[A006] [A007] Reconstructie verkeersplein Joure

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: A6 - A7: Reconstructie verkeersplein Joure

Bericht door harry » ma 30 jun 2008, 11:36

wimwamreus schreef:Het verkeersplein, mag er van mij wel blijven, op voorwaarde dat dit wordt omgebouwd, tot een normale rotonde.
Daar is die rotonde veeeel te groot voor.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: A6 - A7: Reconstructie verkeersplein Joure

Bericht door Via » ma 30 jun 2008, 17:25

Toch zou ik wel de A7 zo verleggen zoals hij het tekent. Dan kun je mooi een stuk nieuwe weg en knooppunt buiten het verkeer om bouwen en vervolgens kun je de rotonde heel makkelijk ombouwen. Bijkomend voordeel is dat de weg een stuk verder van Joure ligt, wat scheelt in geluidshinder en luchtvervuiling. Moeten ze alleen niet weer gaan bouwen daar... :roll:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: A6 - A7: Reconstructie verkeersplein Joure

Bericht door Coen Tunnel » wo 02 jul 2008, 23:59

De rotonde kan wel weg en in de plaats daarvoor een normale aansluiting Joure (zal McDonald's aldaar ook wel blij mee zijn), maar het plan om de A7 zo te verleggen is natuurlijk prima.

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Re: A6 - A7: Reconstructie verkeersplein Joure

Bericht door Schenker » do 03 jul 2008, 10:28

^^ Ik zou juist zoveel mogelijk het huidige trace behouden. Nieuwe grond aankopen kost alleen maar extra tijd en geld, terwijl het nauwelijks meerwaarde biedt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: A6 - A7: Reconstructie verkeersplein Joure

Bericht door Coen Tunnel » do 03 jul 2008, 12:53

Juist wel. A7-oost-A6-zuid is de doorgaande rijrichting en daar moet de weg op aangepast worden. Voorts kan Joure nog wat uitbreiden met een bedrijventerreintje in de noordwestelijke oksel van het nieuwe knooppunt. De rotonde ligt bijna in Joure...

Schenker
verkeersader
Berichten: 869
Lid geworden op: zo 19 nov 2006, 15:39
Locatie: Haag van de Graaf

Re: A6 - A7: Reconstructie verkeersplein Joure

Bericht door Schenker » do 03 jul 2008, 20:35

Hmm ligt wel wat krap ja, ik kan het zo niet 1-2-3 beoordelen of er op de plek van de rotonde een trompet past.

Dat A6-A7 oost de doorgaande richting moet worden daar ben ik het helemaal mee eens. Maar deze wegen hoeven daarvoor nauwelijks verlegd te worden lijkt me, op de kaart lijkt de hoek niet zo heel erg groot.

Plaats reactie