Verkeersproblemen tussen Nederland en België

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verkeersproblemen tussen Nederland en België

Bericht door Vinny » vr 07 sep 2012, 21:54

Maar dan noem je net de stukken op waar geen problemen te verwachten zijn. Bergen op Zoom is dat bijvoorbeeld wel al, ook zonder de A 4. En hier ontkom je op lange termijn toch echt niet aan een nieuwe brug:
https://maps.google.nl/?ll=51.710491,4. ... 1,,0,13.45
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: Verkeersproblemen tussen Nederland en België

Bericht door Snelwegenkenner » vr 07 sep 2012, 21:55

^^ Dacht je dan aan een 2*3 verbinding daar bij Haringvliet en/of Bergen op Zoom?

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Verkeersproblemen tussen Nederland en België

Bericht door keokiracer » vr 07 sep 2012, 22:00

Starlet schreef:Het zal wel los lopen met die drukte op de A4-zuid.
Er worden nog steeds bijna 60.000 mvt verwacht in 2020 bij Steenbergen, waarvan een behoorlijk deel vrachtverkeer is (ongeveer 1/3). Zowel de A58 BoZ-Roosendaal als de A4/A58 langs Bergen op Zoom zitten tussen de 90.000-95.000 mvt op 2x2 rijstroken :!:. Dit is vergelijkbaar met het huidige drukste punt op de A27 Breda - Utrecht: Brug bij Gorinchem: 94.000 mvt (bron: wegenwiki).
Misschien zijn deze leuk om hier te posten:
Hoeveelheid vrachtverkeer bij aanleg A4:
Afbeelding
Hoeveelheid personenauto's bij aanleg A4 (A4 bij Halsteren is 38.000, verderop bij BoZ 63.000)
Afbeelding
Afwikkeling verkeer bij aanleg A4:
Afbeelding
Afbeelding
Bron waar de plaatjes te vergroten zijn:
:arrow: http://www.centrumpp.nl/Images/P%20NRM% ... 301150.pdf, pagina 13-19
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verkeersproblemen tussen Nederland en België

Bericht door Vinny » vr 07 sep 2012, 22:03

Bij Bergen op Zoom moet je denken aan een totale reconstructie van knooppunt Zoomland. Dat knooppunt is totaal niet toekomstvast aangelegd. En bij voltooiing van de A 4 zijn tussen Klaaswaal en Willemstad wel 2x3 rijstroken nodig denk ik. Daarna krijg je natuurlijk wel weer een verdeling van verkeer dat richting Zeeland (N 59) rijdt, de A 17 (via de A 59) naar Roosendaal en mensen uit Willemstad en Fijnaart die forensen naar Rotterdam. Als je dat kwijt bent denk ik dat op het nieuwe stuk van de A 4 verder geen capaciteitsproblemen zijn.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Verkeersproblemen tussen Nederland en België

Bericht door Starlet » vr 07 sep 2012, 22:35

Rijd iemand van jullie regelmatig in de ochtend en avondspits op de volgende wegen: A58, A17, A59, A29, A16, A15?
Zegmaar tussen Zoomland en Ridderkerk-zuid? Indien niet dan baseer je het zuiver op cijfertjes en je zult de toch regelmatig in de spits moeten rijden.... Ik denk echt dat de boel opgeblazen wordt. Gemiddeld verlies ik maar 2/3 minuten bij de Stok savonds, en dat vind ik reuze meevallen: maar 10min per week. En volgens de prognose gaat de drukte daar afnemen. Probleem opgelost dus. ;)

Anders horen jullie mij volgend jaar wel... :hap:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Verkeersproblemen tussen Nederland en België

Bericht door keokiracer » vr 07 sep 2012, 22:40

De gegevens in 2020 voorzien op de A58 BoZ-R'daal toch nog steeds een stijging t.o.v. de huidige intensiteiten. De drukte gaat daar dus toenemen, maar minder dan het geval zou zijn zonder de nieuwe A4 ;)

Heb er een paar keer gereden in de spits (passagier en bestuurder), meestal rijden we buiten de spits. Erg onrustig wegbeeld. Vertraging wel altijd onder de 10 minuten, die moet ik je wel geven ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: Verkeersproblemen tussen Nederland en België

Bericht door Groningen » vr 07 sep 2012, 22:43

^^ Ga voor een rustig wegbeeld en zonder vertraging eens hier heen :mrgreen:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Verkeersproblemen tussen Nederland en België

Bericht door keokiracer » vr 07 sep 2012, 22:45

^^ Daar hebben we hier in de regio tot eind 2013 de A29 langs Dinteloord voor ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Verkeersproblemen tussen Nederland en België

Bericht door nederland24 » vr 07 sep 2012, 23:47

^^Er zijn ook mensen die vonden dat de snelwegen in Twente verbreedt moesten worden, maar je kan er altijd 120km/u rijden in de spits. Intensiteiten zegt niet alles over het aantal files. Langs de noord-zuid routes in West-Brabant wonen vrij weinig mensen en ze hebben tevens voldoende alternatieven.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: Verkeersproblemen tussen Nederland en België

Bericht door IQ[] » ma 10 sep 2012, 13:26

Ik wil het nog geen verkeersprobleem noemen, maar de grensovergang E314 (A76 - A2, dus in de rijrichting België) gaat in de avondspits ook niet al te snel, vaak zakt de snelheid al op de grens terug naar 70-90 km/h, tot de afrit Maasmechelen. Hier gaat er dusdanig veel verkeer af dat het daarna weer goed doorrijdt (tot Genk dan...). Hoe het zit in de ochtendspits weet ik niet, omdat ik voor de spits langs kom.

orionpax
verkeersader
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 11:04
Locatie: Eindhoven

Re: Verkeersproblemen tussen Nederland en België

Bericht door orionpax » ma 24 sep 2012, 19:13

Verdubbeling voor de A4 lijkt me na gereedkoming mss wat overdreven op basis van intensiteiten.

Knooppunt Zoomland echter zal voor 1 van beide richting te weinig capaciteit kennen bij handhaving van een 2+1 constructie. Ongeachte welke oplossing gekozen zal worden. De vraag dan is of je met een reconstructie van enkel het knooppunt en nabijgelegen afritten uit komt. Een verdubbeling tussen zoomland en markiezaat is dan wss praktischer.

Plaats reactie