[A029] Werkzaamheden Heinenoordtunnel

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Bericht door boe! » do 19 jul 2007, 23:03

hneel schreef:Ik ben benieuwd of het weer net zo'n verkeersramp gaat worden als vorig jaar.
Het antwoord is bij voorbaat nee. De Vorig jaar begonnen de werkzaamheden op 3 juli, toen de vakanties nog niet eens waren begonnen.

Dit jaar is zelfs de bouwvak al gestart in het zuiden, dus vallen de werkzaamheden in de rustigste periode.
Laatst gewijzigd door boe! op za 21 jul 2007, 6:47, 2 keer totaal gewijzigd.

hneel
autoweg
Berichten: 1079
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Bericht door hneel » vr 20 jul 2007, 6:53

Nee, het was 3 juli. (zie begin van deze thread).

Of toen de "officiele" vakanties al begonnen waren weet ik niet, maar sowieso nemen veel mensen in juli vrij.
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst

kees
expressweg
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Bericht door kees » vr 20 jul 2007, 9:55

Mijn vorige reactie staat toevallig op de andere pagina, maar daarin stond dat de werkzaamheden begonnen toen het nog geen vakantie waren. Blijkbaar dachten de planners hetzelfde als hneel nu denkt, maar de schoolvakanties blijken wel degelijk van invloed te zijjn op de drukte op de wegen. Dat mensen makkelijker vrij nemen is meer iets voor het voorjaar zou ik zeggen. De eerste zonnestralen gecombineerd met lekkere temperaturen nodigen uit tot spontane opname van vrije dagen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31590
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » za 21 jul 2007, 16:08

Gisterenavond ben ik nog net vóór 20.00 door de tunnel gegaan. Tot mijn vreugde was er nog helemaal niets aan de hand of te zien.

's Nachts om middernacht terug wel: Richting noord 1 baan open, maar verkeer richting zuid kon nog altijd via de westelijke buis.
Vanmorgen blijkbaar niet meer: Toen ik om 10.00 mijn wijk uitreed zag ik al dat het Vaanplein en de A29 muurvast zat, net als de rechterrijstroken van de A15 tot aan afrit 20 (oostelijke richting). Ondanks dat was de oprit richting Zierikzee op de A29 bij Barendrecht gewoon open (zie ook mijn vorige posting). Verkeer komende vanaf de IKEA wordt overigens al wél omgeleid via Carnisselande en Rhoon dan wel Rotterdam-Zuidwijk.

Vandaag ben ik een stuk gaan fietsen langs de A29 tussen Barendrecht en Heinenoord. Eerst de noordzijde, dan de zuidzijde en dan weer de noordzijde. In tegenstelling tot wat je ziet op de foto's was er op de A29 richting Rotterdam eigenlijk geen filevorming. Tevnes wat foto's van de fietserstunnel en langzaamverkeerstunnel aan de zijde van de Hoeksche Waard.
De laatste paar foto's zijn van KP Vaanplein genomen. Verder heb ik geprobeerd 3 filpmjes te maken met mijn toestel. Niet echt een succes, maar het geeft wel een indruk, vooral van KP Vaanplein en hoe vast het daar staat (laatste filmpje)


Album:
http://www.xs4all.nl/~egavic/ASN/21-07-07/album/

Filmpjes:
http://www.xs4all.nl/~egavic/ASN/21-07-07/PICT13683.AVI (272 Kb)
http://www.xs4all.nl/~egavic/ASN/21-07-07/PICT13684.AVI (2,3 Mb)
http://www.xs4all.nl/~egavic/ASN/21-07-07/PICT13701.AVI (6 Mb)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » za 21 jul 2007, 17:28

Verkeer staat goed stil in zuidelijke richting :roll:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » za 21 jul 2007, 17:57

Staat inderdaad muurvast. Maar de video speelt bij mij op de kop af. (zou ook aan mijn player kunnen liggen).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31590
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » za 21 jul 2007, 18:49

Chris schreef:Maar de video speelt bij mij op de kop af. (zou ook aan mijn player kunnen liggen).
Dat denk ik. Want ik heb mijn toestel écht niet ondersteboven gehouden en op mijn PC staat-ie wel recht. Typisch.

Wellicht wordt het de komnde dagen beter vanwege de gewenning. Ikz al een van de komende dagen weer eens proberen erheen te rijden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Tiesje
stadsweg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 20 aug 2005, 21:20
Locatie: Tilburg

Bericht door Tiesje » zo 22 jul 2007, 12:33

Palance schreef: Wellicht wordt het de komnde dagen beter vanwege de gewenning. Ik zal een van de komende dagen weer eens proberen erheen te rijden.
Niet alleen vanwege gewenning, maar ook omdat doordeweeks 2 rijstroken richting het zuiden beschikbaar zijn ipv 1. 's Avonds is er dan weer maar 1 strook beschikbaar.

Ik ben nog nooit in de tunnel geweest, maar heeft de oostbuis 4 rijstroken of beginnen die net na de tunnel? En waarom niet gewoon het 4-0 systeem toepassen? Of wordt dit niet veilig geacht aangezien het hier om een tunnel gaat?

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 22 jul 2007, 13:15

De tunnel is zelf 2 x 3. Aan het einde van de tunnel (voor beide kanten) wordt het 2 x 4.

hneel
autoweg
Berichten: 1079
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Bericht door hneel » ma 23 jul 2007, 7:54

Op dit moment 0 km file. :schrikreactie:

Zou het waar zijn? Of vergeet men deze file gewoon?
Mijn vriendin gaat over een half uurtje op weg. Ik ben benieuwd wat ze te melden heeft.

Op de anwb site ziet het er alsvolgt uit:

Afbeelding

Slecht een heel kort rood stukje. Op dat lichtblauwe kan natuurlijk nooit file staan...
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst

hneel
autoweg
Berichten: 1079
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Bericht door hneel » ma 23 jul 2007, 11:26

Mijn vriendin was er om ongeveer 8:30 (iets later dan ik eerst had gemeld), en toen was er inderdaad geen file.

Misschien dat het straks in de avondspits anders is?
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31590
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 23 jul 2007, 11:44

Zaterdag was in de tunnel maar 1 rijstrook richting Hoekshce Waard. In de avondspits zullen dat er 2 moeten zijn. Wie weet valt het dus mee. Ik zal vanavond ook wel even kijken.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

habke
stadsweg
Berichten: 449
Lid geworden op: za 03 mar 2007, 19:44
Locatie: Tilburg

Bericht door habke » ma 23 jul 2007, 13:16

Alles minder dan 2 kilometer word toch niet als file gezien? Dan lijkt me dat idd geen file

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31590
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 23 jul 2007, 18:24

hneel schreef: Misschien dat het straks in de avondspits anders is?
Bij thuiskomst (plm. 1700) zag ik het muurvast staan, zowel op het Vaanplein als vanaf de A15 vanuit Europoort (dat laatste komt behoorlijk minder vaak voor dan een vol Vaanplein).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

hneel
autoweg
Berichten: 1079
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Bericht door hneel » ma 23 jul 2007, 20:06

Ik ben er rond 16:30 nog langs gereden vanuit Barendrecht. Toen reed het nog wel langzaam door.
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31590
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » di 24 jul 2007, 11:10

Weer een aantal foto's, nu vanuit de auto genomen. Eerst richting zuid, later terug richting noord.

http://www.xs4all.nl/~egavic/ASN/24-07-07/A29/album/
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

hneel
autoweg
Berichten: 1079
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Bericht door hneel » di 24 jul 2007, 11:59

Voor de filevorming scheelt het denk ik ook wel dat het verkeer uit het zuiden gewoon op de eigen baan door kan rijden.
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Bericht door LennyKravitz » za 28 jul 2007, 11:44

Palance schreef:Weer een aantal foto's, nu vanuit de auto genomen. Eerst richting zuid, later terug richting noord.

http://www.xs4all.nl/~egavic/ASN/24-07-07/A29/album/

Dit soort situaties vind ik altijd raar:
http://www.xs4all.nl/~egavic/ASN/24-07- ... 13935.html

Dat je op de meest linkse baan langzamer moet dan op de rechter banen..., en omdat rechts inhalen niet mag krijg je toch rare situaties???


ps.
Gisteren stond het vanaf Vaanplein helemaal vast...
It aint over 'till it's over...

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Bericht door LennyKravitz » za 28 jul 2007, 12:36

Dit soort situaties vind ik altijd raar:
http://www.xs4all.nl/~egavic/ASN/24-07- ... 13935.html

Dat je op de meest linkse baan langzamer moet dan op de rechter banen..., en omdat rechts inhalen niet mag krijg je toch rare situaties???


ps.
Gisteren stond het vanaf Vaanplein helemaal vast...
It aint over 'till it's over...

Plaats reactie