[A067] [N069] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

[A067] [N069] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Chris » vr 05 apr 2013, 22:29

Gemeente Veldhoven schreef:Milieueffectrapportage nieuwe aansluiting A67

De gemeente Veldhoven wil bedrijventerrein De Run beter bereikbaar maken. Ons lokale wegennet is nu onvoldoende in staat om de problemen (drukte) in het verkeer structureel op te lossen.
Een aansluiting op de A67 kan zorgen voor betere verkeersdoorstroming. Om die aansluiting mogelijk te maken is een milieueffectrapport (MER) opgesteld. Dit rapport ligt vanaf 5 april 2013 ter inzage.


Het bereikbaar houden van De Run is van groot regionaal en nationaal belang. Daarom investeert de gemeente, samen met Rijk en regio, fors in de verbetering van de infrastructuur. Op dit moment is de verkeersafwikkeling van het bedrijventerrein De Run problematisch. Met name in de avondspits staan er files voor de kruispunten dicht tegen de N2. Met verbeteringen aan de Kempenbaan alleen zijn de problemen niet opgelost. De positie van De Run blijft kwetsbaar omdat dit bedrijventerrein alleen bereikbaar is vanaf de N2. Een nieuwe aansluiting op de A67 moet de afwikkeling van het verkeer in Veldhoven verbeteren. Daarbij wordt ook rekening gehouden met een toekomstige aansluiting op de N69.
bron

MER, 363 pagina's 80 MB

Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven

Bericht door boe! » vr 05 apr 2013, 22:34

Chris schreef:363 pagina's
Wordt Arcadis per pagina betaald? Wat een boekwerk.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door nederland24 » vr 05 apr 2013, 22:43

Die aansluiting komt dan wel redelijk dicht bij knooppunt De Hogt te liggen. Heeft Veldhoven trouwens nog een goed onderliggende wegennet?

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Groningen » vr 05 apr 2013, 22:53


nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door nederland24 » vr 05 apr 2013, 23:02

^^Ik kan dat nooit zo goed oordelen. Wij zijn in Twente behoorlijk verwend met een goed wegennet rond de steden. Almelo heeft bijvoorbeeld twee rondwegen. Een daarvan is auto(snel)weg en de andere is een 2x2 rondweg. In Nederland zijn maar weinig steden met zo'n robuust wegennet.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Chris » vr 05 apr 2013, 23:03

De nieuwe aansluiting is ook voor de omgelegde N69, alhoewel het op de site van de gemeente Veldhoven vooral als een impuls voor bedrijventerrein De Run gepresenteerd wordt.

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door nielske1990 » vr 05 apr 2013, 23:09

Het onderliggend wegennet in Veldhoven is structureel overbelast. Hoe dichter bij de A2/N2, hoe erger het wordt. De afstand tot de A2/N2 is het probleem niet zo, de drukte echter wel. Ook deze 2 Veldhovense afritten op de N2 zijn behoorlijk druk. Daar kan een afrit aan de A67 dus heel nuttig zijn. Had er vanavond goed gebruik van kunnen maken... :woop:
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door captain007 » vr 05 apr 2013, 23:57

Niet verbazingwekkend met een terrein van ASML met 5000 man die daar werken en vrijwel allemaal met de auto komen. En die zijn nog steeds voor honderden miljoenen aan het uitbreiden. Ze hebben nu weer het industrieterrein ten westen van het bestaande terrein deels uitgekocht om nog verder uit te breiden. Omdat er zo weinig parkeercapaciteit is hebben ze al leegstaande bedrijfshallen opgekocht, gat in de gevel en voilà, je hebt een parkeergarage. Wat dat betreft komt die aansluiting geen dag te vroeg.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Rein » za 06 apr 2013, 11:13

Wat mij betreft mag ASML de aansluiting dan mooi meefinancieren.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door mavas » za 06 apr 2013, 21:36

Ik heb nog even in het MER gekeken hoe de N69 wordt aangesloten bij de 3 varianten, maar daar word je ook niet vrolijk van. Allemaal via verkeerslichtenkruispunten. Ach ja, Nederland he. :emo:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Snelwegenkenner » za 06 apr 2013, 21:57

Een regen van nieuwe afritten op de A67 ten westen van Eindhoven. Eerst al bij Hapert en nu weer bij Veldhoven. Ach ja, het is Nederland, he. Men vond zeker de afritdichtheid te laag, dus zeiden ze; laten we op deze snelweg maar meer oponthoud creëren door meer afritten te planten. :wall:
Waarom geen meer OWN bouwen hier en aansluiten op afrit Eersel?

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Seat Ibiza » za 06 apr 2013, 23:49

^^
Omdat de afrit Eersel overbelast is, wat leidde tot problemen op de A67, bouwde men de extra afrit Hapert. En jij wilt nu weer extra verkeer naar de afrit Eersel voeren?

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Ds79m » zo 07 apr 2013, 10:30

Rein schreef:Wat mij betreft mag ASML de aansluiting dan mooi meefinancieren.
Precies, Nederlandse bedrijven die in deze tijd nog goede winsten maken, en alle moeite hebben om in de buurt personeel te vinden, moet je vooral wegjagen. :roll:
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Rein » zo 07 apr 2013, 10:40

Nee, maar een bedrijf dat dankzij een feitelijke monopoliepositie een winst maakt van 1,5 - 2 mrd euro per jaar, mag je toch wel een relatief geringe bijdrage vragen voor zo'n aansluiting waarvan vooral het bedrijf zelf en haar personeel veel voordeel heeft? Laat het ASML 10 mln euro kosten, dat is toch peanuts voor zo'n onderneming die daarmee heeft bereikbaarheidsprobleem opgelost ziet worden?

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Snelwegenkenner » zo 07 apr 2013, 13:38

Seat Ibiza schreef:^^
Omdat de afrit Eersel overbelast is, wat leidde tot problemen op de A67, bouwde men de extra afrit Hapert. En jij wilt nu weer extra verkeer naar de afrit Eersel voeren?
Ik was even vergeten dat in Nederland een afrit niet ongelijkvloers mag zijn. :shutup:
Anders kon je van afrit Eersel een mooi trompetje maken ofzo, om de overbelastheid tegen te gaan.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door waldo79 » zo 07 apr 2013, 13:44

^^Ik maak me meer zorgen over de belasting van de A67 :|

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Snelwegenkenner » zo 07 apr 2013, 13:48

Het ligt gewoon aan een te slecht OWN, anders had Emmerich ook al lang een afrit aan oosterzijde gehad, als daar ook een bagger OWN was.

Jip
dorpsstraat
Berichten: 181
Lid geworden op: di 29 dec 2009, 2:28

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Jip » zo 07 apr 2013, 18:04

Rein schreef:Nee, maar een bedrijf dat dankzij een feitelijke monopoliepositie een winst maakt van 1,5 - 2 mrd euro per jaar, mag je toch wel een relatief geringe bijdrage vragen voor zo'n aansluiting waarvan vooral het bedrijf zelf en haar personeel veel voordeel heeft?
Daarvoor betalen ASML en de werknemers toch gewoon belasting (en waarschijnlijk bovengemiddeld)? Nu is het toevallig 1 groot bedrijf, is de situatie dan anders dan met 500MKB'ers?

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Naturist » zo 07 apr 2013, 19:00

Eigenlijk is deze aansluiting onlosmakelijk verbonden met de N69, meer daarover vind je in deze draad waar je meer over de mogelijke aansuiting kunt vinden, onder andere in de vorm van foto's en video's
de aansluiting heb ik in mijn foto's alvast omgedoopt tot "Klein Goor" genaamd naar het kleine stukje natte natuur dat voor de aansluiting zal moeten wijken.

Voor diegene die de andere draad willen laten voor wat ie is laat ik hier enkele foto's achter.

Het versnipperde stukje groen genaamd Klein Goor dat naar alle waarschijnlijkheid zal moeten wijken voor de aansluiting van de N69 op de A67
Afbeelding

de Locht, die ook gekruisd moet worden.
Afbeelding

Laatste stukje van het mogelijke trace van de N69 in zijn aansluiting op de A67 die je achterin de foto ziet
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Naturist op zo 07 apr 2013, 19:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Snelwegfreak » zo 07 apr 2013, 19:03

Ligt het aan mij of zijn de foto's onzichtbaar?
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Naturist » zo 07 apr 2013, 19:05

Google is nu even not my friend, maar doe nu mijn uiterste om ze zichtbaar te maken :wall:
Daarom werk ik nog steeds het liefst met imageshack
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door keokiracer » zo 07 apr 2013, 19:13

:bloemetje:
Naturist schreef:
SPOILER: TOON

Het versnipperde stukje groen genaamd Klein Goor dat naar alle waarschijnlijkheid zal moeten wijken voor de aansluiting van de N69 op de A67
Afbeelding

de Locht, die ook gekruisd moet worden.
Afbeelding

Laatste stukje van het mogelijke trace van de N69 in zijn aansluiting op de A67 die je achterin de foto ziet
Afbeelding
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Naturist » zo 07 apr 2013, 19:14

^^Duizend maal dank :handshake:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Palance » zo 07 apr 2013, 19:35

Jip schreef:
Rein schreef:Nee, maar een bedrijf dat dankzij een feitelijke monopoliepositie een winst maakt van 1,5 - 2 mrd euro per jaar, mag je toch wel een relatief geringe bijdrage vragen voor zo'n aansluiting waarvan vooral het bedrijf zelf en haar personeel veel voordeel heeft?
Daarvoor betalen ASML en de werknemers toch gewoon belasting (en waarschijnlijk bovengemiddeld)? Nu is het toevallig 1 groot bedrijf, is de situatie dan anders dan met 500MKB'ers?
Er wordt ook wel eens geopperd dat het bedrijfsleven mee moet betalen aan OV - zeker als de bedrijven er zelf profijt van hebben - en niet alles op de belastingbetaler moet worden afgewenteld. Waarom zou dat hier niet kunnen?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Snelwegenkenner » zo 07 apr 2013, 20:02

Bedankt voor de foto's, Naturist. Jammer dat dit stukje groen moet wijken voor deze afrit.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Naturist » zo 07 apr 2013, 22:50

^^Ben daar dus wezen struinen, en dat was een genot om te zien echter moet je jezelf realiseren dat het een snipper is in dat gebied, staat los van de EHS de ecologische hoofdstructuur en volgens mij hebben ze er als ik het de laatste keer gezien had, al flink huisgehouden met graafmachines, voor zover dat lukte dan hé, met 130 per uur. ;)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Snelwegfreak » zo 07 apr 2013, 23:27

Weliswaar jammer van de natuur, maar verloren gaande natuur moet altijd worden gecompenseerd dus dat komt in de toekomst wel goed.
Enne gojje mins blieft altied leave.

kempencar
dorpsstraat
Berichten: 128
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 0:01

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door kempencar » wo 10 apr 2013, 16:33

Wel grappig om alleen de varianten zonder Westparallel N69 te tonen.
Veldhoven is verplicht om aan de aansluiting Westparallel mee te werken (was zelfs een uitdrukkelijke eis van het ministerie).
De brief van het ministerie staat in de bijlage van de MER en de essentie in de tekst:
Rijkswaterstaat (RWS) heeft aangegeven dat er geen bezwaren zijn, die een extra aansluiting op de A67 in de weg staan.
Voorwaarde was echter wel dat de vormgeving een eventuele aansluiting van de Westparallel N69 op deze aansluiting niet onmogelijk maakt.
Echter, Veldhoven wilde de Westparallel niet en doet nu in de hele MER of er een "mogelijke aansluiting van de Westparallel N69" komt en spreekt over een "eventuele Westparallel N69".
Dat besluit is al op 22 juni 2012 genomen met de structuurvisie.
Dat project bepaalt nu het precieze trace, maar de aansluiting van de Westparallel op deze nieuwe aansluiting op de A67 staat als een paal boven water.
Veldhoven had de varianten zonder Westparallel kunnen weglaten (had een paar bladzijden en heel wat onderzoeksgeld bespaard).

De plaatjes MET Westparallel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kempencar
dorpsstraat
Berichten: 128
Lid geworden op: za 19 sep 2009, 0:01

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door kempencar » wo 10 apr 2013, 16:41

mavas schreef:Ik heb nog even in het MER gekeken hoe de N69 wordt aangesloten bij de 3 varianten, maar daar word je ook niet vrolijk van. Allemaal via verkeerslichtenkruispunten. Ach ja, Nederland he. :emo:
En dat wordt nog erger als je beseft dat de grote verkeersstromen van ASML en de N69 elkaar érgens moeten kruisen..
Overigens is het niet alleen ASML. Ook het Maxima ziekenhuis is al een grote werkgever én heeft grote plannen voor een Health Care Innovation Campus.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A067] Nieuwe aansluiting Veldhoven-West

Bericht door Naturist » do 11 apr 2013, 21:46

Een quickscan zegt mij dat alternatief 2 van die met westparralel het meest kosteneffectief is, het maakt het meest gebruik van bestaande structuren, minste grondaankoop en bovenal het verst verwijderd van gemeente Veldhoven. :)
Voordelen voor de N69: meest directe aansluiting op de A67 zonder afstaande beweging zo vlak voor het de diamant aansluiting, minste vernietiging van bossages, en het conferentieoord behoudt ook zijn kortste aansluiting met Veldhoven.

Als voornaamste nadelen van alternatief 1 -alle alternatieven zonder de westparralel kunnen nl. in de prullenbak- noem ik het laten vervallen van en vernietigen van een prima kunstwerk, de extra grondaankopen aan de noordzijde met daar dan een weg die een boogstraal heeft waar ze op het circuit van Zandvoort U tegen zeggen.

Als duurste en komt dan alternatief 3 uit de bus: Nog meer grondaankopen, een slechtere aansluiting met de N69, afstand verkeer moet voorrang verlenen aan alles wat uit Veldhoven komt en er blijft nog minder over van dat natuurpareltje.

Maar als ik weer eens in de buurt kom, zal ik proberen er wat beelden bij te maken. :yes:
Tot die tijd houdt ik het op Nummer 2
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Plaats reactie