Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Jeroen
2x2 autosnelweg

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Berichtdoor Jeroen » Wo 04 Jan 2017, 9:17

Typische wegrestaurants zijn best nog wel te vinden hoor. Zeker in de chauffeurswereld zijn ze nog behoorlijk bekend. Voorbeelden: Kanters Moerdijk, Napoleon Hank, Nobis Asten, Heijerhoeve Venlo, wegrestaurant Malden, Mendel Beekbergen, Frans op den Bult Hengelo en de Lichtmis Staphorst.

Een aantal liggen er ook nog langs voormalige doorgaande routes zoals Treurenburg Hedel, de nieuwe Elft Grave en Arizona Aijen.
Reisen statt rasen

GuteFahrt
expressweg

Berichtdoor GuteFahrt » Wo 04 Jan 2017, 10:30

...Spannenburg :?:

:p

Coen Tunnel
4x3 autosnelweg

Berichtdoor Coen Tunnel » Wo 04 Jan 2017, 10:59

^^ Het Trefpunt in De Punt is ook een voorbeeld. Maar die noemen zichzelf als 'Restaurant - Chauffeurscafé' en uit de tekst op hun website blijkt dat ze zich vooral op vrachtwagenchauffeurs richten, met de vermelding dat er parkeerplek is voor 25 vrachtwagens en dat je er kan douchen.

Jeroen schreef:Typische wegrestaurants zijn best nog wel te vinden hoor. Zeker in de chauffeurswereld zijn ze nog behoorlijk bekend. Voorbeelden: Kanters Moerdijk, Napoleon Hank, Nobis Asten, Heijerhoeve Venlo, wegrestaurant Malden, Mendel Beekbergen, Frans op den Bult Hengelo en de Lichtmis Staphorst.

Een aantal liggen er ook nog langs voormalige doorgaande routes zoals Treurenburg Hedel, de nieuwe Elft Grave en Arizona Aijen.
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen de wegrestaurants zoals die er zijn bij verzorgingsplaatsen direct aan de snelweg, vooral ook buiten Nederland, en de restaurants die vooral op vrachtwagenchauffeurs gericht zijn. Dat is toch een ander publiek. Wat de gemiddelde automobilist (en zijn/haar gezin) aanspreekt als ze onderweg wat willen eten is vaak anders dan wat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur aanspreekt. In Duitsland zie je dat onderscheid tussen de Raststättes en Rasthöfe direct aan de Autobahn die op de automobilisten gericht zijn, en de Autohöfe bij afritten die op de vrachtwagenchauffeur gericht zijn. Niet alleen op de menukaart maar ook qua inrichting van de restaurants komt dat tot uiting,

Jeroen
2x2 autosnelweg

Berichtdoor Jeroen » Wo 04 Jan 2017, 11:14

^^ Er zijn in Nederland niet veel wegrestaurants meer over die zich exclusief op vrachtwagenchauffeurs richten. Dat is ook nog moeilijk rendabel te houden, omdat een volle parking nog niet garant staat voor veel verteer in het restaurant. Dat geldt al helemaal voor autohoven in Duitsland, die het juist óók moeten hebben van dagjesmensen en mensen uit de omgeving, mede omdat daar met het systeem met gutscheinen aan het restaurant zelf niet veel meer wordt verdiend op chauffeurs.
Reisen statt rasen

Coen Tunnel
4x3 autosnelweg

Berichtdoor Coen Tunnel » Wo 04 Jan 2017, 11:26

^^ Natuurlijk richt men zich niet exclusief op vrachtwagenchauffeurs, maar voor een aantal van die genoemde restaurants geldt wel dat vrachtwagenchauffeurs de hoofdmoot van de clientèle zijn. Ik zou daar niet gauw met mijn vriendin een hapje gaan eten, ik zou me er een vreemde eend in de bijt voelen.

Basjuh1981
dorpsstraat

Berichtdoor Basjuh1981 » Wo 04 Jan 2017, 15:41

Als je een romantisch avondje gepland hebt snap ik dat je daar niet gaat eten. Op doorreis wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Coen Tunnel
4x3 autosnelweg

Berichtdoor Coen Tunnel » Wo 04 Jan 2017, 15:47

^^ Ook op doorreis zou ik dan zelf voor iets anders kiezen.

captain007
Forumbeheerder & Moderator

Berichtdoor captain007 » Wo 04 Jan 2017, 16:01

Hangt een beetje van het toko af. Bij Kanters bijvoorbeeld heb ik zelf al diverse malen gegeten en dat is gewoon een prima tent. Al meerdere malen gebruikt na een uitstapje richting Rotterdam/Maasvlakte, etc.

waldo79
Secretaris & Moderator

Berichtdoor waldo79 » Wo 04 Jan 2017, 16:21

En bij een tent als Goudreinet kun je ook goed tafelen.
Vereniging Wegenforum: wegenforum at (@) gmail.com.

duikgek89
expressweg

Berichtdoor duikgek89 » Wo 04 Jan 2017, 17:09

Coen Tunnel schreef:^^ Het Trefpunt in De Punt is ook een voorbeeld. Maar die noemen zichzelf als 'Restaurant - Chauffeurscafé' en uit de tekst op hun website blijkt dat ze zich vooral op vrachtwagenchauffeurs richten, met de vermelding dat er parkeerplek is voor 25 vrachtwagens en dat je er kan douchen.

Jeroen schreef:Typische wegrestaurants zijn best nog wel te vinden hoor. Zeker in de chauffeurswereld zijn ze nog behoorlijk bekend. Voorbeelden: Kanters Moerdijk, Napoleon Hank, Nobis Asten, Heijerhoeve Venlo, wegrestaurant Malden, Mendel Beekbergen, Frans op den Bult Hengelo en de Lichtmis Staphorst.

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen de wegrestaurants zoals die er zijn bij verzorgingsplaatsen direct aan de snelweg, vooral ook buiten Nederland, en de restaurants die vooral op vrachtwagenchauffeurs gericht zijn. Dat is toch een ander publiek. Wat de gemiddelde automobilist (en zijn/haar gezin) aanspreekt als ze onderweg wat willen eten is vaak anders dan wat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur aanspreekt. In Duitsland zie je dat onderscheid tussen de Raststättes en Rasthöfe direct aan de Autobahn die op de automobilisten gericht zijn, en de Autohöfe bij afritten die op de vrachtwagenchauffeur gericht zijn. Niet alleen op de menukaart maar ook qua inrichting van de restaurants komt dat tot uiting,

Toch is een restaurant dat zich op vrachtwagens richt niet persé een slechte oplossing. Goed, niet iedereen zit graag tussen chauffeurs want dat is toch een apart publiek en aan de stamtafel gaan soms sterke verhalen rond, maar betaalbaar een niet al te ongezond bord warm eten is zeer goed mogelijk.
Warm of koud is een kwestie van referentie.

Bluemoon23
dorpsstraat

Berichtdoor Bluemoon23 » Wo 04 Jan 2017, 17:39

Coen Tunnel schreef:^^ Het Trefpunt in De Punt is ook een voorbeeld. Maar die noemen zichzelf als 'Restaurant - Chauffeurscafé' en uit de tekst op hun website blijkt dat ze zich vooral op vrachtwagenchauffeurs richten, met de vermelding dat er parkeerplek is voor 25 vrachtwagens en dat je er kan douchen.

Nu ligt het Trefpunt ook niet "direct" aan de snelweg, wegrestaurant Raket in De Wijk (A28) is ook wel een bekende.
Bij mij in de buurt zit Wegrestaurant Otten in Coevorden (gehucht Weierswold eigenlijk) dat ligt helemaal niet aan een autoweg of snelweg, maar vroeger kwam daar wel meer verkeer langs toen de N37 nog maar 2 rijstroken had.
Toch staan er altijd wel een paar vrachtwagens, op een goeie dag wel een stuk of 10 :rofl2:

mhkamp
expressweg

Berichtdoor mhkamp » Wo 04 Jan 2017, 21:41

^^ Bestaat die nog steeds? De laatste keer dat ik daar kwam is nu zo'n 10 jaar geleden en daar zaten mij een paar bejaarden op zeg.... :o
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

Bluemoon23
dorpsstraat

Berichtdoor Bluemoon23 » Do 05 Jan 2017, 23:45

Jahoor hij bestaat nog.
De uitbater Ab Otten schijnt inderdaad al dik in de 70 te zijn :yes:
Maar ze hebben zelfs een Facebookpagina https://www.facebook.com/pages/Wegresta ... 0953699839
En zo te zien aan de reacties op die pagina smaakt het eten daar ook nog :lol:

Vinny
Voorzitter & Moderator

Berichtdoor Vinny » Vr 06 Jan 2017, 20:59

boe! schreef:
brytje008 schreef:Ik weet de prijs niet meer, maar ik weet nog wel dat het al belachelijk duur was.
La Place zit in het hogere prijssegment dus ja, dat is niet het goedkoopste. Als je goedkoop wilt eten dan moet je naar de Mac of de Burger King.

De broodjes zijn tamelijk duur. Vaak kun je ook een wok-maaltijd krijgen, of een pizza en dan ben je ongeveer 10 euro kwijt voor het hoofdgerecht. Dat vind ik heel goedkoop voor een restaurant in Nederland :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Terug naar “Autosnelwegen”