[A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom, Zoomland

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Naturist » za 04 jun 2011, 18:47

Dat heb je inderdaad mooi getekend, de fly-over ziet er hetzelfde uit als de nieuwe fly-over van de A59 naar de A2 op de randweg van Den Bosch.

wat betreft het monostatief bedoelde ik trouwens dat je door de hoogte van 4 meter+ een beter overzicht over het te fotograferen gebied krijgt ;)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Ditho
verkeersader
Berichten: 554
Lid geworden op: di 16 okt 2007, 19:34
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Ditho » za 04 jun 2011, 18:50

Dit is mijn voorstel: (kon foto niet kleiner krijgen)
Afbeelding
Waarom zo?
- Bergen op Zoom is te groot en toeristisch voor zo'n klein afritje vlakbij het centrum en de huidige afrit is ook zeer onhandig voor vrachtwagens.
- Scherpe bocht Steenbergen-Roosendaal eruit
- 50km/h bocht Roosendaal-Vlissingen eruit --> geen grote bocht (270graden) voor vrachtwagens.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » za 04 jun 2011, 18:53

Ditho schreef:Dit is mijn voorstel: (kon foto niet kleiner krijgen)
<FOTO>
Ik kan de foto niet zien :(
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Ditho
verkeersader
Berichten: 554
Lid geworden op: di 16 okt 2007, 19:34
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Ditho » za 04 jun 2011, 19:03

Ik zie m wel, ook als ik uitgelogt ben.... :?

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Victor » za 04 jun 2011, 19:05

Ik zie 'm ook niet.

Ditho
verkeersader
Berichten: 554
Lid geworden op: di 16 okt 2007, 19:34
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Ditho » za 04 jun 2011, 19:09

Afbeelding

Doet ie het nu?

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Victor » za 04 jun 2011, 19:11

yep.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » za 04 jun 2011, 19:12

Ja, hij doet het nu wel. wil jij de verbinding met de Wouwsestraatweg weer openstellen? :o
Is dat wel zo verstandig :hm:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door nederland24 » za 04 jun 2011, 19:12

^^Ja, maar is het verstandig om het doorgaande verkeer af te laten slaan en lokale verkeer de hoofdrijbaan te laten gebruiken. Overigens heeft Bergen op Zoom wel erg veel afritten en kan het best met eentje minder.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door captain007 » za 04 jun 2011, 19:19

Voorstel ziet er leuk uit, maar de inprikkers kun je beter weglaten. Dat scheelt kunstwerken en dus kostbaar geld. Ook de bocht A58 Oost naar A58/A4 Zuid vind ik gewaagd qua boogstralen en bovendien kan die in jouw ontwerp door de inprikker niet qua hoogteverschil.
Laatst gewijzigd door captain007 op za 04 jun 2011, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Ditho
verkeersader
Berichten: 554
Lid geworden op: di 16 okt 2007, 19:34
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Ditho » za 04 jun 2011, 19:20

nederland24 schreef:^^Ja, maar is het verstandig om het doorgaande verkeer af te laten slaan en lokale verkeer de hoofdrijbaan te laten gebruiken. Overigens heeft Bergen op Zoom wel erg veel afritten en kan het best met eentje minder.
Maar dan zou jij afrit centrum laten verdwijnen? :schrikreactie: Dan zou ik juist afrit zuid laten verdwijnen: vanuit het noorden heeft het geen functie, en vanuit het zuiden kun je via afrit Hoogerheide gaan.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door nederland24 » za 04 jun 2011, 19:22

Afrit 27 en afrit 28 zijn voor Bergen op Zoom wel voldoende. Via afrit 28 kan je ook het centrum bereiken.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » za 04 jun 2011, 19:25

^^ Idd, en dan heb je ook nog de aansluiting met de Randweg Noord (A4 afrit BoZ-Noord). Alhoewel de aansluiting wel erg belangrijk is voor de Plaat en de Markiezaten, dan sluit ik liever de afrit Centrum af... (dus afrit 27) Zoals je al zei: via afrit 28 kun je ook naar het centrum
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » za 04 jun 2011, 20:17

nederland24 schreef:Afrit 27 en afrit 28 zijn voor Bergen op Zoom wel voldoende. Via afrit 28 kan je ook het centrum bereiken.
EDIT: nieuwe versie verderop.

Plan van aanpak Bergen op Zoom. Ik heb de infra daar altijd al vreemd gevonden. Afrit 28 is echt niet meer van deze tijd. :neenee:
De Wouwsestraatweg is zo'n straat die niet te veel verkeer moet hebben(huizen aan de weg). Daarom moet die worden gedowngraded.

Zo krijgt Bergen op Zoom 3 verbindingen.
:arrow: Een vanuit afrit 30 die de zuidelijke wijken verbindt vanuit Antwerpen/Vlissingen.
:arrow: Een vanuit afrit 28 die Bergen op Zoom-Centrum en de oudere wijken (vanuit Breda/Rotterdam ook de zuidelijke wijken) verbindt vanuit Antwerpen/Vlissingen/Breda/Rotterdam.
:arrow: Een vanuit afrit 27 die Bergen op Zoom-noordwijken en de industrie(vracht) verbindt vanuit Antwerpen/Vlissingen/Breda/Rotterdam
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op zo 05 jun 2011, 1:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door captain007 » za 04 jun 2011, 20:23

^^ Die trompet zie ik er echter niet komen aangezien RWS de interne harde richtlijn heeft dat alles wat ongelijkvloers wordt aangesloten een stroomweg classificatie moet hebben. Het is idioot, maar helaas wel waar. Tevens zul je natuurlijk met zo'n plan goed moeten afstemmen met gemeente en provincie die nog wel eens willen dwarsliggen. De configuratie van knooppunt Zoomland ziet er lekker compact uit en lijkt mij wat realistischer dan het ontwerp van Ditho, hoewel er nog steeds een rare knik in die verbindingsboog zit.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Vinny » za 04 jun 2011, 20:28

Ik denk dat daar toch moeilijk aan te ontkomen valt. De ruimte is vrij beperkt, en je wilt natuurlijk ook niet het knooppunt jaren lang vrijwel afsluiten. Daarbij komt dat nadat de A 4 klaar is, nog enkele jaren de A 17 / A 58 route belangrijk blijft totdat de A 4 Midden Delfland gereed is, en het stuk tussen de A 15 en Klaaswaal is verbeterd (hetzij aanleg hetzij verbreding bestaande A 29).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » za 04 jun 2011, 20:43

Dat afsluiten van afrit 29 ben ik echt fors op tegen! Al het verkeer van de Plaat en de Markiezaten kan nu via afrit 29 de snelweg op, anders moeten ze óf via de Randweg Noord, of via de Antwerpsestraatweg:
-Route Randweg Noord: enorme chaos: Op de Markiezaatsweg staat vaak file, gevolgd door een van de &#$# punten van BoZ: de Van Gorkumweg: verbindingsweg tussen de Randweg-West en de van Konijnenburgweg: vertragingen kunnen hier oplopen tot 15 minuten, op een stuk van nog geen eens 1 kilometer :!: Als je hier het verkeer vanuit de Plaat bij doet, wordt dit helemaal een ramp

- Antwerpsestraatweg: In zuidelijke richting kan ik het begrijpen, dan kun je gewoon richting Hoogerheide rijden en is er amper vertraging. Maar verkeer richting Breda moet dan of de route hierboven nemen of door de binnenstad rijden (via Antwerpsestraatweg en Rooseveltlaan). De Antwerpsestraatweg is redelijk vaak file (vertraging iets van 5 minuten hooguit) en de Rooseveltlaan kan het verkeer nog net aan. Als je hier extra verkeer bij doet gaat het finaal de mist in. Daar zijn we achter gekomen bij de werkzaamheden aan de Huybergsebaan (naar aansluiting BoZ-Zuid). De hele binnenstad stond muurvast, zowel de Antwerpsestraatweg als de Rooseveltlaan. Vertraging De Plaat - Snelweg @afrit 28: 45 minuten (lengte 3-4 kilometer). Ook op de Markiezaatsweg/Olympialaan/Dokter De Ramlaan/Sterrenlaan stond alles muurvast. Hier was het een echte chaos. Maar het was gewoon ziekelijk (geen ander woord beschrijft het beter) op het kruispunt Rooseveltlaan/Sterrenlaan/Marconilaan(die ook muurvast stond in beide richtingen)/Af/Oprit 28. Het leek wel een kruispunt in Roemenië o.i.d., zoals je ziet op youtube-video's, hele kruispunt bomvol met auto's en dit is een belangrijke route naar het Lievensberg-ziekenhuis. De ambulances stonden soms 8 minuten op het kruispunt (was aan het kijken vanaf het huis van mijn opa) :!: Vanaf het huis van mijn opa tot de A58 hebben we toen 45 minuten over gedaan (Het is een stuk weg van 300 meter!!).
Als je afrit 29 afsluit dan krijg je enorm veel problemen. Dit verhaal hierboven was dan wel eenmalig, maar als je de afrit afsluit kan dit dagelijkse kost worden. De aansluiting mag van mij daarom alleen afgesloten worden, als de nieuwe aansluiting bij Heimolen (stukkie zuidelijker) gereed is. Dan kan je vanuit de Plaat direct naar de snelweg en heeft BoZ een (soort) zuidelijke Ringweg. Liggen ook de snelwegen een stuk verder uit elkaar.


@Snelwegenkenner's plaatje: De ideeën van Zoomland en Bergen Op Zoom vind ik erg goed. Die van Zoomland vind ik veel beter dan mijn eigen idee. Bedoel je met ''parallelstroken'' weefstroken of een echte parallelbaan?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » za 04 jun 2011, 21:40

Het beste idee vind ik dan om afrit 29 naar het zuiden te verplaatsen en ik kan me vinden dat het afbreken van afrit 29 enorme chaos zou leiden. :yes:

Ik bedoel eigenlijk weefstroken die er ook al zijn tussen afrit B.o.Z-noord en kp Zoomland. Hier wordt dan ook gewerkt met portalen. Volgens mij is dat zelfs al.
Wat vind jij eigenlijk van afrit Bergen op Zoom? Ik vind het een gevaarlijke buitenlandsachtige afrit waar we bijna een ongeluk hebben gehad. Vooral als je van B.o.Z de snelweg op gaat richting Roosendaal. :geenlach:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » za 04 jun 2011, 22:08

Ik kom regelmatig bij afrit 28 en ik vind het maar een onding. Tot een paar maanden geleden was het nog véél erger, omdat er toen gewoon 2 rijstroken werden aangegeven tot een aantal meter voor het viaduct over de A4/A58, daarna hield de belijning op en moest je het zelf maar uitzoeken: aan beide kanten kwamen er verdrijvingsvlakken en je werd dus precies door het midden geleid (Streetview voor duidelijkheid). Nu moet de linkerrijstrook gewoon invoegen, veel beter :yes:
De afrit zelf heb ik een hekel aan, altijd als wij er rijden besluit er iemand die vanuit Vlissingen de afrit neemt i.p.v. te stoppen en ons voorrang te geven gewoon door te rijden. Dat zorgde ook een keer voor een kettingbotsing achter ons (8 auto's!). Als dat ding ongelijkvloers wordt gaat bij mij de vlag uit, kun je tenminste met een hogere snelheid dan 65 km/h proberen in te voegen naar de A4 richting Halsteren, nu moet je daar door de vrachtwagenmuur heen... Alleen krijg je bij jouw oplossing minder de tijd om in te voegen, dan zie ik die aansluiting het liefst andersom (dus dan heeft verkeer vanuit Vlissingen de buitenste boog), met een doorgetrokken streep tot na het viaduct, dan kan je met 80+ km/h invoegen, wat het meteen een stuk prettiger maakt. Ik weet alleen niet zo 1 2 3 of die aansluiting zo geplaatst kan worden...
Even een voorbeeldje voor de nieuwe situatie zoals ik het me voorstel:
Afbeelding
Uploaded with ImageShack.us
Wat een ongelofelijke typo... Ik kon de tekst niet meer verwijderen en ik heb het zodoende maar even zo opgelost.. Wat een faal :rofl2:

Het enige probleem is de scherpe bocht voor verkeer Vlissingen -> afrit BoZ
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Groningen » za 04 jun 2011, 23:28

^^ Welke Jan Klaassen heeft die configuratie op dat viaduct ooit bedacht? B( Daar zou eigenlijk een trompetaansluiting niet misstaan. Exact dus wat er op dat kaartje staat getekend.
Voor dat huis is ook wel een oplossing: de binnenste lus iets krapper leggen, de buitenste lus kan er dan nog langs. Daarbij de invoegstrook nog wat verlengen (vanwege die krappere lus) en klaar is Kees.

Of denk ik nu wat te simpel? :oops:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » za 04 jun 2011, 23:32

^^ Invoegstrook kun je niet verlengen, want je komt uit op het weefvak van knp. Zoomland. Daar gaat het invoegen met zo'n ruimere klaverlus redelijk, maar als je die klaverlus strakker aanlegt, behoud je dezelfde invoegsituatie als nu: slecht
Laatst gewijzigd door keokiracer op za 04 jun 2011, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door mhkamp » za 04 jun 2011, 23:32

@ Groningen: Ja, op de A7 bij Winschoten heb je een soortgelijke aansluiting. Niets mis mee.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Groningen » za 04 jun 2011, 23:38

^^ Je bedoelt bij die Blauwe Roos? Maar daar is het denk ik ietwat minder druk dan bij Bergen op Zoom.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » za 04 jun 2011, 23:42

@mhkamp
Bij Winschoten is de situatie anders: (ik heb er nooit eerder gereden, dus zeg het even als ik de mist in ga) Je hebt daar een oprit en daarna een zee van ruimte om in te voegen (in principe, want er is geen andere afrit dichtbij), hier bij BoZ moet je snel op snelheid komen want anders kun je niet mengen tussen een hele rij van vrachtverkeer (dat je bij Winschoten niet hebt) dat rechtsaf gaat op het knooppunt in tegenstelling tot wat velen daar doen: rechtdoor ri. Halsteren (en toekomstig Rotterdam). Hier is de huidige aansluiting absoluut onwenselijk omdat je ten eerste moeilijk op snelheid kan komen en daardoor invoegen naar de A4 en ten tweede is deze afrit veel drukker dan je denkt (vooral BoZ-Breda). Als je de afrit zo configureert, dan kun je makkelijker op snelheid komen om vervolgens makkelijker te kunnen invoegen en heb je niet het kruisende verkeer dat soms gewoon doorrijdt (het moet wachten, andere richting heeft voorrang) omdat het anders te lang moet wachten op de stroom verkeer uit BoZ. Bovendien rijdt er bij BoZ (Wegenwiki: ± 63000 mvt) veel meer verkeer dan bij Winschoten (Wegenwiki: ± 22000 mvt)
Dus Groningen, je hebt gelijk, bij BoZ rijden er veel meer voertuigen
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » zo 05 jun 2011, 1:09

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Nieuwe versie. Als de nieuwe A4 af is vind ik dit wel uiterst genoodzaakt.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » zo 05 jun 2011, 1:19

^^ veel beter, alhoewel ik niet zeker weet of de nieuwe aansluiting bij Heimolen er zo uit komt te zien. Plaats jij nu het Van Der Valk hotel in de afrit bij Heimolen??
Voor jouw oplossing zou ik overigens wel tekenen hoor ;) Bouwen die hap!
Als we dan toch bezig zijn: zou het mogelijk zijn om het verkeer Breda--BoZ-afrit 28 eerder in te laten voegen op de Rooseveltlaan in BoZ, aangezien je daar over het puntstuk moet en je stuur om moet rammen als je achter in de rij voor linksaf wilt komen te staan... Dus zoiets:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Ik weet alleen niet zeker of het hoogteverschil tussen de Rooseveltlaan en de oprit zo snel overbrugd kan worden :dontknow:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

[A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door peejay » zo 05 jun 2011, 15:43

Snelwegenkenner heeft ten behoeve van de nieuwe aansluiting Bergen op Zoom-Zuid een nieuwe weg ingetekend die er zeker niet zal komen: hier ligt de buisleidingenstraat. De aansluiting is gepland bij de bestaande Heimolen. Hier wordt gedacht aan een verzorgingsplaats, mogelijk Van der Valk. De Wouwse Tol zou dan kunnen vervallen.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Willem » zo 05 jun 2011, 15:45

Het wordt dan wel een ingewikkelde afslag, met zo'n VZP erbij.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » zo 05 jun 2011, 15:46

^^ Dus wordt het tankstation/hotel/restaurant o.i.d. gepland in de afrit, zoals bijv. bij A27 Nieuwegein? Of komt de verzorgingsplaats op een andere plaats (of zelfs bovenaan de afrit)?
TOEVOEGING
Als ik Willem moet geloven dus in de afrit, oké, bedankt.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord - Halsteren - Bergen op Zoom

Bericht door Willem » zo 05 jun 2011, 15:49

Het zal wel een constructie worden die vergelijkbaar is met de VZP in de afrit Hoogmade.

Plaats reactie