[A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door verfmeer95 » vr 21 apr 2017, 0:06

^^ Door de plassen heen was juist handig, want dat bespaarde landbouwgrond. Net als bij de A6 door het Tjeukemeer.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » vr 21 apr 2017, 13:15

Eigenlijk loopt de huidige N201 bij Vinkeveen en Vreeland ook door de plassen heen al is het aan de zijkant. Het water tussen de Kleizuwe en de N201 was voor de aanleg van de weg één geheel met het Wijde Blik.

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Seat » ma 24 apr 2017, 9:49

Rene schreef:Er komt nog wat meer aan.

Er waren 3 varianten voor "knooppunt Hilversum-Zuid"
Ik vertelde mijn vader (geboren en getogen Hilversummer, jaren 50-60) hierover en hij zei dat er ter hoogte van het ziekenhuis jaren lang een inklinkend zandlichaam heeft gelegen voor het aanleggen van een brug over het spoor. Hij zei dat er een ringweg in het verlengde van het Oostereind richting de Minckelersstraat was gepland. Ik ga eens kijken of het terug te vinden valt.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » ma 24 apr 2017, 9:58

^^Ik heb ook een keer zoiets gelezen. Dat verklaart ook die scherpe bocht in het Oostereind op dit punt.

Op topotijdreis van 1973 lijken die taluds ook te zien voor dat spoorviaduct. En verder lijkt het alsof die weg dan door had moeten lopen naar de Anton Philipsweg en over de grond waar nu de brandweerkazerne staat om aan te sluiten op de Kamerlingh Onnesweg.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Lekkere Kwal » ma 24 apr 2017, 11:57

Dat klopt, het Oostereind was origineel bedoeld om doorgetrokken te worden naar waar nu de Brandweerkazerne staat. Ik ga het sowieso nakijken in het Goois Streekarchief, waarschijnlijk verklapt het "Verkeersplan Hilversum 1967" wat men precies van plan was.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Lekkere Kwal » ma 08 mei 2017, 9:58

Ik heb van het Noord-Hollands archief doorgekregen dat de eerste 3 door mij aangevraagde archiefstukken zijn gedigitaliseerd:

http://noord-hollandsarchief.nl/bronnen ... iview=inv2
http://noord-hollandsarchief.nl/bronnen ... iview=inv2
http://noord-hollandsarchief.nl/bronnen ... iview=inv2

Met name de eerste zit, met wel 102 pagina's, vol met een schat van informatie en kaarten, waaronder een nog oudere opzet van Hilversum-Zuid:
Afbeelding
En een trace geheel ten noorden van de dorpen in het gebied tussen RW4 en RW2:
Afbeelding

Kortom, veel klikplezier gewenst :top: Tip: de schuifbalk links stopt soms alsof er geen verdere afbeeldingen zijn. Als je dan even wacht kan je opeens weer wel verder scrollen.
Laatst gewijzigd door Lekkere Kwal op za 21 apr 2018, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Schelpenpaadje » ma 08 mei 2017, 10:17

Lekkere Kwal schreef:
Met name de eerste zit, met wel 102 pagina's, vol met een schat van informatie en kaarten, waaronder een nog oudere opzet van Hilversum-Zuid:
Afbeelding
Interessant: met aansluiting direct ten westen van de spoorlijn, die op de tekeningen eerder in dit topic niet was ingetekend. Zou de overbreedte van het viaduct over de Diependaalselaan bedoeld zijn als voorbereiding op deze variant?

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Lekkere Kwal » ma 08 mei 2017, 10:25

^^ die vraag ging bij mij ook meteen op. En men had duidelijk ook geen doortrekking ri. Maarn voorzien. Het Goois archief staat nog op mijn lijstje maar komt er niet van omdat het alleen tijdens kantooruren geopend is. Wellicht dat ik de dag na Hemelvaart die kant op ga.

Ter illustratie van de locatie: de enkele percelen zichtbaar op die kaart zijn die van de Berkenlaan. Het huidige pad 'Maartensdijk' richting het Wasmeer volgt precies het trace.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lekkere Kwal op za 21 apr 2018, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » ma 08 mei 2017, 11:10

Die kaart is dus uit de tijd van de geplande rijksweg 22, de voortzetting van Waterlinieweg die vanuit Utrecht naar Hilversum door moest lopen.

Vanaf de Soestdijkerstraatweg (wellicht nog noordelijker) moest dus een weg langs het spoor komen met een aansluiting op de Diependaalselaan en vervolgens op de geplande weg langs de hei ten zuiden van Hilversum. Langs het spoor liggen nu volkstuintjes op dat tracé langs het spoor.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Schelpenpaadje » ma 08 mei 2017, 11:15

^^ Denk je? De weg door de aansluiting sluit aan de zuidkant gewoon aan op de Utrechtseweg/N417 toch?

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » ma 08 mei 2017, 11:20

^^ De huidige N417 is de weg die links van het trompetknooppunt ten zuiden van de aansluiting loopt. De geplande weg buigt in noordelijke richting af van de huidige N417 om dan langs het spoor te lopen. Van noord naar zuid door het trompetknooppunt is dan rw22. Dit maakte ik op uit de op de kaart helemaal rechts, daar staat een tekeningetje met "lengteprofiel rw22''

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Lekkere Kwal » ma 08 mei 2017, 11:31

^^ ik vraag me dan toch af hoe men de aansluiting van de omgelegde Utrechtsestraatweg had voorzien in Hilversum zelf, omdat je eigenlijk ri. de Soestdijkerstraatweg op het station Sportparkt uitkomt. Wellicht was het richting de rotonde bij het Laapersveld bedoeld?
Afbeelding
Ik zie daar tegenwoordig ook een scherpere lijn van terug tussen het plantsoen en Alberdingk Thijmcollege.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lekkere Kwal op za 21 apr 2018, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Schelpenpaadje » ma 08 mei 2017, 11:38

Jackbauer1350 schreef:^^ De huidige N417 is de weg die links van het trompetknooppunt ten zuiden van de aansluiting loopt. De geplande weg buigt in noordelijke richting af van de huidige N417 om dan langs het spoor te lopen. Van noord naar zuid door het trompetknooppunt is dan rw22. Dit maakte ik op uit de op de kaart helemaal rechts, daar staat een tekeningetje met "lengteprofiel rw22''
Als ik de tekening even snel over de actuele kaart heenleg krijg je dit:

Afbeelding

Door de aansluiting loopt een omlegging van de Utrechtseweg.

De weg door het trompetknooppunt lijkt iets anders te lopen dan de huidige A27. Ten zuiden loopt de weg oostelijker. De kromming lijkt wel vergelijkbaar met de huidige weg. Ik heb wat gespeeld met schaal en rotatie om uit te sluiten dat het aan mijn bewerking lag, maar dan kloppen andere referentiepunten niet meer. Dus of het tracé van de A27 is anders ingetekend (of het betreft een andere weg), of de verhoudingen in de tekening komen niet helemaal overeen.
Laatst gewijzigd door Schelpenpaadje op ma 08 mei 2017, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Jackbauer1350 » ma 08 mei 2017, 11:41

Lekkere Kwal schreef:^^ ik vraag me dan toch af hoe men de aansluiting van de omgelegde Utrechtsestraatweg had voorzien in Hilversum zelf, omdat je eigenlijk ri. de Soestdijkerstraatweg op het station Sportparkt uitkomt. Wellicht was het richting de rotonde bij het Laapersveld bedoeld?
Dat lijkt mij eigenlijk ook de enige optie gezien de ruimte. Ik zag de witte baan langs het spoor op topotijdreis doorlopen tot aan de Soestdijkerstraatweg maar dat kan nader inziens ook op de bouw van het huidige station Sportpark wijzen.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Lekkere Kwal » ma 08 mei 2017, 11:43

RW22 had een licht ander trace en ook een iets kleiner profiel. Er is bij de uiteindelijke aanleg van de A27 een viaduct bij Groenekan gesloopt dat men indertijd iets te voortvarend had aangelegd.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Schelpenpaadje » ma 08 mei 2017, 11:53

Jackbauer1350 schreef:
Lekkere Kwal schreef:^^ ik vraag me dan toch af hoe men de aansluiting van de omgelegde Utrechtsestraatweg had voorzien in Hilversum zelf, omdat je eigenlijk ri. de Soestdijkerstraatweg op het station Sportparkt uitkomt. Wellicht was het richting de rotonde bij het Laapersveld bedoeld?
Dat lijkt mij eigenlijk ook de enige optie gezien de ruimte. Ik zag de witte baan langs het spoor op topotijdreis doorlopen tot aan de Soestdijkerstraatweg maar dat kan nader inziens ook op de bouw van het huidige station Sportpark wijzen.
Als ik de beschrijving op Stationsweb goed begrijp is de huidige kiosk een voormalige fietsenstalling. Het vorige haltegebouw stond tot 1981 aan de andere kant van het spoor. Het lijkt me in theorie prima mogelijk dat deze fietsenstalling is gebouwd op een ruimtereservering voor een weg langs het spoor. Al kom je vanaf dit punt ook in de knoop met andere bebouwing.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Hajo » ma 08 mei 2017, 18:23

Fantastisch dit! :top:

Die A80 intrigeert mij enorm. Zodra ik wat meer tijd heb, ga ik al die kaarten en informatie eens op mijn gemak doorlezen en bestuderen. 8-)

IIVQ
verkeersader
Berichten: 898
Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door IIVQ » ma 08 mei 2017, 20:54

Wow, wat geweldig al die documenten!
Wat me vooral opvalt is dat enorme knooppunt RW80-RW3-Afrit Mijdrecht-Vinkeveen. Zo zouden we dat tegenwoordig toch niet meer bouwen :-)

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Lekkere Kwal » ma 15 mei 2017, 16:45

Er is weer een nieuw document beschikbaar: Nota Provinciale wegverbinding Heemstede Hilversum - verbetering weggedeelte Aalsmeer Vinkeveen (S21) uit 1974. Niet veel pracht en praal maar wel kaartjes van de voorgestelde nieuwe tracé's.

Hierbij wat opvallende dingen uit de samenvatting:
1. Samenvatting en konklusie
De aanvankelijk door de provincies Noord-Holland en Utrecht voorgenomen baanverdubbeling respektievelijk aanleg van een nieuw wegvak Uithoorn-Mijdrecht van de secundaire wegverbinding Aalsmeer-Vinkeveen (S21) ontmoet, voor wat betreft het gedeelte door Uithoorn, ernstige bezwaren van de zijde van de gemeente Uithoorn. Dit heeft geleid tot een vergelijkende studie van de voor- en nadelen van bovenomschreven verbetering van de bestaande verbinding met die van een omlegging van deze weg zuidelijk of noordelijk van Uithoorn. De studie heeft betrekking op het wegvak tussen de Zwarte weg in Noord-Holland en S18 (Ir. F.E.D. Enschedeweg) in Utrecht.
In de nota zijn de alternatieven aangeduid met het:
- midden trace, waarbij in Noord-Holland de bestaande weg wordt verdubbeld en dat op Utrechts gebied voorziet in de aanleg van een nieuw wegvak tussen het Amstel-Drechtkanaal en S18 in Vinkeveen en Waverveen (zie bijlage 1).
- zuidelijk trace, dat bij de Poelweg in Uithoorn van de bestaande provinciale weg afbuigt en zuidelijk langs Uithoorn loopt, het Amstel-Drechtkanaal kruist bij de aftakking van de Kromme Mijdrecht en vervolgens bij S18 weer aansluit op de bestaande weg (zie bijlage 2).
- noordelijk trace, dat eveneens bij de Poelweg afbuigt van de be-staande provinciale weg en noordelijk van Uithoorn en Mijdrecht het ontwerp-trace van rijksweg 80 volgt en bij S18 aansluit op de bestaande provinciale weg (zie bijlage 3).

2.
Midden trace Een ernstig bezwaar van dit trace is het voortbestaan van de vermenging van het lokale en het doorgaandeverkeer op de huidige provinciale weg door Uithoorn, hetgeen nadelig werkt op de verkeers-afwikkeling. Bovendien wordt het leefklimaat langs deze drukke weg geschaad, mede door het vervallen van een gedeelte van de afschermende beplan-tingen, terwijl de onderlinge kommunikatie tussen de buurtschappen Amstelhoek en Mennonietenbuurt (ten oosten van het Amstel-Drecht-kanaal) en de woonwijken in Uithoorn ter weerszijden van de provin-ciale weg wordt bemoeilijkt. Deze bezwaren zullen toenemen tot het gereedkomen van rijksweg 80, welk tijdstip op zijn vroegst in 1990 wordt voorzien.

Zuidelijk trace Een wegomlegging zuidelijk van Uithoorn zal slechts optimaal ontlastend voor de bestaande route werken, indien de Zijdelweg wordt doorgetrokken en op deze omlegging wordt aangesloten. Als dit niet het geval is zal het verkeer vanuit Mijdrecht richting Amstelveen/ Amsterdam en terug van de bestaande weg door Uithoorn gebruik blijven maken, waardoor - zij het in mindere mate - de bezwaren ten aanzien van het leefklimaat in Uithoorn zullen blijven bestaan.

Noordelijk trace Bij een omlegging van de provinciale verbinding noordelijk van Uithoorn en Mijdrecht kan het doorgaande verkeer volledig en op aanvaardbare afstand om deze plaatsen worden geleid. Een aansluiting ten behoeve van Mijdrecht rechtstreeks aan de nieuwe verbinding is nodig, evenals twee aansluitingen ten behoeve van Uithoorn om de traverse door Uithoorn optimaal te ontlasten. Bij realisering te zijner tijd van rijksweg 80 kan een groot gedeelte van deze noordelijke weg tot rijksweg worden uitgebouwd. Het trace is in het algemeen niet ongunstig in de verkaveling gelegen. Bij wegaanleg volgens het onderhavige trace zijn geen als zodanig aangewezen natuurgebieden betrokken. Als bezwaar kan worden aangemerkt dat de noordelijke omlegging niet een keer (zoals bij het midden- en zuidelijk trace het geval is) maar twee keer een goederenspoorlijn van de n.v. Nederlandse Spoorwegen kruist. Ook de verbindingsweg naar Mijdrecht kruist deze goederenspoorlijn. De lengte van een weg volgens het noordelijk trace bedraagt ca. 12,2 km; de kosten ervan worden bij dubbelbaans uitvoering globaal geraamd op f 52 min.

4. Konklusie Gezien de voorgaande beknopte inventarisatie van de voor- en nadelen dient bij verbetering van de provinciale wegverbinding tussen Aalsmeer en Vinkeveen, de voorkeur te worden gegeven aan het aanleggen van een nieuw wegvak noordelijk langs.Uithoorn en Mijdrecht, hoewel de kosten hiervan aanzienlijk hoger zijn dan bij reconstructie van de bestaande verbinding.
De noodzakelijke ingrijpende verbeteringen aan de provinciale verbinding zijn een gevolg van het uitblijven van rijksweg 80. Door het provinciale wegvak noordelijk langs Uithoorn en Mijdrecht aan te leggen wordt de aanleg van rijksweg 80 minder urgent. Met de omlegging van de provinciale wegverbinding zijn dermate hcvge bcdragon gemoeid, dat de provincies Noord-Holland en Utrecht deze niet samen dragen. De noodzakelijke aanleg zal alleen mogelijk zijn, indicn het rijk op grond van bovenvermelde feiten bereid is een zo hoog mogelijke financiele bijdrage in de kosten van de wegaanleg te ver-lenen. (Zie de ongeveer gelijktijdig verschijnende nota "Betreffende rijksweg 80 met aansluitende wegvakken tot rijksweg 16 en rijksweg 27", uitgebracht door het wegenteam rijksweg 80). Indien in beginsel met het noordelijk trace wordt ingestemd, dient een multi-disciplinaire werkgroep een rapport samen te stellen, op basis waarvan de inspraakprocedure kan worden gevoerd.
Bij het zien van het voorgestelde Noordelijk trace vraag ik me nog steeds af of de N201 op exact dezelfde plek is neergelegd:
Afbeelding
Afbeelding
Het zou net aan kunnen op het rechte stuk bij aansluiting Zijdeweg. Maar daar westelijk van loopt het ontwerp juist met een boog terug ri. Aalsmeer, en ten oosten ervan loopt de daadwerkelijke situatie met een boog terug naar de Amstelaquaduct.
Het lijkt me eerlijk gezegd logischer om de uiteindelijke locatie van de N201 op dat punt terug te herleiden tot de inpassing in het landschap dan dat het een relatie met het ontwerp van de A80 zou hebben.
Laatst gewijzigd door Lekkere Kwal op za 21 apr 2018, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Hajo » ma 15 mei 2017, 21:34

^^ Goed bezig, Lekkere Kwal! :top:

Uit die documenten blijkt al dat men geen rekening meer hield met een snelle uitvoering van de A80.

Wat ik mij afvraag: wist de normale burger, destijds begin jaren 70, van deze plannen? Of waren alleen de beleidsmakers en direct betrokkenen ervan op de hoogte? Volgens mij bestonden informatie, inspraak en beroepsmogelijkheden toen nog niet.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Lekkere Kwal » ma 15 mei 2017, 22:36

Mijn ouders woonden tussen '67 en '83 in De Hoef, m'n grootouders van ca. '75 to '83 in Amstelhoek. Ik heb veel verhalen gehoord over dat ze in het actiecomité tegen de A3 actief zijn geweest (en dat ze trots waren dat het niet doorging), maar nooit wat over de A80/S21 horen zeggen. Mijn vader was zelfs licht verbaasd toen ik hem de foto's uit dit topic liet zien. Ik vermoed dat dit soort zaken indertijd sterk van de media afhankelijk waren. Niet voor niets werden veel afgeblazen tracé's pas op het allerlaatste moment gestopt, zie bijvoorbeeld ook de A4 bij Schiedam.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Wouter N14 » ma 15 mei 2017, 23:04

Dus is het toch weer de schuld van de media :mrgreen:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Rene » di 16 mei 2017, 22:40

Lekkere Kwal schreef:Er is weer een nieuw document beschikbaar: Nota Provinciale wegverbinding Heemstede Hilversum - verbetering weggedeelte Aalsmeer Vinkeveen (S21) uit 1974.
De rechter van deze documenten neem ik aan.
Afbeelding

Afbeelding
Er zat dus ook een kaartje van een zuidelijk alternatief in de nota.


Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door Hajo » ma 22 mei 2017, 19:15

^^ Leesvoer! :boek: :klappen:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A080][S023] Hoofddorp - Aalsmeer - Vinkeveen (A2) - Hilversum

Bericht door mavas » di 23 mei 2017, 12:30

:schrikreactie: Fantastisch al die documenten!
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A027] Utrecht - KP Eemnes: verbreding

Bericht door Lekkere Kwal » wo 26 apr 2023, 12:22

Lekkere Kwal schreef: di 11 apr 2017, 20:19 We gaan hier een beetje offtopic, en deze discussie is mede door mij ook in het Stille Getuigen topic gevoerd. Het probleem hierbij is ook dat er schijnbaar twee scenario's door elkaar hebben gelopen: een A80 vanuit Heemstede (zie krantartikelen hier en hier bijvoorbeeld) die zelfs op het Utrechts Provinciaal Wegenplan helemaal doorloopt (in zeer licht grijs):
Kaaiman schreef:Nee, vast niet... Laat staan een eventuele latere doortrekking naar Culemborg. :emo:
Afbeelding
Terwijl tegelijkertijd de uitvoeringsprogramma's van Rijkswaterstaat nooit een A80 oostelijk van de A2 vermeld hebben. Echter nog bijzonderder: het Noord-Hollands Secundair Wegenplan van hetzelfde jaar als de Utrechtse laat wel de de A3, A16 tot in Noord-Holland, doorgetrokken A6 zien, maar geen A80 voorbij de A2 en juist een secundaire (provinciale dus) weg naar exact aansluiting Hilversum:
Afbeelding
Bron: topic van mavas.
Dus ik sluit me ook bij Seat aan dat waarschijnlijk de ruimtereservering indertijd voor de A80 is omgezet naar secundaire weg 23, en dat daar RWS aan heeft meegewerkt in aansluiting Hilversum. Al verklaart dat nog niet waarom het geheel uitgebouwd werd (alsof de weg tegelijkertijd werd aangelgd) en niet met een simpel talud met 1 baan werd gebouwd zoals bij andere 'stompjes'.
*Blaast stof af*

Recentelijk ging ik eens in de verscheidene databanken rondzoeken naar de Provinciale Wegenplannen in de hoop dat er tegenwoordig wat meer gedigitaliseerd was. Bij de Noord-Hollandse heb ik o.a. het PWP '68 aangevraagd wat nu was ingescand. Stom toevallig kwam ik bij het rondneuzen daarin (zeer veel stukken en correspondentie) een daadwerkelijke bron tegen dat het knp Hilversum inclusief de SNUP richting het westen ter voorbereiding van de S23 was aangelegd:

Afbeelding
Afbeelding

Voor wie het complete archiefstuk wil bekijken: https://drive.google.com/file/d/1yEXZ0Y ... DSrjn/view (let wel op: ca. 138 MB)

Plaats reactie