[A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: A200 Rottepolderplein

Bericht door Vinny » vr 04 jul 2008, 9:52

Dit was het oorspronkelijke plan (ongeveer). Is niet doorgegaan vanwege de vijfde baan van Schiphol en nog een paar van dergelijke futiliteiten...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A200 Rottepolderplein

Bericht door Rene » vr 04 jul 2008, 20:16

Dit idee is 10 jaar geleden wel de revue gepasseerd (zij het veel ruimer van opzet, want de lussen zoals hier getekend zijn te krap),
maar als vééééééél te duur een vroegtijdige dood gestorven.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Schade Rottepolderplein

Bericht door Rene » zo 27 jul 2008, 13:48

In de afgelopen 3 weken is men dan eindelijk bezig de schade te herstellen.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: Schade Rottepolderplein

Bericht door Rogier » zo 27 jul 2008, 14:28

Eigenlijk schandalig dat het herstel zo lang heeft moeten duren, want oorspronkelijk gaf men aan dat de schade binnen enkele maanden herstelt zal zijn.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10218
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: A200/A205 Doserende lichten op toeritten A9 Rottepolderplein

Bericht door Rein » di 04 nov 2008, 22:47

Vandaag stonden de TDI's op de A205 (en de A200) voor het eerst aan (voor zover ik heb begrepen). En warempel, op de A9 was het (tot mijn verrassing) wat rustiger dan normaal. Uiteindelijk toch niet verrassend, want vanuit Haarlem was de A9 bijna niet meer bereikbaar.
haarlemsdagblad.nl schreef: Dreiging extra files door problemen met nieuwe doseerlichten bij A9

Automobilisten die tijdens de ochtendspits vanuit Haarlem-Zuid via de A205 (Schipholweg) naar elders rijden, moeten de komende dagen rekening houden met extra vertraging.

De nieuwe doseerlichten bij de toerit naar de even verderop gelegen A9, juist bedoeld om opstoppingen tegen te gaan, werken nog niet goed. Het verkeer op de A205 (richting Alkmaar en Amsterdam) is daardoor dinsdagochtend volledig vastgelopen. Weggebruikers kwamen in een lange file terecht. Ze deden er circa drie kwartier over om vanaf de Buitenrustbruggen via de Schipholweg de oprit van de A9 te bereiken. Ook de mist zorgde voor overlast.

De problemen met de doseerlichten werden veroorzaakt door een mankement in het bijbehorende elektronische detectiesysteem, stelt woordvoerster Margit Wedema van Rijkswaterstaat. ,,De doseerlichten staan in verbinding met zogeheten detectielussen in het wegdek van de A205. Het systeem is zo afgesteld, dat de doseerlichten bij een te groot verkeersaanbod automatisch moeten worden uitgeschakeld. Maar dat is dinsdag om onduidelijke redenen niet gebeurd. Daarom hebben wij rond tien voor half tien 's ochtends besloten de doseerlichten handmatig uit te zetten.''

Op de A200, de andere weg tussen Haarlem en de A9, hebben zich voor zover bekend geen problemen met doseerlichten voorgedaan.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Kaaiman » wo 20 apr 2016, 12:41

Robonus in een ander topic schreef:Omdat daar een boogstraal R=520m in zit. Volgens de ROA-2014 zou je bij 5% verkanting al een boogstraal R=750m nodig hebben. Verder valt dit ook wel onder de situatie "discontinuiteiten" vanwege de splitsing naar hoofddorp dus zou je eigelijk een boogstraal R=4000 moeten hebben.
Zie hieronder voor de impact...

Afbeelding
Dit roept bij mij de vraag op hoe je KP Rottepolderplein in zijn geheel zou kunnen reconstrueren tot een modern knooppunt. Na de aanpak van de A9 bij Badhoevedorp en verder oostelijk blijft dit vreemd geconfigureerde, verouderde knooppunt als belangrijk knelpunt over, zowel qua doorstroming als ook verkeersveiligheid.

Zijn er eigenlijk ontwerpen beschikbaar die de uitvoering nooit hebben gehaald?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Mark » wo 20 apr 2016, 12:46

Ik heb ooit eens een soort van klaverblad voorbij zien komen (toen de N205 werd aangelegd) maar het budget was niet toereikend, volgens mij een afbeelding van René?

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Jackbauer1350 » wo 20 apr 2016, 12:48

^^ zou dit gequote inmiddels verdwenen plaatje dat niet zijn geweest?
CborG schreef:Ideetje voor een reconstructie van Rottepolderplein-zuid:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Mark » wo 20 apr 2016, 12:50

Oh je hebt gelijk (zie ook eerder dit topic, lezen is een vak :oops:). Dat zal het geweest zijn. Als ik mij goed herinner was het plaatje van CborG een klaverblad waarbij de A9 in het noordwesten een doorgaande verbinding vormde. De west en zuidtak was dan de N205.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Coen Tunnel » do 21 apr 2016, 18:14

Kaaiman schreef:Dit roept bij mij de vraag op hoe je KP Rottepolderplein in zijn geheel zou kunnen reconstrueren tot een modern knooppunt. Na de aanpak van de A9 bij Badhoevedorp en verder oostelijk blijft dit vreemd geconfigureerde, verouderde knooppunt als belangrijk knelpunt over, zowel qua doorstroming als ook verkeersveiligheid.

Zijn er eigenlijk ontwerpen beschikbaar die de uitvoering nooit hebben gehaald?
Deze uiteraard:

Afbeelding

Al is dat niet echt beter dan wat er nu ligt. Maar is een beter knooppunt echt nodig? De A200 is niet meer dan een substandaard snelwegzubringer naar Haarlem (en Halfweg), geen belangrijke doorgaande snelweg. Dit soort knooppunten met een zwevende rotonde zijn er in bijvoorbeeld Engeland legio. Een reconstructie zal vrij duur zijn vanwege de naastgelegen spoorlijn en de Ringvaart.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18216
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door mavas » do 21 apr 2016, 18:43

^^ De A200/N200 is dan misschien geen belangrijke weg, maar wel vanuit/naar Haarlem een met hoge intensiteit. 50.000 voertuigen rijden daar per dag. :!:
De huidige constructie met die zwevende rotonde is daar eigenlijk niet op berekend meer. Je zult op termijn toch iets moeten veranderen aan de configuratie, maar die worden vrij kostbaar.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Jackbauer1350 » za 23 apr 2016, 12:53

Alle rechtsafslaande bewegingen moeten toch wel relatief eenvoudig een bypass kunnen krijgen? Of in ieder geval dat die niet meer in de VRI-cylus hoeven worden meegenomen.

JGB07
dorpsstraat
Berichten: 162
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 15:27

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door JGB07 » ma 25 apr 2016, 9:14

^^ Lijkt mij inderdaad niet onmogelijk, Maar zeker een Bypass zal erg kostbaar worden omdat het kruispunt op maaiveld +1 gesitueerd is.
Ik rij zelf overigens met enige regelmaat (weliswaar buiten de spits) vanuit Haarlem over de A200 naar de A9, maar heb daarbij eigenlijk nooit echt last gehad van de stoplichten voor rechtsaf. Deze staan vrijwel altijd al op groen of gaan vrij snel op groen. Maar dat is natuurlijk slechts mijn ervaring.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5835
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Schelpenpaadje » ma 25 apr 2016, 12:55

Als het verkeer van/naar Haarlem de meeste belasting op het knooppunt legt, valt zoiets dan misschien in te passen?

Afbeelding

of

Afbeelding

De aansluitingen op de A9 en A200 moeten wat verder uitgewerkt worden. Maar met mijn beperkte inzicht lijkt mij met name de tweede optie technisch goed haalbaar.

Waarbij de bypass A200 -> A9 wellicht dichter bij de bestaande rotonde gesitureerd kan worden in plaats van aan de buitenzijde zoals ik hem heb ingetekend.

Met zo'n ingreep kan de VRI in het noordwestkwadrant van het bestaande knooppunt volgens mij zodanig worden aangepast dat het hier alleen nog mogelijk is om de rotonde op te rijden (voor verkeer van Velsen naar Halfweg). De banen van Velsen naar Haarlem worden hiermee conflictvrij en deze kunnen dan vrij makkelijk uit de regeling worden gehaald.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Rene » ma 25 apr 2016, 13:05

Was je al bekend dat er ook een zuidelijk knooppuntdeel bestaat ?
En dat de afstand van de weefvakken tussen beide knooppuntdelen nu al veel te kort is ?

:geeuw:

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5835
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Schelpenpaadje » ma 25 apr 2016, 13:09

^^
Vandaar ook mijn kanttekening dat de aansluiting op de A9 verder uitgewerkt moet worden.
Het woord parallelstructuren is hier al gevallen.
Daarbij kun je er voor kiezen om nieuwe verbindingswegen niet (of minder luxe) aan te sluiten op de N205.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Rene » ma 25 apr 2016, 13:40

Complete parallelstructuur is veel te kostbaar.

Wanneer je wilt besparen op die koeten en verkeer voor de N205 via het noordelijke verkeersplein leidt, wordt de ellende alleen nog maar veel groter.
Bovendien leidt dat ertoe dat de scherpe bocht op de hoofdrijbaan dan vanuit het noorden komende een nog groter gevaar op zichzelf wordt.

Alleen een grootschalige hertracering zal soelaas kunnen bieden.
Maar daarvoor zie ik voorlopig nog geen schip met Draghi-miljoentjes aanmeren...

JGB07
dorpsstraat
Berichten: 162
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 15:27

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door JGB07 » ma 25 apr 2016, 15:54

Een hele andere oplossing is om de A/N 200 vanaf grofweg de Ikea, schuin naar het zuidoosten te loodsen naar de N205. Vervolgens maak je één Haarlemse verbinding met de A9. De verbinding Halfweg/Zwanenburg - A9 moet natuurlijk wel blijven bestaan, omdat het onzinnig is dat verkeer vanaf die richting eerst naar Haarlem moet om vervolgens naar de A9 te rijden.

Of dit praktisch en kostbaar is, weet ik niet maar bij veel andere oplossingen zal toch een grote herindeling van Rottepolderplein nodig zijn die zeer kostbaar is.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Rene » ma 25 apr 2016, 19:29

Put van Weel

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Jackbauer1350 » ma 25 apr 2016, 19:58

Maar ik zie nog eerder de A200 gedegradeerd worden naar N200 dan dat het knooppunt wordt aangepast.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Vinny » ma 25 apr 2016, 20:31

Rene schreef:Put van Weel
Ik ben vast niet de enige die niet echt bekend is met de put van Weel. Enige duiding zou op zijn plaats zijn ;)

Het hele probleem is dat toen de A 9 is aangelegd (en later verbeterd) men steeds is blijven uitgaan van de bestaande infrastructuur. Ik vind de ontsluiting van Haarlem op een of andere manier in zijn totaliteit maar magertjes, terwijl er toch twee snelwegen vlak naast elkaar liggen. Ergens is dat bijzonder onhandig...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22895
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door harry » ma 25 apr 2016, 20:53

Vinny schreef:maar magertjes
Dat is nog eens zacht uitgedrukt. :)
De ontsluiting van Haarlem e.o. is ronduit belabberd!
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Rene » ma 25 apr 2016, 21:34

De Put van Weel is een grondgebied net noordelijk van de N205, en gelegen omheen het sloperijterrein "De Liede". Het is ook de reden dat de Driemerenweg aansluiting niet noordelijk van de oude N205 is aangelegd, wat oorspronkelijk wel de bedoeling was met een halfklaverblad. De Put van Weel is namelijk een terrein wat er op een luchtfoto uitziet als mooi grasland maar waarvan de ondergrond is opgevuld met de grootste prut die je maar verzinnen kunt. Zeer weinig draagkrachtig, en het is helaas niet bekend of datgene wat er destijds is ingegaan tegenwoordig wel het label 'schone grond' mag dragen. Dat maakt dat het aanleggen van een nieuw tracé tussen grofweg de Ikea en de Driemerenweg niet de gemakkelijkste opgave zal zijn. Uiteraard kan technisch gezien alles wel gemaakt worden, maar het prijskaartje kan wel eens zodanig hoog worden dat het qua kosten/baten een naar verhaal wordt.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Jackbauer1350 » ma 25 apr 2016, 22:50

Dat is dus de reden dat die rare uitbuiging in de oude N205 hebben gemaakt. Om wat ruimte te maken voor de huidige zeer krappe aansluiting. Jammer dat ze niet iets ruimer zuidwaarts zijn gegaan of hebben kunnen gaan, dan had de bocht van de Driemerenweg van en naar de A9 niet zo krap gehoeven.https://goo.gl/maps/m9KPqpuzL2L2

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Mandelsoft » di 26 apr 2016, 0:18

Coen Tunnel schreef:
Kaaiman schreef:Dit roept bij mij de vraag op hoe je KP Rottepolderplein in zijn geheel zou kunnen reconstrueren tot een modern knooppunt. Na de aanpak van de A9 bij Badhoevedorp en verder oostelijk blijft dit vreemd geconfigureerde, verouderde knooppunt als belangrijk knelpunt over, zowel qua doorstroming als ook verkeersveiligheid.

Zijn er eigenlijk ontwerpen beschikbaar die de uitvoering nooit hebben gehaald?
Deze uiteraard:

Afbeelding
Dat lijkt erg op Knooppunt Cheratte vlak bij Liège. Dat ding staat niet bepaald bekend om zijn uitstekende veiligheid...
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Jackbauer1350 » di 26 apr 2016, 0:22

^^ Cheratte is inderdaad een soort van achtbaan en hele korte uitwisselmogelijkheden.

JGB07
dorpsstraat
Berichten: 162
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 15:27

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door JGB07 » di 26 apr 2016, 9:48

Rene schreef:De Put van Weel is een grondgebied net noordelijk van de N205, en gelegen omheen het sloperijterrein "De Liede". Het is ook de reden dat de Driemerenweg aansluiting niet noordelijk van de oude N205 is aangelegd, wat oorspronkelijk wel de bedoeling was met een halfklaverblad. De Put van Weel is namelijk een terrein wat er op een luchtfoto uitziet als mooi grasland maar waarvan de ondergrond is opgevuld met de grootste prut die je maar verzinnen kunt. Zeer weinig draagkrachtig, en het is helaas niet bekend of datgene wat er destijds is ingegaan tegenwoordig wel het label 'schone grond' mag dragen. Dat maakt dat het aanleggen van een nieuw tracé tussen grofweg de Ikea en de Driemerenweg niet de gemakkelijkste opgave zal zijn. Uiteraard kan technisch gezien alles wel gemaakt worden, maar het prijskaartje kan wel eens zodanig hoog worden dat het qua kosten/baten een naar verhaal wordt.
Ik was inderdaad niet bekend met deze Put, wat een eventuele doorsteek zoals door mij voorgesteld inderdaad zeer lastig maakt. Leek mij juist een mooi weiland waardoor je alle ruimte hebt om een goed knooppunt te bouwen.

Ik denk zelf overigens dat Rottepolderplein (en Haarlem zuid) de komende jaren wel in de huidige vorm blijven. Qua verkeersdoorstroming lijken verbeteringen mij vrij beperkt, terwijl de uitgaven voor een reconstructie enorm zullen zijn. Lijkt mij dat er wel (file)knooppunten te bedenken zijn waar het geld beter in gestoken kan worden.

In die zin vind ik de ontsluiting van Haarlem nog niet eens zo mager. Probleem is vooral het ontbreken van een Ring, waardoor verkeer voor Haarlem West de hele stad door moet. De wegen in de stad kunnen dit verkeer echter niet aan. Ook is de verbinding naar het zuiden / hoofddorp niet ideaal, omdat je dwars door Heemstede en nadien langs Hoofddorp moet. Zeker vanaf de westelijke randweg levert dit tot Cruquius veel vertraging op waardoor ook verkeer naar het zuiden veelal gebruik maakt van de A/N200 en de A/N205 naar de A9.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Coen Tunnel » di 26 apr 2016, 11:01

Mandelsoft schreef:
Coen Tunnel schreef:
Kaaiman schreef:Dit roept bij mij de vraag op hoe je KP Rottepolderplein in zijn geheel zou kunnen reconstrueren tot een modern knooppunt. Na de aanpak van de A9 bij Badhoevedorp en verder oostelijk blijft dit vreemd geconfigureerde, verouderde knooppunt als belangrijk knelpunt over, zowel qua doorstroming als ook verkeersveiligheid.

Zijn er eigenlijk ontwerpen beschikbaar die de uitvoering nooit hebben gehaald?
Deze uiteraard:

Afbeelding
Dat lijkt erg op Knooppunt Cheratte vlak bij Liège. Dat ding staat niet bepaald bekend om zijn uitstekende veiligheid...
Alleen door de vorm op die tekening lijkt dat zo, Cheratte heeft van/naar de E25/A25 naar binnen gekeerde uitvoegers voor verkeer dat vanaf de E40 komt en naar links af moet slaan. Toch een tikje anders.
Jackbauer1350 schreef:^^ Cheratte is inderdaad een soort van achtbaan en hele korte uitwisselmogelijkheden.
Valt wel mee. Sinds het knooppunt een paar jaar terug opnieuw geasfalteerd is, hebben ze de boel ook opnieuw ingericht, en zijn er minder conflicten. Zolang je daar zo'n 50 km/u rijdt en goed oplet en in je spiegels kijkt is het prima te doen. Al kan het voor weggebruikers die daar minder vaak komen wel verwarrend zijn. De verkeersintensiteiten bij Cheratte zijn ongetwijfeld wel een stuk lager dan bij bijvoorbeeld het Rottepolderplein.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Kaaiman » di 26 apr 2016, 11:53

Ik denk dat je KP Rottepolderplein het beste kunt verbeteren door de A9 te verleggen en daarmee ruimte te creëren voor verbindingsbogen. Dan zit je ook niet met die Put van Weel en je kunt de A9 eindelijk vloeiend traceren.
Robonus in een ander topic schreef:Afbeelding
Een punt van aandacht blijft natuurlijk de aanvliegroute van de Polderbaan. De A9 zal niet veel boven maaiveld kunnen uitsteken, wat betekent dat verbindingsbogen waarschijnlijk met open tunnelbakken onder de A9 door zullen moeten.

Afhankelijk van hoeveel het A9-tracé verlegd wordt, kunnen de huidige bruggen/viaducten over de Ringvaart en de A200 wel of niet blijven bestaan.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5835
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Schelpenpaadje » di 26 apr 2016, 15:46

Rene schreef:De Put van Weel is een grondgebied net noordelijk van de N205, en gelegen omheen het sloperijterrein "De Liede". Het is ook de reden dat de Driemerenweg aansluiting niet noordelijk van de oude N205 is aangelegd, wat oorspronkelijk wel de bedoeling was met een halfklaverblad. De Put van Weel is namelijk een terrein wat er op een luchtfoto uitziet als mooi grasland maar waarvan de ondergrond is opgevuld met de grootste prut die je maar verzinnen kunt. Zeer weinig draagkrachtig, en het is helaas niet bekend of datgene wat er destijds is ingegaan tegenwoordig wel het label 'schone grond' mag dragen. Dat maakt dat het aanleggen van een nieuw tracé tussen grofweg de Ikea en de Driemerenweg niet de gemakkelijkste opgave zal zijn. Uiteraard kan technisch gezien alles wel gemaakt worden, maar het prijskaartje kan wel eens zodanig hoog worden dat het qua kosten/baten een naar verhaal wordt.
Goed dat bepaalde mensen wat context toevoegen en uitleggen waarom bepaalde ingrepen die voor de hand lijken te liggen niet kunnen.
Heb je zelf nog ideeën over verbeteringen die wel haalbaar zijn (zonder dat het eerst geld moet gaan regenen)?
Of verhindert je functie bij RWS om in detail te treden over wat er dan wél kan?

Plaats reactie