[A059] Zonzeel - Waalwijk - Den Bosch

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Attietattie » do 12 jan 2012, 2:39

Naturist schreef:Mogelijk weet Attietattie of een van de andere professionals wat asfalt doet als het verder niet betreden wordt in pakweg 30 jaar. :dontknow:
Euh... je schat me te hoog in. Ik ben geen asfaltboer en heb ook geen wegenbouwgerelateerde studie gedaan. Ik heb verkeerskunde gestudeerd en zit in de tijdelijke verkeersmaatregelen dus ik werk vòòr de asfaltboeren.

Maargoed, ook ik kan gokken: asfalt ziet er echt niet zo mooi en schoon uit na 30 jaar. Het moet op zijn minst vol zitten met mos of andere vegetatie (gras enzo). Dat zie je al op plekken waar alleen werkverkeer kan komen. En ik denk dat zelfs mos het asfalt zou aantasten. Dus nee, niet gehinderd door enige kennis van zaken durf ik te stellen dat dit geen 30 jaar oud asfalt kan zijn.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Naturist » do 12 jan 2012, 19:41

Omdat de vraag bij me blijft prangen, toch maar even een berichtje naar het wegbeheer van provncie Noordbrabant gestuurd, waarvan hier een kopie:
Geachte medewerker verkeerbeheer,

Mijn naam is ******* uit de Meijerij, en heb als hobby een brede interesse in Infrastructuur en wegen, met SNUP's (Sporen van Nooit Uitgevoerde Plannen) in het bijzonder.
Die hobby vind een uitlaatklep op de daarvoor geschikte fora op het internet.

Nu werd ik door een zakelijke relatie uit Nieuwkuik gewezen op de twee "loze" viaducten die indertijd als entree van het land van ooit dienden, waarvan ik meen dat zij gebouwd waren als onderdeel van de huidige N267 voor doortrekking over de Drunense duinen naar de N65.
Met recht SNUP's te noemen dus.

Aangezien ik voor fotowedstrijden regelmatig met mijn toestel op pad ben, en daar afgelopen Woensdag op steenworp afstand van was, ben ik eens de viaducten van dichtbij gaan bekijken om de foto's wellicht voor een van de wedstrijden te gebruiken.
De viaducten zagen er van de onderkant goed onderhouden uit, maar van de bovenzijde had ik slechts een rauwe betonnen vloer, of minstens een krakelee asfaltdeklaag verwacht met veel gras en mos ertussen.
Groot was dan ook mijn verbazing toen ik de bovenzijde zag, een prachtig strak stuk asfalt, zonder scheuren beschadigingen of wat dan ook.

Nu begrijp ik dat deze viaducten gebruikt zullen gaan worden voor de nieuw te maken aansluiting A59 randweg Drunen, zover is duidelijk, echter zijn deze plannen recenter dan dat het asfalt er bij ligt, met andere woorden, het lijkt niet alsof er in de voorbije maanden geasfalteerd is.
Ook ligt er wel wat mos aan de zijkanten en ziet de betonnen schouder er iets of wat gehavend uit, dus dat zou kunnen betekenen dat die asfaltlaag er toch wel minstens enkele jaren ligt.

Mijn vraag die ik dan aan U heb is eigenlijk heel eenvoudig:
Kunt U mij vertellen of deze viaducten hun eerste asfaltlaag nog bezitten, of dat er tijdens hun ongebruikte leven nog onderhoud op de bovenzijde is gepleegd?

Bijgesloten een foto van een van de viaducten met de laag asfalt waar ik mij van afvraag of die laag net zo oud is als het viaduct.

Ik ben samen met mijn asfaltliefhebbende vrienden erg benieuwd naar de geschiedenis van deze viaducten, en U zou mij een nog groter plezier kunnen doen met wat additionele gegevens over deze viaducten en de nooit uitgevoerde planning zoals die ooit was.

Alvast hartelijk dank voor de door U genomen moeite, en zie met spanning Uw antwoord tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17415
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Kaaiman » vr 13 jan 2012, 11:36

Ambtenaar schreef:Geachte heer ******,

U had de viaducten niet zonder toestemming van de wegbeheerder mogen betreden.

Hoogachtend,

ing. E. de Bruijn
:PP:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Naturist » vr 13 jan 2012, 12:08

^^Laten we hopen dat een dergelijk antwoord achterwege blijft.
Laatst gewijzigd door Naturist op vr 13 jan 2012, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door mavas » vr 13 jan 2012, 13:55

asfaltliefhebbende vrienden
:confuuuse:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Vinny » vr 13 jan 2012, 14:09

Een wegofiel... :worship:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door mavas » vr 13 jan 2012, 14:12

^^ Het klinkt nogal eenzijdig belicht als het over asfaltliefhebbers gaat. Ik had liever gehad dat het bv over "geinteresseerden in wegen en verkeer" ging.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Paulw
dorpsstraat
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 20:07

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Paulw » vr 13 jan 2012, 19:33

Weer eens berichtje in het Brabantsdagblad over de aansluiting voor de randweg Vlijmen, wederom van Heusden.

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/la ... dkoper.ece

Ze gaan gewoon voorstellen het trompetje van de randweg Den Bosch om te bouwen naar een reguliere aansluiting met kruispunten.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door sirdanilot » za 14 jan 2012, 14:29

Tsja... ik weet niet hoe druk de huidige aansluiting is, maar als de intensiteiten laag genoeg zijn dan is het wel de meest voor de hand liggende oplossing...

Madhollander
dorpsstraat
Berichten: 199
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 21:21
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Madhollander » za 14 jan 2012, 22:10

Interessant over het wel of niet verse asfalt op de viaducten.

Jullie hadden hoogst waarschijnlijk meer dit verwacht: http://maps.google.nl/maps?q=capelle+aa ... 85,,1,9.82 (a20, terbregseplein Ri. Noord) asfalt is hier nog prima, probleem is alleen dat er gras e.d. door de naden in het asfalt heen is gegroeid. Maargoed, hier zit dan ook geen viaduct onder.

Vergelijk het met dit stukje ongebruikt asfalt in Manchester. (mancunian way) Ligt hier al niks te doen vanaf, ik dacht de jaren 70.
http://maps.google.co.uk/maps?hl=en&ll= ... 1,,0,19.89. Ziet er prima uit nog. Nooit wat te lijden gehad.

En als ik dan naar deze fotos kijk denk ik dat het asfalt nog zo netjes is ivm water op het viaduct. Het asfalt is nog behoorlijk nat maar zal wanneer het een tijdje zon gehad heeft waarschijnlijk veel lichter en minder netjes ogen.

Ben ook benieuwd naar het antwoord van de wegbeheerder...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door captain007 » zo 15 jan 2012, 19:39

sirdanilot schreef:Tsja... ik weet niet hoe druk de huidige aansluiting is, maar als de intensiteiten laag genoeg zijn dan is het wel de meest voor de hand liggende oplossing...
Door een gelijkvloerse aansluting krijg je wel weer een tweetal VRI's extra in de ring van 's-Hertogenbosch. Aangezien het meeste verkeer toch echt van/naar 's-Hertogenbosch moet zegt iets mij dat het meeste verkeer hier meer hinder van ondervind en dat alleen Vlijmen er van profiteert. Misschien moet de gemeente 's-Hertogenbosch maar even dwars gaan liggen....

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Mark » ma 16 jan 2012, 15:43

Madhollander schreef:Interessant over het wel of niet verse asfalt op de viaducten.

Jullie hadden hoogst waarschijnlijk meer dit verwacht: http://maps.google.nl/maps?q=capelle+aa ... 85,,1,9.82 (a20, terbregseplein Ri. Noord) asfalt is hier nog prima, probleem is alleen dat er gras e.d. door de naden in het asfalt heen is gegroeid. Maargoed, hier zit dan ook geen viaduct onder.

Vergelijk het met dit stukje ongebruikt asfalt in Manchester. (mancunian way) Ligt hier al niks te doen vanaf, ik dacht de jaren 70.
http://maps.google.co.uk/maps?hl=en&ll= ... 1,,0,19.89. Ziet er prima uit nog. Nooit wat te lijden gehad.
Vermoedelijk hangt het dan af van het structuur van het asfalt. Sommige asfaltsoorten zullen een wat openen structuur hebben waardoor zaadjes en dergelijke kunnen nestelen in de holtes van het asfalt en zo groeien (want er komt dan ook water en zuurstof bij). Een meer betonachtige structuur is veel dichter en daar zal dan denk ik ook veel minder snel wat groeien.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Naturist » ma 16 jan 2012, 16:05

^^Tja, dat was inderdaad wel het geval, het asfalt was verre van zoab verwijderd wat structuur betreft.
Hier heb ik er eentje even uitvergroot tot het formaat dat je er met je neus bovenop zit:
Afbeelding
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door jan » zo 15 sep 2013, 21:29

*schop*

De aansluiting Drunen is inmiddels volledig afgesloten. Een groot deel van het asfalt is ook al verwijderd.

Paulw
dorpsstraat
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 18 apr 2010, 20:07

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Paulw » di 17 sep 2013, 19:08

En voor de volledigheid afrit 42 is volledig geworden, met een aansluiting voor Drunen. De dagelijkse opstopping op de A59 en in Drunen zelf is hiermee verleden tijd geworden.

Het is een mooi stukje weg geworden. Alleen tot mijn verbazing is er een turbo rotonde aangelegd tussen de spoorlaan en de afrit. Waar (voorlopig) nog niks op aangesloten is. Een kaart kun je hier vinden http://www.heusden.nl/dsresource?objectid=9492&type=org

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Mark » di 17 sep 2013, 21:32

Dat is volledig geruisloos gebeurt dan, heeft er iemand toevallig foto's?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Chris » do 26 sep 2013, 14:30

Provincie Noord-Brabant schreef: Breed consortium investeert in gebied A59

Een breed consortium investeert € 76 miljoen in de fysieke kwaliteit van het gebied langs de A59 tussen Den Bosch en Waalwijk, de zogenaamde Oostelijke Langstraat. Hiermee gaat de regio er fors op vooruit in infrastructuur, natuur, water en leefbaarheid.

De Oostelijke Langstraat bestaat uit een groot aantal projecten die de Oost-West-verkeersdoorstroming over de A59 bevorderen. Door volwaardige knooppunten te realiseren bij Drunen-West en Den Bosch-West kunnen 4 zeer korte afritten gesloten worden. Door het afmaken van de parallelstructuur wordt regionaal verkeer van de snelweg geweerd. Ook zal Rijkswaterstaat de brug bij het Drongelens kanaal vervangen, wat een snellere verkeersdoorstroming mogelijk maakt.
en:
Oostelijkelangstraat.nl schreef:Volwaardig knooppunt ’s-Hertogenbosch-West

De aanleg van de Oostelijke Randweg Vlijmen zorgt voor een nieuwe verbinding tussen knooppunt 45 (’s-Hertogenbosch-West) en de Tuinbouwweg in Vlijmen. Deze weg krijgt ook aansluiting met de Vijfhoevenlaan en de Engelenseweg/Engelermeer. Knooppunt 45 (’s-Hertogenbosch-West) wordt aangepast voor de ontsluiting van het oostelijke gedeelte van Vlijmen. In de bestuursovereenkomst van 26 september 2013 is gekozen voor het ontwerp dat u hieronder vindt. Aansluiting 44 (Vlijmen-Centrum) vervalt zodra aansluiting 45 (’s-Hertogenbosch-West) is aangepast.

Afbeelding
en:
Oostelijkelangstraat.nl schreef:Volwaardig knooppunt Drunen-West

Er komt een volwaardig knooppunt Drunen-West. De onveilige korte op- en afritten Waalwijk-Centrum en Waalwijk-Oost kunnen dan vervallen. Het nieuwe knooppunt, met op- en afritten aan beide zijden, zorgt voor een goede bereikbaarheid van Drunen-West, Waalwijk-Oost, Waalwijk Centrum en het Havengebied. Deze nieuw aan te leggen aansluiting in de Baardwijkse Overlaat (aansluiting 40) krijgt een aparte passage voor landbouwverkeer en fietsers.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Chris » do 26 sep 2013, 14:49

Het resultaat van bovenstaande plannen is dat zo goed als alle aansluitingen aangepast of opgeheven worden;

* 37 Waalwijk: reconstructie (N261)
* 38 Waalwijk-centrum: opheffen
* 39 Waalwijk-oost: opheffen
* 40 Drunen-West: reconstructie
* 41 Drunen: opgeheven 2013
* 42 Heusden: gereconstrueerd 2013
* 43 Nieuwkuijk: geen plannen
* 44 Vlijmen: opheffen
* 45 's-Hertogenbosch-west: reconstructie

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door captain007 » do 26 sep 2013, 14:58

Ook zal Rijkswaterstaat de brug bij het Drongelens kanaal vervangen
Zo te zien zal die in ieder geval een veel breder alignment moeten krijgen, want anders gaat een invoegstrook er niet op passen. Het is een gedrocht wat niet meer van deze tijd was. Ook mooi dat er een volledig nieuwe aansluiting voor Waalwijk en Drunen komt. De oplossing bij 's-Hertogenbosch-West ben ik persoonlijk wat minder over te spreken. Die wordt dus van volledig ongelijkvloers, deels gelijkvloers met VRI's. Voordeel is wel weer dat een van de substandaard kunstwerken over de A59 bij Vlijmen kan worden gesloopt.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door sirdanilot » do 26 sep 2013, 15:04

De oplossing bij den Bosch was inderdaad niet nodig, maar verder zijn het mooie aanpassingen.

Nu die andere substandaard snelweg, de A44, nog. 8-)

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Wouter N14 » do 26 sep 2013, 15:35

Ergens ook wel heel jammer dat dergelijke unieke infrastructuur verdwijnt, maar uiteraard zijn doorstroming en veiligheid belangrijker ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door captain007 » do 26 sep 2013, 15:40

Het viaduct bij Waalwijk moest volgens mij hoe dan ook vervangen worden. Dat beton was volgens mij niet van bijster goede kwaliteit (volgens mij zelfde euvel wat de viaducten bij Raamsdonk en Drunen-West hadden die compleet vervangen zijn). Wat betreft de aansluitingen was er al eerder het een en ander gebeurd. Bij Waalwijk-Oost was de oprit richting 's-Hertogenbosch al een tijd geleden opgeruimd. Die oprit was volgens mij de meest krappe oprit van Nederland (nog minder dan 50 meter invoegstrook volgens mij).

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Mark » do 26 sep 2013, 15:46

Wouter N14 schreef:Ergens ook wel heel jammer dat dergelijke unieke infrastructuur verdwijnt, maar uiteraard zijn doorstroming en veiligeid belangrijker ;)
De aansluitingen op dat stuk zijn inderdaad erg eigenaardig. Bij afrit 39 bijvoorbeeld draai je aan de zuidzijde direct een woonwijk in klik (sporen van een toerit zijn nog duidelijk te zien). Aan de noordzijde liggen nog mooie betonplaten klik.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Wouter N14 » do 26 sep 2013, 15:49

^^ Inderdaad, en niet te vergeten de langste 1*2-snelweg van Nederland ;)
http://goo.gl/maps/48LwS
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Tobias98 » do 26 sep 2013, 18:02

^^ En ook een van de weinige stukjes met betonplaten. ;)

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Via » do 26 sep 2013, 18:17

Goede plannen, want voor zover ik het goed begrijp zit er ook een stuk gebiedsontwikkeling in. Het is daar nu rondom de A59 zowel verkeerskundig als landschappelijk een grote bende dus het kan alleen maar beter.

Dat halfklaverblad bij 's-Hertogenbosch-West is nodig om de nieuwe randweg Vlijmen op aan te takken, en zeg nu eerlijk, na dat half klaverblad kom je nu al direct op een VRI bij de Helftheuvelweg uit. En bovendien blijven er zo te zien wel een aantal conflictvrije verbindingen over, zoals de boog A59-West->Den Bosch en Den Bosch->A59-Oost en bij het noordelijkste VRI-kruispunt zitten ook nog wat aparte boogjes. Ik zou hem wel eens op kleinere schaal willen zien. ;)

Ik had dat halfklaverblad gezien het huidige ruimtebeslag trouwens omgeklapt, dan hoef je minder grond aan te kopen en je blijft verder van de woningen in Den Bosch af.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door petervdveen » do 26 sep 2013, 19:03

Zijn er nu echt geen betere plannen om geld aan uit te geven?
Zo veel problemen zijn hier toch niet in de regio?

Die drunen west op en afrit zie ik het nut nog wel van in, maar de nieuwe op en afrit bij den bosch west word de doorstroming in alle richtingen alleen maar slechter volgens mij.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Chris » do 26 sep 2013, 19:18

Via schreef:Ik had dat halfklaverblad gezien het huidige ruimtebeslag trouwens omgeklapt, dan hoef je minder grond aan te kopen en je blijft verder van de woningen in Den Bosch af.
Als je hem omklapt moet de stroom zuid > west linksaf slaan. Met het huidige ontwerp kan dat rechtsaf, meestal is dat handiger voor VRI-optimalisatie.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re:

Bericht door nederland24 » do 26 sep 2013, 22:26

petervdveen schreef:Zijn er nu echt geen betere plannen om geld aan uit te geven?
Zo veel problemen zijn hier toch niet in de regio?

Die drunen west op en afrit zie ik het nut nog wel van in, maar de nieuwe op en afrit bij den bosch west word de doorstroming in alle richtingen alleen maar slechter volgens mij.
Deze weg is van 's Hertogenbosch tot aan Waalwijk behoorlijk substandaard met teveel afritten en halve afritten. Met dat laatste ben ik het wel met je eens.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door petervdveen » vr 27 sep 2013, 0:52

nederland24 schreef:Deze weg is van 's Hertogenbosch tot aan Waalwijk behoorlijk substandaard met teveel afritten en halve afritten.
Ik weet het, maar ik zie het probleem niet zo ;-)
Als je de op en afritten niet moet hebben dan heb je er zoiezo geen last van.
En de afritten die ik zo nu en dan gebruik heb ik zelf ook nooit als erg vervelend ervaren ofzo.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Plaats reactie