[A270] Ontwikkelingen

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

kees
expressweg

Re: Ontwikkelingen A270

Bericht door kees » wo 29 sep 2010, 10:41

En vergeet de zak geld niet die gegeven werd bij overdracht van de N69 naar de provincie.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » wo 29 sep 2010, 19:40

En het feit dat de N261 en N279 omgebouwd worden tot volledig ongelijkvloerse 2x2-autowegen zegt ook wel wat als je het mij vraagt. Voor de rest mogen er wel wat rotondes weg in de 80 km-wegen en het aantal 60-zones mag ook drastisch worden teruggeschroefd, maar dat is een andere discussie.

GrandmasterE
verkeersader

Bericht door GrandmasterE » wo 29 sep 2010, 21:23

Ik hoop dat met de ombouw van de N279 e.a. de provincie het voorbeeld van Eurlings gaat volgen. Jullie moeten toch toegeven dat Nederland een niet zo goed (zacht uitgedrukt) OWN heeft. Veel provinciale wegen lopen door dorpen en steden, zijn smal, 80 waar 100 kan, 60 waar 80 kan, gelijkvloerse kruisingen en rotondes etc. Noord-Brabant kan daar ook wel wat van. Dit probleem speelt natuurlijk bij meer provincies, maar soms moet men wat irritaties uitten, bij deze ;). NB is een grote provincie, en ik ben dan ook niet echt bekend met het OWN van het westen van Noord-Brabant, dus daar kan ik niet veel over zeggen.
De N69 zou al lang een snelweg geweest zijn, een gemiste kans. Een weg wat robuuster uitbouwen bij de grenzen wordt/werd wel vaker gedaan, dan wat strikt noodzakelijk is/was. De kans dat de provincie een asw aanlegt is 0,0%.
Laatst gewijzigd door GrandmasterE op wo 29 sep 2010, 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » wo 29 sep 2010, 21:25

Ik ben het wel met je eens dat er in Oost-Brabant nog wel het een en ander kan worden verbeterd, met name aan de oost-westverbindingen. En daarnaast zouden wegen als de N277 en N324 ook mogen worden ingericht als enkelbaans autowegen.

GrandmasterE
verkeersader

Bericht door GrandmasterE » wo 29 sep 2010, 21:42

Hopelijk maakt de nieuwe minister van VenW de provincies duidelijk dat zij ook een verantwoordelijkheid hebben, en dat zij ook wel wat beter uitgebouwde wegen moeten aanleggen.
Het nieuwe stuk van de N279 bij Laarbeek is nieuw, maar bij aanleg was al bekend dat er eigenlijk een ongelijkvloerse 2x2 moest komen, een gemiste kans. Het oude stuk met de N270 is ongelijkvloers en beter voorbereid op 2x2, toen al! Kunnen we weer terug gaan naar de toekomstvisie van toen? Ik denk ook dat Eurlings met het overleg van de ruit het voortouw heeft genomen om de provincie te laten starten met de procedures voor de ombouw van de N279 Den Bosch - Veghel. Dat is hard nodig.

koef
verkeersader

Bericht door koef » wo 13 okt 2010, 21:40

Afbeelding

Aanleg van de nieuwe gelijkvloerse kruising in de A270 is begonnen. Op de foto het cunet voor opstelvak voor verkeer vanuit Helmond naar Brandevoort-west/Gulbergen/Dierrenrijk, dat te zijner tijd mag aanschuiven voor verkeerslichten. De brede A270 middenberm komt hier goed van pas: de doorgaande rijbaan hoeft niet verlegd te worden. Meer foto's: klik.

GrandmasterE
verkeersader

Bericht door GrandmasterE » wo 13 okt 2010, 23:12

Doet pijn aan mijn ogen :facepalm:.
Jammer dat politici geen verkeersdeskundigen zijn..., of andersom.

Davy
expressweg

Bericht door Davy » do 14 okt 2010, 0:06

tjah ik snap het toch ook niet hoor... gelijkvloerse kruisingen aanleggen op een snelweg, en deze dus ter plaatse degraderen...
dit kan enkel in Nederland lijkt me...

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » do 14 okt 2010, 18:32

Provincies hebben nu eenmaal een bepaald beleid voor de wegen die ze in beheer hebben en in dat beleid passen geen uitzonderingen in de trant van N-wegen die voor een deel een snelweg zijn. Daar weten ze niet mee om te gaan.
Beleid is nu eenmaal (DV-)beleid, snelweg of geen snelweg.

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » do 14 okt 2010, 21:51

Willem schreef:Provincies hebben nu eenmaal een bepaald beleid voor de wegen die ze in beheer hebben en in dat beleid passen geen uitzonderingen in de trant van N-wegen die voor een deel een snelweg zijn. Daar weten ze niet mee om te gaan.
Beleid is nu eenmaal (DV-)beleid, snelweg of geen snelweg.
Dat is naar mijn idee voldoende reden om alle snelwegen niet meer in beheer te nemen bij provincies maar dat weer aan RWS over te laten. Dan is tenminste de downgrading drift afgeslagen. Zo vindt ik ook de plannen idioot om wegen zoals de A326 af te waarderen naar een stadsweg. Naar mijn idee ronduit kapitaalvernietiging.

koef
verkeersader

Bericht door koef » do 21 okt 2010, 22:05

Afbeelding

Met het plaatsen van opsluitbanden is pijnlijk duidelijk dat de autosnelweg hier komt te vervallen. Toch roept het asfaltwapeningsnet associaties op met de A1 Hengelo-de Lutte, waar precies dezelfde overlagingstechniek werd toegepast. Meer foto's: klik.

GrandmasterE
verkeersader

Re: [A270] Ontwikkelingen

Bericht door GrandmasterE » do 13 jan 2011, 23:01

Ed.nl schreef:Camera's registreren 'slim rijden' A270
HELMOND - Automobilisten op de A270 tussen Helmond en Eindhoven kan het niet zijn ontgaan: langs de snelweg in de richting Eindhoven zijn onlangs tientallen palen verrezen. Daar komen camera's aan te hangen. TNO gaat die gebruiken om de jongste technologische ontwikkelingen op het gebied van 'coöperatief autorijden' in beeld te brengen.
Vorig jaar werden met soortgelijke, maar tijdelijke installaties de effecten getoond van een systeem waarbij auto's met elkaar 'communiceren'. Hierdoor verbetert de doorstroming en kunnen spookfiles worden voorkomen.
Automobilisten die op een schermpje worden geïnformeerd over het rem- en uitwijkgedrag van bestuurders vóór hen, kunnen sneller en dus beter reageren. Uiteindelijk moet het 'slim rijden' leiden tot een efficiënter gebruik van de weg, doordat de afstand tussen auto's aanzienlijk vermindert. Volledig automatisch bestuurde auto's is een volgende stap, maar daar gaan nog minstens 10 jaar overheen.
De 48 camera's langs 5 kilometer Helmondweg worden ingezet bij demonstraties tijdens de Automotive Week, die TNO met diverse partijen, waaronder Beter Bereikbaar Zuidoost Brabant in mei organiseert. In het weekend van 14 en 15 mei vinden diverse demonstraties plaats op de A270, waar organisaties en bedrijven uit binnen- en buitenland voor uitgenodigd zijn. De Automotive Week wordt afgesloten met een Classic Car Rally.
De campus in Helmond loopt volgens Nico Zornig van TNO voorop bij technologische ontwikkelingen op het gebied van automotive. "We kunnen in Europa een flinke deuk in een pakje boter slaan", zegt Zornig niet zonder trots.
Tja, als je de A270 steeds korter maakt en nieuwe gelijkvloerse kruisingen aanlegt, dan moet je met dit soort technieken komen om de doorstroming weer te verbeteren :wow:.

jeroent
autoweg

Bericht door jeroent » zo 16 jan 2011, 21:40

Ik vind al die camera's die te pas en te onpas overal worden geplaatst nogal slecht voor mijn gevoel van privacy. Wat gebeurt er met die beelden? Worden ze opgeslagen? Wie heeft er toegang?

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » ma 17 jan 2011, 12:02

^^ Sommige medewerkers aan sommige projecten hadden dezelfde bezwaren... :shutup:
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

kees
expressweg

Bericht door kees » di 01 mar 2011, 22:47

Volgens mij is Nuenen aan het vooruitlopen op coalitievorming na de provinciale verkiezingen.
omroepbrabant.nl schreef: Nuenen wil 80 km/u op gehele A270

NUENEN - De gemeente Nuenen heeft in een brief Provinciale Staten gevraagd de maximumsnelheid op de snelweg A270 over het hele traject terug te brengen naar 80 kilometer per uur. De A270 is de weg tussen Eindhoven en Helmond. Op die weg is nieuw asfalt gelegd dat het geluid moet dempen. Volgens Nuenen helpt dit niet. In 2010 heeft zich een aantal ernstige ongevallen voorgedaan op de A270 waarbij ook twee doden te betreuren zijn geweest.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 01 mar 2011, 22:49

Een stillere verharding is zinvoller dan het verlagen van de maximumsnelheid van 120 naar 80 km/h. Van betonplaten naar ZOAB moet je snel denken aan 6 - 7 dB verschil, dat haal je alleen door de maximumsnelheid te verlagen naar 50 km/uur ofzo...

mavas
2x5 autosnelweg

Bericht door mavas » di 01 mar 2011, 23:20

Even zoeken naar de twee dodelijke ongevallen in 2010 levert het volgende op:
1. "Vermoedelijk is de man onwel geworden."
2. "Motor knalt achterop auto bij oprit Nuenen"

Geen van de ongevallen had dus direct een relatie met de maximumsnelheid...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » wo 02 mar 2011, 12:41

mavas schreef:Geen van de ongevallen had dus direct een relatie met de maximumsnelheid...
Misschien waren de ongelukken niet dodelijk geweest bij een lagere snelheid.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » wo 02 mar 2011, 12:51

^^
Met dat argument kun je overal en altijd een limiet van 10 km/h (of lager) instellen.
We praten hier wel over een weg die op snelverkeer is ingericht.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » wo 02 mar 2011, 18:13

mavas schreef:Even zoeken naar de twee dodelijke ongevallen in 2010 levert het volgende op:
Vermoedelijk. Dus niet zeker.
Die motor kan best veel te hard hebben gereden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

sirdanilot
2x2 autosnelweg

Bericht door sirdanilot » wo 02 mar 2011, 18:19

100 km/u kan ik me nog wel voorstellen, maar 80...?

Het is weer eens jammer dat er niet wordt gekozen voor een duurzame oplossing met geluiddschermen in plaats van zo'n absurde snelheidsverlaging.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » wo 02 mar 2011, 18:25

Ach, wat mij betreft maken ze van die A270 gewoon een autoweg N270 met 100 km/h als maximumsnelheid. Als die weg nou niet zo geisoleerd in het netwerk had gelegen of een stuk langer was geweest had het een snelweg nog kunnen rechtvaardigen, maar nu niet als je het mij vraagt.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 03 mar 2011, 7:52

Inderdaad, die A270 is toch met geen enkele andere snelweg verbonden en is zo kort. Ik zou het prima kunnen begrijpen als die weg tot autoweg wordt gedegradeerd en dat is ook geen ramp.
Palance schreef:
mavas schreef:Even zoeken naar de twee dodelijke ongevallen in 2010 levert het volgende op:
Vermoedelijk. Dus niet zeker.
Die motor kan best veel te hard hebben gereden.
Ongelukken die zelfs als de reden wel met de maximumsnelheid te maken heeft ook op andere wegen hadden kunnen gebeuren. Ligt niet aan de A270 zelf.

sirdanilot
2x2 autosnelweg

Bericht door sirdanilot » do 03 mar 2011, 11:39

In België zou die hele weg, ook al zitten er verkeerslichten in, nochthans wel 120 kunnen zijn. Maar in Nederland is zó een strikte scheiding tussen autosnelweg en N-weg, dat deze weg, die er eigenlijk een beetje tussenin zit, niet in het straatje past. Aangezien het zo een kort stukje is, maakt het ook niet zo veel uit of het een N of een A weg is. Wel vind ik het heel jammer dat de vluchtstroken worden verwijderd, en dat men daarbij de veiligheid als argument gebruikt !!!!

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » do 03 mar 2011, 22:44

Het zou ook nog zomaar kunnen zijn dat de wegbeheerder klachten heeft gekregen naar aanleiding van het bedrijf Traffic-control, die -en dat was ook voor mij een fantastische ervaring- onder andere, ferarri-ritten vanaf een half uur aanbiedt. Het bedrijf is in Nuenen gevestigt, en ligt vrijwel direct aan de A 270. Het was een genoegen om met een Ferarri uit '86 met nog steeds 240 PK onder je gat, op 20 centimeter van het beton (vorig jaar) de oprit Nuenen in de richting van Helmond af te knallen. Stel je even voor: strak blauwe hemel, bovenaan even inhouden tot je voorganger van bij het stoplicht de A 270 heeft bereikt, waarop je verzocht wordt het rechterpedaal tot op de bodem in te trappen, doortrekken tot 5000 toeren, en dan opschakelen en weer kreeg ik een "trap in m'n rug" hup door naar de grens met de invorderingssnelheid, om dan na enkele minuten -het leken wel seconden- het stoplicht bij Helmond te bereiken. Vervolgens een ingehouden ritje, het had iets van crusen doormiddel van remmen door Helmond, waar je dan moe van het ontkoppelen weer blij bij het stoplicht in de richting van Eindhoven mag staan, om in omgekeerde volgorde zo snel mogelijk weer met 50 over de Vmax schiet. Mijn excuses voor die Audi die door mijn rappe aantreden z'n inhaalactie moest afbreken.

Mijn excuses ook aan de tegenstanders van een verlaging van de Vmax naar 100, dat ik met zo'n enthousiasme over dit lieve cadeautje van mijn ega vertel, mede omdat jullie risico-arm rijgedrag nu van 170 naar 150 is gedaald, waarbij ik nu een grijns van oor tot oor niet kan onderdrukken.

Zoals ik al zei: het zou zómaar kunnen, jaloezie komt in vele vormen...ook tegen het raam.
Italiaanse paardekrachten zijn het voor mij nu eenmaal hélemaal, hetzij in die gehuurde Ferrari op de A 270, hetzij in mijn Iveco 35S13 EL EH.

de Naturist groet U en de milieubeweging :PP:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

BlaZ
stadsweg

Bericht door BlaZ » wo 09 mar 2011, 4:43

Zover ik weet is de A270 altijd al een racebaan geweest. Geloof dat we er ooit nog 235 gehaald hebben snachts.

kukel360
stadsweg

Bericht door kukel360 » wo 09 mar 2011, 19:53

Wel opletten, mijn vader is er ooit staande gehouden met iets van 160 km/h :facepalm:

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » vr 11 mar 2011, 0:15

dan is hij goed weggekomen, voor het zelfde geld had hij een taxi kunnen bellen. Zoals velen hier al aangaven: Het was, en is nog steeds een weg die uitnodigd, om Gru-we-lijk hard van inmiddels Nuenen naar Helmond, en vice versa te komen. En eigenlijk willen en kunnen we gewoon niet accepteren dat Helmond toch nog zo ver van Eindhoven ligt, en dat ze daar in Eindhoven net zo over denken.

Ik weet even niet hoe oud je bent Kukel, maar mij lijkt het verstandig, als je de sensatie van Gru-we-lijk hard een keer wilt ervaren, dat je eens met zo'n verhuurbedrijf contact opneemt, en je spaarcenten in een halve dag Ferrari onder begeleiding, door Duitsland doet. Er zijn vast meer van die bedrijven, en lijkt mij -gezien mijn ervaring van een half uur- een absolute aanrader :top:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Roeltjuh
woonerf

Bericht door Roeltjuh » vr 11 mar 2011, 9:17

Naturist schreef:En eigenlijk willen en kunnen we gewoon niet accepteren dat Helmond toch nog zo ver van Eindhoven ligt, en dat ze daar in Eindhoven net zo over denken.
Ik accepteer maar al te graag dat Hellmond ver van Eindhoven ligt. Wat mij betreft wordt de rijrichting Hellmond -> Eindhoven zelfs opgeheven :)

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » vr 11 mar 2011, 10:30

^^ Ik wist niet dat Helmond een naamsverandering heeft ondergaan. It's a hell of a place :p.