[A001] Oorzaak files bij KP Diemen
Moderator: Moderatoren
-
- Secretaris
[A001] Oorzaak files bij KP Diemen
Vandaag stonden er langere files voor knooppunt Diemen vanuit Almere / 't Gooi. Vooral de VID heeft via de radio rondbazuind dat dit het gevolg is van de OV-staking in Amsterdam, maar dat is onjuist. Trein en streekbus reden gewoon en vanuit andere richtingen was er ook weinig merkbaar voor verkeer richting Amsterdam.
Wat vandaag bij KP Diemen aan de hand was: door het groot onderhoud op de A9 Gaasperdammerweg is er maar één rijstrook de A1 af bij KP Diemen. Veel weggebruikers verwachtten er echter zoals gebruikelijk twee, en dat leidde tot stilstaand verkeer op de rechter van de drie rechtdoorgaande stroken, wat vanaf ongeveer 7.30 uur tot wat extra oponthoud heeft geleid. Als de weggebruiker deze week gewend raakt aan de nieuwe situatie, zal dit probleem op de rechter rijstrook op de A1 bij Diemen naar verwachting minder worden.
Wat vandaag bij KP Diemen aan de hand was: door het groot onderhoud op de A9 Gaasperdammerweg is er maar één rijstrook de A1 af bij KP Diemen. Veel weggebruikers verwachtten er echter zoals gebruikelijk twee, en dat leidde tot stilstaand verkeer op de rechter van de drie rechtdoorgaande stroken, wat vanaf ongeveer 7.30 uur tot wat extra oponthoud heeft geleid. Als de weggebruiker deze week gewend raakt aan de nieuwe situatie, zal dit probleem op de rechter rijstrook op de A1 bij Diemen naar verwachting minder worden.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])
-
- 4x5 autosnelweg
Door de OV-staking zouden er lange files moeten staan op de N 247/ s 116 voor de IJ-tunnel (aangezien bij een staking altijd de westelijke tunnelbuis wordt gereserveerd voor langzaam verkeer); maar daar hoorde ik op de verkeersinformatie niets over 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x3 autosnelweg
-
- 2x2 autosnelweg
-
- expressweg
-
- 2x5 autosnelweg
Wat ik ook wel goed vindt zijn de tijdelijke extra rijstroken op de ring A10-zuid. Dat zal ook wel hard nodig zijn tussen de A2 en de A1.
Ik hoop alleen wel dat de mensen er snel aan gaan wennen, want ik was vandaag bijna de enige die die extra stroken benutte.
hock:
Ik hoop dan ook dat de rijstrookaanduiding (waar de A1 en A10 samen komen) wordt afgeplakt of gewijzigd, die de oude situatie weergeeft!
Ik hoop alleen wel dat de mensen er snel aan gaan wennen, want ik was vandaag bijna de enige die die extra stroken benutte.

Ik hoop dan ook dat de rijstrookaanduiding (waar de A1 en A10 samen komen) wordt afgeplakt of gewijzigd, die de oude situatie weergeeft!
-
- Secretaris
-
- 2x5 autosnelweg
-
- expressweg
-
- dorpsstraat