargoed, afgezien daarvan zijn er iig mooie viaducten gekomen op de A12. :)

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » ma 17 nov 2008, 9:43

^^ Die viaducten: ik mag aannemen dat ieder nieuw viaduct tussen Malieveld en de grens in deze vorm wordt uitgevoerd? Dat was toch het doel van het routeontwerp :roll:

Ties
autoweg

Bericht door Ties » ma 17 nov 2008, 17:07

Palance schreef:Foto's 20 en 21: Veel te veel pijlen.
De hoeveelheid valt nog wel mee, maar de lengte: :neenee:.
Vinny schreef:Ik vind het wegbeeld heel erg onrustig, al zal dat door het forse perspectief van de foto's versterkt zijn. Een normale klassieke verbreding zonder spitsstrookgezeik, old school bewegwijzering, lijnverlichting, minder serviceborden en smiley's en soberder kunstwerken had de weg veel fijner gemaakt. Wat mij betreft: terug naar de jaren '90...
Je slaat de spijker op z'n kop ;).

Queue
autoweg

Bericht door Queue » ma 17 nov 2008, 18:54

Palance schreef:Foto 2: Nu al een ruitertje :neenee:

Foto's 20 en 21: Veel te veel pijlen.
Ik denk dat beide op termijn zijn opgelost. Bij een gloednieuw bord met een ruitertje is het logisch als dat ruitertje binnenkort zal verdwijnen, en die overbodige pijl ziet er wel heel tijdelijk uit.

simon
autoweg

Bericht door simon » ma 17 nov 2008, 19:40

Wouter N14 schreef:Het is iets van 2 km korter via de A30, in tijd ben je (volgens GMaps) een minuutje langer bezig. Juist omdat iedereen al voor de A50 kiest, kan het wenselijk zijn om enige sturing aan te brengen in de routekeuze. Voor zover ik weet zit de A30 ver onder zijn capaciteit en de A50 er op of er over.
De A30 heeft bij de aansluiting op de A1 maar een heel beperkte capaciteit. In de tijd dat ik daar nog dagelijks reed, heb ik heel wat keren finaal vast gestaan. De capaciteit bij Barneveld is gewoon veel te mager. Een VRI richting Apeldoorn en een haakse bocht richting Amersfoort. Wie bedenkt zoiets.

Spits
polderweggetje

Bericht door Spits » ma 17 nov 2008, 19:42

Voor de securigheid, op foto 22 staat een mast met maar TWEE camera's. De derde kan ik niet vinden tenminste. :)<>:

Spits
polderweggetje

Bericht door Spits » ma 17 nov 2008, 19:44

Wouter N14 schreef:^^ Die viaducten: ik mag aannemen dat ieder nieuw viaduct tussen Malieveld en de grens in deze vorm wordt uitgevoerd? Dat was toch het doel van het routeontwerp :roll:
Dit zijn inderdaad mooie viaducten, op dit traject consequent doorgevoerd. Zouden ze ook nog in de regenboogkleuren geverfd worden???? :hahaHAHA:

jan
autoweg

Bericht door jan » di 18 nov 2008, 16:57

simon schreef:
Wouter N14 schreef:Het is iets van 2 km korter via de A30, in tijd ben je (volgens GMaps) een minuutje langer bezig. Juist omdat iedereen al voor de A50 kiest, kan het wenselijk zijn om enige sturing aan te brengen in de routekeuze. Voor zover ik weet zit de A30 ver onder zijn capaciteit en de A50 er op of er over.
De A30 heeft bij de aansluiting op de A1 maar een heel beperkte capaciteit. In de tijd dat ik daar nog dagelijks reed, heb ik heel wat keren finaal vast gestaan. De capaciteit bij Barneveld is gewoon veel te mager. Een VRI richting Apeldoorn en een haakse bocht richting Amersfoort. Wie bedenkt zoiets.
Daarnaast stroomt de A50 goed door in de spits van Arnhem naar Apeldoorn :idea:
Vinny schreef:Ik vind het wegbeeld heel erg onrustig, al zal dat door het forse perspectief van de foto's versterkt zijn.

In werkelijk vind ik het wel meevallen.