[A050] Eindhoven - Ewijk

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

duikgek89
2x2 autosnelweg

Re: [A050] Eindhoven - Ewijk

Berichtdoor duikgek89 » Ma 10 Okt 2016, 19:23

Toen ik daar nog dagelijks in de ochtendspits langs kwam, was het richting Nijmegen wel vrij. Ik denk wel wat drukte bij de verkeerslichten aan de andere kant (maar ik kwam meestal bij Bergharen de snelweg op).

Het probleem was inderdaad ook de A50, zelfs als daar geen file stond was het druk waardoor invoegen niet echt soepel ging, combineer dat met twee plaatsen waar het verkeer terug naar één rijstrook moet en het loopt strop.
Warm of koud is een kwestie van referentie.

Temlin
dorpsstraat

Berichtdoor Temlin » Vr 14 Okt 2016, 17:17

Uit het MIRT 2016

A1/A30, A28 Zwolle – Amersfoort, A50/A326 Bankhoef
- Mede op basis van de uitkomsten van de NMCA zal door Rijk en regio bezien worden of de voor Oost Nederland belangrijke trajecten als A1/A30, A28 Zwolle - Amersfoort en A50/A326 Bankhoef aanleiding zijn voor nader onderzoek.

- A50/A326 Bankhoef:
Rijk en regio zullen de ontwikkelingen in mobiliteit actief blijven volgen met het doel de capaciteit en veiligheid op peil te houden. De uitkomsten van het onderzoek van Gelderland naar de economische betekenis van de A50 richting Brabant worden hierbij betrokken.

Kortom, gebeurt de komende jaren niet veel aan of de provincie moet bereid zijn er geld in te stoppen.

Rogier
expressweg

Berichtdoor Rogier » Vr 14 Okt 2016, 18:01

^^

Het NMCA is op dit moment in uitvoering wordt naar verwachting in het voorjaar gepresenteerd. Het jaarlijkse infrastructuurbudget zal toch met 500 - 1000 miljoen euro verhoogd moeten worden wil je echt een redelijke vuist maken om de file aan te pakken. Nederland heeft namelijk 2 problemen:
1: Veel infrastructuur begint toch te verouderen en zal rond 2030 - 2040 grootschalig aangepakt (zware renovatie en \ of vervanging) moeten worden.
2: Op veel langere trajecten (A50, A28, A1, A58) beginnen ook capaciteitsproblemen te ontstaan. Om deze aan te kunnen pakken, zullen deze trajecten grootschalige verbreed moeten worden. De lange afstand zorgt ervoor dat de kosten hoog zullen zijn. Voordeel is wel dat je de verbreding meteen kunt gebruiken om de verouderde infrastructuur te vervangen.

Temlin
dorpsstraat

Berichtdoor Temlin » Ma 14 Nov 2016, 22:56

Rijkswaterstaat analyseert traject A50 bij Ravenstein na ongelukken

Het grote aantal ongevallen op de A50 tussen de knooppunten Paalgraven bij Oss en Bankhoef bij Wijchen zijn voor Rijkswaterstaat aanleiding om een analyse uit te voeren naar dit traject.
De dienst verwacht binnen enkele weken de resultaten van het onderzoek met de aanliggende gemeenten te kunnen delen. Mogelijke maatregelen worden met Oss, Wijchen en de provincies Gelderland en Brabant afgestemd.

Eerder werd naar aanleiding van aanhoudende opstoppingen op dit deel van de A50 de invoegstrook bij Ravenstein in de richting van Nijmegen verlengd.

http://www.bd.nl/regio/oss-uden-veghel- ... -1.6628004

orionpax
verkeersader

Berichtdoor orionpax » Wo 16 Nov 2016, 21:32

Weer een onderzoek om aan te tonen dat het komt door overbelasting. Op te lossen door tussen bankhoef en paalgraven naar 2*3 te gaan. Zelfde probleem speelt tussen Empel en Deil. Grootste bezwaar is natuurlijk de vele kosten door kunstwerken.

captain007
Forumbeheerder & Moderator

Berichtdoor captain007 » Wo 16 Nov 2016, 21:36

^^ Duurste deel is Ravenstein - Bankhoef. Daar zit je met een krappe Maasbrug en een talud wat flink verbreed moet worden. Tussen Ravenstein en Paalgraven is ruimtereservering dus daar kan het relatief goedkoop. De problemen worden overigens wel steeds groter. Het valt me op dat de file voor Bankhoef in de avondspits tot de Tacitusbrug kan terugslaan (in die paar keren dat ik er recent dan nog in de spits ben geweest). In extreme gevallen kan het zelfs verder terugslaan en dan staat het eigenlijk helemaal vanaf Renkum tot Bankhoef vast met wat langzaam rijdend en stilstaand verkeer.

Coen Tunnel
4x3 autosnelweg

Berichtdoor Coen Tunnel » Do 17 Nov 2016, 0:15

captain007 schreef:^^ Duurste deel is Ravenstein - Bankhoef. Daar zit je met een krappe Maasbrug en een talud wat flink verbreed moet worden. Tussen Ravenstein en Paalgraven is ruimtereservering dus daar kan het relatief goedkoop.
Volgens mij (en volgens de Wegenwiki) is er een ruimtereservering tussen Bankhoef en Ravenstein:

Wegenwiki schreef:A50: Ewijk - Ravenstein voor 2x3 in de buitenberm.
A50: Ravenstein - Paalgraven voor 2x3 rijstroken in de middenberm.
Ik vraag me af of het talud dan ook daadwerkelijk verbreed moet worden. Op de Maasbrug past volgens mij zonder veel problemen 2x3 mits de vluchtstrook wordt opgeofferd, wellicht dan net als bij de Rijnbrug bij Heteren met :A1-100:.

captain007
Forumbeheerder & Moderator

Berichtdoor captain007 » Do 17 Nov 2016, 8:47

^^ Bij de aansluiting Ravenstein hebben de kunstwerken geen ruimtereservering. Op de brug is het echt krapjes, want er ligt niet een vluchtstrook met de breedte van een normale rijstrook. Dan zal je echt met barriers moeten spelen en misschien een van de landbouwoversteken ombouwen naar fietspad en de andere regelen met verkeerslichten. Het talud tussen Bankhoef en de brug is te smal en zal verbreed moeten worden. Alleen tussen Bankhoef en Ewijk is sprake van ruimtereservering in de buitenberm. Ik vraag me dus af of de info op de wiki klopt.

Terug naar “Autosnelwegen”