[A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom, Zoomland

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » ma 24 sep 2012, 15:59

fleppenstein schreef:Nogmaals, geen last van de buisleidingenstraat, en een heus half klaverblad aansluiting.
Check eerst even deze PDF op pagina 13. Je gaat recht door een vogelrichtlijngebied, landgoed en een busbedrijf heen.
fleppenstein schreef:De aansluiting wordt identiek wat mij betreft, dus de bomen die weg moeten kunnen even noorderlijker precies herplaatst worden.
Voor elke boom die je omhakt, moet je er 1,5 terugplanten ;)

en voor degenen die afrit 28 wilden sluiten:
BN De Stem schreef:Afrit 28 dé toegang tot centrum
Auteur: door Jan van de Kasteele | maandag 24 september 2012 | 14:25 | Laatst bijgewerkt op: maandag 24 september 2012 | 15:03

BERGEN OP ZOOM - Snelwegafrit 28 bij de Rooseveltlaan wordt in de toekomst de belangrijkste toegang tot het centrum van Bergen op Zoom.
Maar dat kan pas als de bereikbaarheid van Lievensberg ziekenhuis via die afrit is verbeterd. "De bereikbaarheid van Lievensberg ziekenhuis is van cruciaal belang", stelt het college van burgemeester en wethouders in de Visie Verkeer en Parkeren.

De visie prijkt deze week ter behandeling op de agenda van de gemeenteraad van Bergen op Zoom. Die komt donderdag bijeen voor de maandelijkse vergadering.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Starlet » ma 24 sep 2012, 20:25

Om een referentie te maken voor het verkeer dat gebruik maakt van afrit 27:
- In mijn beleving pakt 40% die afrit afkomstig vanuit Roosendaal en daarvan gaat ongeveer 40-50% daadwerkelijk de snelweg af, het overige verkeer vervolgt zijn weg naar BoZ-Noord/Halsteren/Steenbergen. Uitvoegen daar is tussen de 80 - 100 km/h in een rijtje achter elkaar rijden vanaf Wouwse Tol tijdens de avondspits. Schrappen van afrit 28 zal er alleen maar toe leiden dat de druk nog hoger wordt. Afrit 27 schrappen zal betekenen dat het verkeer van de A58 voor afrit 28 zal kiezen voor BoZ-centrum en dus massaal de Philip Morris bocht zal nemen; een leuk toekomstbeeld voor de A4.

Overigens kan je over de buisleidingenstraat gewoon aansluitingen leggen, alleen deze zullen door speciale eisen duurde zijn dan normale aansluitingen. Immers de buisleidingenstraat loopt onder knooppunt Markiezaat door.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » ma 24 sep 2012, 21:17

Afrit 28 is gewoon een afrit wat stoplichten moet hebben bij dat stuk ten oosten van de snelweg. Dat is nu niet en dat maakt kans op botsingen wel erg groot. :booooos:
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op ma 24 sep 2012, 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » ma 24 sep 2012, 21:19

Tsja, mensen kunnen ook gewoon afremmen als ze van de snelweg komen. Dat is nu precies een plek die niet ideaal is, maar waar ik nog nooit een ongeluk heb gezien. Niets aan veranderen lijkt me. VRI's zijn wat dit betreft imo nutteloos.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » ma 24 sep 2012, 21:21

Ik heb daar bijna een ongeluk gezien. Voor de verkeersveiligheid lijken me een VRI daar geen overbodige luxe. Roosendaal heeft elke afrit naar de snelweg een VRI en Bergen op Zoom geen enkele. Ikke niet weten. Zal wel met beleid van de gemeente te maken hebben, waar Bergen op Zoom liever meer bij het oude wil houden en Roosendaal juist veel de boel wilt vernieuwen, al zullen daar ook wel de nodige nuances in zitten.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » ma 24 sep 2012, 21:29

In Bergen Op Zoom e.o. heb je gewoon betere chauffeurs :dyn_hyp: :mrgreen:. Ik heb op zo veel plaatsen wel eens bijna een ongeluk gezien, maar als daar allemaal VRI's moeten komen... :hamertjetik:

PS: je uitspraak klopt niet. Bergen Op Zoom-Noord heeft 2 sets VRI's.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » ma 24 sep 2012, 21:33

^^ Ah, inderdaad, niet goed gekeken. Maar dat is dan ook net de nieuwste afrit. 8-)
Ik heb op zo veel plaatsen wel eens bijna een ongeluk gezien, maar als daar allemaal VRI's moeten komen...
Al met al vind ik afrit 28 nog wel een typische situatie. Westkant perfect uitgebouwd, maar oostkant zeer krap. Al zullen er nog wel plekken zijn waar het harder nodig is.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Vinny » ma 24 sep 2012, 21:52

Snelwegenkenner schreef:Afrit 28 is gewoon een afrit wat stoplichten moet hebben bij dat stuk ten oosten van de snelweg. Dat is nu niet en dat maakt kans op botsingen wel erg groot. :booooos:
Dat is dus hier:
https://maps.google.nl/maps?q=Bergen+op ... 73,,0,5.66

Ik denk dat een paar bosjes snoeien ook wel erg zou kunnen helpen. In Sneek heb je een vergelijkbare situatie maar het overzicht is veel beter.
https://maps.google.nl/maps?q=Sneek&hl= ... 97,,0,0.16
Alleen de markering mankeert een beetje. Maar goed dat is niet het belangrijkste hier.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » ma 24 sep 2012, 21:59

Vinny schreef:Dat is dus hier:
https://maps.google.nl/maps?q=Bergen+op ... 73,,0,5.66

Ik denk dat een paar bosjes snoeien ook wel erg zou kunnen helpen.
Klopt. De laatste keer waren er al minder bosjes in het zicht dan op SV te zien is. Even afremmen tot 20, kijken en als er niets aankomt kun je gewoon doorrijden. Komt er wel iemand aan heb je genoeg tijd om te stoppen.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

fleppenstein
stadsweg
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 31 okt 2008, 8:49

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door fleppenstein » di 25 sep 2012, 2:08

Check eerst even deze PDF op pagina 13. Je gaat recht door een vogelrichtlijngebied, landgoed en een busbedrijf heen.
Vogelrichtlijngebied ?? Landgoed ?? laat me niet lachen. Waar nu afrit 29 ligt is zeker geen bos ??? Mijn punt is alleen, dat wanneer afrit 29 nu op de plek van de huijbergsebaan ligt, deze 1:1 ook wel wat zuidelijker kan. Bovendien komt in mijn voorstel afrit 29 dan aan de rand van het bos, in plaats van midden in het bos, dus allerzins beter. Ik heb alleen de verbindingsbogen wat groot getekent omdat de richtlijnen tegenwoordig anders zijn, en de scherpe bochten zoals nu in de huidige afrit 29 niet meer zouden volstaan anno 2012 in betuttelend Nederland.
Maar zoals gezegd, zou wellicht een haarlemmermeeraansluiting ook beter zijn, dan kom je minder in de knoop met het vogelrichtlijngebied en landgoed denk ik zo, maar zit je wat meer met de buisleidingenstraat.

Wat mij meer irriteert, is dat dit voorstel niet eens is onderzocht, en dat ik in de pdf diverse varianten uit zie gaan van een haarlemmermeer bij de Heimolen.
Je gaat dat buurtschap daar nodeloos belasten met extra verkeer.
In dat geval zou dat landweggetje de Heimolen helemaal uitgebouwd moeten worden tot een GOW, met natuurlijk weer een extra rotonde op de Antwerpsestraatweg , waarbij het verkeer van en naar de Markiezaatsweg nog steeds een stuk over de Antwerpsestraatweg moet, terwijl in mijn voorstel er direct aangesloten wordt op de nieuwe rotonde met die Markiezaatsweg.

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » di 25 sep 2012, 11:01

Afgelopen nacht is in KP Zoomland het einde van de bocht Hoogerheide (A4/A58 zuid) -> Roosendaal (A58 oost) aangepast. De linker rijstrook was een taper, maar is nu een volwaardige rijstrook geworden. Verkeer vanaf A4 noord en Bergen op Zoom Centrum wordt al eerder naar één rijstrook gebracht. Deze rijstrook eindigt (net als in de oude situatie) bij het viaduct Gareelweg.
Op de rechterhelft ligt sinds afgelopen nacht nieuw asfalt, de rest wordt later deze week gelegd.Ik ben benieuwd of hier een linkse invoeger komt. Wordt vervolgd...
Rij met je hart

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » di 25 sep 2012, 16:02

peejay schreef:Op de rechterhelft ligt sinds afgelopen nacht nieuw asfalt, de rest wordt later deze week gelegd.Ik ben benieuwd of hier een linkse invoeger komt. Wordt vervolgd...
Waar bedoel je dit precies? Nog steeds de A58 naar Heerle?


Hopelijk zorgt deze aanpassing ervoor dat men tussen Zoomland en Heerle de invoegende strook beter gebruikt.
SPOILER: TOON

Link
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » di 25 sep 2012, 16:47

Dat stukje inderdaad.
Rij er binnenkort nog maar eens langs ;)
(over een paar dagen, zo te zien zijn ze nog niet helemaal klaar)
Rij met je hart

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Starlet » wo 26 sep 2012, 13:29

^^
Ik ben er vanochtend weer langsgekomen. Rond 7 uur de slinger genomen vanuit Steenbergen op weg naar mijn werk. Afgelopen nacht was deze namelijk geheel afgesloten en niet geheel zonder reden, deels onderhoudswerkzaamheden en deels aanpassingen;
- De oprit uit Bergen op Zoom-centrum voegt in op de verbindingsboog A4/A58 Steenbergen ri Roosendaal.
- De verbindingsboog komt op de meest linkerbaan uit op de A58 ri Roosendaal (zie filmpje keokiracer, de rijstrook waar ze op inhalen)
- Vervolgens houdt de rijstrook op voor het viaduct (oude onveranderde situatie).

De invoeger vanuit BoZ-centrum heeft nu netjes blokmarkering gekregen en houdt nu op kort na dit viaduct. Hier voeg je dus naar links in. Vanochtend zag ik dat een vrachtwagenchauffeur moest wennen aan de nieuwe situatie, hij was de oude situatie gewend en dacht dus hier al naar de rechterbaan te kunnen. Gelukkig had ik hierop al geanticipeerd en had de beste man (of vrouw) weer tijd en genoeg ruimte om terug naar links te komen. :woop:
Dan wordt het probleem wel goed duidelijk wat dan ontstaat. Vervolgens komt al dit verkeer op dit punt op de meest linker baan uit, waarna vrachtwagens dus 2 banen naar rechts mogen schuiven. Je krijgt dus eigenlijk een linkse invoeger zoals hier, iets wat in Belgie al bekend is. :mrgreen:

Ikzelf denk dat deze aanpassing doorgevoerd is om de doorstroming te verbeteren, of in de toekomst deze aansluiting (BoZ-centrum) op te heffen. :hm: Misschien ben ik wel bevooroordeeld en daarom een tegenstander van sluiting. Maar ik ben wel benieuwd naar de effecten in de spits. Persoonlijk denk ik dat de hoeveelheid vrachtwagens afkomstig van de verbindingsboog onderschat is en dat daarmee het probleem nog niet opgelost is...

Als niemand mij voor is zal ik vanavond een kaartje toevoegen ter verduidelijking van de situatie ;)

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » wo 26 sep 2012, 13:54

Vanochtend was de configuratie weer een beetje aangepast. Dit lijkt me de definitieve situatie.

Een quick & dirty schets:
Afbeelding

Blijkbaar geen linkse invoeger, maar een rijstrook die vervalt (geen blok- maar lijn-markering).
Het duurt wel even voor de eerste verdrijvingspijl komt. Dat heeft als voordeel dat de rijstrook (hopelijk) beter wordt benut, maar het heeft als nadeel dat er verkeer naar de linker rijstrook zal opschuiven, terwijl dat niet nodig is. Het toevoegen van een doorgetroken streep was misschien wel handig geweest.
TOEVOEGING
@Starlet: terwijl jij je tekst intypte, zat ik aan een schetsje te knutselen.
Rij met je hart

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » wo 26 sep 2012, 17:58

Bedankt beiden :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » do 27 sep 2012, 13:20

Starlet schreef:Vanochtend zag ik dat een vrachtwagenchauffeur moest wennen aan de nieuwe situatie, hij was de oude situatie gewend en dacht dus hier al naar de rechterbaan te kunnen.
Niet zo vreemd, aangezien de oude borden er nog staan :!:
Vanochtend nog wel in ieder geval...
Rij met je hart

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door keokiracer » zo 30 sep 2012, 14:39

^^ Ook vrijdag was dat nog steeds het geval. Wilde foto's nemen, deed de camera open en die viel meteen uit omdat de batterij leeg was :wall:

Maar er is 'nieuws' betreffende afrit 29:
BN De Stem schreef:Raad wil onderzoek afrit 29
Auteur: door Jan van de Kasteele | zaterdag 29 september 2012 | 07:41 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 29 september 2012 | 08:40

BERGEN OP ZOOM - Onderzoek moet uitwijzen of het nodig is afrit 29, de afrit Huijbergen, te verplaatsen in zuidelijke richting. En wat daarvan de gevolgen zijn.

Dat wil de meerderheid van de gemeenteraad van Bergen op Zoom, zo bleek deze week tijdens de raadsvergadering. CDA en D66 pleitten voor behoud van afrit 29 en de eventuele aanleg van een afrit bij Heimolen. Die is mogelijk in de toekomst nodig als Bergen op Zoom erin slaagt de Randweg Zuid aan te leggen, een verbinding tussen de Markiezaatsweg en de A4/A58. Of die verbinding er ooit komt is onduidelijk. Daarom wilde de meerderheid van de gemeenteraad zich liever niet zo strikt uitspreken.

Er komt een onderzoek naar afrit 29, verplaatsing ervan in zuidelijke richting is daarbij niet uitgesloten. Wijkbewoners, maar ook het Lievensberg Ziekenhuis en de gemeente Woensdrecht, maken zich zorgen om het verdwijnen van de afrit 29. Ze vrezen voor slechtere bereikbaarheid. Afrit 28 wordt straks de afrit voor het ziekenhuis en het centrum van de stad, maar dat kan pas als op de kruising Rooseveltlaan en Gagelboslaan een rotonde is aangelegd.
CDa en D66 willen dus én een nieuwe afrit én de oude afrit behouden? Dat is dus gewoon veel te veel van het goede...

Stukje noordelijker is er dit plan:
BN De Stem schreef:Plan voor 'groen' tankstation langs A4
Auteur: door Jan van de Kasteele | zaterdag 29 september 2012 | 07:42 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 29 september 2012 | 08:42

BERGEN OP ZOOM - Een tankstation voor vrachtwagens. Een tankeasy oftewel onbemand tankstation voor personenwagens. Een carpoolplaats, 24 parkeerplaatsen voor vrachtwagens en een kleine horecavoorziening. En dat allemaal op een terrein langs de A4, bij de op- en afrit van en naar de Randweg Noord.

Daarover zijn de gemeente Bergen op Zoom, Rijkswaterstaat en de D.C. Berkel Groep in overleg. Als alles meezit, denkt Fred Berkel in de tweede helft van volgend jaar te kunnen openen. Het beoogde terrein is van Rijkswaterstaat. Tijdens de aanleg van de A4 stonden er bouwketen op. Voor Bergen op Zoom betekent het plan dat er eindelijk een plaats komt waar vrachtwagens kunnen parkeren, zodat ze niet meer in woonwijken en op bedrijventerreinen hoeven te overnachten, iets dat vooral buitenlandse chauffeurs bij gebrek aan een alternatief moeten doen. Zo'n parkeerplaats aan de rand van de stad, aan het begin van de invalsweg naar de bedrijventerreinen komt Bergen op Zoom daarom goed uit. Bovendien werkt de gemeente momenteel aan een verbod voor vrachtwagens om nog in de stad te overnachten.

Berkel benadrukt dat het gaat om een groen tankstation. Vrachtwagens kunnen er straks biodiesel, adblue, en lng24 tanken. Ook komt er een tankmogelijkheid voor aardgas. Hij werkt voor de realisering van dit station samen met de 'petrolpoot' van Ballast Nedam. Het tankstation past in een serie van dit voorzieningen in ons land, de blue corridor. Als het gaat om milieuvriendelijke brandstoffen vindt Berkel dat het prachtig is daar van alles over te zeggen, maar dat het veel belangrijker is aan de slag te gaan. Eerder realiseerde zijn bedrijf onder meer al in Roosendaal een dergelijk tankstation.
Volgens mij gaat het om dit stuk grond, aan de oostkant van de aansluiting. Zullen de bewoners van Camping Vredenburg blij mee zijn :p
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Palance » zo 30 sep 2012, 14:46

Een groen tankstation? Komt er een BP?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » ma 01 okt 2012, 13:30

keokiracer schreef:Volgens mij gaat het om dit stuk grond, aan de oostkant van de aansluiting.
Dat lijkt mij ook. Wel jammer dat je daar vanuit het noorden niet (legaal) kunt komen :roll:
Rij met je hart

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door Starlet » ma 01 okt 2012, 20:58

keokiracer schreef:Volgens mij gaat het om dit stuk grond, aan de oostkant van de aansluiting. Zullen de bewoners van Camping Vredenburg blij mee zijn :p
Om dat stukje gaat het inderdaad en ik denk dat de aansluiting vanuit het noorden in die toekomstige situatie aangepast wordt. Lees: VRI

peejay
autoweg
Berichten: 1176
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 13:24
Locatie: Bergen op Zoom, nabij de A4/A58

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoom

Bericht door peejay » do 19 sep 2013, 8:50

BN/De Stem meldt dat aansluiting 29 (Bergen op Zoom-Zuid) voorlopig niet in zuidelijke richting wordt verplaatst (naar Heimolen). Er is geen geld voor, en de Bergse politiek ziet het niet zitten dat dan de bestaande aansluiting 29 verdwijnt.
De plannen worden niet afgeblazen: de gemeente wil de aansluiting weer ter sprake brengen "wanneer de A4/A58 wordt verbreed".
Aangezien daar voorlopig geen sprake van is, blijft aansluiting 29 de komende jaren gehandhaafd.
Rij met je hart

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoomland

Bericht door boe! » ma 22 jun 2015, 12:34

Afrit 27 Bergen op Zoom-Centrum heeft een naamsverandering gekregen en gaat tegenwoordig als Bergen op Zoom-Oost door het leven. Borden zijn aangepast en nog steeds old-school.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Widejo » do 24 sep 2015, 10:55

Weer een reden om Bergen op Zoom-Zuid/Huijbergen niet te verleggen.

http://www.bndestem.nl/regio/bergen-op- ... -1.5263444

Door een nog betere aansluiting van deze Markiezaatsweg op de snelweg is het voor vrachtverkeer nog aantrekkelijker om te kiezen voor afslag Zuid. Vult de beargumentatie verder aan. Dat het ziekenhuis tegenstander is lijkt mij logisch (al zit er wel een ambulance op en afrit in de planning bij het verbeteren van afslag Bergen op Zoom, dat moet namelijk de hoofdentree van de stad worden, de eerste stap daarvan is al gezet door de verandering van afslag Bergen op Zoom-Centrum naar Oost).

Daarnaast ligt de nooduitgang/achteringang van vliegbasis Woensdrecht op de weg naar Huijbergen, perfecte aansluiting op de A4/A58.
En dan nog het geklaag van bewoners uit Heimolen.

Ik zie het persoonlijk niet rooskleurig in voor de verlegging. Al ben ik zelf voorstander!
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » do 24 sep 2015, 11:26

Nu noordwest Bergen op Zoom een bouwput is vind ik het niet gek dat (vracht)verkeer een andere route zoekt. Toch complete logica. Alsof vrachtverkeer liever die bochtige route door Noordland langs Sabic pakt met ook nog de kans op gratis 15 minuten pauze als de brug bij de sluizen open gaat...

Oh, en over de opmerking dat het vrachtverkeer geen 50 rijdt. Dat doen alleen lesauto's daar... Onderweg naar de Plaat (familie) meestal ~65km/h. En dan heb je soms nog steeds mensen die je achterbumper van dichtbij willen bekijken.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [A004] A4-zuid: Dinteloord-Bergen op Zoom

Bericht door Widejo » do 24 sep 2015, 11:49

keokiracer schreef: Oh, en over de opmerking dat het vrachtverkeer geen 50 rijdt. Dat doen alleen lesauto's daar... Onderweg naar de Plaat (familie) meestal ~65km/h. En dan heb je soms nog steeds mensen die je achterbumper van dichtbij willen bekijken.
^^
Haha dit kan ik bevestigen.

Maar was dit afvloeiende vrachtverkeer niet verwacht? Ik dacht dat het juist de bedoeling was om zo het centrum verder van vrachtverkeer te ontlasten.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoomland

Bericht door keokiracer » do 24 sep 2015, 12:33

Ja, dat lijkt mij dus ook. Die pipo's van D66 moeten eens nadenken voor ze wat roepen.
Die telling ben ik dan wel weer geïnteresseerd in, maar niet vanwege de doeleinden die die pipo's van D66 voor ogen hebben :razz:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoomland

Bericht door Starlet » vr 25 sep 2015, 10:41

Als ik het artikel goed lees willen ze aanpassingen, zodat de maximumsnelheid niet meer overschreden wordt. Ook is de weg er niet voor bedoeld.

Dat nachtelijke rijverbod is jammer, maar ik snap dat die vele vrachtwagens frustratie veroorzaken als ze slechts 60-65 km/h rijden. Ik stel dan ook voor om de weg om te bouwen naar 2x2 bibeko 70 (met een nachtelijk rijverbod voor vrachtwagens). Dan sluit deze mooi aan bij de rest van de randweg en hebben de politici ook hun zin. ;)

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom,Zoomland

Bericht door Widejo » vr 15 apr 2016, 14:29

Vandaag even op én neer van Bergen op Zoom-Zuid naar Bergen op Zoom-Noord, dat gaat tegenwoordig via de snelweg. Heel die randweg ligt nog altijd op zijn gat dus om dan door het Centrum heen te gaan is ook zo wat.

Op de terugweg was het weer aanzienlijk verslechterd (hoosbuien!), tevens veel vrachtverkeer. Wat toch zorgt voor wat complicaties. Niet alleen bij het punt dat de "Philip Morris bocht" erbij komt maar ook het punt waar het verkeer komende vanuit Bergen op Zoom-Noord (27) moet schuiven met het afslaande verkeer richting A58 Roosendaal. Het ritsen naar de enige strook voor het doorgaande verkeer komt duidelijk aan zijn limiet en bovenal met dit slechte weer ontstaan naar mijn mening gevaarlijke situaties aangezien het verkeer dat uit de bocht komt een veel lagere snelheid voert maar desalniettemin er voor kiest snel naar de linkse rijstrook te gaan om plaats te maken voor het vrachtverkeer wat ook naar links wilt i.v.m. de afslag Bergen op Zoom (28). Het viel mij ook op dat het asfalt er ook slecht bij ligt. Een toename van vrachtverkeer is een logische oorzaak.
Gaat een oplossing er pas komen met de verbreding van de A58 of staan toekomstige knelpunten zoals Zoomland hoger op de lijst?

Dan nog een ander punt! In februari stond in de lokale krant "de Bode" iets over geklaag van een raadslid die de bewegwijzering van verschillende afslagen onlogisch vond. Met name afslag 27 (A58, Oost) en afslag 26 (A4, Tholen).
SPOILER: TOON

http://internetbode.nl/bergen-op-zoom/s ... ten-301010
Met name de bewegwijzering die direct na de afslag komt is foutief, dat klopt ook, maar hij geeft aan in overleg te willen daar over met Rijkswaterstaat. Maar dat is toch een zaak van de gemeente. Want dan kan ik dat nog aanvullen. Rotterdam is in geheel Bergen op Zoom nog aangegeven via de A58 Roosendaal, ook op de op/afrit A4 Bergen op Zoom-Noord. Het ziekenhuis heeft tegenwoordig een andere naam en daar Roosendaal nog altijd de bovenhand heeft (i.p.v. Breda).
Mijn vraag, is dit een zaak voor de Gemeente Bergen op Zoom of een zaak voor Rijkswaterstaat?
Hamburg, meine Perle

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A058][A004] Wijziging aansluitingen Bergen op Zoom, Zoomland

Bericht door boe! » za 16 apr 2016, 21:41

Volgens hem (Sander Siebelink) staat Halsteren wel aangegeven op de A4 vanuit Steenbergen/Rotterdam, maar niet vanuit het zuiden.
Zucht, snappen die mensen dan niet dat deze borden niet bedoeld zijn om ieder dorp te vermelden?

Plaats reactie