En ja, die discussie is inderdaad al diverse keren gevoerd, onder andere hier. Neemt niet weg dat het een interessante discussie blijft.

Moderator: Moderatoren
Wat vind jij dat er op het (toekomstige) NBA-vorkbord rechtdoor moet staan bij afrit Moordrecht? [KNP] Gouwe? Of [AFRIT] Gouda?RSK schreef:het staat namelijk niet op een beslismoment.
Wat wou je dan vermelden? Op de A20 staat voor afrit Gouda een file? En dat terwijl afrit Gouda niet aan de A20 ligt...RSK schreef:Daar zit ik dus niet over in, daar moet gewoon [AFRIT] Gouda staan. Bij [KNP] Gouwe valt voor mensen die bij Moordrecht dat vorkje passeren niets meer te kiezen en het lijkt me ook zeker geen bestemming. De suggestie dat er ten behoeve van de file-informatie dan maar borden moeten worden geplaatst, vind ik in dat opzicht helemaal de omgekeerde wereld; pas liever de berichtgeving aan met logische herkenningspunten, in plaats van onlogische punten met borden aan te geven.
Als een minder belangrijke stroom niet conflictvrij verloopt zie ik het probleem niet. Ik vind het absurd om te stellen dat bv. knooppunt Leenderheide de knooppuntstatus zou moeten kwijtraken.Vinny schreef:Ik ben zelf tegen de toepassing van knooppuntsymbolen als de aansluiting niet in alle richtingen conflictvrij verloopt. Maar Rijkswaterstaat hanteert overduidelijk een ander beleid.
Het lijkt me een reële optie om na de openstelling van de nieuwe Gouwekruising de A20 door te laten lopen tot na de afrit Gouda. Mede gelet op het doel van die nieuwe verbinding, zal er namelijk sowieso een doorgetrokken streep komen op dat stuk, anders is het hele project een beetje weggegooid geld. De afrit doet dan ook in feite nog slechts dienst voor verkeer van en naar Rotterdam.Coen Tunnel schreef:Wat wou je dan vermelden? Op de A20 staat voor afrit Gouda een file? En dat terwijl afrit Gouda niet aan de A20 ligt...
Tja, dat is dus de vraag. A12-(N456)-A20 is wél een knooppunt, terwijl A12-(N459)-N11 het niet is. Om nog maar te zwijgen van N7-N46. Ik vind het nog tot daar aan toe dat men een knooppunt als rechtdoorbestemming aangeeft, zolang de knooppuntdefinitie dan maar consequent wordt toegepast. En dat gebeurt dus niet.Coen Tunnel schreef:En wat met knooppunten waar verbindingswegen ontbreken, en waar relaties via afritten met een eigen afritnummer, en die dus niet beschouwd worden als deel van het knooppunt, over het OWN worden afgehandeld?
Dit, verkoop jij posters?EtienneM schreef:Waar kan ik hem bestellen?
En komt dus (?) voor in de verkeersinformatie en op tijdelijke (gele) borden.roelb schreef:Den Bosch is spreektaal en niet de officiële benaming.
En ook de kosten van wegwijzers. Net als bij Bad Nieuweschans moeten de wegwijzers veel te groot worden en vaak met lelijke af-Rene schreef:Helaas heeft de verkeersveiligheid het af moeten leggen tegen het gebral van mooischrijvers.
Inmiddels maakt het niet veel meer uit wat de ANWB doet of vindt...kees schreef:Ach, René, jij weet best wel dat de ANWB alleen de officiële namen op de borden gebruikt.
Die ben ik de afgelopen 10 jaar niet tegengekomen. Anders had ik hem wel op de foto gehad.kees schreef:Ben eigenlijk wel benieuwd ... of er nog een wegwijsbord is, waar hedentendage nog 'Den Bosch' op staat.
Eens. Maar ja, hoe een gemeente zichzelf in de BAG laat opnemen is inmiddels maatgevend. Gelukkig zijn veel gemeenten huiverig voor een officiële naamswijziging, omdat dat vaak ook hoge kosten voor een gemeente met zich meebrengt. Vooral gemeenten "aan Zee" willen dat graag om toeristische redenen op de borden. Als ze zien wat de consequenties zijn, dan komen ze er meestal wel van terug.harry schreef:En ook de kosten van wegwijzers. Net als bij Bad Nieuweschans moeten de wegwijzers veel te groot worden en vaak met lelijke af-
brekingen.
Ah, op die manier. Ik was even vergeten dat de invloed van de ANWB sterk teruggelopen is.harry schreef:Inmiddels maakt het niet veel meer uit wat de ANWB doet of vindt...kees schreef:Ach, René, jij weet best wel dat de ANWB alleen de officiële namen op de borden gebruikt.
's-Hertogenbosch werd trouwens al in de jaren 80 consequent op wegwijzers gebruikt. De herindeling van 1996 is niet van invloed geweest.
Dat is vreemd, want volgens mij is Zandvoort aan Zee historisch correct. Het achtervoegsel is in de loop der jaren juist in onbruik geraakt. In veel andere kustplaatsen is het noodzakelijk om het verschil met andere kernen aan te geven: Egmond aan Zee en Egmond aan de Hoef bijvoorbeeld. Je kunt dan niet zomaar dat "aan Zee" schrappen, want dan wordt onduidelijk wat je precies bedoeld.Rene schreef:Eens. Maar ja, hoe een gemeente zichzelf in de BAG laat opnemen is inmiddels maatgevend. Gelukkig zijn veel gemeenten huiverig voor een officiële naamswijziging, omdat dat vaak ook hoge kosten voor een gemeente met zich meebrengt. Vooral gemeenten "aan Zee" willen dat graag om toeristische redenen op de borden. Als ze zien wat de consequenties zijn, dan komen ze er meestal wel van terug.harry schreef:En ook de kosten van wegwijzers. Net als bij Bad Nieuweschans moeten de wegwijzers veel te groot worden en vaak met lelijke af-
brekingen.
Ik heb het over gedachtenspinsels als bijvoorbeeld Scheveningen aan Zee, IJmuiden aan Zee of Den Helder aan Zee.Vinny schreef:Dat is vreemd, want volgens mij is Zandvoort aan Zee historisch correct. Het achtervoegsel is in de loop der jaren juist in onbruik geraakt. In veel andere kustplaatsen is het noodzakelijk om het verschil met andere kernen aan te geven: Egmond aan Zee en Egmond aan de Hoef bijvoorbeeld. Je kunt dan niet zomaar dat "aan Zee" schrappen, want dan wordt onduidelijk wat je precies bedoeld.
Kennelijk geldt dat niet voor "details" als streepjes, hoofdletters en apostroffen. Zie bijvoorbeeld de Wijk, die zichzelf graag met kleine letter d ziet, volkomen tegen elke spellingsregel in. Gelukkig heeft RWS deze rare spelling op de NBA niet gevolgd.Rene schreef:Gelukkig zijn veel gemeenten huiverig voor een officiële naamswijziging, omdat dat vaak ook hoge kosten voor een gemeente met zich meebrengt.
En ik vind dat onzin. Volgens mij gaat het erom of je naar je zin woont en niet hoe je plaats heet. Zolang het me maar geen extra geld kost zou ik ook geen moeite hebben met het samengaan van mijn gemeente met bv Rotterdam.verfmeer95 schreef:Veel mensen hebben een sterke dorps- of stadsidentiteit. Dus als je de naam van een dorp of stad veranderd, worden mensen zeer boos. Als je tegen mensen uit Vught zegt dat ze voortaan in Den Bosch wonen, dan krijg je gegarandeerd ruzie.