[A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door hoevenpe » wo 08 apr 2009, 13:03

^^

Je zou ook kunnen stellen dat achteraf gezien het oorspronkelijke plan weldegelijk goed in elkaar zat, ook als je het vanuit het perspectief van 2009 bekijkt.

Maar dat zijn gedane zaken, deze wegen zullen er nooit meer komen...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Rene » wo 08 apr 2009, 14:28

Een dubbelbaans autoweg is tussen de omlegging Uithoorn en de A27 bij Hilversum nog heel goed inpasbaar - al zal wel links en rechts van het A80-tracé afgeweken moeten worden.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door hoevenpe » wo 08 apr 2009, 15:39

Maar ik neem aan dat de oorspronkelijke gronden ook al lang niet meer in het bezit van RWS zijn toch? Dus het afwijken van het oorspronkelijke trace lijke me geen probleem.

Een volledig ongelijkvloerse 2x2 AW a'la de N31 zou al mooi genoeg zijn hoor... Als er maar geen rotondes en VRI's in komen te zitten is het gewoon een goed alternatief voor diverse routes.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Kaaiman » wo 08 apr 2009, 18:44

Ik heb hier al eens mijn ideeën gespuid over onder andere de A80:
  • N201 randweg Hilversum: Om de stedelijke infrastructuur van Hilversum te ontlasten, en de woningen en bedrijven aan de westkant beter bereikbaar te maken, moet er een nieuwe N201 worden aangelegd. De nieuwe ongelijkvloerse 2+2 autoweg (of minimaal gelijkvloerse 2+2 stadsweg) sluit aan op het knooppunt dat was voorzien voor de A80. Het knooppunt wordt met conflictvrije relaties voltooid.
  • N201 A205 - Uithoorn: hoewel een volledige A80 natuurlijk beter zou zijn, denk ik dat volstaan kan worden met een 2+2 ongelijkvloerse N201 (evt. tussen Aalsmeer en Hoofddorp 3+3) om de huidige N201 te ontlasten.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door SnarfFlevoland » zo 12 apr 2009, 21:50

ViaHaaren schreef:Je ziet wel dat veel van die oude plannen toch zo gek nog niet waren. Vroeg of laat komen ze allemaal wel een keer terug in beeld.
Dat doen ze ook in Duitsland en Oostenrijk, alleen maken ze dan van hun oorspronkelijke A-variant een B-variant. Ik vrees dus straks met grote vreze dat we een N80 krijgen i.p.v. een fatsoenlijke A80, áls de rijksweg 80 er ooit komt.

Tja de N3 is een goed voorbeeld te noemen, of bijv. de N11 of N280.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door duikgek89 » ma 13 apr 2009, 1:51

Dan bouwen ze een 2*2 ongelijkvloerse B weg met vluchtstroken. In Nederland komen ze niet veel verder als een karrespoor met rotondes, als ze niet al eerder zijn blijven hangen op een hoop geklets.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door SnarfFlevoland » ma 13 apr 2009, 10:36

Klopt inderdaad. In Duitsland komen die alternatieve plannen wel tot uitvoering, maar in Nederland is blijft het hangen met veel geklets. Net zoals de A74. Die zouden ze tig jaar geleden ook eens een keer bouwen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door duikgek89 » ma 13 apr 2009, 12:58

Niet alleen de A74. De A4 duurt ook al jaren zonder dat men verder komt. Het gaat telkens een paar stapjes vooruit om dan weer terug te worden gefloten en bij het begin weer te kunnen beginnen. De A73-zuid heeft ook lang geduurd met een hoop gezeur. De N322 die om Leeuwen heen naar de N323 moet lopen wordt ook aangelegd als 1+1 met rotondes. Maastricht had al jaren gelegden ontlast moeten worden van die A2. De A50 staat al jaren file en is nog steeds niet verbreed.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door SnarfFlevoland » ma 13 apr 2009, 13:58

^^ En zo kunnen we samen nog wel even door gaan totdat we alle wegen van Nederland hebben opgenoemd. :lol: Volgens mij lacht Duitsland ons gewoon letterlijk uit dat we zo traag zijn met beslissen van het bouwen van wegen. In Duitsland verhogen ze gewoon de vrachtwagentol en hopla, weer extra geld voor aanbouw van diverse wegen. Of dat nu de beste oplossing is weet ik niet, maar in Nederland zouden we ook een bestaand tolsysteem moeten invoeren, waarvan wij een heleboel wegen kunnen bouwen.

Nee daarbij bedoel ik geen 'kaartje trekken' systeem bij, want dan staan er nog wel wat files op de Nederlandse snelwegen. En er staan er al zoveel. Een goed waterdicht systeem, zoals in Oostenrijk de GO-box, zou eventueel een oplossing kunnen zijn. Een tolsticker voor buitenlanders zou opzich ook niet verkeerd zijn. Denk eens aan de A76 of de A67 wat veel voor doorgaand verkeer wordt gebruikt. Op die wegen zouden ze nog wel wat de nodige tol kunnen heffen. En al die Oost-Europese vrachtwagens op de A1, daarvan zouden we ook nog een boel geld kunnen vangen. Maar die rijden nu voor niks door ons land. Dus er zijn genoeg redenen te bedenken om aan geld te komen.

Maar dan hebben we het geld... Wat gebeurd er dan? Dan komen weer milieu groepen die fanatiek tegen de aanleg van een snelweg zijn. Soms hebben ze gelijk, maar meestal overdrijven ze erg, en worden zo de plannen weer opgeheven. Als het plan vervolgens weer een nieuw plan op tafel komt, en de milieu groeperingen vinden het goed, dan is daar weer geen geld voor. En ga zo maar even door.

De A80 heet ik van harte welkom! We kunnen nog wel wat goede wegen gebruiken, om de files te onderdrukken.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Seat Ibiza » ma 13 apr 2009, 15:41

SnarfFlevoland schreef:Volgens mij lacht Duitsland ons gewoon letterlijk uit dat we zo traag zijn met beslissen van het bouwen van wegen.
Net alsof in Duitsland geen "hoofdpijndossiers" te vinden zijn... Ik denk even aan de doortrekking van de A44 (diverse plaatsen), de A1 bij Blankenheim, de A4 bij Olpe (en ga nog maar even door). En ook Duitsland is wel eens "te laat": de doortrekking van de A52 naar de N280 bij Roermond is later gereed dan het Nederlandse aansluitende deel, net als bij de B56n in Sittard, waar de N297 al geruime tijd klaar is. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de hele soap rond de A74 ook een flater, maar doe nou niet alsof het gras bij de buren altijd groener is, want dat is onzin.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door duikgek89 » ma 13 apr 2009, 15:43

Het gras is altijd groener aan de overkant :shutup:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Chris » ma 13 apr 2009, 15:47

Het enigste waar Nederland is uitblinkt in de kwaliteit van het wegdek, en de ontwerpeisen voor snelwegen.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Wouter N14 » ma 13 apr 2009, 16:08

^^ Ook de signaalgevers met filestaartbeveiliging kunnen denk ik wel genoemd worden. Heeft Nederland wellicht het grootste aantal (relatief)?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Ds79m » ma 13 apr 2009, 16:57

Wouter N14 schreef:^^ Ook de signaalgevers met filestaartbeveiliging kunnen denk ik wel genoemd worden. Heeft Nederland wellicht het grootste aantal (relatief)?
In die categorie doet Luxemburg ook mee ;)
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door SnarfFlevoland » ma 13 apr 2009, 19:10

Chris schreef:Het enigste waar Nederland is uitblinkt in de kwaliteit van het wegdek, en de ontwerpeisen voor snelwegen.
De kwaliteit van het wegdek is in Luxemburg en Zwitserland ook uitermate goed! :D
Seat Ibiza schreef:Net alsof in Duitsland geen "hoofdpijndossiers" te vinden zijn... Ik denk even aan de doortrekking van de A44 (diverse plaatsen), de A1 bij Blankenheim, de A4 bij Olpe (en ga nog maar even door). En ook Duitsland is wel eens "te laat": de doortrekking van de A52 naar de N280 bij Roermond is later gereed dan het Nederlandse aansluitende deel, net als bij de B56n in Sittard, waar de N297 al geruime tijd klaar is. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de hele soap rond de A74 ook een flater, maar doe nou niet alsof het gras bij de buren altijd groener is, want dat is onzin.
Ik had al gerekend op deze reactie. Precies over de zaken van de N280 en de N297. Maar opzich heb je wel gelijk, Duitsland heeft ook de nodige problemen met het verkeer. Maar bedenk wel even dat Duitsland een veel groter land is en er dus ook veel meer wegen te onderhouden en aan te bouwen zijn. Als we gaan kijken in verhoudingen, is het gras in Duitsland alsnog op dat gebied groener. ;)

Edit: Overigens is het niet zo raar dat de aanleg van de A1 ten zuiden van Blankenheim zo lang duurt. Ze hebben veel dalen te overbruggen met dalbruggen. Iets waarin we in Nederland nooit last van zouden hebben (behalve dan met de A76 en de A79).
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Coen Tunnel » vr 17 apr 2009, 20:36

SnarfFlevoland schreef:Edit: Overigens is het niet zo raar dat de aanleg van de A1 ten zuiden van Blankenheim zo lang duurt. Ze hebben veel dalen te overbruggen met dalbruggen. Iets waarin we in Nederland nooit last van zouden hebben (behalve dan met de A76 en de A79).
En ook met de A78, als die aangelegd zou zijn. ;)

Zitten er op de A76 dan dalbruggen? Op de A79 volgens mij zelfs maar eentje, en dat is die bij Valkenburg.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door duikgek89 » za 18 apr 2009, 3:26

SnarfFlevoland schreef:Ik had al gerekend op deze reactie. Precies over de zaken van de N280 en de N297. Maar opzich heb je wel gelijk, Duitsland heeft ook de nodige problemen met het verkeer. Maar bedenk wel even dat Duitsland een veel groter land is en er dus ook veel meer wegen te onderhouden en aan te bouwen zijn. Als we gaan kijken in verhoudingen, is het gras in Duitsland alsnog op dat gebied groener. ;)
In Nederland wordt er gewoon niks besloten. We blijven met z'n allen net zo lang zaniken tot iedereen voor 500% tevreden is. Dat is echter onmogelijk en na het verspillen van een hoop geld aan dat gezeik (voor dat geld had je beter alle zeurpieten bij elkaar in een hoek ergens in Noord-Oost Groningen neer kunnen duwen :dyn_hyp: :shutup:).
Maar goed, iedereen moet tevreden zijn, anders blijf je procederen en houd het gelazer over en weer niet op. Iedereen tevreden stemmen is echter onmogelijk. Uiteindelijk gebeurt er dan niks. Behalve dat de aandelen Pickwick en Lipton blijven stijgen...
Laatst gewijzigd door mavas op za 18 apr 2009, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: overbodig gequote gedeelte verwijderd

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Kaaiman » za 18 apr 2009, 8:59

^^ Als je die zeurpieten dan in BlauweStad parkeert, is meteen ook dat vestigingstekort opgelost. :rofl2:
Uiteindelijk gebeurt er dan niks. Behalve dat de aandelen Pickwick en Lipton blijven stijgen...
Vergeet Douwe Egberts, Friesche Vlag (koffiemelk) en CSM (suiker) niet. :lol:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Rene » za 18 apr 2009, 14:36

duikgek89 schreef:In Nederland wordt er gewoon niks besloten. We blijven met z'n allen net zo lang zaniken tot iedereen voor 500% tevreden is.
Nee, we blijven in dit land net zo lang naar een "tussenoplossing" zoeken tot we er een gevonden hebben, ook als die vlees noch vis is, en tezelfdertijd schreeuwend duur. En niemand die er echt gelukkig mee is...

Als groeperingen A en B zeggen 1+1=1 en 1+1=4, en de veel kleinere groeperingen C en D schreeuwen dat 1+1=80 respectievelijk 255 is, dan zal de uitkomst zijn dat de Nederlandse regering verklaart dat 1+1=(255+1/4)=64 ...... :shutup:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door SnarfFlevoland » za 18 apr 2009, 20:55

Rene schreef:Nee, we blijven in dit land net zo lang naar een "tussenoplossing" zoeken tot we er een gevonden hebben, ook als die vlees noch vis is, en tezelfdertijd schreeuwend duur. En niemand die er echt gelukkig mee is...
In Duitsland maken ze dan nog een redelijke "tussenoplossing" met een Gelbe Autobahn. Echter in Nederland zie ik geen autosnelwegachtige N-wegen. Misschien een stukje van de N11. Meer weet ik er niet. En ja, die "tussenoplossingen" zijn net zo duur, maar ze hebben hun zin wel doorgedrukt. De hoofdoplossing komt er niet. :x
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door waldo79 » za 18 apr 2009, 21:08

Geen autosnelwegachtige N-wegen?

Kan er toch wel een aantal noemen:

De N15 in Europoort.
De N230 tussen de A2 en het Gandhiplein.
De N237 tussen Utrecht en Soesterberg. (zitten wel VRI's in)
De N323.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door SnarfFlevoland » za 18 apr 2009, 21:37

^^ Hebben die dan ook een vluchtstrook?
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door waldo79 » za 18 apr 2009, 21:39

Nee, grotendeels niet. Maar dat stripje langs de N11 kun je moeilijke een vluchtstrook noemen :)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Kaaiman » za 18 apr 2009, 21:40

N15 en N323 wel, net als een klein stukje N206.

Verder zijn de toekomstige N18 (deels), N31 (grotendeels), toekomstige verbrede N33 en een gedeelte N34 nog wel snelwegachtig te noemen, maar alle zonder vluchtstrook.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Chris » za 18 apr 2009, 21:43

Als de Randstad in Duitsland had gelegen hadden we honderden kilometers van dat soort 2x2 expresswegen gehad.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door SnarfFlevoland » za 18 apr 2009, 23:28

Kaaiman schreef:Verder zijn de toekomstige N18 (deels), N31 (grotendeels), toekomstige verbrede N33 en een gedeelte N34 nog wel snelwegachtig te noemen, maar alle zonder vluchtstrook.
Maak er dan gewoon A18 van! Het is toch een verlengde ervan? :roll:
Chris schreef:Als de Randstad in Duitsland had gelegen hadden we honderden kilometers van dat soort 2x2 expresswegen gehad.
Ja, inderdaad! :) Misschien hadden we dan iets minder last van (flinke) files.
waldo79 schreef:Nee, grotendeels niet. Maar dat stripje langs de N11 kun je moeilijke een vluchtstrook noemen :)
Ja, da's waar. :P
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door duikgek89 » zo 19 apr 2009, 2:19

waldo79 schreef:Geen autosnelwegachtige N-wegen?

Kan er toch wel een aantal noemen:

De N15 in Europoort.
De N230 tussen de A2 en het Gandhiplein.
De N237 tussen Utrecht en Soesterberg. (zitten wel VRI's in)
De N323.
Een weg met VRI's is niet autosnelweg achtig. Bij die VRI's stroopt het verkeer op. Dat kost tijd, wegcapaciteit en uitstoot.
Overigens is er bij Gennep nog een stukje N271 2*2 met VRI's en de N277 heeft ook een stukje 2*2 (bij Maasbree?).
En dan is er nog de N65...

Maar dat vind ik geen Autosnelweg-achtige wegen. Een goede stroomweg moet wat mij betreft volledig ongelijkvloers zijn.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Vinny » zo 19 apr 2009, 10:04

Autosnelwegachtige N wegen is iets tamelijk recents in Nederland. Je kunt denken aan de N 31 of de geplande N 33. Dat heeft te maken met de penny-wise, pound foolish mentaliteit hier. Wat mij betreft kunnen die wegen beter gewoon als autosnelweg worden betiteld (en een vluchtstrook krijgen)

Bruggetje naar het topic:
Overigens is het stuk 'A 80', weg om de Noord, tussen de aansluitingen met de Van Heuvelen Goedthartlaan ook uitgebouwd tot autosnelwegachtige N weg. De limiet is echter 80 km/h vanwege de scherpe bochten. Zelfs mijn ouders rijden daar 100-110 op de teller... :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Palance » zo 19 apr 2009, 10:25

En wat dachten we van de N3?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: A80: Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Rein » zo 19 apr 2009, 10:56

Vinny schreef:
Bruggetje naar het topic:
Overigens is het stuk 'A 80', weg om de Noord, tussen de aansluitingen met de Van Heuvelen Goedthartlaan ook uitgebouwd tot autosnelwegachtige N weg. De limiet is echter 80 km/h vanwege de scherpe bochten. Zelfs mijn ouders rijden daar 100-110 op de teller... :dyn_hyp:
Deze weg (onderdeel van de Ring Noord van Hoofddorp) heeft geen vluchtstrook en over het algemeen ook geen vangrails. Er zit wel een ongelijkvloerse kruising in ter hoogte van de Hoofdweg in Hoofddorp. De paar bochten die er in zitten zou ik niet scherp willen noemen. Als je zou willen kan je er met gemak met zeg 150 km/h door rijden. Er staan trouwens wel twee flitskasten op dit stuk weg.

Plaats reactie