Als een nieuwe strook heel kostbaar is (bruggen, viaducten of tunnels die te smal zijn) vind ik het een prima oplossing. Waarom behoeft een (tijdelijke) 80 of 100 km/h weg (tijdens opening strook) wel een vluchtstrook en een 100 km/h autoweg niet ? Terwijl de spits/plus strookweg beter beveiligd is (camera's, matrixborden).
Waar dit niet of nauwelijks geldt (A12 Zoetermeer-Gouda; A50 Arnhem-Apeldoorn) vind ik het wel een verkeerde keuze. De extra kosten in camera's en voorzieningen had je beter in een paar meter asfaltbreedte kunnen steken.
[A013] Spitsstrook Berkel - Delft zuid
Moderator: Moderatoren
-
- 2x3 autosnelweg
-
- Secretaris
Re: A13: Spitsstrook Berkel - Delft zuid
Daar praat je nog altijd over financieel onvergelijkbare grootheden.Peter schreef:De extra kosten in camera's en voorzieningen had je beter in een paar meter asfaltbreedte kunnen steken.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])
-
- verkeersader
Hmm, de hele week is de spittstrook in de avondspits nu al gesloten. Maandag in het geheel, dinsdag en woensdag alleen het eerste gedeelte. Zonder dat ik er een aanleiding voor zie.
De borden hadden tot nu ook weinig effect, werd nog steeds niet veel van de spitsstrook gebruik gemaakt..
De borden hadden tot nu ook weinig effect, werd nog steeds niet veel van de spitsstrook gebruik gemaakt..
-
- Secretaris
Wellicht wordt het intensiteitscriterium niet gehaald.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])