[A270] Ontwikkelingen

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

nielske1990
autoweg

Re: [A270] Ontwikkelingen

Bericht door nielske1990 » za 02 jun 2012, 7:56

Volgens mij is er enige spraakverwarring (of typeverwarring). Wat je krijgt te zien als je vanaf Helmond bij de Brandevoortsedreef richting Eindhoven rijdt is het volgende; kort na de kruising staat 'Begin autoweg' (met Vmax 100 km/h dus). Vervolgens kort voor de verkeerslichten van de Neervoortsedreef staat 'max. 70 km/h', dan direct na de verkeerslichten 'begin autosnelweg'. De andere richting, richting Helmond dus, zie je vanuit Nuenen eerst een vooraankondiging einde snelweg. Kort voor de kruising met de Neervoortsedreef staat dan daadwerkelijk het bord 'einde snelweg', volgens mij gecombineerd met een bord 'max. 70 km/h'. Ben je dan de kruising voorbij dan staat daar 'begin autoweg' (= Vmax 100 km/h). Kort voor Helmond staat er dan zo'n Oydsa-snelheidsadviesdingetje (zo eentje dus) en dan tegelijkertijd met de komgrens een bord Vmax 70 km/h. Hier bevindt zich geen bord 'einde autoweg' en misschien maar goed ook want het is daar toch al zo'n bordenwoud.

Voor de rest moet je even op de foto's wachten, de hectometerpaaltjes op het Helmondse gedeelte heb ik toevallig laatst zelf ook op gelet... ;)
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » za 02 jun 2012, 10:07

Bedankt voor deze uitvoerige omschrijving! :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
Atlantis • forum voor geofictie

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » ma 04 jun 2012, 20:59

Afgelopen Zaterdag toestel op 't raam geplakt, -rechts- zodat Ega het voor de verandering kon bedienen.
Nu heeft mijn Olympus de onhebbelijkheid dat het scherpstellen terwijl de lens al tegen de voorruit zit onmogelijk is en dan zelfs na uitzoomen nog slecht scherpsteld dus veel kon ze er niet aan doen, zij poogde slechts op grotere afstand de -in haar gedachte- juiste bebording op de gevoelige plaat te zetten.
Kortom, ik kan niet wachten tot zij het roze kaartje fysiek in handen heeft, en ik vanuit bijrijderspositie geregeld het fotowerk ter hand kan nemen.(En zo af en toe ook eens een keertje kan drinken bij een BBQ) :woop:
Hoop toch dat je blij bent met het resultaat, want iedere begin verdiend een compliment.
Uit de vele foto's heb ik een selectie gemaakt waar dit keer geen album van is vanwege de beperkte omvang van Imageshack en minder scherpe foto's daar niet horen.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Helaas nog geen foto's van de terugweg aangezien de BBQ pas laat afgelopen was en flitsen vanuit de auto door de medeweggebruikers niet zo op prijs gesteld wordt. :p
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » ma 04 jun 2012, 22:06

^^ Bedankt! :)

Rest mij nog één vraag: wat staat er op de hm-bordjes op het stuk tussen Eindhoven en de busafrit? N270 of A270? De kleur van de hm-bordjes zegt namelijk niets, aangezien die op het autosnelweggedeelte ook geel zijn (en waarschijnlijk dus wel het nummer A270 hebben). Maar wellicht dat ook nielske1990 hier antwoord op zou kunnen geven.

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » ma 04 jun 2012, 23:07

Ter hoogte van Eindhoven en de Busafrit staat m.i. N270, A270(Zie foto onderaan op de richtingaanwijzers) maar heb geen enkele bruikbare bewijsfoto daarvoor, heb wel een goede gevonden die tussen de nieuwe gelijkvloerse kruising en afslag Mierlo is genomen en daar staat duidelijk N270 op dat wat vreemde Kilometerpaaltje (de rest van de aanduidingen staan op de reflectorpaaltjes gestickerd B(
Afbeelding
De foto van de start van het traject, waar op de richtingaanwijzes staat A270, wat wel verwarring opleverd aangezien er pas vanaf de busafslag de autosnelwegaanduiding staat. :confuuuse:
Afbeelding
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.

N ° de membre 40

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » ma 04 jun 2012, 23:37

^^ Dat op de bewegwijzering A270 staat is mij wel bekend. Het gaat mij er vooral om dat ik wil weten hoe de provincie het stukje dat als A270 op de wegwijzers staat administratief beschouwt, aangezien dit stuk geen autosnelweg meer is vanwege de busstroken waarvoor de vluchtstrook is opgeofferd. Hm-bordjes zijn daarvoor meestal een redelijke bron.

Stel dat daar nog altijd A270 staat, dan geeft dat een indicatie dat de provincie dat gedeelte ondanks het ontbreken van de snelwegstatus nog altijd als snelweg rekent. Staat er echter N270, dan geeft dat aan dat de provincie het gedeelte niet meer als snelweg beschouwt, maar voor de automobilist wel als A270 bewegwijzert omdat een niet-lijnbus onherroepelijk op de echte A270 uitkomt.

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » ma 04 jun 2012, 23:42

Ik zal er op de eerstvolgende keer gericht naar kijken, al valt dat met die vreemde Km. bordjes niet mee.

N ° de membre 40

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » di 05 jun 2012, 10:00

Op die laatste foto staat een weg met geslotenverklaring. Dat duidt niet op een snelweg- noch een autowegstatus.

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » di 05 jun 2012, 11:18

^^ Dat weet mijn neus inmiddels ook wel. En juist daarom wil ik weten wat er op die hm-bordjes staat.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 05 jun 2012, 11:45

Kaaiman schreef:Het gaat mij er vooral om dat ik wil weten hoe de provincie het stukje dat als A270 op de wegwijzers staat administratief beschouwt
Dit lijkt me volkomen irrelevant.
Het Rijk beschouwt bijvoorbeeld een stukje rijksweg 59 bij Hooipolder administratief als N59, maar dat staat noch op hm-bordjes, noch op wegwijzers.
https://wegnummers.nl foto's van genummerde wegen in Europa (o.a. NBA: https://wegnummers.nl/nba)
http://borden.plaatsengids.nl foto's van plaatsnaamborden
--Harry.

nielske1990
autoweg

Bericht door nielske1990 » wo 06 jun 2012, 16:33

Net weer over de A270 gekomen, thv ongeveer het Elmdepad staat een km-bordje (ik meen km 6) waar A270 op vermeldt staat. Dat is dus het gedeelte mét busbaan! Op de snelweg staat natuurlijk ook A270 maar het bordje van km 10 heeft die aanduiding ook nog. En dat bordje staat toch echt ná de Neervoortsedreef (thv Nuenensedijk zo'n beetje). Het bordje met N270 dat ik eerder heb gezien is km-bordje 11 en dat staat net voor het einde van de vluchtstrook aan Helmondse zijde wat dus doet vermoeden dat dat er altijd al (incorrect) heeft gestaan en nu bij toeval correct is geworden. Het is echter wel vreemd dat bovenaan dit bordje geen logo staat, iets wat de gemeente Helmond verderop de route wel doet.

In ieder geval, na aanleg van de kruising met de Neervoortsedreef lijkt er vooralsnog in zijn geheel niets te zijn gebeurd aan de bewegwijzering en gebruikte wegnummers. ;)

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » wo 06 jun 2012, 17:32

^^ Bedankt!

Km-bordje 11 zal wel net na het voormalige einde van de autosnelwegstatus hebben gestaan en is daarom N270.

Al met al wordt de A270 tussen Eindhoven en de busaansluiting dus nog steeds als A270 gezien, en tussen de beide Dreven ook. Gezien de tijdspanne is het echter aannemelijk dat het gedeelte tussen de Dreven nog niet is aangepast aan de nieuwe situatie; het ontbreken van (vernieuwde) bewegwijzering is daar ook een bewijs van.

Op de volgende Combikaart zal de A270 dus alleen aan de oostkant worden ingekort als autosnelweg. ;)

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » wo 06 jun 2012, 18:41

Ook ik ben vandaag meerdere malen heen en weer geweest en kan daardoor de beelden bij de gegevens tonen.

Even geduld, na het eten plaats ik de foto's van Zuid én Noord en nog een verrassende foto van een bijzonder hectometerpaaltje.
Eet smakelijk ;)

N ° de membre 40

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » wo 06 jun 2012, 19:04

harry schreef:
Kaaiman schreef:Het gaat mij er vooral om dat ik wil weten hoe de provincie het stukje dat als A270 op de wegwijzers staat administratief beschouwt
Dit lijkt me volkomen irrelevant.
Het Rijk beschouwt bijvoorbeeld een stukje rijksweg 59 bij Hooipolder administratief als N59, maar dat staat noch op hm-bordjes, noch op wegwijzers.
Daarnaast wordt de weg vaak al als A weg aangeduid als je niet onmiddellijk de snelweg op rijdt. Het wordt dan als een lange toerit gezien.. (A 12 is een mooi voorbeeld)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » wo 06 jun 2012, 20:22

Bij deze het album van de Noordzijde van de N/A270 inclusief een bijzonder bordje en in deeerste spoiler de afbeeldingen van de Noordzijde zonder de uitvergrootmogelijkheid.

Vanuit Hellmond starten we met het "Einde kombord".
Afbeelding
En daarna volgt het eerste Km. bordje waarop te zien is dat het daar de N270 betreft.
Afbeelding
Direct daarop volgt het bijzondere paaltje. ;)
Afbeelding
En de opvolger van 11 is 10 in deze richting die dan wel ineens een A heeft gekregen.
Afbeelding
En na 10 volgt: Juist de nieuwe ongelijkvloerse kruising met vlak daarvoor, paaltje 9
Afbeelding
En na deze VRI heb ik niets meer correct op beeld aan de Noordzijde
Afbeelding
Niets meer dan het bord "Einde autosnelweg".
Afbeelding
Hieronder vindt je het album van de Zuidzijde met in de spoiler de foto's die je niet kunt uitvergroten maar wel van commentaar zijn voorzien.

Komende vanuit Eindhoven zie je als eerste paaltje dit exemplaar":
Afbeelding
Die liet niets aan duidelijkheid te wensen over, in tegenstelling tot deze die wel erg veel last van de regen had.
Afbeelding
Vóór de parkeerplaats "Vaarle" vinden we dan Km.-paaltje 8 waarmee je uit de vorige kunt afleiden dat dat nummer 7 moest zijn
Afbeelding
Voor nummer 9 ben ik even op het parkeerterrein uitgestapt om dat paaltje eens van héél dichtbij te fotograferen.
Afbeelding
Vóór de gelijkvloerse kruising bevindt zich een Vmaxbord van 70 wat volgens mij dan ook weer niet aan de richtlijnen voor een autosnelweg voldoet aangezien dat een even snelheid moet zijn: 80 dus!
Afbeelding
Bij nummer 10 lees ik op de originele plaat een A.
Afbeelding
En nummer 11 betreft dan toch écht een N270, inclusief de diverse hectometer-reflectorpaaljes en de gewone hectometerpaaltjes die er her en der verspreidt ook nog staan maakt het best wel een onduidelijk geheel van.
Afbeelding
Het was met DRIE KEER heen en weer rijden een heel geheremejee, maar met het leenautootje dat ik vandaag nog mocht lenen wel vlotter als met m'n vertrouwde Iveco. :p

N ° de membre 40

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » wo 06 jun 2012, 22:00

Zozo wat een inzet! Maar ik geloof dat je het zelf stiekem ook wel erg leuk vond. ;) In ieder geval bedankt voor alle moeite.

Km 11 blijft inderdaad een raar geval. Rochting Helmond valt het wel te verklaren vanwege het voormalige einde van de snelweg, maar richting Eindhoven lijkt het toch gewoon een verkeerd besteld bordje te zijn. Misschien gelijk besteld met het bordje aan de overkant en er niet meer op gelet wat de prefix nou moest zijn.

Yoeri
dorpsstraat

Bericht door Yoeri » zo 05 aug 2012, 1:21

Zojuist eens opgezocht op Google maps hoe de situatie tussen Brandevoort en de nieuwe aansluiting op de N/A270 er nu uitziet, en tot mijn verbazing is de kaart nog helemaal niet up to date: Er ligt wel een weg getekend die ongeveer (misschien zelfs precies?) goed loopt maar dan uitkomt op de scheerrijtenweg, parallel aan de snelweg, in plaats van een kruising. De vele minirotondes en zijwegen ontbreken eveneens.

(De luchtfoto loopt nog vele verder achter maar dat is minder verbazend).

[kaartje]

nielske1990
autoweg

Bericht door nielske1990 » zo 05 aug 2012, 9:55

Die lijn staat er sinds kort in ja, maar die komt slechts globaal overeen met de werkelijke situatie en het deel van De Voort dat al aangelegd is staat er ook nog niet op. Kortom, niet teveel aandacht aan besteden... ;)

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » zo 05 aug 2012, 10:39

Tijd voor een beter kaartje.
Afbeelding

Yoeri
dorpsstraat

Bericht door Yoeri » wo 29 aug 2012, 0:48

Vandaag in het ED:
8 seconden sneller van Helmond naar Eindhoven

Ruud Ritzen. dinsdag 28 augustus 2012 | 14:57

[video]

Komend weekend wordt de maximumsnelheid op de snelweg A270 tussen Helmond en Eindhoven verhoogd naar 130 km per uur. Dat levert een tijdswinst van een kleine 8 seconden op.
Tja, dit heeft ook op nog maar zo'n kort stukje weg betrekking.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » wo 29 aug 2012, 8:17

^^ 8 seconden per enkele reis is 16 seconden per dag, is ongeveer 5 minuten per maand en dus een uur per jaar minder reistijd. ;)

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » wo 29 aug 2012, 8:28

Veel belangerijker is dat het redactioneel stuk meldt dat de Noordoostcorridor binnen 5 jaar klaar zou zijn.
Dus dat de ruit om Eindhoven eindelijk klaar zou zijn!

Verzoek aan de moderatoren om dit berichtje ook op de juiste plek te kopieëren, geen idee waar dit mag zijn, daar snap ik de structuur van het forum te weinig voor.

N ° de membre 40

nielske1990
autoweg

Bericht door nielske1990 » ma 10 feb 2014, 17:01

Inmiddels is de bebording aan het eind van de A270 (Eindhoven ri. Helmond) alweer enige tijd iets veranderd. De vooraankondiging van :G2: 1 km is verdwenen. Nu staat er :G2: 400m, dan een voorwaarschuwingssein :J32: 300m, dan :A1-70: met zwarte rand (ongeveer 250m voor de kruising), dan de verkeerslichten zelf en na de kruising de :G3: .

Concreet staat er dus geen :G2: bij het einde en staat die Vmax 70 nog op de snelweg. Is dat wel correct?

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » ma 10 feb 2014, 17:11

In principe is een :G3: genoeg als de weg gewoon doorloopt. Hoe dat bij een kruispunt is weet ik niet zeker, maar verwacht dat er gewoon een :G2: geplaatst moet zijn.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Redstear
zandpaadje

Bericht door Redstear » ma 10 feb 2014, 19:29

Hier staan ook bordjes 70 waar de snelweg nog niet echt afgelopen is. Het mag dus waarschijnlijk wel, maar dan zoals het nu is lijkt het alsof het kruispunt tot de snelweg behoort.
Ook hier staan, hoewel er al wel een aankondigingsbord is geweest, de bordjes autoweg pas na het opgaan van de rotonde, en daar mag je zelfs maar 50

Naturist
expressweg

Bericht door Naturist » do 10 jul 2014, 18:57

Uit het "130 per uur topic":
boe! schreef:De maximumsnelheid op de A270 blijft 130 km/u. Bewoners hadden bezwaar gemaakt tegen de verhoging van 120 naar 130 km/u (een verzoek van TNO die de snelweg gebruikt als testsnelweg) maar de Provincie ziet geen reden om de snelheid te verlagen.
:arrow: Eindhovens Dagblad
:arrow: nu.nl

N ° de membre 40

Kaaiman
2x5 autosnelweg

Bericht door Kaaiman » vr 11 jul 2014, 7:23

Wauw, 130 km/u blijft gehandhaafd op een provinciale snelweg waarvan men een stadsboulevard wil maken. Dat mag wel in de krant!

(Oh, staat het al natuurlijk.) ;)

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » do 07 mei 2015, 22:32

Toevallig stuit ik op een berichtje van 22 januari 2015:
Nieuws.nl schreef:‘Auto’s met honderd kilometer per uur door rood op kruising’
22 januari 2015 11:23
Laatste update: 22-01-2015 11:26

Door redactie

Afbeelding
Foto : Google Streetview.

Op het kruispunt Neervoortsedreef op de Helmondweg (A270) rijden geregeld auto’s met een snelheid van zo’n honderd kilometer per uur door rood. Dit blijkt uit vele klachten op social media en berichten die de gemeente Helmond ontvangt.

bron en lees meer
Is dat niet de nieuw aangelegde kruising? Als men daar nu een ongelijkvloerse kruising had aangelegd, was dit probleem er niet gewest :idea: Maar ja, ik zal wel te simpel denken.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

Jackbauer1350
2x2 autosnelweg

Bericht door Jackbauer1350 » do 07 mei 2015, 22:48

Dan zal de A-status binnenkort wel komen te vervallen, wordt het 70 km/u en drempels bij die kruising.

Coen Tunnel
Voorzitter

Bericht door Coen Tunnel » do 07 mei 2015, 22:54

^^ Drempels bij een kruising is een typsch Zuid-Hollandse ziekte. Een flitspaal is dan nog minder vervelend.

Het deel wat nu autosnelweg is (tot die kruising) kan dat in principe prima blijven, al is het wel een heel kort stukje van een kilometer of vier. Ik zou er ook niet rouwig om zijn als dat gewoon N270 autoweg met een Vmax van 100 km/u wordt.