[A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

hurricane
verkeersader
Berichten: 942
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door hurricane » za 25 aug 2012, 21:55

jan schreef:
hurricane schreef:Die stroken doen wat ze moeten doen, files verminderen. Als je er iedere dag langs moet, ben je blij dat ze er liggen! Voor mij werken ze prima.
Staan er nu geen files bij Ede? (einde spitsstrook)

:
Vind dat tot nu toe meevallen, nog even de komende weken afwachten ;)

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door Snelwegenkenner » zo 26 aug 2012, 0:41

Het gaat lekker vandaag. Ik heb mijn dag niet denk ik. :neenee:

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door harry » zo 26 aug 2012, 0:50

^^ Dat is gisteren. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door captain007 » zo 26 aug 2012, 11:55

jan schreef:
hurricane schreef:Die stroken doen wat ze moeten doen, files verminderen. Als je er iedere dag langs moet, ben je blij dat ze er liggen! Voor mij werken ze prima.
Staan er nu geen files bij Ede? (einde spitsstrook)
Op drukke dagen loopt het nu inderdaad vast vanaf Maanderbroek tot aan de versmalling. Daarna is het nog vervelend rijden met max 90 km/h in de spits tot aan Grijsoord.

Kevski
woonerf
Berichten: 58
Lid geworden op: do 10 mei 2012, 8:55

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door Kevski » zo 26 aug 2012, 14:59

hurricane schreef:Die stroken doen wat ze moeten doen, files verminderen. Als je er iedere dag langs moet, ben je blij dat ze er liggen! Voor mij werken ze prima.
Dat geloof ik zeker.
Maar spitsstrook geopend op vrijdag om 11:30?
Ja het was redelijk druk, maar de tweede rijstrook reed voldoende door (rond de 100 - 110km/u), waardoor slechts een enkeling gebruik maakte van de spitsstrook.
Kan de doorstroming dan niet beter zijn met gesloten spitsstrook en Vmax 120km/u?

hurricane
verkeersader
Berichten: 942
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door hurricane » zo 26 aug 2012, 15:52

^^ Ik weet niet wat het beleid is en of je de spitsstrook steeds opent en weer sluit of dat je dat minimaal voor enkele uren doet.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door Lekkere Kwal » zo 26 aug 2012, 18:41

Beleid is aan 't einde van de spits de strook sluiten. Maar dat heeft wel een lage prioriteit, dus als er andere dingen aan de hand zijn dan kan de strook best openblijven tot later. Of er was wat aan de hand met het aansturingssysteem en/of de camera's.

Autorun
stadsweg
Berichten: 256
Lid geworden op: do 20 okt 2011, 17:05

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door Autorun » ma 27 aug 2012, 13:34

Bij nieuwe verkeersbesluiten wordt een spitsstrook opengesteld bij een rijstrookintensiteit van 1.350 mvt/h. Bij een rijbaan met twee permanente rijstroken komt dat neer op 2.700 motorvoertuigen per uur. Zie ook deze discussie. Vroeger werden soms strengere openstellingsvereisten gebruikt, bijvoorbeeld dat de spitsstrook buiten bepaalde tijdvensters nooit open mag.

Seat
autoweg
Berichten: 1192
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 16:26
Locatie: Utrecht

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door Seat » do 30 aug 2012, 15:45

captain007 schreef:
jan schreef:
hurricane schreef:Die stroken doen wat ze moeten doen, files verminderen. Als je er iedere dag langs moet, ben je blij dat ze er liggen! Voor mij werken ze prima.
Staan er nu geen files bij Ede? (einde spitsstrook)
Op drukke dagen loopt het nu inderdaad vast vanaf Maanderbroek tot aan de versmalling. Daarna is het nog vervelend rijden met max 90 km/h in de spits tot aan Grijsoord.
Inderdaad, de file is opgeschoven van Bunnik naar de versmalling na Ede. Een stuk korter omdat het bij Ede rustiger is dan bij Bunnik en voor al het verkeer dat voor Ede afslaat een uitkomst. Echter, de oplossing is natuurlijk om gewoon de hele A12 van Bunnik tot Oud-Dijk (bij de Duitse grens) een reguliere 2x3 te maken, en 2x4 tussen Grijsoord en Waterberg.

herbiek
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:17

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door herbiek » vr 31 aug 2012, 15:39

Gistermiddag was het ook al redelijk druk richting Ede. Grootste drukte begon bij afslag Driebergen waarbij de gehele afrit plus vluchtstrook daarvoor vol stond. Ook de 2 volgende afslagen bij Maarn en Maarsbergen stonden er auto's op de vluchtrook omdat de afrit vol stond. Wellicht omdat onderliggende wegennet/afslagen de grote aanvoer van verkeer nog niet aan kan. Ze zijn met de meeste afslagen toch nog niet klaar?

Bij Maarsbergen was het wellicht ook erg druk omdat er een trein (met daar omheen politie) stil stond, een paar honderd meter voor de overweg. Als de overweg dicht blijft,heb je al snel een fileprobleem.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door keokiracer » ma 03 sep 2012, 16:14

Timelapse van de VID. Het asfalteren van de rijbaan, gefilmd door 2 vaste camera's en een mobiele camera:
Link
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door boe! » za 08 sep 2012, 11:45

Dit weekend is de N226 ter hoogte van de aansluiting met de A12 afgesloten omdat de toplaag op de botonde wordt aangebracht. Vanmorgen heb ik wat foto's gemaakt van deze locatie. Het is daar behoorlijk veranderd als je het vergelijkt met de oude situatie.

:arrow: Link naar Picasa

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door waldo79 » za 08 sep 2012, 12:20

Goed dat ik het nu lees, ik rijd wel via Doorn naar Maarn later vanmiddag.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door Hajo » za 08 sep 2012, 21:15

De A12 Utecht - Arnhem is mooi geworden, daar niet van. Maar de spitsstroken zijn een typische "polderoplossing" waar ik niet echt gelukkig mee ben. Gewoon regulier 2x3 had ik beter gevonden. Desondanks helpen die spitsstroken wel, zo heb ik de indruk.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door Kaaiman » di 11 sep 2012, 10:14

Rijkswaterstaat, 10 september 2012 schreef:Officiële opening rij- en spitsstroken A12 tussen Utrecht en Arnhem door minister Schultz van Haegen

Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft vandaag (10 september) samen met betrokken bestuurders in Maarsbergen de extra rijstroken en spitsstroken op de A12 tussen Utrecht Lunetten en Veenendaal en Waterberg en Velperbroek officieel geopend. De 35 kilometer aan extra rijstroken zijn anderhalf tot twee jaar eerder dan oorspronkelijk gepland opgeleverd.

Minister Schultz van Haegen: 'Het is mooi dat Rijkswaterstaat en de aannemers er in geslaagd zijn het werk zo snel mogelijk en met zo min mogelijk hinder uit te voeren. De versnelde oplevering van de extra rijstroken op de A12 zorgen voor een flinke verbetering van de doorstroming. Dat is goed nieuws voor de weggebruiker en goed voor de economie.'

Met de wegverbredingen op de A12 heeft Rijkswaterstaat de wegcapaciteit op deze weg vergroot zodat de bereikbaarheid van de regio en de verbindingen tussen de verschillende regio’s in Nederland verbeteren. Op het gebied van internationaal transport vormt de A12 ten oosten van Utrecht een belangrijke schakel.

Werkzaamheden sneller klaar
Op het traject Waterberg-Velperbroek is anderhalf jaar tijdwinst geboekt ten opzichte van de oorspronkelijke planning. Tussen Utrecht Lunetten en Veenendaal is dit zelfs ruim 2 jaar. Hierdoor is de periode van hinder voor weggebruiker én de omgeving relatief kort gebleven. Om extra files in de spits vanwege de werkzaamheden tegen te gaan heeft Rijkswaterstaat automobilisten gestimuleerd hun reisgedrag aan te passen. Zo werd de Minder Hinder Pas verstrekt waarmee automobilisten op het traject drie maanden gratis met het openbaar vervoer mochten reizen.

Extra rijstroken en spitsstroken
Op de A12 tussen Utrecht Lunetten en Veenendaal zijn in beide richtingen extra rijstroken en spitsstroken aangelegd over een lengte van 30 kilometer. De reistijd in de spits is hierdoor verminderd met 10 tot 20 minuten en de file in de avondspits bij Bunnik behoort hierdoor tot het verleden. Tussen de knooppunten Waterberg en Velperbroek bij Arnhem ligt in beide richtingen een extra rijstrook van 5 kilometer. De weggebruiker is hier 5 tot 15 minuten sneller in de ochtendspits.

Ecoducten
Tussen Utrecht en Veenendaal zijn twee ecoducten aangelegd en 24 ecopassages. De gekapte bomen worden in de omgeving gecompenseerd. Daarnaast zijn er geluidsschermen, met een totale lengte van 11 kilometer, vernieuwd en gebouwd.

Afronding
Het project A12 Waterberg-Velperbroek is gereed op de herbeplanting na. Tussen Utrecht Lunetten en Veenendaal vinden de komende maanden afrondende werkzaamheden plaats: het verbeteren van aansluitingen van provinciale wegen op de A12 en bijvoorbeeld het aanbrengen van beplanting. Het project is uiterlijk maart 2013 volledig afgerond.

Afbeelding
Minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft de extra rijstroken en spitsstroken op de A12 tussen Utrecht Lunetten en Veenendaal en Waterberg en Velperbroek officieel geopend. (Deze afbeelding is rechtenvrij te gebruiken o.v.v.. Bron Rijkswaterstaat, fotograaf Marcel Willems.)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
rikthoff
dorpsstraat
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 mar 2011, 20:51

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door rikthoff » wo 12 sep 2012, 14:15

Poort van Bunnik schreef:10-09-2012: Verkeerssituatie Hoofdstraat Driebergen-Rijsenburg

Bij de aansluiting op de A12 in Driebergen ontstaan op dit moment regelmatig files. Dit veroorzaakt onveilige situaties en ergernis bij inwoners en weggebruikers. Rijkswaterstaat, aannemer Poort van Bunnik, de gemeente Utrechtse Heuvelrug en de provincie Utrecht nemen direct maatregelen die de situatie bij de aansluiting A12 in Driebergen moeten verbeteren.

De spoorwegovergang, extra verkeer vanuit Utrecht naar Zeist en de afrondende wegwerkzaamheden aan de aansluiting maken dat de Hoofdstraat de filedruk in de spits niet goed aankan. Er zijn al tijdelijke zebrapaden aangelegd en verkeersregelaars ingezet. Betrokken partijen nemen daarnaast het volgende pakket aan maatregelen.

Omleiding

Rijkswaterstaat leidt verkeer op de snelweg richting Zeist om via de A28. Door verkeer al op de A12 en de A27 bij de knooppunten Rijnsweerd, Lunetten en de aansluiting Maarsbergen (afslag 22) om te leiden, zal minder verkeer de afslag Driebergen kiezen en de Hoofdstraat belasten.

Verkeersregelaars

Ook de komende dagen zullen tijdens de ochtend- en avondspits verkeersregelaars worden ingezet om verkeer ter hoogte van de Loolaan/Nijendal in goede banen te leiden. De software voor de nieuwe verkeerslichten wordt op dit moment nog getest.

Afsluiten fietspad

Het fietspad bij de Loolaan wordt afgesloten. Fietsers wordt gevraagd af te stappen en via het tijdelijke zebrapad onder begeleiding van de verkeersregelaars de Hoofdstraat over te steken. Op deze manier kan het verkeer op de Hoofdstraat sneller worden afgewikkeld en ontstaat een veiliger situatie voor fietsers.

Busbaan voor autoverkeer

De busbaan richting station Driebergen-Zeist zal tijdelijk beschikbaar komen voor autoverkeer om op deze manier meer opstelruimte voor het wachtende verkeer richting de spoorwegovergang te krijgen. Ook zal aannemer Poort van Bunnik alles in het werk stellen om versneld extra opstelstroken onder het viaduct vrij te geven.

Borden

Bij de kruising op de Hoofdstraat onder de A12 komen borden te staan met de tekst ‘Kruisingsvlak vrijhouden’. Op deze manier moet worden voorkomen dat auto’s elkaar vastzetten op de kruising en de afwikkeling van verkeer bemoeilijken. Ook staat er een bord voor de afrit Driebergen vanuit Utrecht die bij filevorming waarschuwt voor file op de afrit. Deze maatregelen blijven in ieder geval tot en met weekend van 15-16 september van kracht. De verkeerssituatie wordt nauwlettend in de gaten gehouden.

Afronding werkzaamheden

Naar verwachting rondt aannemer Poort van Bunnik op 1 oktober de werkzaamheden aan de Hoofdstraat af. Helaas zijn de problemen met de verkeerslichten Loolaan/Nijendal dan nog niet opgelost. Vanwege fabricage- en levertijd is het nu de verwachting dat begin november de verkeersregelinstallatie bij de Loolaan/Nijendal is getest en zal functioneren.

Achtergrond

Regelmatig komt het voor dat de spoorwegovergang het kruispunt van de A12 in Driebergen blokkeert. Daardoor ontstaat file op de Hoofdstraat richting Zeist en op de afrit van de A12. Daar komt bij dat sinds 10 september meer verkeer vanuit Utrecht via Driebergen naar Zeist rijdt vanwege de afsluiting van de Koelaan en de Julianalaan tussen Bunnik en Zeist. Omdat er nog werkzaamheden aan de Hoofdstraat plaatsvinden, kan de Hoofdstraat de toegenomen filedruk niet goed aan. Bijkomend knelpunt zijn de computers die de verkeerslichten regelen. Deze zijn aan het einde van hun levensduur. Helaas zijn deze computers afgelopen week kapot gegaan, waardoor de verkeerslichten op de Loolaan/Nijendal alleen nog maar op rood stonden. Een deel van de verkeerslichten is inmiddels versneld vervangen. Ook zijn er al tijdelijke zebrapaden aangelegd en verkeersregelaars ingezet. Daar bovenop nemen betrokken partijen nu dit pakket aan maatregelen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door waldo79 » wo 12 sep 2012, 14:30

Bij de kruising op de Hoofdstraat onder de A12 komen borden te staan met de tekst ‘Kruisingsvlak vrijhouden.
Zucht...dit soort betutteling zou niet nodig moeten zijn :nothanks:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door Wesso » wo 12 sep 2012, 17:41

Poort van Bunnik schreef: Bijkomend knelpunt zijn de computers die de verkeerslichten regelen. Deze zijn aan het einde van hun levensduur. Helaas zijn deze computers afgelopen week kapot gegaan, waardoor de verkeerslichten op de Loolaan/Nijendal alleen nog maar op rood stonden. Een deel van de verkeerslichten is inmiddels versneld vervangen.
De wet van Murphy. Ik heb plannen om naar Driebergen of Zeist te verhuizen, dus ik hoop dat het tegen die tijd (over een jaartje ofzo) beter doorstroomt...

VWCaddy
dorpsstraat
Berichten: 107
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 7:58
Locatie: Gelderland

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door VWCaddy » do 13 sep 2012, 23:57

Ik ben hier laatst ook een keer langs gekomen en merkte dat het vanuit Zeist richting Driebergen voor de aansluiting met de A12 muurvast stond. Overigens staat het volgens mij hier al jaren muurvast.
Mijn bedoeling was richting Arnhem de A12 op te gaan, wat mij opviel is dat er vanuit de richting Zeist slechts mondjesmaat enkele auto's kunnen doorschuiven omdat het onder het viaduct nog vul staat met verkeer.
Bovendien was het stoplicht nauwelijks groen, soms kon er bij groen geen enkele auto doorrijden.
Kruising vrijhouden is makkelijker gezegd dan gedaan, omdat dan nog minder kans hebt om uberhaupt verder te komen.

Het leek mij dat het verkeer richting Driebergen niet verder ten zuiden van de A12 maar hoe dat komt kon ik niet beoordelen.
Wel zag ik voor me een 2-tal bussen die nauwelijks vooruit kwamen, is er daar wellicht nog een bushalte?
Volgens mij was het toen ook nog zo dat vanwege de afsluiting van maarsbergen er veel verkeer was om bij deze afrit te keren vanuit Arnhem om weer naar Maarsbergen te gaan, aangezien dit bij Maarn niet kan.

Ook viel mij op dat er al veel mensen over de busbaan reden of door rood reden.

Overigens is mijn vooroordeel dat je dit in de provincie Utrecht heel vaak ziet omdat de doorstroming van het verkeer daar kennelijk geen prioriteit heeft om de mensen in de trein de duwen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door boe! » vr 14 sep 2012, 8:56

^^ Dat laatste herken ik niet. Probleem is dat de snelwegen filegevoelig zijn, waardoor te veel verkeer naar het onderliggend wegennet gaat en vervolgens daar weer files creëert. Gelukkig worden de snelwegen vrijwel allemaal verbreed, dus dat creëert wat rust op het onderliggend wegennet. Daar waar in de spits structurele files staan, zijn/worden plannen ontwikkeld. Denk aan de tunnel bij station Driebergen-Zeist, de geplande spoortunnel in de N226 bij Maarsbergen, de botonde die daar is aangelegd t.h.v. de A12, een fietstunnel op de aansluiting N227/N221 waardoor de verkeerslichtencyclus korter wordt en iets soortgelijks willen ze gaan doen bij de N226/A28.

Gebruikersavatar
rikthoff
dorpsstraat
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 mar 2011, 20:51

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door rikthoff » vr 14 sep 2012, 15:25

De verschillende maatregelen in beeld (van Twitter geplukt):
SPOILER: TOON

Afbeelding
Bebording, (kruising vrijhouden), zebra's, verkeersregelaars, nieuwe belijning.

Afbeelding
Extra opstelruimte, versneld beschikbaar gesteld.

Afbeelding
Bij filevorming wordt verkeer dynamisch afgevangen bij Maarsbergen, Lunetten en Doorn.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door boe! » vr 14 sep 2012, 15:57

En vervolgens sta je in de file voor de spoorwegovergang bij Maarsbergen.
RTV Utrecht schreef:Verkeerschaos oprit A12 bij Driebergen lijkt voorbij

UTRECHTSE HEUVELRUG - Rijkswaterstaat verwacht dat de verkeersproblemen onderaan de A12-afrit bij Driebergen voorbij zijn. Afgelopen tijd stond het verkeer op het kruispunt naast het KLPD regelmatig vast en daarom zijn er eerder dan gepland nieuwe rijstroken geopend.

Vooral automobilisten uit de richting van Doorn hadden grote moeite om de snelweg op te komen. Soms deden ze er zelfs drie kwartier over. De gemeente Utrechtse Heuvelrug en Rijkswaterstaat besloten tot de versnelde aanpak, toen de verkeerssituatie bij de wegwerkzaamheden ronduit onveilig werd. Daarom stonden er op de N225 donderdag al verkeersregelaars en werd in de nacht van donderdag op vrijdag hard doorgewerkt aan het gereedmaken van het asfalt, de belijning en de middenberm.

Vrijdagmorgen bleken de verkeersproblemen erg mee te vallen. Normaal is het op vrijdag toch al minder druk. Daarom is de ochtendspits van maandag de echte test voor de nieuwe rijstroken.

bouwput
woonerf
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 20 mei 2011, 19:26

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door bouwput » vr 14 sep 2012, 18:17

^^
Hoe rij je in hemelsnaam, dat je Driebergen en Maarsbergen aandoet?
Over Austerlitz of Leersum niet gemakkelijker?

Ze gaan straks ook nog de tunnel spoor Maarsbergen aanleggen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door boe! » vr 14 sep 2012, 22:27

Verkeer vanuit Arnhem met bestemming Zeist wordt bij grote drukte al bij Maarsbergen van de A12 gehaald en via N226/N224 geleid (zie de post van rikthoff). Niemand heeft het over de combinatie Maarsbergen-Driebergen.

jaap47
stadsweg
Berichten: 271
Lid geworden op: do 03 jul 2008, 23:02
Locatie: Amersfoort

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door jaap47 » za 15 sep 2012, 1:28

Busbaan voor autoverkeer

De busbaan richting station Driebergen-Zeist zal tijdelijk beschikbaar komen voor autoverkeer om op deze manier meer opstelruimte voor het wachtende verkeer richting de spoorwegovergang te krijgen. Ook zal aannemer Poort van Bunnik alles in het werk stellen om versneld extra opstelstroken onder het viaduct vrij te geven.
Ziet er nu uit als een bonnenval: 30 meter busstrook

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door Hajo » zo 16 sep 2012, 14:44

Alleen die spoorwegovergang is nog een bottleneck. Het hele stationsgebied gaat toch op de schop en in de eindsituatie (2017 - 2018) gaat de Hoofdstraat onder het spoor door.

herbiek
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:17

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door herbiek » do 20 sep 2012, 23:12

Weet iemand waarom nu de kluifrotonde bij Maarsbergen af is, er nog zo vaak lange rijen auto's staan op de afritten (tot op de vluchtstrook) zowel vanuit Veenendaal als vanuit Utrecht? Aan de andere afslagen word nog gewerkt aan het onderliggende provinciale wegennet dus daar is het wel te verklaren, maar dat zou voor Maarsbergen niet mogen gelden?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door Rene » vr 21 sep 2012, 8:45

Rotondes zijn qua doorstroming lang niet altijd zaligmakend, maar in sommige regio's komt men daar vanzelf wel achter...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door boe! » vr 21 sep 2012, 9:31

^^ En zeker niet als de kluifrotonde direct aansluit op een spoorwegovergang die regelmatig dichtgaat waardoor de hele rotonde vastloopt.

herbiek
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 20 jul 2011, 23:17

Re: [A012] Verbreding Lunetten - Ede

Bericht door herbiek » zo 23 sep 2012, 1:28

Je zou toch wel verwachten dat ze daar onderzoek naar gedaan naar hebben (effect van de rotondes i.c.m spoorwegovergang). Voordat die tunnel daar klaar is zijn we zo twee jaar verder en snelheid op de snelweg terugbrengen tot 90 of 70 zorgt nou niet voor bepaald veilige situaties. Ik denk dat het daar nog regelmatig fout zal gaan...

Plaats reactie