[A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom, Zoomland

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » za 21 jan 2012, 20:03

En als ze bij die buizen moeten voor de reparatie? Dan moet daar dan al het asfalt weg. :nothanks:

fleppenstein
stadsweg
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 31 okt 2008, 8:49

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door fleppenstein » za 21 jan 2012, 20:19

Dat is toch zo bij alle kruisingen van de buisleidingen met de wegen ???
Waarom zouden nu ineens hier de leidingen kapot gaan en niet bij die andere kruisingen ???
Bovendien, Nu heb je de kans om een goede kruising te maken, waarbij je, bv met een tunnel voor de buisleidingen, er altijd nog bij kunt, alhoewel ik dat onzin vind.
Gaat een buis net hier kapot, dan maar de weg open, ik acht de kans nihil.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » za 21 jan 2012, 20:26

Ik kan me twee redenen bedenken waarom ze de snelweg niet op de buizenstraat leggen.
:arrow: Als de buizen vervangen moeten worden, vanwege ouderdom, moet ook al het asfalt weg, terwijl die op dat moment nog goed is = extra kosten.
:arrow: Misschien nodige bodembelasting voor de buis als er een snelweg boven op die buis ligt.

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » za 21 jan 2012, 23:32

Een weg in het dal van de Molenbeek zou de buisleidingenstraat niet kruisen, maar er in lengterichting bovenop liggen. Er is geen plaats om de weg er naast te leggen.
En een viaduct bouwen bovenop de buisleidingenstraat kan natuurlijk al helemaal niet.
Rij met je hart

fleppenstein
stadsweg
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 31 okt 2008, 8:49

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door fleppenstein » zo 22 jan 2012, 1:51

De buisleidingenstraat ligt er nog maar net, zo'n 2-3 jaar. Als we nu al gaan praten over vervanging van de leidingen, maak ik me ernstig zorgen over de aannemer die dit uitgevoerd heeft. :woop:
Als die leidingen dan toch vervangen moeten worden zou ik me meer zorgen maken over de antwerpsestraat en de A4/A58, die dan ook open moeten. En de A58, de A17 en al die andere wegen waar de leidingen ook onderdoor gaan.
We praten hier niet over een snelweg, maar over een 2x1 aansluiting op de snelweg, gewoon een GOW. De snelweg blijft gewoon liggen.
Peejay heeft wel een punt, al waag ik het die te betwijfelen. De GOW zou inderdaad deels bovenop de leidingstraat komen, alhoewel er volgens mij nog best plenty ruimte is. Kijk eens op google earth, met streetview. Daar zijn ze net bezig met de leidingstraat. En die is lang zo breed niet, en er kan aan weerszijden nog best een weg naast.
De aansluiting op de A4/A58, dat is denk ik wel een zorgenkindje, met zijn op/afrittencomplex en viaduct, wat mogelijk wel net wel net niet op de leidingstraat komt te rusten, maar nogmaals, volgens mij zou het moeten kunnen, er net naast, met een beetje creativiteit.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Mark » zo 22 jan 2012, 2:29

Als je de infrastructuur van de Buisleidingstraat bekijkt, die niet 2-3 jaar oud is maar zo'n 40 jaar, van Pernis tot Antwerpen zul je zien dat dit geen gebruikelijke buisstelsel is. Het is een van de belangrijkste assen van transport van chemicaliën tussen Rotterdam en Antwerpen en heeft dus ook diverse bijzondere constructies. De buisleidingstraat heeft eigen speciale tunnels onder de rivieren door en passages van snelwegen en spoorlijnen gebeuren ook met speciale tunnelachtige onderdoorgangen.

http://g.co/maps/ygk6f
Dit viaduct ligt er niet voor de sier, hieronder lopen dus leidingen.

http://g.co/maps/8gkfa
Soort van tunnel onder de N492 door.

En zo zijn er nog wel wat meer voorbeelden te zien in het landschap.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Via » zo 22 jan 2012, 13:26

Ah, dat verklaart voor mij opeens ook deze viaducten in knp. Markiezaat. Vaak genoeg als we naar Zeeland gingen afgevraagd waarom er van die lage viaducten lagen. :)

fleppenstein
stadsweg
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 31 okt 2008, 8:49

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door fleppenstein » zo 22 jan 2012, 17:45

Ah. Dat wist ik dus niet. Ik had zo'n 2-3 jaar geleden wel een hoop werkzaamheden in de regio gezien, en ging toen uit van een nieuwe buisleidingenstraat. Ook op streetview is bij de lokatie heimolen duidelijk de werkzaamheden te zien. Maar ik realiseer me nu dat er toen alleen leidingen zijn bijgelegd, de oude lagen er al.
Ik blijf er echter bij dat de buisleidingenstraat geen onneembare vesting hoeft te zijn. Er zijn talloze oplossingen denkbaar om een zeg maar omgekeerde U-beton contructie over de buizen heen te leggen en daarop een weg te leggen. De buisleidingen dan dus in een tunnel, beschermd door de beton-constructie.

De buisleidingenstraat tekent zich ook mooi af in het landschap, als je met google earth door west-brabant sleept. Als ik dan goed naar de lokatie bij Heimolen kijk, dan moet volgens mij een GOW ten noorden van de buisleidingenstaat en ten zuiden van de antwerpsestraatweg (dat smalle laantje dus) mogelijk zijn. Een aansluiting op de A4 met een klein trompetje moet dan zelfs tot de mogelijkheden behoren. En zonder betonconstructie bovenop de buisleidingen, hooguit een damwand tussen de leidingen en de weg ???

Zie ik het nu helemaal verkeerd ??? Kan iemand mij wellicht zeggen hoe breed die leidingenstraat daar nu werkelijk is ???

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Naturist » zo 22 jan 2012, 18:54

Mogelijk dat het oversteken van een buisleidingenstraat aan bepaalde richtlijnen en afspraken gebonden is, waarbij het kruisen alleen is toegestaan door middel van een viaduct of tunnel.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » zo 22 jan 2012, 23:13

Je kunt veel interessante informatie vinden op de website van de Buisleidingenstraat: http://www.lsned.nl/.
Hier (PDF) een artikel uit Elsevier (3 september 2011) met achtergrondinformatie, bijvoorbeeld
Het grootste deel van het tracé is 100 meter breed
Rij met je hart

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » ma 23 jan 2012, 16:13

BN De Stem schreef:VVD: Afrit 29 van A58 niet sluiten
Auteur: door Jan van de Kasteele | maandag 23 januari 2012 | 14:06 | Laatst bijgewerkt op: maandag 23 januari 2012 | 14:13

BERGEN OP ZOOM - De huidige afrit 29 van de snelweg A58 moet gewoon openblijven en waar nodig verbeterd worden om de doorstroming van het verkeer te bevorderen.
Dat zegt raadslid Joost Pals namens de fractie van de VVD in de gemeenteraad van Bergen op Zoom.

Tegen sluiting van deze afrit is breed verzet op gang gekomen. Bewonerscomité Heimolen, Lievensberg ziekenhuis, wijkcommissie Oost, wijkcommissie Borgvliet/Langeweg, de gemeente Woensdrecht en touringcarbedrijf Zeebra Tours hebben de krachten gebundeld. Ze willen dat de afrit openblijft. Die zou dicht moeten omdat er op termijn een nieuwe afrit komt, iets zuidelijker, ter hoogte van Heimolen.

De organisaties zien daar niks in. De VVD wil daarom dat de gemeente nu stopt met de discussie over de nieuwe afrit. Volgens Pals is afwikkeling van het verkeer via de Markiezaatsweg en Olympialaan prima te doen is. Een verdere verbetering ontstaat als straks de Markiezaatsweg weer helemaal wordt opengesteld. Verkeer kan dan in zuidelijke richting beter doorstromen.

Om even het verhaal met Van der Valk te vervolgen: Van Der Valk kijkt nog naar een locatie in Lepelstraat, vlakbij de afslag Halsteren/Tholen (26)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » ma 23 jan 2012, 20:44

^^ Niet handig voor de oost-west gangers(Vlissingen - Eindhoven relatie) daar bij Lepelstraat .
Onder B.o.Z pakt het restaurant allebei de stromen mee. (Rotterdam - Antwerpen-Haven en Eindhoven - Vlissingen)

Het lijkt me dat veel Duitsers daar iets willen eten, na even rijden, na de strandvakantie richting Zeeland, want het is het enige wegrestaurant tussen Vlissingen - Breda. Dat is 100 km, toch een forse afstand. Ook wel voor Duitsers, want met die afstand zit van vanaf Venlo al in midden Noordrijnland Westfalen.

Daar bij Lepelstraat plaatsen zou een misrekening zijn, want daar komen nauwelijks Duitsers. :neenee:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » vr 02 mar 2012, 14:59

Rijkswaterstaat schreef:A4: weekendafsluitingen tussen Bergen op Zoom-Noord en knooppunt Zoomland; 9-12 en 16-19 maart
29-02-2012 | Noord-Brabant | persbericht

Rijkswaterstaat voert van vrijdag 9 maart 21.00 uur tot maandag 12 maart 05.00 uur en van vrijdag 16 maart 21.00 uur tot maandag 19 maart 05.00 uur werkzaamheden uit aan viaduct Ruytershove op de A4, ter hoogte van Bergen op Zoom.

Tijdens het onderhoud zijn op de A4 beide rijstroken afgesloten tussen Bergen op Zoom-Noord en knooppunt Zoomland, richting Vlissingen. Op de verbindingsweg van de A58 vanuit Roosendaal naar de A4/A58 richting Vlissingen is één rijstrook beschikbaar.

Weggebruikers moeten rekening houden met omleidingsroutes, een langere reistijd en extra drukte.

De werkzaamheden aan viaduct Ruytershove bestaan onder andere uit het vernieuwen van het asfalt en het vervangen van de vangrail. Het doel: een vlotte en veilige doorstroming van het verkeer.
Zou men de vangrail misschien verplaatsen zodat het mogelijk is 2 rijstroken in zuidelijke richting over knp. Zoomland te krijgen (mét behoud van een volledige vluchtstrook)?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » za 03 mar 2012, 1:16

Dat zou prettig zijn, maar het gaat volgens het artikel om regulier onderhoud:
Het betreft regulier onderhoud dat viaducten, bruggen en tunnel periodiek nodig hebben, zoals asfaltering, vervangen van voegovergangen en onderhoud aan de vangrail.
Verplaatsen van de vangrail zal hier vast niet onder vallen.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Naturist » zo 04 mar 2012, 22:51

Wat betreft die van der Valk, het zou zomaar kunnen dat die de Breukelen-constructie toepast.
De prijs die Zoominvest vraagt, is te hoog om uit de kosten te komen als er ook nog gebouwd moet worden.
Dus laat vd Valk de concurrent lekker voor die prijs bouwen,.... na verloop van tijd gaat de exploitant failliet en koopt vd Valk de failliete boedel voor een prikkie over; Wat nou te dure locatie?

Breukelen was eerst een luxe chinees restaurant die alles gebouwd had, en daarmee over de kop ging.
Vervolgens kocht vd Valk de hele boel op, en kon er prima op verdient worden.
Weet me nog te herinneren dat vd Valk, op de vraag van een reporter of hij het dak toch wel intact zou laten, dreigde het chinese dak er als eerste van af zou slopen,... wat hij uiteraard niet deed. ;)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » ma 05 mar 2012, 13:24

[url=http://www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/10593793/Pas-in-oktober-duidelijkheid-over-afslag-29.ece]BN/De Stem[/url] (05-03-2012) schreef: Pas in oktober duidelijkheid over afslag 29
door Jan van de Kasteele

BERGEN OP ZOOM - Pas in oktober van dit jaar is er meer duidelijkheid over de afslag 29 van de A58 in Bergen op Zoom. Op dat moment krijgt de gemeenteraad de uitkomst te horen van onderzoeken die momenteel aan de gang zijn.
Dat is het antwoord dat VVD-raadslid Joost Pals krijgt van het college van burgemeester en wethouders.


Bewonerscomité Heimolen, Lievensberg ziekenhuis, wijkcommissie Oost, wijkcommissie Borgvliet/Langeweg, de gemeente Woensdrecht en touringcarbedrijf Zeebra Tours zijn tegen sluiting van de afrit. Die zou dicht moeten als er straks een nieuwe, zuidelijker gelegen afrit komt.

Ze kregen steun van raadslid Pals. Hij vindt dat Bergen op Zoom moet stoppen met praten over verplaatsing van de afrit. En dat gewoon afrit 29 open moet blijven. Maar voorlopig moet ook hij afwachten op wat gaat komen.
We wachten dus nog maar even af...

Overigens mis ik de Vliegbasis Woensdrecht in dit rijtje (maar die zal wel onder de gemeente zijn geschaard).
Rij met je hart

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » ma 05 mar 2012, 15:34

Het is weer eens een hoop stront door een dunne pijp. :ongeduldig:

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Naturist » ma 05 mar 2012, 19:16

Dat klinkt als een Sanibroyeur. :mrgreen:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » di 29 mei 2012, 13:22

Blijkbaar duurt dit de gemeenteraad allemaal te lang:
[url=http://www.bndestem.nl/regio/bergenopzoom/11110533/Vragen-over-afrit-Huijbergen-bij-Bergse-raad.ece]BN/De Stem[/url] (28-05-2012) schreef: Vragen over afrit Huijbergen bij Bergse raad

BERGEN OP ZOOM - Bijna de voltallige gemeenteraad van Bergen op Zoom maakt zich zorgen om het verdwijnen van afrit 29 van de A58, de afrit naar Huijbergen.

Die afrit moet weg als er straks een nieuwe afrit komt, ter hoogte van Heimolen. Tegen sluiting is verzet, onder meer van bewonerscomité Heimolen, maar ook vanuit het Lievensberg ziekenhuis, Vliegbasis Woensdrecht en de wijkcommissies. Volgens het bewonerscomité Heimolen is er veel onduidelijk is rond afrit A29. Daarom stellen de fracties een reeks van vragen aan het college om helder te krijgen over wat de stand van zaken is.
Waarom er "afrit A29" staat moet je maar aan de journalist vragen...
Rij met je hart

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » zo 24 jun 2012, 2:32

BN De Stem schreef:Betere doorstroming nodig voor Lievensberg Bergen op Zoom
Auteur: door Jan van de Kasteele | vrijdag 22 juni 2012 | 18:28 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 23 juni 2012 | 07:47

BERGEN OP ZOOM - Als afrit 29 van de A58 dicht gaat, moet er een betere en vooral snellere doorstroming van het verkeer komen op de kruising Rooseveltlaan, Gagelboslaan en Sterrelaan.
Dat zegt wethouder Ton Linssen. Afrit 29, de afrit naar Huijbergen, gaat op termijn dicht. Dat is lastig, met name ook voor Lievensberg ziekenhuis. "Ik wil op zijn minst proberen afrit 29 open te houden voor de ambulance", zegt Linssen. Maar ook voor gewone bezoekers moet het ziekenhuis beter en sneller te bereiken zijn. De verkeerslichten op de kruising Rooseveltlaan, Gagelboslaan en Sterrelaan kennen nu lange wachttijden. Bovendien is er nog de lastige kruising Sterrelaan en Pasteurlaan. Met ook weer verkeerslichten.

Dat moet anders, zegt Linssen, als afrit 29 dicht gaat. Mogelijk komt er op de kruising een rotonde met een speciale afrit naar de Pasteurlaan zodat het verkeer rechtstreeks naar het Boerhaaveplein stroomt. Wel zal Bergen op Zoom geld nodig hebben van de provincie om een en ander te realiseren, aldus Linssen.
De oude plannen voor de rotonde komen dus weer naar boven. De Rooseveltlaan is overigens de weg waar je via afrit 28 op uitkomt. De kruising waar het om gaat is de eerste kruising komende vanaf de A4/A58, deze dus.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door boe! » zo 24 jun 2012, 8:18

^^ Als die afrit een normale configuratie had gehad dan was een rechtstreekse verbindingsweg met het ziekenhuis mogelijk geweest.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » zo 24 jun 2012, 11:34

Op die afrit wel eens bijna een botsing gehad (naar de snelweg toe). :neenee:
Moet gewoon een trompetje worden. Deze afrit is meer een halfslachtige aanfluiting. Naar Bergen op Zoom prachtig gefaceliteerd, maar richting snelweg: :down:
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op zo 24 jun 2012, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Groningen » zo 24 jun 2012, 11:37

^^ Dat kan niet, want dan heeft de weggebruiker niet door dat hij zich niet meer op de snelweg bevindt :roll:

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » zo 24 jun 2012, 11:41

^^ In Duitsland zie je dat genoeg hoor. Zie maar dat klaverblad bij Gronau. Gewoon een aansluiting naar het OWN.
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op zo 24 jun 2012, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Groningen » zo 24 jun 2012, 12:07

^^ Maar in NL gebeurt dat dus niet om o.a. de reden die ik gaf.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » vr 29 jun 2012, 17:21

BN De Stem schreef:Toekomst afrit A58 bij Huijbergen baart CDA zorgen
Auteur: door Coen Hagenaars | donderdag 28 juni 2012 | 07:00 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 28 juni 2012 | 09:28

HOOGERHEIDE - De Woensdrechtse CDA-fractie is nog steeds bezorgd over de toekomst van de afrit van de rijksweg A58 bij Huijbergen.
Dat liet de partij weten tijdens de jongste raadsvergadering. De partij vreest voor de bereikbaarheid van het dorp.

CDA-raadslid Robin van der Ha: "Zeker als we de uitspraken van de Bergse wethouder (Linssen, red.) lezen: dan lijkt het verdwijnen van de afrit bijna een gedane zaak. En daar worden wij niet vrolijk van. Wat kunnen we doen om die afrit te behouden? En dus om Huijbergen bereikbaar te houden?"

Vrij weinig, reageerde wethouder Anton van der Wijst (CDA, ruimtelijke ordening). "De grond is tenslotte van Bergen op Zoom. Maar dat besluit is nog niet definitief. Er wordt nog steeds slechts gesproken over wensbeelden. Ik verzeker jullie dat er op korte termijn niks zal veranderen."

Van der Wijst gaf aan dat de gemeente Bergen op Zoom heeft verzekerd dat Woensdrecht nauw bij de plannen betrokken blijft. Van der Wijst: "Daarbij hebben we in 2010 als onze visie op dit plan bekendgemaakt bij Bergen."
Inmiddels is er ook duidelijkheid wat betreft de Wouwse Tol: het restaurant komt in handen van La Place (vanaf 2 juli):
BN De Stem schreef:Wouwse Tol naar La Place
vrijdag 29 juni 2012 | 07:40

BERGEN OP ZOOM - Wegrestaurant De Wouwse Tol gaat over in handen van La Place. Dat heeft directeur Rob van der Valk bekendgemaakt.

"Zondag is onze laatste dag. Maandag is het een La Place." La Place heeft op meer dan 200 plaatsen in Nederland restaurants, onder meer in V&D's. Bij La Place was niemand bereikbaar.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » vr 29 jun 2012, 17:39

Hopelijk wordt het hierdoor een aangenamer restaurant.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Naturist » vr 29 jun 2012, 20:18

Vraag me af wat er nu met het hotelgedeelte gaat gebeuren.
Wordt misschien de eerste La place couché, La place dormir of gewoon La nuit.
Misschien splitsen ze het nog op en noemen ze dat gedeelte: "Tromper son conjoint" ;)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » vr 29 jun 2012, 20:25

Dat Frans hoeft voor mij niet zo. :nothanks:

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Naturist » vr 29 jun 2012, 21:56

^^Google kan ook Uw vriend zijn. (translate)
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Plaats reactie