[A002] Eindhoven - Den Bosch

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door harry » zo 30 sep 2012, 19:39

^^ Op de foto zie ik zes poten en twee benen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Naturist » do 04 okt 2012, 13:16

Vandaag een kleine foto-update:

Heijmans is vandaag bezig met het puntstuk van afrit 22 links St. Michielsgestel en de lap grond daarachter om dit te asfalteren.

Afbeelding

Daarnaast was een fotograaf uit Breda voor Heijmans bezig om een kunstige foto te nemen van een van de medewerkers, aan wie ik ook gemeld heb dat er een zonk in de geluidswal zit.
Afbeelding
TOEVOEGING
Het is een veronderstelling dat de fotograaf uit Breda komt, op zijn Landrover adverteert hij voor BredaPhoto International photo festival homo empathicus van 13 september - 21 oktober 2012
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Naturist » zo 07 okt 2012, 1:02

Vandaag is het 2e zoabweekend voor de A2 Links begonnen, en aangezien Ega en ondergetekende morgen met de kinderen op de fiets binnendoor naar Tilburg afreizen, besloot ik vanavond maar eens op fototocht te gaan.
Te zien is hoe de toplaag weggefreesd is, en een gedetailleerd fotoverslag van de werkzaamheden aan de voegovergangen.
Deze manier van werken geeft ook bij die voegovergangen minder geluid dan de gebruikelijke metalen uitvoeringen.
Aangezien het nu een beetje laat is, kun je alle foto's in het album bekijken en zal ik morgenavond proberen een spoiler met commentaar te maken.
Ps. in het album bevindt zich wel een hele kunstige foto die aangeeft dat de temperatuur inmidddels aardig aan het dalen is :yes:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door captain007 » zo 07 okt 2012, 11:50

Gisterenmiddag heb ik de hele A2 tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch op de foto gezet. Bij Boxtel-Noord heb ik de asfalteermachines nog goed kunnen bekijken en vastleggen en kwam ik koef nog tegen. De hele serie met enorm veel foto's staat hier en de reportage in de spoiler:
SPOILER: TOON

Bij Best is men langs de rijbaan richting Eindhoven al druk bezig met het aanbrengen van damwanden. Hierdoor ontstaat ruimte voor een extra rijstrook:
Afbeelding
DSC_0082 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Op het gedeelte bij Natuurbrug Het Groen Woud is nog voldoende ruimte om zonder problemen een derde rijstrook aan te leggen:
Afbeelding
DSC_0089 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Net voor VZP Ooiendonk gaat de snelheidsbeperking van 90 km/h in:
Afbeelding
DSC_0094 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Twee weken geleden is hier een aanzetje gemaakt voor een nieuwe verbindingsweg, omdat de derde rijstrook op de plek van de huidige uitvoeger komt te liggen:
Afbeelding
DSC_0096 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Het talud onder het viaduct is nu ook al aardig weggehaald:
Afbeelding
DSC_0098 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Het begin van de drie rijstroken richting 's-Hertogenbosch bij het viaduct Schijndelsedijk. Er geldt nu vanwege de beperkte stroefheid van het ZOAB nog een snelheidsbeperking van 90 km/h. Verderop links zien we de asfalteermachines aan het werk:
Afbeelding
DSC_0106 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Hier zien we waar men gisteren begonnen is met het asfalteren. Dit is een stukje verder dan bij de asfalteeractie twee weken geleden. Men is vanwege het weer pas aan het begin van de middag begonnen:
Afbeelding
DSC_0108 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Zo ziet de overgang van twee naar drie rijstroken er op de weg uit:
Afbeelding
DSC_0117 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Alle bewegwijzering op het verbreede gedeelte is nu ook door NBA vervangen:
Afbeelding
DSC_0119 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Hier zien we een van de vele insnoeringen van de vluchtstrook:
Afbeelding
DSC_0124 by jeroenvanlieshout, on Flickr

De asfalteermachines kwamen dan eindelijk aan bij het viaduct waar we stonden te kijken:
Afbeelding
DSC_0153 by jeroenvanlieshout, on Flickr

De werkwijze was hetzelfde als twee weken geleden. Een Shuttle Buggy met daarachter twee spreidmachines:
Afbeelding
DSC_0181 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Daarna zijn we weer verder richting Vught gereden. Ook hier weer een insnoering van de vluchtstrook:
Afbeelding
DSC_0199 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Hier stonden we twee weken geleden ook al. Nu rijdt het verkeer er mooi overheen:
Afbeelding
DSC_0212 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Tot hier wordt er dit weekend geasfalteerd:
Afbeelding
DSC_0213 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Men moet alleen dit setje borden nog vervangen:
Afbeelding
DSC_0217 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Hier moet nog veel gebeuren. Hier komt een groot weefvak aan het begin van de parallelbaanstructuur:
Afbeelding
DSC_0228 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Verderop zijn de signaalgevers al opgehangen volgens de hoofd/parallelbaanstructuur:
Afbeelding
DSC_0230 by jeroenvanlieshout, on Flickr

De twee grote panelen links zijn straks overbodig. Het bord rechts is alvast opgehangen als vervanging:
Afbeelding
DSC_0232 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Tenslotte hier precies hetzelfde. Nieuw vorkbord hangt er al terwijl de twee "oude" panelen er ook nog hangen:
Afbeelding
DSC_0234 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76275
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Chris » zo 07 okt 2012, 11:53

Mooie update! :top:

Dat stuk A2 wordt wel redelijk substandaard. In de jaren '90 aangelegd dus geen ruimtereservering en nu niet genoeg geld om alle kunstwerken aan te passen voor een volwaardige vluchtstrook.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door captain007 » zo 07 okt 2012, 14:03

Nog een vraag die in mij opkwam. Weet iemand waar deze kantelwals bij aansluiting Vught voor is?:
Afbeelding
DSC_0207 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Via » zo 07 okt 2012, 17:00

Staat op de A65 bij Vught ook eentje. Ik meen dat er iets van de P+R-terreinen van 's-Hertogenbosch onder zit, maar in de ruim 3 jaar dat ze er staan heb ik ze nooit anders dan grijs gezien.

Mooie serie trouwens. Dat aanpassen van de parallelbanenstructuur bij 's-Hertogenbosch komt op mij toch redelijk over als kapitaalvernietiging, zo kort na oplevering van dat werk.

Jip
dorpsstraat
Berichten: 181
Lid geworden op: di 29 dec 2009, 2:28

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Jip » zo 07 okt 2012, 17:32

ViaHaaren schreef:Dat aanpassen van de parallelbanenstructuur bij 's-Hertogenbosch komt op mij toch redelijk over als kapitaalvernietiging, zo kort na oplevering van dat werk.
Bovendien moet er ook daar worden ingesnoerd. Vooruitziende blik van nog geen paar jaar? Ik vraag me ook echt af waarom, zijn ze bang dat anders de HRB te druk wordt en verschuiven ze de file liever richting PRB?

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door jan » zo 07 okt 2012, 21:54

^^ De parbaan is al drukker en dat wordt met deze aanpassing alleen maar erger... Dit is voor mij dan ook een onbegrijpelijke zet.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Kaaiman » ma 08 okt 2012, 11:57

Chris schreef:Dat stuk A2 wordt wel redelijk substandaard. In de jaren '90 aangelegd dus geen ruimtereservering en nu niet genoeg geld om alle kunstwerken aan te passen voor een volwaardige vluchtstrook.
Bij de A37 heeft men toentertijd nog wel een aantal kunstwerken verbreed om de vluchtstrook kwijt te kunnen. De A2 lijkt qua profiel en insnoeringen nu haast meer op een recentelijk verbrede snelweg uit de jaren '50. :nahzeg:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Groningen » ma 08 okt 2012, 12:15

^^ De A44 ziet er gemiddeld ook zo uit.

chriskrusz
autoweg
Berichten: 2341
Lid geworden op: do 25 jan 2007, 11:28
Locatie: Almere

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door chriskrusz » ma 08 okt 2012, 12:45

De A44 heeft 2 rijstroken, welke op een aantal viaducten bovendien nog aanzienlijk versmald zijn ook. Het is dus wel meer dan enkel het ontbreken van een vluchtstrook.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Naturist » ma 08 okt 2012, 16:14

@Captain 007,
Inderdaad een mooie serie foto's weer, ook een compliment aan je broer voor de rondrit. :top:
Ben wel een beetje jaloers op je: 'Snachts nog op pad om de vernieuwing van de voegovergangen op de plaat te zetten, 0 reactie.
Maar had weer graag naast je gestaan, volgende keer beter. ;)
Chris schreef:Dat stuk A2 wordt wel redelijk substandaard. In de jaren '90 aangelegd dus geen ruimtereservering en nu niet genoeg geld om alle kunstwerken aan te passen voor een volwaardige vluchtstrook.
Heb dit al eerder aangehaald, maar even voor alle duidelijkheid:
Directoraat-Generaal Rijkswaterstaat, Directie Noord-Brabant schreef: Hoofdstuk BesluitvormingBlz.20:
-Vught:
De gemeente Vught achtte optie 10 (Uiteindelijke tracé) absoluut onaanvaardbaar, vanwege de ernstige aantasting van de parken en landgoederen langs de weg. Ook was men bezorgd voor het leefmilieu van de circa 10.000 mensen die in de nabijheid van de weg wonen.
Men was vooral bang voor de geluidsoverlast.
Vught koos voor optie 20/30 (Route van de huidige N617 overgaand in de huidige A50)
Hoofdstuk Besluitvorming Blz. 21:
De Commissie na alle geopperde bezwaren en suggestties mee ter bestudering en bracht een jaar later, op 21 Juni 1978 een advies uit aan de Raad van de Waterstaat.
De Commissie sprak zich in grote meerderheid uit voor optie 20/10 (Loop huidige N617 aanhakend tussen Boxtel en Liempd op het huidige tracé).
De te grote onzekerheid over de te nemen maatregelen bij Vught zorgde ervoor dat optie 10 (Huidige loop) niet haalbaar werd geacht. De in Vught aanwezige ruimte tussen de bebouwing en het landgoed Maurik was te krap om volgens plan 2x3 rijstroken aan te leggen. De Commissie stelde daarom voor om deze smalle passage te omzeilen, door ervoor in de plaats een deel van tracé 20 te nemen. (Achter St. Michielsgestel langs)
Hoofdstuk Tien jaar voorbereiding Blz.25:
Gemeente Vught
De gemeente Vught nam in 1979 met verbijstering kennis voor de ombouw van de bestaande rijksweg 264.
Men had gedacht dat er voor een ander tracé gekozen zou worden, gezien het advies van de Raad van de Waterstaat.
De Raad plaatste grote vraagtekens bij de mogelijkheden om bij Vught een goede aansluiting op de rondweg van 's-Hertogenbosch te realiseren zonder een te grote aanslag te plegen op het leefklimaat van de omliggende bebouwing en de waardevolle natuurgebieden (bijvoorbeeld het Reigerbos bij kasteel Maurik
De Minister had ook bij het laatste besluit weer kunnen kiezen voor de optie 20/10, maar het moest weer op een koopje hé :ongeduldig:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Naturist » di 09 okt 2012, 19:55

Video-Update

Vandaag weer eens de camera aan het raam vastgeplakt om nog een van de laatste keren over de A65 de A2 op te rijden terwijl de hoofdrijbaan voor jou nog toegankelijk is.
Over een tijdje kunnen we er alleen nog maar met weemoed naar kijken. :emo:
Link
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door jan » di 09 okt 2012, 22:01

^^ Bedoel je nou te zeggen dat je vanaf de A65 niet meer de hoofdrijbaan op kan? Dat blijft gewoon mogelijk hoor.

Mooie video overigens. ;)

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Naturist » di 09 okt 2012, 22:21

^^Ok, dat klopt maar vanaf de Pettelaar kun je het straks vergeten.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Bart » vr 12 okt 2012, 8:51

Nederlands Dagblad schreef:Oordeel Raad van State bredere A2 uitgesteld

Het oordeel van de Raad van State over het verbreden van de A2 tussen Den Bosch en Eindhoven laat op zich wachten. De bestuursrechter wil eerst vragen aan het Europees Hof van Justitie wanneer er precies sprake is van aantasting van een Europees natuurgebied
Okay... dit gaat dus nog wel een tijdje duren (+/- 1,5 tot 2 jaar). De precieze gang van zaken is mij niet bekend, maar het gaat hier om de redenering van I&M die door een appellant is aangevochten:
- [oorzaak]: we gaan in een Natura 2000-gebied het waterbeheer anders inrichten (waarvoor dan wel een stuk land is aangekocht). Met als [gevolg] dat er geen significant negatieve effecten op het gebied zijn

De appellant bracht hier tegen in:
- [oorzaak]: er zijn significant negatieve effecten op een Natura 2000-gebied en die wordt als [gevolg] daarvan gecompenseerd door de aankoop van een stuk land en ander waterbeheer.

Dit lijkt een kleinigheid, maar maakt procedureel gezien nogal veel uit. In het eerste geval hoef je geen zware toetsing op nut/noodzaak e.d. te doorlopen en hoeft de compensatie niet vooraf geregeld te zijn, in het tweede geval wel. Materieel gezien maakt het niet uit, want de maatregel zou hetzelfde zijn...

In de tussentijd zal de rechter wel een uitspraak doen (dat is vaker zo bij prejudiciële vragen aan het Hof van Justitie). Wat die uitspraak gaat worden? Geen idee...
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door hoevenpe » vr 12 okt 2012, 9:24

^^

Wat zou dit betekenen voor de opening van de verbreding?
Moet dit straks een lange tijd met pionnen afgezet worden net als de N11 destijds?

Roeltjuh
woonerf
Berichten: 88
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 21:29

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Roeltjuh » zo 14 okt 2012, 17:39

^^
Tussen Vught en Boxtel is de verbreding in beide richtingen al open.

Bart
autoweg
Berichten: 1875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:27
Locatie: Den Haag

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Bart » ma 15 okt 2012, 9:08

Wat er nu gaat gebeuren is afhankelijk van de uitspraak van de Raad van State. Bij dergelijke procedures doet men een uitspraak (een tussenuitspraak dus) waarbij ook de prejudicële vragen worden aangekondigd. Die uitspraak zal wel snel volgen, vooral nu het Nederlands Dagblad hier een artikel over heeft gemaakt. Misschien deze week (woensdagochtend)...

Mijn inschatting is dat de bouw van de weg door mag gaan (de effecten op het gebied komen niet van de bouwwerkzaamheden). Of de weg ook mag worden opengesteld is een andere vraag...
Bart - als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door captain007 » di 16 okt 2012, 14:37

Op twitter wordt nu gemeld door RWS dat vanaf 21 oktober het splitsingspunt voor de hoofdrijbaan/parallelbaan net ten noorden van knooppunt Vught komt te liggen richting Utrecht.

ralphitz
woonerf
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 15 feb 2006, 13:44
Locatie: Breda

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door ralphitz » do 18 okt 2012, 20:27

Vandaag afslag Sint-Michielsgestel, van wat hoger...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Naturist » zo 21 okt 2012, 14:31

^^Mooi, die foto's vanaf het provinciehuis, jammer dat ze wat klein uitgevallen zijn.
Vandaag kreeg ik van mijn goede vriend en professioneel reality-fotograaf Bart Meesters o.a. deze foto's aangereikt.
Met toestemming mag ik ze hier an jullie presenteren: het betreft het opschuiven van de splitsing tussen hoofd- en Parrallelrijbaan.
De mooiste foto voorop en de rest kun je in de spoiler bekijken.
Afbeelding
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verder is afgelopen week ook de beplanting van de geluidswal ter hoogte van Vught geplaatst:
Afbeelding

En rijst bij mij de vraag of nu alle damwanden die hier geplaatst zijn van geluidsremmende plaat worden voorzien, de damwanden aan de zuidzijde van de rondweg zijn al klaar, en aan de noordzijde zag ik al beugels aangelast zitten.
Afbeelding
Afbeelding
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
GrandmasterE
verkeersader
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 0:01
Locatie: Zuidoost-Noord-Brabant

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door GrandmasterE » zo 21 okt 2012, 14:42

Dank voor de foto's.
Jammer dat a) de splitsing van HRB en PRB naar voren gekomen is, en b) dat deze zo goedkoop gerealiseerd is.

Jip
dorpsstraat
Berichten: 181
Lid geworden op: di 29 dec 2009, 2:28

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Jip » zo 21 okt 2012, 16:19

GrandmasterE schreef:Jammer dat a) de splitsing van HRB en PRB naar voren gekomen is, en b) dat deze zo goedkoop gerealiseerd is.
Inderdaad behoorlijk 'karig'. Is de reden van deze aanpassing nu al bekend? We hebben er wel wat discussie over gehad n.a.v. het TB maar volgensmij was er geen conclusie ;)

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Via » zo 21 okt 2012, 17:02

GrandmasterE schreef:Dank voor de foto's.
Jammer dat a) de splitsing van HRB en PRB naar voren gekomen is, en b) dat deze zo goedkoop gerealiseerd is.
Inderdaad wel jammer dat die groene berm met bomen niet verder doorgetrokken is. Maar dan heb je natuurlijk wel heel veel meerkosten ten opzichte van de huidige oplossing dus begrijpen doe ik het wel.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Willem » zo 21 okt 2012, 21:53

RWS zal vast net zo goed als zo ongeveer alles moeten bezuinigen.

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door jan » zo 21 okt 2012, 22:15

^^ Dan hadden ze het naar voren halen van de parallelbaan beter helemaal achterwege kunnen laten.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Naturist » zo 21 okt 2012, 22:36

^^Daar zal echt wel een noodzaak aan ten grondslag liggen.

@Willem,
Maar van alle ministeries vast het minste.
Maar dit even terzijde,
Afgelopen Vrijdag mocht ik van aannemer Dura Vermeer die achter ons winkel-woonhuis bezig is met het bouwen van een winkel-met-appartementencomplex en ondergrondse parkeervoorziening mee met de projectleider mee naar boven in hun bouwkraan. :woop:
Afbeelding
Een week of drie geleden had ik de aannemer in een moment van onbezonnenheid gevraagd of ik misschien eens mee naar boven zou mogen en had de hoop of vrees eigenlijk al opgegeven toen ik -deze Vrijdag- na mijn vraag of de giga lichtbak na 12:00 snachts uit zou mogen ineens de vraag kreeg of ik nog steeds zin had om meee naar boven te gaan.
De kraan die een werkhoogte van 44 meter heeft en voorzien is van tweepersoonslift en koffiezetapparaat heeft de onhebbelijkheid om bij iedere zijdelingse beweging, ieder zuchtje wind en iedere hijsbeweging vervaarlijk heen en weer te bewegen.
Dat maakt dat je met een klein beetje hoogtevrees toch wel een minuut of tien je eigen vastklemt aan alles wat je vast kunt pakken, totdat je merkt dat de machinist toch ook gewoon heel relaxt in z'n stoeltje z'n werk doet. :oops:
Afbeelding
Hij vertelde dat dit eigenlijk een kleintje was aangezien hij enkele maanden geleden nog in Utrecht met de sloop van een complex op een werkhoogte van 170 meter had gezeten. :schrikreactie:
Maar om weer even two ze point te komen:
Had zuignapstatief meegenomen om uitstekende zoomfoto's te kunnen maken van o.a. de A2 :D
Afbeelding
Alle relevante foto's staan in het album(Enkele andere staan bij Meesters Multimedia in de etalage.) en hieronder een paar mooie platen van de A2 op bijzonder hoogte waaronder een waarbij je ziet wat het resultaat is van de nieuwe geluidswal op de plaatselijke historische centrumbebouwing.
Afbeelding
Bij een wat ruimer zoom wordt het zicht wel enigzins belemmerd door de overigens prachtige herfstkleuren van de Vughtse bossages, wat niet wegneemt dat de A2 toch wel zichtbaar geworden is.
Afbeelding
Als laatste plaatje wat imo. vanuit de kraan het mooiste zicht op de verbrede A2 geeft is deze:
Afbeelding

Nogmaals binnen het album vind je meer mooie shots van o.a. onze achtertuin en NBA op een bijzondere manier gebracht maar het staat eenieder vrij om deze hetzij te bekijken, hetzij te kopieëeren naar een locatie zijner keuze.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A002] Eindhoven - Den Bosch: naar 2x3 rijstroken

Bericht door Vinny » ma 22 okt 2012, 8:13

Mooi die snelwegen verborgen in het groen :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie