[A059] Ombouw 's Hertogenbosch - Oss

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » vr 09 sep 2005, 12:20

Hanno schreef:Nog even de A59 'terug' (richting Oss)

OUDE TONGE
-linksaf : N215 Oude Tonge, Middelharnis, Ouddorp, Hellevoetsluis
-rechtdoor : N59 Ooltgensplaat, Rotterdam, Breda
Ooltgensplaat? Ben je er wel eens geweest? Dan weet je dat het een gat van niks is en wat mij betreft ook niet meer vermeld hoeft te worden.
Hanno schreef: HELLEGATSPLEIN
-rechtsaf : A29/A59 Steenbergen, Roosendaal, Breda, 's-Hertogenbosch
-rechtdoor : A29 Rotterdam, Nijmegen
Nijmegen hier al aangeven (via Rotterdam) is echt veel te vroeg. Op de A29 vind je het nergens, pas vanaf KP Vaanplein weer wel. Als er per sé een extra plaats bij moet richting noord, kun je beter voor Oud-Beijerland kiezen (de grootste plaats van de Hoeksche Waard)
Hanno schreef: SABINA
-rechtsaf : A59 Roosendaal, Antwerpen, Breda, 's-Hertogenbosch
-rechtdoor : A29 Dinteloord, Steenbergen, Bergen op Zoom
Hoewel Bergen op Zoom via de A29/N259 inderdaad korter is, zitten Steenbergen en Halsteren vast niet op al dat verkeer te wachten. Zolang de A4 er (nog?) niet is, kan je beter via de A59/A17 en A58 rijden.
Hanno schreef:EMPEL
-rechtsaf : A2/A59 Eindhoven, Oss, Nijmegen
-rechtdoor: A2 Tiel, Utrecht, Amsterdam
Tiel bij Empel? Hmmmm... :?
Hanno schreef: PAALGRAVEN
-rechtsaf : A50 Uden, Veghel, Eindhoven
-rechtdoor: A50 Nijmegen, Arnhem, Zwolle
Knooppunt Paalgraven is alleen vanuit het oosten te benaderen (maar dat is maar een kleingeheidje)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Hanno
autoweg
Berichten: 1046
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 9:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Hanno » vr 09 sep 2005, 15:39

Palance schreef: Ooltgensplaat? Ben je er wel eens geweest? Dan weet je dat het een gat van niks is en wat mij betreft ook niet meer vermeld hoeft te worden.
Nee, ik ben nooit in Ooltgensplaat geweest. Ik weet wel dat er bij Oude Tonge richting Rotterdam/Breda Den Bommel op de borden staat. Daar ben ik weleens geweest en dat is ook een gat van niks. Ik dacht dus dat Ooltgensplaat beter was. Hoe dan ook, er moet nog wel een plaats op Goeree-Overflakkee bij, anders denk je dat je direct de Haringvlietdam op rijdt.
Palance schreef: Nijmegen hier al aangeven (via Rotterdam) is echt veel te vroeg. Op de A29 vind je het nergens, pas vanaf KP Vaanplein weer wel. Als er per sé een extra plaats bij moet richting noord, kun je beter voor Oud-Beijerland kiezen (de grootste plaats van de Hoeksche Waard)
Nijmegen is belangrijk voor de toeristen (vooral Duitsers) die veelvuldig van deze route gebruik maken. Rechtsaf Roosendaal, Steenbergen, 's-H'bosch en Breda en rechtdoor Rotterdam zegt internationaal niet veel. Hooguit voor Belgen. Door Nijmegen richting Rotterdam te sturen kun je het probleem oplossen. Het afstandsbord op de A29 zou er dan als volgt uit kunnen zien:

http://img178.imageshack.us/img178/9828 ... in12ow.png

Overigens vind ik Oud-Beijerland te onbelangrijk om dat daar al te zetten.
Palance schreef:Hoewel Bergen op Zoom via de A29/N259 inderdaad korter is, zitten Steenbergen en Halsteren vast niet op al dat verkeer te wachten. Zolang de A4 er (nog?) niet is, kan je beter via de A59/A17 en A58 rijden.
Het verkeer gaat via de N259 langs Steenbergen heen. De inwoners hebben dus niet te klagen. Halsteren is een ander verhaal, maar daarom stuur in Antwerpen ook bewust over de A59, A17 en A58. Voor Bergen op Zoom (relatief korte afstand) vind ik dat een te lange omweg.
Palance schreef:Tiel bij Empel? Hmmmm... :?
Ik heb Tiel genoemd omdat ik dat van Nijmegen wil splitsen. Verder geef ik op de A2 komende vanuit Eindhoven voor rechtdoor (op Empel) Rotterdam aan. Dat levert een fraai afstandsbord ná Empel op:
http://img178.imageshack.us/img178/9250/a2nempel0yq.png
Palance schreef:Knooppunt Paalgraven is alleen vanuit het oosten te benaderen (maar dat is maar een kleingeheidje)
Ja dat is natuurlijk zo. Volgens mij kun je wel via de afrit Oss-Oost op de A50 richting Eindhoven komen, maar dat wordt natuurlijk niet bewegwijzerd. Ik weet niet helemaal zeker hoe Paalgraven eruit gaat zien. Wellicht kan jij me daar meer over vertellen. Wel lijkt het erop dat de doorgaande richting vanuit Nijmegen richting Eindhoven is en dat je voor 's-Hertogenbosch af moet slaan. Je gaat nu al helemaal achterlangs.

Is dit hele verhaal niet een beetje :offtopic: ?

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » vr 09 sep 2005, 18:42

Hanno schreef:EMPEL
- rechtsaf A59 Waalwijk, Breda, Dordrecht
- rechtdoor A2 Rotterdam, Utrecht, Amsterdam

(traject Empel - Waalwijk: Waalwijk, Breda, Dordrecht (vanaf Drunen: + Tilburg))
Jij wil naar het verkeer naar Rotterdam via de A2 sturen, terwijl via de A59 en A16 veel sneller is.

Hanno
autoweg
Berichten: 1046
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 9:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door Hanno » za 10 sep 2005, 9:28

Mark schreef:Jij wil naar het verkeer naar Rotterdam via de A2 sturen, terwijl via de A59 en A16 veel sneller is.
Vanaf 's-Hertogenbosch is Rotterdam helemaal niet sneller via de A59 en de A16. De A15 is de kortste route en het betreft hier allemaal autosnelwegen, dus ik zou niet weten waarom de A15 ineens zo vertragend werkt. Daarnaast is de A16 ook nog 'ns een keer erg filegevoelig...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » za 10 sep 2005, 13:44

Hanno schreef:
Mark schreef:Jij wil naar het verkeer naar Rotterdam via de A2 sturen, terwijl via de A59 en A16 veel sneller is.
Vanaf 's-Hertogenbosch is Rotterdam helemaal niet sneller via de A59 en de A16. De A15 is de kortste route en het betreft hier allemaal autosnelwegen, dus ik zou niet weten waarom de A15 ineens zo vertragend werkt. Daarnaast is de A16 ook nog 'ns een keer erg filegevoelig...
Omdat de A15 al jaren overhoop ligt bij Sliedrecht, en dat ook nog wen een hele lange tijd gaat duren. Ik zou daarom zelf kiezen voor de route A59/A16.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Bericht door boe! » za 10 sep 2005, 14:41

Palance schreef:
Hanno schreef:
Mark schreef:Jij wil naar het verkeer naar Rotterdam via de A2 sturen, terwijl via de A59 en A16 veel sneller is.
Vanaf 's-Hertogenbosch is Rotterdam helemaal niet sneller via de A59 en de A16. De A15 is de kortste route en het betreft hier allemaal autosnelwegen, dus ik zou niet weten waarom de A15 ineens zo vertragend werkt. Daarnaast is de A16 ook nog 'ns een keer erg filegevoelig...
Omdat de A15 al jaren overhoop ligt bij Sliedrecht, en dat ook nog wen een hele lange tijd gaat duren. Ik zou daarom zelf kiezen voor de route A59/A16.
En op de Moerdijkbrug wordt zeker niet gewerkt? :roll:

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » za 10 sep 2005, 15:26

Ja, we gaan weer on-topic. :)

Op 10 december wordt de A59 officieel geopend door minister Peijs. Bijna een maand eerder dan gepland wordt de weg opgeleverd. :toppie:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » za 10 sep 2005, 15:33

Sorry ViaHaaren maar ik wil toch even reageren :twisted:

Hanno schreef:Daarnaast is de A16 ook nog 'ns een keer erg filegevoelig...
De A16 is een stuk beter bereikbaar geworden sinds hij 2x3 geworden is.
Boe! schreef: En op de Moerdijkbrug wordt zeker niet gewerkt? :roll:
De Moerdijkbrug is wel nog steeds 2 x 3 en je hoeft geen slingers te maken, wat je van de A15 niet kunt zeggen. De Moerdijkbrug zal in 2006 klaar zijn en de reconstructie van de A15 pas in 2007. Tevens wordt er ook weer gewerkt aan de A2 tussen Deil en 's Hertogenbosch.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » zo 11 sep 2005, 10:47

Ik wil de forummers er op attent maken dat wegwerkzaamheden in principe geen invloed (mogen) hebben op de aan te geven bestemmingen op de permanente bewegwijzering.

(Natuurlijk als een snelweg gedurende meerdere jaren compleet wordt afgesloten, dan is het een ander verhaal...) (Zie Duitsland)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 11 sep 2005, 13:09

Misschien kan een moderator bovenstaande discussie even afsplitsen en daarna dit bericht verwijderen? ;)

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » zo 11 sep 2005, 19:23

Mwah, ik vraag me af of de discussie 'duurzaam' genoeg is voor een eigen topic. Ik wil liever de mensen simpelweg oproepen iets meer ontopic te blijven. Indien men echt denkt nog genoeg zinnige discussiestof te hebben over 'het andere onderwerp' en graag nog verder wil discussieren kan wmb een nieuw topic gemaakt worden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 12 sep 2005, 10:28

@ Wicher: Met mijn topic 'Wat moet er op de bewegwijzering staan' kom ik tegemoet aan die wens, het is alleen de vraag wanneer ik er aan toe kom. Waarschijnlijk kan ik pas vanaf het eind van de week verder met de A 10. (Ik heb het een beetje druk gekregen).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Bericht door Peter » wo 14 sep 2005, 15:36

Palance schreef: Ooltgensplaat? Ben je er wel eens geweest? Dan weet je dat het een gat van niks is en wat mij betreft ook niet meer vermeld hoeft te worden.
Toevallig is mijn vrouw er wel opgegroeid !
Maar inderdaad: buiten de snackbar om is er niets te doen en weinig te zien (gemeentehuis is wel aardig). Kale winderige vlaktes achter een hoge dijk. De middelbare school zat helemaal in Middelharnis.
Maar inderdaad: mijn vrouw was blij dat ze op d'r 18 het gat kon verlaten om te studeren in Utrecht !!
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » wo 14 sep 2005, 15:43

Ik ben er één keer geweest, op een verjaardag van iemand. Maar wel op zondag! En als je iets niet moet doen is het om als vreemdeling op zondag door Ooltgensplaat te rijden. Toen ik stopte bij de plattegrond (ja, die is er!), aan het begin van het dorp gingen er een hoop gordijntjes even opzij vergezeld van een hoop nieuwsgierige blikken. Ik heb ook geen enkel meisje/vrouw gezien zónder hoedje op.

Ieder zijn eigen smaak natuurlijk, maar ik voelde me er allesbehalve op mijn gemak.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Bericht door Peter » wo 14 sep 2005, 16:54

Het inderdaad deel van de bijbelgordel, net als plaatsen als Barendrecht overigens. Daar moet je ook op zondag geen verkeersborden fotograferen :)

Op niet-zondagen is er ook niets te doen in O'plaat dus alleen wie zeer mobiel is (dus geen scholieren) kan er goed en goedkoop wonen. De rest verveelt zich dood.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » wo 14 sep 2005, 17:05

Palance schreef:Ik ben er één keer geweest, op een verjaardag van iemand. Maar wel op zondag! En als je iets niet moet doen is het om als vreemdeling op zondag door Ooltgensplaat te rijden. Toen ik stopte bij de plattegrond (ja, die is er!), aan het begin van het dorp gingen er een hoop gordijntjes even opzij vergezeld van een hoop nieuwsgierige blikken. Ik heb ook geen enkel meisje/vrouw gezien zónder hoedje op.

Ieder zijn eigen smaak natuurlijk, maar ik voelde me er allesbehalve op mijn gemak.
Klinkt gezellig... :roll: Dan vraag je je soms af in welke mate die mensen beseffen in welke maatschappij ze leven.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 14 sep 2005, 18:00

Ik ben dan ook voor om er kantelwalsborden neer te zetten, die op zondag omgeklapt kunnen worden, zodat betreffende plaats dan niet op de bewegwijzering vermeld wordt. :evil: (hmm, nou ja, het 'evil' smileytje geeft wel een heel duister effect...)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » wo 14 sep 2005, 18:59

Peter schreef:Het inderdaad deel van de bijbelgordel, net als plaatsen als Barendrecht overigens. Daar moet je ook op zondag geen verkeersborden fotograferen :)
Wedden dat dat wel kan :) Barendrecht is van oorsprong ook een zeer christelijk dorp, maar is sindsdien enorm uitgebreid. Ooltgensplaat niet :)
Peter schreef:Op niet-zondagen is er ook niets te doen in O'plaat dus alleen wie zeer mobiel is (dus geen scholieren) kan er goed en goedkoop wonen. De rest verveelt zich dood.
Yup. Volgens mijn kennis gaat er zelfs door de week slechts een paar keer per dag een bus van Ooltgensplaat naar Rotterdam-Zuidplein. (en zondag helemaal niets) En anders moet je naar de halte bij Achthuizen/N59 waarna je hetzij naar Ooltgensplaat kunt lopen, hetzij kunt hopen op een lift.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Bericht door boe! » wo 28 sep 2005, 20:36

Dinsdag 27 september 2005 - Oss – De autosnelweg A59 tussen Rosmalen en Geffen is sinds gisteren volledig beschikbaar voor het verkeer. Het afgelopen weekeinde zijn de laatste asfalteer- en belijningswerkzaamheden uitgevoerd.

De voormalige rijksweg N59 is in ruim twee jaar omgebouwd tot autosnelweg A59. De gelijkvloerse kruispunten met verkeerslichten die op de oude weg voor lange files zorgden, zijn verdwenen. Bouwcombinatie Poort van Den Bosch voert de komende maanden nog afrondende werkzaamheden uit. In december verricht minister Peijs van Verkeer de opening. De A59 is het eerste wegenbouwproject in Nederland waarbij een autosnelweg in publiek-private samenwerking tussen bedrijfsleven en overheid wordt gerealiseerd. :klappen:

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » wo 28 sep 2005, 20:46

Hier dan nog even een afscheidsfoto van de N59:

Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Bericht door mavas » wo 28 sep 2005, 22:59

Mooi mooi mooi :)

Maar heette de weg vroeger niet N50 ipv N59?
En ik dacht dat de Wijkertunnel de eerste 'weg' was die via de PPS-constructie is aangelegd.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Bericht door kees » wo 28 sep 2005, 23:44

mavas schreef:Mooi mooi mooi :)

Maar heette de weg vroeger niet N50 ipv N59?
En ik dacht dat de Wijkertunnel de eerste 'weg' was die via de PPS-constructie is aangelegd.
Ik zie het inderdaad heel vaak fout gaan in de berichtgeving.
Maar ja, voor een leek is het ook erg moeilijk om te snappen dat de N50 wordt omgebouwd tot A59, omdat op een andere plek in de provincie een A50 aan het bouwen, dat ze en passant maar even N50 noemen.

Tja, kun je het dan nog volgen als argeloze leek?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » do 29 sep 2005, 16:25

mavas schreef:Maar heette de weg vroeger niet N50 ipv N59?
Voor de ombouw naar A59 heeft de N50 nog eventjes N59 geheten.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » do 29 sep 2005, 17:30

Heel erg fijn bericht! :klappen:

Afbeelding
De weg ziet er mooi uit :D Alleen waarom die blauwe lijn tussen 's-Hertogenbosch en A59?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » do 29 sep 2005, 17:31

IQ[] schreef:Heel erg fijn bericht! :klappen:

Afbeelding
De weg ziet er mooi uit :D Alleen waarom die blauwe lijn tussen 's-Hertogenbosch en A59?
Misschien gaan ze daar Zierikzee nog aan toevoegen?

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » do 29 sep 2005, 17:38

IQ[] schreef:Heel erg fijn bericht! :klappen:

De weg ziet er mooi uit :D Alleen waarom die blauwe lijn tussen 's-Hertogenbosch en A59?
Zie de vorige pagina in dit topic. Er bestaat inderdaad een risico dat daar Zierikzee wordt neergezet.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 29 sep 2005, 17:44

Mooie weg geworden! Als ik er weer eens kom zal ik eens opletten...:)

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 29 sep 2005, 18:12

Ook een mooie:

Afbeelding

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » do 29 sep 2005, 22:12

Het is inderdaad N59 geweest. Het bewijs:

Afbeelding

Afbeelding

Tims
woonerf
Berichten: 75
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 15:17
Locatie: Waalwijk

Bericht door Tims » do 29 sep 2005, 22:28

Als je er nu langsrijdt herken je het gewoon niet meer terug...

Plaats reactie