[A002] Amsterdam - Utrecht: 2x5 en de Landtunnel

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

DjIdee
autoweg

Re: A2 Amsterdam - Utrecht: verbreding naar 2x5

Bericht door DjIdee » zo 25 jul 2010, 9:55

Mocht iemand er vandaag nog filmpjes of foto's gaan maken, denk er om dat je zelf niet op de foto komt, want de melding van een statief is alweer binnen. Op een zondagochtend.. Nu raken ze echt elke geloofwaardigheid kwijt :neenee:

jan
autoweg

Bericht door jan » zo 25 jul 2010, 11:41

Rene schreef:Vandaag opgemerkt dat de versmalling van Maarssen voltooid verleden tijd is.
Richting Amsterdam is het vanaf de spoorlijn bij Lage Weide tot aan Holendrecht nu doorgaand 5-strooks.
Klopt, was afgelopen woensdag ook al het geval. ;)

Palance
4x4 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 25 jul 2010, 17:48

De laatste paar postings over snelheidscontroles op dit wegvak zijn afgesplitst. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit (of eender welk topic over wegen in aan-/verbouw) straks worden ongergesneeuwd met flitsmeldingen. Graag vanaf nu ontopic blijven over de verbreding en de landtunnel. Daar valt, zeker nu hij nog niet open is, nog meer dan genoeg over te vertellen of te fotograferen. Verdere discussies over het nut van controles op dit wegvak kunnen verwijderd worden. Daar zijn immers andere topics voor.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

PW100
verkeersader

Bericht door PW100 » di 27 jul 2010, 22:33

^^
heel veel onzinberichten
Befehl ist Befehl, nou inderdaad :evil:
Palance schreef:De laatste paar postings over snelheidscontroles op dit wegvak zijn afgesplitst. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit (of eender welk topic over wegen in aan-/verbouw) straks worden ongergesneeuwd met flitsmeldingen. Graag vanaf nu ontopic blijven over de verbreding en de landtunnel.
Ah, ziedaar waarom ik mij hier de laatste tijd niet meer zo thuis voel . . . . Noem mij naief, noem mij braaf, whatever. Maar ik kan helaas geen begrip opbrengen voor de ongezouten, onbehoorlijke kritiek op de ambtenaren die toezien opdat wij ons allemaal aan de regeltjes houden. Dat men het niet eens is met de regeltjes, daar kan ik best begrip voor opbrengen en sta zeker open voor discussie. Dat men echter de negatieve energie niet laat uitstralen op de kern van het vermeende probleem [lees de wegbeheerder, want die gaat over de Vmax], maar op een andere instantie die daar [gelukkig] niet over gaat, daar heb ik gewoon even genoeg van.

Ik lees de laatste tijd met name de berichten over actuele en toekomstige wegenwerken, en laat de andere zaken die ik minder interessant vind links liggen. Helaas is dit draadje ook weer ten prooi gevallen aan lieden die [ernstig] van mening verschillen met mij, en dat niet diplomatiek uiten.

Bedankt.

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » di 27 jul 2010, 23:19

PW100 schreef:Dat men echter de negatieve energie niet laat uitstralen op de kern van het vermeende probleem [lees de wegbeheerder, want die gaat over de Vmax], maar op een andere instantie die daar [gelukkig] niet over gaat, daar heb ik gewoon even genoeg van.
Het is tegenwoordig de politiek die erover gaat, Harm, en niet meer de wegbeheerder. Ook gaat de politiek over de bedragen die de politie moet ophoesten aan controles. En waar de politiek op meerdere plaatsen in het spel aan zet is, ontstaan discussies, en die kunnen inderdaad fel zijn.

:idea: Kijk eens op flitsservice.nl, en je zult merken dat het er hier op dit forum nog heel "netjes" aan toe gaat.

----

Iemand al recent de HRR gereden ? Zijn de laatste overlagingen bij Vinkeveen en Maarssen inmiddels al een feit ?
Cornelis Lely, niet alleen ingenieur, minister van Waterstaat en de naamgever van Lelystad, maar ook de conceptuele bedenker van de autosnelweg.
Anno 1906.

orionpax
verkeersader

Bericht door orionpax » wo 28 jul 2010, 0:20

Van Amsterdam naar Utrecht ziet het er op de meeste plaatsen al weer netjes uit. Op sommige plaatsen zag ik nog wel lelijke groeven / gaten zitten tussen de twee verschillende delen maar die zullen met een paar gedeeltelijke afsluitingen wel weggewerkt zijn. Daarnaast nog wat mooie witte lijnen trekken en we zijn klaar.

hoevenpe
expressweg

Bericht door hoevenpe » wo 28 jul 2010, 0:20

Op zich vind ik het niveau van de discussie toch zeker wel inhoudelijk, en tot nu toe heb ik niet echt 'tokkie' reacties kunnen bespeuren. Als blijkbaar toch het gevoel ontstaat dat we hier allemaal tegen de KLPD zijn dan denk ik dat dat niet terecht is... Een onderbouwde kritische houding moet daarentegen toch zeker kunnen?

Maar voordat ik weer een boze reactie van een moderator aan mijn broek heb hangen, kunnen we wellicht verder gaan in het daarvoor bestemde draadje? ;)
http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=49&t=15101

woutero
stadsweg

Bericht door woutero » wo 28 jul 2010, 10:17

Gisteren ook voor het eerst gereden van Maarssen naar Holendrecht, en het rijdt toch wel heerlijk. Cruise control op 105 km/h en je hoeft je amper druk te maken over mensen die langzamer of sneller rijden, ruimte zat voor elke snelheid. OK, 120 zou beter zijn, maar dit is ook al een gigantische verbetering t.o.v. die drukke smalle rijstroken die er eerst lagen.

Lichtelijk frustrerend: de trein die je met 140 km/h voorbij scheurt.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » wo 28 jul 2010, 17:06

^^
Ik heb het zojuist ook gereden: afschuwelijk! 100 km/h is echt veels te langzaam, je valt écht bijna in slaap... Dit moet gewoon 120 km/h zijn, minstens! :booooos:

Enfin, waar ik voor wilde posten, een aantal (nieuwe) NBA-borden gefotografeerd, waarvan een aantal nog niet bekend:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Enne gojje mins blieft altied leave.

Via
2x4 autosnelweg

Bericht door Via » wo 28 jul 2010, 17:57

Rare uitlijningen (ook van de pijlen t.o.v. de signaalgevers/rijstroken), Jaarbeurs als wit doel toch op de knooppuntbewegwijzering, E-nummers dan weer wel, dan weer niet geintegreerd, kortom weer een lekkere puinhoop! Waar blijft die richtlijn nou? :kwaad:

hurricane
verkeersader

Bericht door hurricane » wo 28 jul 2010, 19:13

Afbeelding
Afbeelding

Waarom zijn op deze twee linker borden de buitenste pijlen van verschillende hoogte? :?:

Willem
2x3 autosnelweg

Bericht door Willem » wo 28 jul 2010, 20:34

De hoogte van de pijlen geeft de afstand tot de splitsing aan: hoe hoger de pijl, des te langer de afstand tot de daadwerkelijke splitsing nog is.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 28 jul 2010, 20:35

Dat is conform het niet-bestaande NBA-beleid. - te laat.

Wel vraag ik mij af of de bebording op de laatste foto klopt; de borden suggereren dat hier de feitelijke splitsing ligt, maar dat is pas een bordenreeks later.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Vinny
Voorzitter

Bericht door Vinny » wo 28 jul 2010, 21:05

Ik kan het niet laten om toch maar weer in Paint wat te krabbelen. Maar is zon rechtdoorbord nou niet veel beter?
(even los van het feit dat ik hier geen lettertypes meer heb, en ook even niet zo snel de originele pijlen kon terugvinden. Die horen daar wel te staan natuurlijk)
Afbeelding
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 28 jul 2010, 21:07

^^ Nee, dat vind ik niet beter. Het suggereert dat je hier moet voorsorteren voor resp. A2, E35 en A9.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » wo 28 jul 2010, 21:09

^^
Kan ik geen verbetering noemen, omdat het naar mijn idee ten onrechte de suggestie wekt, dat je voor de A2 links moet voorsorteren en voor de A9 rechts. Vergelijkbaar met bepaalde Belgische borden, die datzelfde grapje uithalen met plaatsnamen...

jan
autoweg

Bericht door jan » wo 28 jul 2010, 21:39

Wouter N14 schreef:Wel vraag ik mij af of de bebording op de laatste foto klopt; de borden suggereren dat hier de feitelijke splitsing ligt, maar dat is pas een bordenreeks later.
Het is wel degelijk de laatste bordenset, de volgende borden die je ziet zijn alweer voor de Gaasperdammerweg.

Over die pijlen: je ziet ze in precies dezelfde situatie bij Den Bosch, kennelijk dus 'beleid'. Het oogt niet fraai, maar je ontkomt niet aan lange pijlen ivm die combipijl.

DjIdee
autoweg

Bericht door DjIdee » wo 28 jul 2010, 21:48

Geen snelheidscontrole, maar wel gewenst gedrag van het klpd:
Vandaag heeft een politie-agent heel even mijn dag goed gemaakt! Ik erger me er weer groen en geel aan dat sinds de A2 tussen Utrecht en Amsterdam 5-baans is, iedereen weer een baantje probeert te pakken waar niemand op rijdt. Dus iedereen rijdt gewoon weer willekeurig op de 1e, 2e, 3e, 4e of 5e strook. Ik had al weer iemand rechts gepasseerd (meneer reed op de derde baan nog niet eens 100 blijkbaar, want dat reed ik) en even later kwam oom de motoragent voorbij die tot mijn genoegen auto's aan de kant aan het vegen was! Mensen die onnodig links reden ging hij naast rijden en maande ze dan met een streng handgebaar naar rechts!
:blauweduim:

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 28 jul 2010, 21:52

^^ Goeie actie. Mogen ze ook wel doen op de A4 Afbeelding

Vinny
Voorzitter

Bericht door Vinny » wo 28 jul 2010, 23:11

Seat Ibiza schreef:^^
Kan ik geen verbetering noemen, omdat het naar mijn idee ten onrechte de suggestie wekt, dat je voor de A2 links moet voorsorteren en voor de A9 rechts. Vergelijkbaar met bepaalde Belgische borden, die datzelfde grapje uithalen met plaatsnamen...
Een geweldig systeem vind ik dat. Maar ja men vind op dit forum nou eenmaal in Duitsland alles beter, dus ja - dan haalt zon briljant voorstel het natuurlijk niet. Voor de A9 moet je binnenkort inderdaad namelijk naar rechts. Dat heb je heel subtiel opgemerkt ;)

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » wo 28 jul 2010, 23:15

Vinny schreef:Een geweldig systeem vind ik dat. Maar ja men vind op dit forum nou eenmaal in Duitsland alles beter, dus ja - dan haalt zon briljant voorstel het natuurlijk niet.
Gaarne niet zo generaliseren graag! :kwaad:

Vinny
Voorzitter

Bericht door Vinny » wo 28 jul 2010, 23:29

Men betekent niet iedereen. Derhalve is het geen generaliserende opmerking :idea:

Sieske
woonerf

Bericht door Sieske » wo 28 jul 2010, 23:52

Bovendien is het lastiger zoeken naar je wegnummer als ze zo verdeeld staan. Nu moet ik tussen alle pijlen in kijken om A9 te zoeken. Daarnaast snap ik niets van de uitlijning van de plaatsnamen, want volgens mij moet je voor Almere helemaal rechts naar de A9 toe.

Voorts lijkt het erop dat Jaarbeurs in zwart op wit in de borden geintegreerd is, omdat het hier een parrallelrijbaan betreft, hetzelfde semi-NBA-systeem als op de Randweg N2 bij Eindhoven. Wat mij betreft overigens perfect.

Daarnaast kan ik me herinneren dat we hier op het forum ons afvroegen waarom achter Maarssen ineens een wegnummer staat. Zou het kunnen zijn omdat dit een deel van de RING-Utrecht is? Dan weten we in ieder geval wat de rationaal erachter is.

junky
dorpsstraat

Bericht door junky » do 29 jul 2010, 0:38

Omdat iedereen hier klaagt over de V max van 120:
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieu ... er_uur.xml

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » do 29 jul 2010, 0:49

Oud nieuws en dan ook nog eens dubbelposten... :?

150-discussies dus niet in deze draad.
Deze draad is bedoeld voor de infrastructurele projectdiscussies.
Cornelis Lely, niet alleen ingenieur, minister van Waterstaat en de naamgever van Lelystad, maar ook de conceptuele bedenker van de autosnelweg.
Anno 1906.

orionpax
verkeersader

Bericht door orionpax » do 29 jul 2010, 1:44

Van Utrecht naar Amsterdam kan ik nog wel 2 punten aanwijzen die een extra/nieuwe toplaag kunnen gebruiken.

1 Net na Maarssen waar voorheen de slinger naar de andere rijbaan lag. Hier ligt volgens mij over 200 meter nog geen toplaag en gecombineerd met de weggehaalde lijnen een rommeltje.

2 Van Knooppunt Holdendrecht (zuid) tot Holendrecht (Noord). Hier heeft zoveel tijdelijke belijning gestaan dat je er gek van wordt. Een schone toplaag en het beeld is stukken rustiger.

Ik zou als KLPD inderdaad het linksplakken ook aanpakken. Ik reed zojuist van Utrecht naar A'dam. Heb ongeveer 10 mensen (rechts) ingehaald die op de middelste rijstrook reden terwijl ik rustig op de rijstrook 5 reed en niemand op rijstrook 4.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » do 29 jul 2010, 14:06

Vinny schreef:Een geweldig systeem vind ik dat. Maar ja men vind op dit forum nou eenmaal in Duitsland alles beter, dus ja - dan haalt zon briljant voorstel het natuurlijk niet. Voor de A9 moet je binnenkort inderdaad namelijk naar rechts. Dat heb je heel subtiel opgemerkt ;)
Wat heeft dit met Duitsland te maken? Volgens mij voert Nederland het al heel lang op dezelfde wijze door en is dit niks "typisch NBA". En waarom is het systeem van een zoekplaatje volgens jou dan eigenlijk zo geweldig? Voor de A9 mag de dan wel naar rechts moeten, volgens mij hoef je voor de A2 niet naar uiterst links heel subtiel gezegd...

Maar ja, men vindt op dit forum nu eenmaal alles dat met NBA te maken heeft slechter... :dyn_hyp:

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » do 29 jul 2010, 14:24

Seat Ibiza schreef:Maar ja, men vindt op dit forum nu eenmaal alles dat met NBA te maken heeft slechter... :dyn_hyp:
Men betekent niet iedereen... :mrgreen:
Anno 1906.

Snelwegfreak
Hoofdmoderator

Bericht door Snelwegfreak » do 29 jul 2010, 15:23

Inderdaad, niet zo generaliseren a.u.b.! :o
Enne gojje mins blieft altied leave.

kingpin1966
verkeersader

Bericht door kingpin1966 » zo 01 aug 2010, 13:09

Iedereen heeft een andere mening, daar is niks mis mee.
Wat mij verbaasd is dat de gemiddelde weggebruiker, vaak een leek in deze materie, het vaak beter weet hoe het zou moeten dan diegene die er echt voor gestudeerd hebben, :hahaHAHA:
No offence overigens, het valt alleen wel op.

Misschien moet men de weggebruiker meer betrekken bij het plaatsen van borden?
Maar dat zal wel weer een onhaalbare kaart wezen, want ook hier zal iedereen niet dezelfde mening hebben.

Oplossing: De gulden middenweg.
I would rather be a little nobody, then to be a evil somebody - President Lincoln