Losse stukjes snelweg

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Losse stukjes snelweg

Bericht door Sophie » wo 30 jan 2013, 17:29

Ik zat net te denken, welke losse stukjes snelweg (die dus niet met het Nederlandse snelwegennet verbonden zijn) er zijn. Eens een beginnetje:
A270
A348
A7 ten oosten van Groningen
A7 Joure-Sneek
A7 Sneek-Kornwerderzand
A7 Afsluitdijk
A31 bij Franeker

Zijn er nog meer?
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door keokiracer » wo 30 jan 2013, 17:34

A261
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Palance » wo 30 jan 2013, 17:45

De A2 ten zuiden van Maastricht
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

kees
expressweg
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door kees » wo 30 jan 2013, 18:04

Tja, wat betekent 'niet met het snelwegennetwerk' verbonden?
Ik vind de A7 op de Afsluitdijk bijvoorbeeld gewoon een snelweg, die alleen even onderbroken wordt vanwege sluizen.
Omdat kp Velperbroek uitgevoerd is als een rotonde op een lager niveau, vind ik ook de vermelding van de A348 dubieus.
De meest sprekende voorbeelden vind ik de A261 en de A270. Niet voor niets staat de status daarvan op losse schroeven.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Wouter N14 » wo 30 jan 2013, 18:10

A59 Hooipolder - Dussen.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door boe! » wo 30 jan 2013, 18:14

^^ Houdt de snelweg op bij Dussen?

Eens met Kees. De A7 ten oosten van Groningen en de A2 ten zuiden van Maastricht zijn via het Duitse en Belgische snelwegennet weer verbonden met de rest van het Nederlandse snelwegennet.

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Sophie » wo 30 jan 2013, 18:16

Oké, "niet verbonden" is misschien een beetje de foute uitdrukking, Ik zocht dus snelwegen, waarvan je de rest van het net niet kunt bereiken, zonder over een niet-autosnelweg te gaan.
Helemaal los liggen inderdaad alleen de A261 en de A270, maar ook de A7 Groningen-Nieuweschans ligt vrij los (al is hij wel met het Duitse netwerk verbonden).

De A59 had ik over nagedacht, maar ik dacht, dat dat bij Dussen geen autoweg meer is, maar een ASW (vmax 70).
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door boe! » wo 30 jan 2013, 18:19

A59 is inderdaad een autosnelweg met een snelheidsbeperking van 70 km/u bij Waalwijk-Oost.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door keokiracer » wo 30 jan 2013, 18:19

Timmetje schreef:De A59 had ik over nagedacht, maar ik dacht, dat dat bij Dussen geen autoweg meer is, maar een ASW (vmax 70).
Klopt.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Wouter N14 » wo 30 jan 2013, 18:19

Je hebt volgens mij gelijk, er is geen onderbreking meer bij Dussen :(
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Palance » wo 30 jan 2013, 18:20

boe! schreef:Eens met Kees. De A7 ten oosten van Groningen en de A2 ten zuiden van Maastricht zijn via het Duitse en Belgische snelwegennet weer verbonden met de rest van het Nederlandse snelwegennet.
Maar binnen Nederland liggen deze stukken wel geïsoleerd, en uiteindelijk hebben we hier over Nederland. Formeel gezien is dat van de Afsluitdijk dus ook correct, evenals de A348.
Timmetje schreef: De A59 had ik over nagedacht, maar ik dacht, dat dat bij Dussen geen autoweg meer is, maar een ASW (vmax 70).
Ik dacht alleen in 1 richting.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door harry » wo 30 jan 2013, 18:28

Palance schreef:Formeel gezien is dat van de Afsluitdijk dus ook correct
De A7 is continu autosnelweg tussen Sneek en Zaanstad. Volgens de verkeersborden.
Palance schreef:(De A59) Ik dacht alleen in 1 richting.
Tegenwoordig is de A59 autosnelweg in beide richtingen tussen Hooipolder en Paalgraven.

Volgens mij is alles nu genoemd en kan deze draad dus afgesloten worden. :)

(Ik stam nog uit de tijd dat er véél meer losse stukjes waren...)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Vinny » wo 30 jan 2013, 18:31

De A7 is continu autosnelweg tussen Sneek en Zaanstad. Volgens de verkeersborden.
Er staan inderdaad geen borden "einde autosnelweg". Klaarblijkelijk vindt de wegbeheerder die dingen geen toegevoegde waarde hebben, de maximumsnelheid is wel begrensd op 70 km/h.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Sophie » wo 30 jan 2013, 18:33

^^ Ik dacht altijd dat het bij de sluizen autoweg was. Als dat niet zo is, dan kunnen Afsluitdijk en Kornwerderzand-Sneek weg.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Peter » wo 30 jan 2013, 18:54

kees schreef:Ik vind de A7 op de Afsluitdijk bijvoorbeeld gewoon een snelweg, die alleen even onderbroken wordt vanwege sluizen.
De afsluitdijk is geheel snelweg idd (ondanks de Vmax 70 bij de sluizen).
Dan mag je de A200 ook nog meetellen. Volgens mij is rotonde met de A9 autoweg....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Sophie » wo 30 jan 2013, 19:05

Klopt we hebben dus:
A261
A270
A31 bij Franeker

Verbonden via het Buitenland:
A7 ten oosten van Groningen
A2 ten zuiden van Maastricht

Verbonden door een gelijkvloers knooppunt:
A348
A200
A7 Joure-Sneek.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Palance » wo 30 jan 2013, 19:13

Timmetje schreef:A31 bij Franeker
Gewoon de hele A31, zowel bij Leeuwarden als bij Harlingen sluiten de uiteinden niet aan op een snelweg en er is ook geen andere snelweg die daar kruist.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Peter » wo 30 jan 2013, 19:16

Als je alle Duitse losse stukjes optelt, kom je in de tientallen overigens.
Het enige volledig losse Belgische stuk(je) is wellicht de A28/E411 als je kruispuntonderbrekingen niet meetelt. Anders komen er vast stukjes als delen van de R8 Kortrijk bij. Bij Luik is dacht ik tegenwoordig alles aangesloten.
Luxemburg heeft de A7 en (via buitenland niet meetellend) de oostelijke A13
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Peter » wo 30 jan 2013, 19:18

Palance schreef:
Timmetje schreef:A31 bij Franeker
Gewoon de hele A31, zowel bij Leeuwarden als bij Harlingen sluiten de uiteinden niet aan op een snelweg en er is ook geen andere snelweg die daar kruist.
Hoe heet dat stukje snelweg vanaf de A7 bij Zurich ook al weer volgens de hm-bordjes ? :PP:
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Palance » wo 30 jan 2013, 19:34

Speciaal voor Peter: De gehele A31 voor zover redelijkerwijs kan worden vermoed dat het om de A31 gaat, hierbij kijkende naar de bewegwijzering in acht nemende dat de redelijkerwijsheid niet uitsluitend kan worden afgeleid van enkel en alleen de hectometerpaaltjes.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10231
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Peter » wo 30 jan 2013, 19:38

Maar volgens de bewegwijzering zijn de A200 en A348 en A7 Joure-Sneek dus weer verbonden met het net....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Vinny » wo 30 jan 2013, 19:48

Peter schreef:Als je alle Duitse losse stukjes optelt, kom je in de tientallen overigens.
Het enige volledig losse Belgische stuk(je) is wellicht de A28/E411 als je kruispuntonderbrekingen niet meetelt. Anders komen er vast stukjes als delen van de R8 Kortrijk bij. Bij Luik is dacht ik tegenwoordig alles aangesloten.
Luxemburg heeft de A7 en (via buitenland niet meetellend) de oostelijke A13
De A 12 heeft volgens mij ook een stuk geïsoleerd stuk snelweg. De E 34 ten westen van Antwerpen is ook een leuke, die was tot een paar jaar geleden slechts via het Nederlandse netwerk aan de rest van het Belgische snelwegnetwerk geplakt, totdat de A 12 tussen Antwerpen Noord en de R 2 is omgebouwd.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Sophie » wo 30 jan 2013, 19:55

Peter schreef:Als je alle Duitse losse stukjes optelt, kom je in de tientallen overigens.
[...]
Luxemburg heeft de A7 en (via buitenland niet meetellend) de oostelijke A13
Aan Dld ga ik dan ook echt niet beginnen, oftewel ik niet denk, dat het meer dan 20 of zo zijn.
Luxemburg heeft wel over een jaar of 5 geen onderbrekingen meer, alleen nog een kruispuntonderbreking op de westelijke A13 (ten Westen van Esch, al kan het zijn dat die in westelijke richting wel compleet snelweg is
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Palance » wo 30 jan 2013, 20:07

Peter schreef:Maar volgens de bewegwijzering zijn de A200 en A348 en A7 Joure-Sneek dus weer verbonden met het net....
Alleen zit daar toch een formele onderbreking in, die dat stukje bij Zurich niet heeft. Ik heb alleen geen zin om mijn definitie te herschrijven ;)

Een beetje mierenneukerij, maar de A261 is wel degelijk verbonden met een andere snelweg, namelijk het nummerloze stuk snelweg tussen de A/N261 en Tilburg. Alleen is dat geheel niet verbonden met de res van het snelwegennet.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Palance » wo 30 jan 2013, 20:10

Vinny schreef:De E 34 ten westen van Antwerpen is ook een leuke, die was tot een paar jaar geleden slechts via het Nederlandse netwerk aan de rest van het Belgische snelwegnetwerk geplakt, totdat de A 12 tussen Antwerpen Noord en de R 2 is omgebouwd.
De E34 was wel met de rest verbonden via de R1/E17 net ten (noord-)westen van de Kennedytunnel. De Belgische A28 heeft dan weer geen directe verbinding met de rest van België.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Mandelsoft » wo 30 jan 2013, 20:10

In Zwitserland heb je de A8, dat voor een deel een geïsoleerde "snelweg" is (snelweg naar Zwitserse termen dan, hé). Rond Interlaken liggen wel 3 geïsoleerde delen. Ook de A16, A13 bij Locarno, de A18 bij Grellingen en de A9 bij Brig zijn geïsoleerd
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Palance » wo 30 jan 2013, 20:11

De Bosnische A1 is ook geïsoleerd ten opzichte van het snelwegennetwerk. De andere snelweg, ook geïsoleerd dus, ligt zo'n 200 km verderop ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Sophie
expressweg
Berichten: 3445
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Sophie » wo 30 jan 2013, 20:20

^^ Kun je geïsoleerd van een netwerk zijn, als er geen netwerk is?
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Ds79m » wo 30 jan 2013, 20:44

^^ Dat kun je ook omdraaien. Een netwerk kan ook geïsoleerd liggen, als er verder geen snelwegen in de buurt liggen. Zo heb je rond de Australische stad Perth de State Route 2, met een paar korte toeleidende snelwegen. De dichtstbijzijnde andere snelweg ligt 2500 km verder bij Adelaide.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Losse stukjes snelweg

Bericht door Vinny » wo 30 jan 2013, 21:08

Palance schreef:
Vinny schreef:De E 34 ten westen van Antwerpen is ook een leuke, die was tot een paar jaar geleden slechts via het Nederlandse netwerk aan de rest van het Belgische snelwegnetwerk geplakt, totdat de A 12 tussen Antwerpen Noord en de R 2 is omgebouwd.
De E34 was wel met de rest verbonden via de R1/E17 net ten (noord-)westen van de Kennedytunnel. De Belgische A28 heeft dan weer geen directe verbinding met de rest van België.
https://maps.google.nl/maps?q=belgie&hl ... 25,,0,1.31
Dit stukje heeft nu inderdaad autosnelwegstatus, maar ik meen me te herinneren dat dat vroeger niet was... (maar ik moet eerlijk zeggen: nu ga ik in de duistere krochten van mijn hersenen terecht komen, dus ik laat me op dat punt graag verbeteren)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie