[A013] Spitsstrook Berkel - Delft zuid

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Peter
2x3 autosnelweg

Re: A13: Spitsstrook Berkel - Delft zuid

Bericht door Peter » do 26 feb 2009, 11:01

Als een nieuwe strook heel kostbaar is (bruggen, viaducten of tunnels die te smal zijn) vind ik het een prima oplossing. Waarom behoeft een (tijdelijke) 80 of 100 km/h weg (tijdens opening strook) wel een vluchtstrook en een 100 km/h autoweg niet ? Terwijl de spits/plus strookweg beter beveiligd is (camera's, matrixborden).

Waar dit niet of nauwelijks geldt (A12 Zoetermeer-Gouda; A50 Arnhem-Apeldoorn) vind ik het wel een verkeerde keuze. De extra kosten in camera's en voorzieningen had je beter in een paar meter asfaltbreedte kunnen steken.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 26 feb 2009, 13:27

Peter schreef:De extra kosten in camera's en voorzieningen had je beter in een paar meter asfaltbreedte kunnen steken.
Daar praat je nog altijd over financieel onvergelijkbare grootheden.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Ehuls
verkeersader

Bericht door Ehuls » do 26 mar 2009, 13:23

Hmm, de hele week is de spittstrook in de avondspits nu al gesloten. Maandag in het geheel, dinsdag en woensdag alleen het eerste gedeelte. Zonder dat ik er een aanleiding voor zie.

De borden hadden tot nu ook weinig effect, werd nog steeds niet veel van de spitsstrook gebruik gemaakt..

Rene
Secretaris

Bericht door Rene » do 26 mar 2009, 15:48

Wellicht wordt het intensiteitscriterium niet gehaald.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])