[A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

[A009][A200][N205] Knooppunt Rottepolderplein

Bericht door Rene » ma 06 nov 2006, 21:09

Nog even terugkomende op de schade verleden week bij het Rottepolderplein:
Cobouw (3-11-2006) schreef:Twee viaducten geraakt door nachtelijke misser

HAARLEM - Twee viaducten bij Haarlem-Zuid in de verbindingslus van de A205 naar de A9 richting Alkmaar zijn zwaar beschadigd door een te hoog geladen vrachtwagen. Het herstel zal naar verwachting enige maanden.
De boosdoener is een zwaar transport met een staalshredder als lading. Het was een transport met vergunning. Dat wel, maar de chauffeur koos in de nacht van dinsdag op woensdag helaas een verkeerde route. De lading was zo'n 4,3 meter hoog en de viaducten ter plaatse iets- minder. Bij de verbindingslus ging het mis. De weg duikt daar onder twee wegen door. De lading heeft de voorzijde van het eerste kunstwerk fors geraakt. De rijsnelheid zou rond de 60 kilometer hebben gelegen.
De viaducten bestaan uit geprefabriceerde, voorgespannen betonnen liggers, omgekeerde T-liggers met een druklaag erop. Het zijn doorgaande liggers over twee tussensteunpunten. Per viaduct gaat het om 15 tot 18 liggers die over 15 meter naast elkaar liggen.

Doorgebroken
De shredder heeft voor zover nu is vast te stellen de eerste vier liggers beschadigd. Te zien is dat van de eerste ligger de helft van de voorspankabels is doorgebroken. Na de eerste vier liggers is de shredder weer vrijgekomen, is vanonder het eerste viaduct doorgedenderd naar het tweede viaduct op een meter of 10 na het eerste. Doordat de verbindingslus daar weer oploopt heeft de shredder bij het tweede viaduct de laatste liggers geraakt. De laatste vijf vertonen schade. Het zware transport is pas 100 meter na de eerste klap tot stilstand gekomen.

De schade aan de viaducten is voor Rijkswaterstaat reden uit voorzorg en veiligheid de rechterrijstrook en de vluchtstrook af te sluiten. Rijkswaterstaat verwacht dat de situatie nog enige maanden zal duren. Een inspectie moet nog aantonen hoeveel liggers definitief vervangen zullen moeten worden. Voorlopig gaat het om twee liggers in het eerste viaduct en een in het tweede.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » ma 06 nov 2006, 23:39

De eigenaar/opdrachtgever van dat zware transport kan een gepeperde rekening verwachten...

Gebruikersavatar
Mus
stadsweg
Berichten: 385
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 4:37
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mus » di 07 nov 2006, 3:23

:shock: :shock: :shock: Dit gaat in de miljoenen lopen...

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » di 07 nov 2006, 14:38

Hoe hoog zijn die viaducten? Of zijn er voor snelwegen overal dezelfde standaardhoogtes?

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Bericht door Hajo » di 07 nov 2006, 16:47

De viaducten hebben een doorrijhoogte van 4 meter volgens mij. Standaard lijkt mij bij nieuwbouw een doorrijhoogte van 4,5 meter wenselijk.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » di 07 nov 2006, 18:36

Blij te zien dat er toch nog een stukje A205 bestaat :klappen:

Maar dat wordt inderdaad een duur geintje, ja.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 13 apr 2007, 10:44

Harry heeft inmiddels een mooie foto gemaakt:

Afbeelding

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » vr 13 apr 2007, 10:46

(Ik had dit topic niet gevolgd)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » vr 13 apr 2007, 19:41

Het viaduct ziet er toch aangeslagen uit. Ik mag hopen dat er een fatsoenlijke opknapbeurt op kosten van de veroorzaker volgt.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5070
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Bericht door Rogier » vr 13 apr 2007, 23:50

Vinny schreef:Het viaduct ziet er toch aangeslagen uit. Ik mag hopen dat er een fatsoenlijke opknapbeurt op kosten van de veroorzaker volgt.
Vier liggers moeten in elk geval vervangen worden. De andere liggers hebben nauwelijks schade opgelopen.

Ed
verkeersader
Berichten: 825
Lid geworden op: wo 18 mei 2005, 18:04
Locatie: Goesdorf (L)

Bericht door Ed » ma 16 apr 2007, 13:06

Volgens mij zijn de standaard viaducten tegenwoordig 4,5 meter hoog, kijk maar eens als er een vrachtwagen onder door rijdt hoeveel ruimte er nog tussen zit.
Brandstofprijzen Luxemburg (per 21-09-2012): Diesel 1,277 Euro95 1,419

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15218
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » di 17 apr 2007, 18:10

Wanneer gaat dit vervangen gebeuren en wie betaalt het?

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

[A200] [N205] Doseerlichten Rottepolderplein

Bericht door Rein » di 11 mar 2008, 21:52

Als frequent gebruiker van de oprit op de A9 bij Haarlem Zuid (A205/N205) werd ik vandaag verrast door onderstaand bericht in de digitale versie van het Haarlemsdagblad:
Haarlemsdagblad.nl schreef:
Er komen stoplichten om het verkeer te doseren bij het Rotterpolderplein op de toeritten richting Alkmaar en richting Badhoevedorp.

De stoplichten op de toeritten moeten het verkeer dat wil invoegen op de A9 gedoseerd toelaten: een paar auto's per keer. Daardoor kan het verkeer dat al op de A9 rijdt beter doorrijden en ontstaan er minder files, hoopt Rijkswaterstaat.

Ook bij de afslag Haarlem-Zuid komen deze doserende stoplichten in beide richtingen. De stoplichten zullen de komende weken worden geplaatst.
Mijn probleem hiermee is dat er helemaal geen probleem is met betrekking tot het invoegen vanaf de A205 naar de A9. Er staat op dit punt op de A9 enkel en alleen een file doordat de A9 3 km verderop teruggaat van drie naar twee rijstroken. Het inritsen van verkeer vanaf de A205 heeft hier niets mee te maken, m.n. ook doordat de invoegstrook ca 2 km lang is (doordat deze tevens de uitvoeger van de A5 is) en de invoegers alle tijd en ruimte hebben om een goede plek te vinden om in te voegen. Bovendien staat het verkeer op de A9 al stil en is het niet het verkeer dat van de A205 komt dat hiervoor zorgt.

Kortom: die stoplichten zullen geen probleem oplossen, maar slechts een probleem creeëren. Verkeer vanaf de A205 moet gewoon extra in de file gaan staan. Ik heb RWS hierover een mailtje gestuurd, maar verwacht hier eerlijk gezegd weinig van. Overigens kan ik weinig zeggen over de mogelijke effecten bij de soortgelijke installatie die bij de opritten van de A200 komt. Mogelijk heeft deze wel effect.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A200/A205 Doserende lichten op toeritten A9 Rottepolderplein

Bericht door Rene » wo 12 mar 2008, 1:46

Door de TDI zal de hoeveelheid verkeer in het drukste spitsuur tussen Rottepolderplein en Raasdorp afnemen, waardoor het ritsen daar soepeler gaat, en de file minder terugslaat. De file wordt voor een deel op de N205 gezet, en de A9 wordt FLINK ontlast. Per saldo betekent dat voor veel meer weggebruikers een forse verbetering dan dat het voor een beperkt aantal weggebruikers een kleine verslechtering betekent.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: A200/A205 Doserende lichten op toeritten A9 Rottepolderplein

Bericht door Rein » wo 12 mar 2008, 9:54

Zoals ik al aangaf in mijn vorige post is het ritsen bij de oprit Haarlem Zuid / afrit richting A5 richting Badhoevedorp niet of nauwelijks een probleem. Ik rij hier elke ochtend en mede doordat de invoegstrook twee rijstroken telt en de strook enorm lang is, is er ruimte zat om in te voegen (voor verkeer vanaf de A205 naar de A9) en uit te voegen (van verkeer van de A9 naar de A5). Wat jij aangeeft vind ik een kulargument (met alle respect). En eerlijk gezegd had ik van jou, als groot criticaster tegen alles wat riekt naar automobilistjepesten wel een andere reactie verwacht. Door een TDI bij de A205 wordt de file op de A9 (a.g.v. het ritsen van 3 naar 2 rijstroken bij Raasdorp) echt niet korter. Bovendien moet al het verkeer dat vanaf de A205 komt uiteindelijk toch de A9 op, dus per saldo zal er evenveel verkeer op de A9 blijven rijden. Het duurt alleen wat langer om de A9 op te komen als je vanaf de A205 komt.

Jouw argument lijkt mij mogelijk wel van toepassing voor de oprit vanaf de A200 waar een korte invoegstrook is die tevens uitvoeger is voor de N205. Maar aangezien ik op dat stuk nooit in de ochtendspits rij kan ik hier weinig over zeggen.

Overigens kan ik me best voorstellen dat, om veel sluipverkeer door Haarlemse woonwijken te voorkomen, er als er TDI's worden neergezet bij de A200 er ook TDI's worden neergezet bij de A205. Aangezien de reistijd via de A200 mogelijk aanzienlijk langer wordt zou je anders ontwijkingsgedrag richting N205/A205 kunnen krijgen. En dan zou je mogelijk (let op: mogelijk) wel een probleem krijgen bij de oprit van de A205 naar de A9. Maar dit argument wordt door RWS niet gebruikt of in ieder geval niet openlijk uitgesproken.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A200/A205 Doserende lichten op toeritten A9 Rottepolderplein

Bericht door Rene » wo 12 mar 2008, 10:00

Rein schreef:Zoals ik al aangaf in mijn vorige post is het ritsen bij de oprit Haarlem Zuid / afrit richting A5 richting Badhoevedorp niet of nauwelijks een probleem.
Zoals ik al aangaf is dat wèl een probleem. Er komt domweg teveel verkeer vanaf de N205, en dat verergert de problematiek stroomafwaarts bij Raasdorp. Dat slaat vervolgens weer terug naar de A9 stroomopwaarts. Zo simpel ligt het. En zolang er geen 3 stroken bij Badhoevedorp zijn om de afstroming te bevorderen, zal de instroming moeten worden beperkt. Zo simpel is dat. En ja, voor ene beperkt aantal mensen zal dat extra oponthoud betekenen, voor velen op de A9 daarentegen een verbetering.
Rein schreef:Door een TDI bij de A205 wordt de file op de A9 (a.g.v. het ritsen van 3 naar 2 rijstroken bij Raasdorp) echt niet korter.
Daar vergis je je dus in.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: A200/A205 Doserende lichten op toeritten A9 Rottepolderplein

Bericht door Rein » wo 12 mar 2008, 10:12

Ik vrees dat dit een wellus-nietus spelletje wordt en met elkaar eens zullen we het blijkbaar niet worden. Dus laten we het heen en weer pingpongen dan maar stoppen. Ik wil wel benadrukken (en reageer hier gerust op) dat mijn stellingen en vermoedens gebaseerd zijn op wat ik als dagelijkse weggebruiker op dit stuk meemaak en zie. En jouw argumenten zijn (denk ik) meer gebaseerd op andere informatiebronnen en minder uit eigen ervaring.

NB: enige tijd geleden hadden we ook een (korte) discussie over de problematiek bij knooppunt Raasdorp. In mijn optiek wordt een groot deel van de file aldaar voornamelijk veroorzaakt door het gerits van 3 naar 2 rijstoken en zou de afsluiting van de linkerrijstrook (die overigens slechts een paar kilometer lang is en nota bene begint bij de oprit van Haarlem Zuid) de filedruk verminderen. Jouw argument was ook hier dat het afsluiten van de derde rijstook niet zou werken en het probleem pas zou zijn opgelost als de A9 ook bij Badhoevedorp drie rijstroken zou tellen. Van dit laatste ben ik uiteraard geen tegenstander.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A200/A205 Doserende lichten op toeritten A9 Rottepolderplein

Bericht door Rene » wo 12 mar 2008, 10:18

Rein schreef:jouw argumenten zijn (denk ik) meer gebaseerd op andere informatiebronnen en minder uit eigen ervaring.
Beste Rein, ik rij vrijwel dagelijks de A9 van Uitgeest tot KP Rottepolderplein N205, en de dagen dat ik daar niet rij, dan rij ik vanuit Badhoevedorp richting N205, en kan ik op de tegenrijbaan het hele feest aan de kop van de file zien. Dus ik ben naast direct beroepsmatig betrokken in deze situatie ook nog ervaringsdeskundige. ;)

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Re: A200/A205 Doserende lichten op toeritten A9 Rottepolderplein

Bericht door Schenker » wo 12 mar 2008, 23:16

@Rein: Het kan best zijn dat je bij Raasdorp nogt geen file ervaart, maar dat blijft ervoor zorgen dat er zonder TDI in een bepaalde tijd veel meer mensen kunnen invoegen en dus ook tegelijkertijd in die file gaan komen te staan. Dat een lagere intensiteit tot een minder harde file leidt hoef ik denk ik niet uit te leggen.

Ik kan je nog verder vermoeien met een theoretisch verhaal, maar ik denk dat het wel inzichtelijk is nu. En dat je dus ook begrijpt dat Rijskwaterstaat niet aan pesten doet maar we degelijk probeert om de doorstroming optimaal te houden.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: A200/A205 Doserende lichten op toeritten A9 Rottepolderplein

Bericht door Rein » vr 14 mar 2008, 20:33

Schenker schreef:@Rein: Het kan best zijn dat je bij Raasdorp nogt geen file ervaart, maar dat blijft ervoor zorgen dat er zonder TDI in een bepaalde tijd veel meer mensen kunnen invoegen en dus ook tegelijkertijd in die file gaan komen te staan. Dat een lagere intensiteit tot een minder harde file leidt hoef ik denk ik niet uit te leggen.

Ik kan je nog verder vermoeien met een theoretisch verhaal, maar ik denk dat het wel inzichtelijk is nu. En dat je dus ook begrijpt dat Rijskwaterstaat niet aan pesten doet maar we degelijk probeert om de doorstroming optimaal te houden.
Ik begrijp best dat als je het invoegend verkeer van een andere weg, zeg, halveert, de file op de snelweg minder snel aangroeit. Wat dat betreft kan RWS net zo goed van die TDI's neerzetten bij de Wijkertunnel ofzo, dan kan het verkeer dat onder het Noordzeekanaal de A9 opkomt lekker filevrij doorrijden :D

En ik begrijp best dat een TDI zin kán hebben als er sprake is van een gewone invoegstrook en redelijk veel invoegend verkeer. Het invoegend verkeer doet er dan wel tig keer langer over om ergens te komen, maar het verkeer op de hoofdrijbaan is een fractie sneller waar men moet zijn. Dit zou best het geval kunnen zijn bij de oprit naar de A9 vanaf de A200 (Haarlem). Hierover later meer.

Maar zoals ik al aangaf ageer ik meer tegen de 1 kilometer verder gelegen oprit van de A205. Geen boerenlandweggetje overigens, maar een snelweg, met 800 meter de kortste snelweg van Nederland zelfs. Daarachter (via de N205) liggen de niet lullige plaatsen Haarlem, Heemstede en Hoofddorp om er een paar te noemen. De oprit vanaf de A205 naar de A9 zie je hier (met vanaf boven naar beneden de A9 richting Amsterdam en Amstelveen en vanaf links met een bocht naar beneden de invoeger vanaf de A205 naar de A9. Zoals je ziet is dit geen invoegstrookje, maar meer een breed weefvak van 2 km lengte met aan de ene kant drie rijstroken van de A9 en daarnaast twee rijstroken komend vanaf de A205 en overgaand in de A5. Circa 3 km verderop op de A9 gaan de drie rijstroken van de hoofdrijbaan over naar twee. En met al het verkeer op de A9 (komend vanuit o.a. Heerhugowaard, Alkmaar, de IJmond, Haarlem, Heemstede, Hoofddorp etc.) levert dat geheid files op. Of er nu TDI´s staan bij elke oprit of niet. Dat er 3 km eerder bij de A205 een TDI komt zal hier nauwelijks tot niet op van invloed zijn. Dat kan een kind berekenen.

Maar natuurlijk heeft RWS hierover nagedacht en ervan uitgaande dat het hun beleid niet is om automobilisten te pesten, moet er wat anders zijn. En dat andere zou best de TDI bij de oprit vanaf de A200 kunnen zijn. Zoals aangegeven is deze 1 km eerder op de A9 dan de A205. De A200 is een vervelende oprit. Er is veel verkeer geloof ik (alhoewel ik daar dus nooit kom in de ochtendspits), er is één invoegstrook die tegelijk ook de uitvoeger is voor de N205 (Haarlem Zuid, Hoofddorp, Heemstede) met dus veel ritswerk tot gevolg, de invoeger is niet extreem lang, de hoofdrijbaan is daar nog slechts twee rijbanen en vlak na de invoegstrook ligt een vervelende bocht in de A9 naar links. Dat bij elkaar kan ik me voorstellen dat een TDI op dit punt nut zou kunnen hebben. Maar dat moet zich uiteraard nog bewijzen. En áls er een TDI bij de A200 komt, dan zal één of andere slimbo wel bedacht hebben dat er ook één moet komen bij de A205. Immers, door de vertragingen (als gevolg van de TDI) op de A200 zal veel Haarlems verkeer gaan uitwijken naar de A205. En daarvoor moet men in Haarlem door allerlei woonwijken heen en dat is ongewenst. Begrijp ik best, maar 1) benoem dat dan gewoon en doe niet zo hypocriet als nu gebeurt en 2) denk dan na of je zo´n TDI wel wilt.

Al met al hoop ik maar dat dit experiment snel na invoering geevalueerd wordt. En dat dit experiment, mocht blijken dat het weinig effect heeft (en daar durf ik voor wat betreft de A205 wel wat op te verwedden), weer snel wordt beeindigd. En mocht het wel werken, dan beloof ik dat ik de eerste zal zijn die dat hier laat weten (hoewel ik naar verwachting mijn persoonlijke reistijd hierdoor behoorlijk zie oplopen).

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Re: A200/A205 Doserende lichten op toeritten A9 Rottepolderplein

Bericht door Schenker » za 15 mar 2008, 0:42

Rein schreef: Maar zoals ik al aangaf ageer ik meer tegen de 1 kilometer verder gelegen oprit van de A205. Geen boerenlandweggetje overigens, maar een snelweg, met 800 meter de kortste snelweg van Nederland zelfs. Daarachter (via de N205) liggen de niet lullige plaatsen Haarlem, Heemstede en Hoofddorp om er een paar te noemen. De oprit vanaf de A205 naar de A9 zie je hier (met vanaf boven naar beneden de A9 richting Amsterdam en Amstelveen en vanaf links met een bocht naar beneden de invoeger vanaf de A205 naar de A9. Zoals je ziet is dit geen invoegstrookje, maar meer een breed weefvak van 2 km lengte met aan de ene kant drie rijstroken van de A9 en daarnaast twee rijstroken komend vanaf de A205 en overgaand in de A5. Circa 3 km verderop op de A9 gaan de drie rijstroken van de hoofdrijbaan over naar twee. En met al het verkeer op de A9 (komend vanuit o.a. Heerhugowaard, Alkmaar, de IJmond, Haarlem, Heemstede, Hoofddorp etc.) levert dat geheid files op. Of er nu TDI´s staan bij elke oprit of niet. Dat er 3 km eerder bij de A205 een TDI komt zal hier nauwelijks tot niet op van invloed zijn. Dat kan een kind berekenen.
De A9 is de hoofdrichting, welke logischerwijs de hoogste prioriteit krijgt. TDI bij de tunnel kun je wel vergeten dus :P.

Je opmerking "dat kan een kind berekenen" is geheel ongegrond. Ik zal een voorbeeld laten zien:

Capaciteit van 3 stroken 6600 voertuigen/uur
Capaciteit van 2 stroken 4400 voertuigen/uur
Dan maak ik even de volgende aannames omdat ik geen echte data heb:
Intensiteit A9: 5000 voertuigen/uur
Invoegend verkeer vanuit de N205: 1500 voertuigen/uur

Bij Raasdorp hebben we dus nu een intensiteit van 6500 voertuigen per uur. Dit gaat wel. Bij het van drie naar twee stroken gaan moet het verkeer terug naar 4400 voertuigen/uur, dat betekent dat er eigenlijk 48% teveel verkeer opzit voor twee stroken.
Stel dat de TDI ervoor zorgt dat er nu 900 voertuigen/uur (elke 4 seconde 1 auto) op kunnen gaan, dan is het percentage auto's dat er teveel is 34%.

Die percentages zijn niet eens zo heel belangrijk, het is meer het feit dat er in één klap nogal veel auto's bijkomen waardoor het ritsen extra moeilijk wordt. Als er iets midner auto's zijn, gaat dit veel soepeler. Ditzelfde verschijnsel zie je ook bij Hoogmade. Op het hoogtepunt is de file niet eens veel langer, maar je staat wel ruim 15 minuten stil. Bij een lagere intensiteit maar nog steeds file is dit ongeveer 8 minuut.

Dexy
verkeersader
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 16 apr 2008, 18:23
Locatie: Duivendrecht

[A200] Rottepolderplein

Bericht door Dexy » za 17 mei 2008, 17:53

Is er niet een bypass 'A9 Lijnden'-->'A200 Halfweg' aangelegd, of lag deze er al? :?:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: A200 Rottepolderplein

Bericht door mavas » za 17 mei 2008, 19:33

Deze is er vorig jaar aangelegd tijdens de groot onderhoud van de A9. Wat ik niet snap is waarom de andere takken ook niet zo zijn aangelegd.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A200 Rottepolderplein

Bericht door Rene » za 17 mei 2008, 21:12

Voor de andere kant, vanaf de A9 HRL richting Haarlem wordt dit ook overwogen.
Vanaf de A200 komende wordt het niet nodig geacht.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: A200 Rottepolderplein

Bericht door Vinny » ma 19 mei 2008, 11:34

Velsen/Alkmaar -> Haarlem dus?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: A200 Rottepolderplein

Bericht door Wouter N14 » ma 19 mei 2008, 18:32

Tijdens die reconstructie bestond het weefvak ook uit twee rijstroken (vanuit Raasdorp). Vond ik wel handig, maar die is verwijderd bij het aanbrengen van de nieuwe, definitieve markering. Wat was de reden voor het niet omzetten in een permanente situatie?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A200 Rottepolderplein

Bericht door Rene » ma 19 mei 2008, 21:42

MER-plicht :shutup:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: A200 Rottepolderplein

Bericht door Wouter N14 » di 20 mei 2008, 18:34

Ach gut, ik had het kunnen weten :neenee:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

CborG
verkeersader
Berichten: 804
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 18:33
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: A200 Rottepolderplein

Bericht door CborG » vr 04 jul 2008, 1:32

Ideetje voor een reconstructie van Rottepolderplein-zuid:

Afbeelding
Zo kraait den boer z'n haantje

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: A200 Rottepolderplein

Bericht door Kaaiman » vr 04 jul 2008, 9:08

Zeker niet slecht. :)

Ziet er ook nog wel uit alsof het gerealiseerd kan worden. Ben benieuwd naar het commentaar van René. ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Plaats reactie