[A007][N007] Reconstructie bij Sneek

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Chris » zo 27 apr 2008, 14:42

Nog een korte video van de Prinses Margriettunnel in Sneek:
Link

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Frits » zo 27 apr 2008, 14:58

De nieuwe situatie is wel een verbetering, maar de scherpe bochten en vluchtstrook zijn jammer.

Mooie fotoserie en video's Chris. :blauweduim:
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Via » zo 27 apr 2008, 16:49

Het is inderdaad een gevalletje van misplaatste zuinigheid op deze manier. En dat deze weg als A-nummer zal worden bebord is ook een grote fout!

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door boe! » zo 27 apr 2008, 18:30

ViaHaaren schreef:En dat deze weg als A-nummer zal worden bebord is ook een grote fout!
Nou nou, er zijn ergere dingen op deze wereld hoor. Of er nu een bordje autoweg of autosnelweg staat, of er nu N of A staat: het blijft een 2x2 met Vmax 80.

sdh
polderweggetje
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 11 apr 2008, 20:25
Locatie: Groningen

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door sdh » zo 27 apr 2008, 19:21

[offtopic]

@Chris:
Heb jij een speciaal standaardje op je dashboard voor een camera/mobiele telefoon ofzo? Of stuur je de hele tijd met één hand? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Chris » zo 27 apr 2008, 19:34

Mijn camera kan voorop het dashboard tegen het raam staan. Kwestie van goed neerzetten, en aanzetten. Tijdens het rijden doe ik er niks mee.

Gewone foto's maak ik wel met één hand. Maar ik rij ook altijd met 1 hand aan het stuur, de tien voor twee positie die je leert met autorijden is één van de eerste dingen die ik mezelf afgeleerd heb.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Rene » zo 27 apr 2008, 20:06

waldo79 schreef:Wat zeg je dan van aanfluitingen als de N18 en de N69?
Dat zijn oude wegen.
Dit stuk van weg 7 is gloedjenieuw, en dat maakt het deste erger.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Via » zo 27 apr 2008, 21:39

boe! schreef:
ViaHaaren schreef:En dat deze weg als A-nummer zal worden bebord is ook een grote fout!
Nou nou, er zijn ergere dingen op deze wereld hoor. Of er nu een bordje autoweg of autosnelweg staat, of er nu N of A staat: het blijft een 2x2 met Vmax 80.
En toch is een A-nummer wat mij betreft toch echt voorbehouden aan wegen met minimaal 2x2+vluchtstroken en een minimale Vmax van 100 km/h. Ja, ik zou dus ook een N13 maken bij Overschie. Willen ze dat niet, dan moeten ze maar geen 80 km/h instellen.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9075
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Ds79m » zo 27 apr 2008, 21:44

Als je dat consequent toepast, dan krijg je dat snelwegen in de bergen, waar regelmatig snelheidsbeperkingen gelden, continu nummerwisselingen hebben. Neem de Franse A75, die zou op diverse plaatsen N75 worden. Ik denk niet dat de duidelijkheid daar groter van wordt.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door boe! » zo 27 apr 2008, 21:49

Via Haaren schreef:En toch is een A-nummer wat mij betreft toch echt voorbehouden aan wegen met minimaal 2x2+vluchtstroken en een minimale Vmax van 100 km/h.
Dus alles wat niet hieraan voldoet, ga je omnummeren?
- Al die bruggetjes en viaductjes waar de vluchtstrook ontbreekt?
- Bij werkzaamheden waarbij het verkeer over de vluchtstrook wordt geleid?
- Bij spitsstroken?

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Vinny » zo 27 apr 2008, 22:21

Als je met kantelwalsborden kan aangeven dat een huldiging niet doorgaat, omdat de voetbalclub ook de wedstrijd kan verliezen, moet je zéker kunnen aangeven dat de autosnelweg tijdelijk tot N weg is gedegradeerd...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Via » ma 28 apr 2008, 10:24

boe! schreef:
Via Haaren schreef:En toch is een A-nummer wat mij betreft toch echt voorbehouden aan wegen met minimaal 2x2+vluchtstroken en een minimale Vmax van 100 km/h.
Dus alles wat niet hieraan voldoet, ga je omnummeren?
- Al die bruggetjes en viaductjes waar de vluchtstrook ontbreekt?
- Bij werkzaamheden waarbij het verkeer over de vluchtstrook wordt geleid?
- Bij spitsstroken?
Nee, alleen bij structurele stukken waar vluchtstroken ontbreken cq. de Vmax verlaagd is. Niet op gevarenpunten dus.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Vinny » ma 28 apr 2008, 11:21

Wat mij betreft geld het het A nummer uitsluitend voor alle wegen waar middels een RVV bord een snelwegstatus aan wordt toegekend. Een autosnelweg heeft gescheiden rijbanen en ongelijkvloerse kruisingen. Wegen die hier aan voldoen kunnen een A routenummer + autosnelwegclassificatie krijgen. Vmax en al dan niet aanwezig zijn van vluchtstroken is wat mij betreft irrelevant. Wel vind ik dat ze wel moeten worden aangelegd als daar de ruimte voor is...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door waldo79 » ma 28 apr 2008, 11:38

Een autosnelweg heeft gescheiden rijbanen en ongelijkvloerse kruisingen
De passage bij Sneek voldoet hieraan. Heeft dan toch terecht de status "A7" gekregen...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Vinny » ma 28 apr 2008, 12:00

De autosnelweg is terplaatse onderbroken en heeft een autoweg status ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door waldo79 » ma 28 apr 2008, 12:07

Ah! Vreemd dat de weg dan een autowegstatus heeft gekregen. Een autosnelweg met Vmax 80 is toch evengoed mogelijk :?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door harry » ma 28 apr 2008, 12:24

Het industrieterrein waar de weg doorheenloopt heet "Hemmen-A7". En dat vindt Sneek vast veel flitsender linken dan "Hemmen-N7"...

Wat is trouwens een Harrypaaltje?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door mavas » ma 28 apr 2008, 12:34

Vinny schreef:Wat mij betreft geld het het A nummer uitsluitend voor alle wegen waar middels een RVV bord een snelwegstatus aan wordt toegekend. Een autosnelweg heeft gescheiden rijbanen en ongelijkvloerse kruisingen. Wegen die hier aan voldoen kunnen een A routenummer + autosnelwegclassificatie krijgen. Vmax en al dan niet aanwezig zijn van vluchtstroken is wat mij betreft irrelevant. Wel vind ik dat ze wel moeten worden aangelegd als daar de ruimte voor is...
De N206 moet dan volgens jou ook als autosnelweg aangemerkt worden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Vinny » ma 28 apr 2008, 12:36

mavas schreef:
Vinny schreef:Wat mij betreft geld het het A nummer uitsluitend voor alle wegen waar middels een RVV bord een snelwegstatus aan wordt toegekend. Een autosnelweg heeft gescheiden rijbanen en ongelijkvloerse kruisingen. Wegen die hier aan voldoen kunnen een A routenummer + autosnelwegclassificatie krijgen. Vmax en al dan niet aanwezig zijn van vluchtstroken is wat mij betreft irrelevant. Wel vind ik dat ze wel moeten worden aangelegd als daar de ruimte voor is...
De N206 moet dan volgens jou ook als autosnelweg aangemerkt worden.
;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Wouter N14 » ma 28 apr 2008, 12:45

mavas schreef:
Vinny schreef:Wat mij betreft geld het het A nummer uitsluitend voor alle wegen waar middels een RVV bord een snelwegstatus aan wordt toegekend. Een autosnelweg heeft gescheiden rijbanen en ongelijkvloerse kruisingen. Wegen die hier aan voldoen kunnen een A routenummer + autosnelwegclassificatie krijgen. Vmax en al dan niet aanwezig zijn van vluchtstroken is wat mij betreft irrelevant. Wel vind ik dat ze wel moeten worden aangelegd als daar de ruimte voor is...
De N206 moet dan volgens jou ook als autosnelweg aangemerkt worden.
Nee, want autosnelwegen dienen een minimale lengte van 2,5 kilometer te hebben. Het 2*2-gedeelte van de N206 door Katwijk is korter ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door mavas » ma 28 apr 2008, 12:55

Maar het 2x1 gedeelte heeft ook gescheiden rijbanen nu.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Wouter N14 » ma 28 apr 2008, 12:59

Nee toch?. Gewoon een dubbele doorgetrokken streep, zodat er sprake is van één rijbaan (1*2 dus). Overigens is het 2*2-stuk een stuk langer dan ik dacht, namelijk 4,4 km. Maar dat is inclusief het snelweg-onwaardige stuk tussen de Molentuinweg (bij de Shell) en de brug over het kanaal.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door mavas » ma 28 apr 2008, 13:45

Er liggen dubbele doorgetrokken strepen, en broodjes. Dat noemen ze al een rijbaanscheiding. Er staat niet bij dat Vinny een fysieke rijbaanscheiding wil hebben, daar is hij niet specifiek genoeg in.
Maar goed, terug naar de N7/A7 :)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Vinny » ma 28 apr 2008, 13:47

Wouter schreef:Nee, want autosnelwegen dienen een minimale lengte van 2,5 kilometer te hebben. Het 2*2-gedeelte van de N206 door Katwijk is korter
Waar staat dat in de richtlijnen? Ik ben het niet tegengekomen, en er zijn snelwegen die korter zijn (de A 38 bijv.) ;)
en aan de andere kant: de N 3 voldoet dan weer wel aan de richtlijn en dat is ook een N weg...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Wouter N14 » ma 28 apr 2008, 14:05

[url=http://www.crow.nl/verkeerstekens/_t1_p0_m7_i3792.htm]www.verkeerstekens.nl[/url] (CROW) schreef: 1. Uitvoeringsvoorschriften BABW

Toepassing
1 De weg waarop dit bord wordt geplaatst voldoet aan de volgende eisen:
- de lengte van het als autosnelweg aangeduide weggedeelte bedraagt minimaal 2,5 kilometer;
- de weg is gelegen buiten de bebouwde kom en de doorgaande rijbaan is aangewezen als voorrangsweg;
- de weg heeft ongelijkvloerse kruisingen, gescheiden rijbanen en vloeiend verlopende toe- en afritten.
En wat betreft die A38: dat nummer is maar zo kort, de snelweg zelf loopt door tot Rozenburg ;)
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door Vinny » ma 28 apr 2008, 14:14

Dank je wel :D
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door woutero » ma 28 apr 2008, 23:46

Bedankt voor de foto's Chris!

Tsja, echt heel fantastisch is het niet, maar beter dan wat er was. Goed dat het aquaduct is aangelegd, want weg- en waterverkeer zaten elkaar hier behoorlijk in de weg. Ook op zich goed dat de Zuidkant van Sneek gewoon open landschap is gebleven (je kunt daar mooi schaatsen op ondergelopen weilanden na een paar dagen vorst).

Maar in feite heb je nu een te krappe omlegging in combinatie met een flinke autoweg dwars door de stad. Als de woonwijken die daar liggen nu zouden moeten worden aangelegd, had dat waarschijnlijk niet gekund (luchtkwaliteit?).

De verkeersproblemen in Sneek zijn straks goeddeels opgelost, maar het blijft wat geknutsel en voor Sneek weet ik niet of het op de lange termijn echt een oplossing is.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door hoevenpe » za 03 mei 2008, 21:56

Dat 80 stuk... zeker in het begin... hoeveel % zou daar wel niet te hard rijden???

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door woutero » zo 04 mei 2008, 21:45

Ik heb dit weekend zelf ook even een rondje Sneek gedaan. En ik denk toch dat de naam van dit topic niet klopt. Het lijkt erop dat een deel van de ring van Sneek toch N7 blijft heten. Reden dat ik dat denk:

- Binnen Sneek wordt op spiksplinternieuwe borden verwezen naar Ring Sneek, A7, N7, N354
- Als je vanaf de westelijke invalsweg Sneek uitrijdt en dan de A7/N7 richting Joure neemt, staat er N7 op de handwegwijzers
- De hectometerpaaltjes geven op het deel rond De Hemmen aan (ondanks vmax=80) 'A7' aan, maar tussen de nieuwe afrit en het aquaduct (dus op het nieuwe stuk weg) veranderen de HM paaltjes rond km 120,0 van A7 naar N7. Dit zijn dus spiksplinternieuwe hectometerbordjes op een spiksplinternieuw stuk weg, waar N7 op staat.

Ik heb foto's en ga die snel even uploaden.

woutero
stadsweg
Berichten: 430
Lid geworden op: di 17 mei 2005, 0:28

Re: N7 > A7 Sneek

Bericht door woutero » ma 05 mei 2008, 23:51

Hier nog wat foto's, waarvan een paar een beetje off topic, omdat ze niet van de ombouw van de N7 zijn, maar van de bewegwijzering in Sneek. Maar goed, dan toch:

Grotere foto's? Klik hier.

Wegwijzers in Sneek met verwijzing naar de ring, de N354, de A7 en N7. Dit zijn volgens mij nieuwe borden. Dit is aan de Noordkant van Sneek (Leeuwarderweg).
Afbeelding

Op de ring is dan de verwijzing naar de N7 verdwenen.
Afbeelding

Ook hier geen verwijzing naar de N7. Wel naar IJlst, en dat is nieuw.
Afbeelding

De ring van Sneek staat vol met lokale doelen (gelukkig meestal maar op 1 plek per lokaal doel). Handwegwijzers:
Afbeelding

En vooraankondigingen:
Afbeelding

Dit is nieuw: vroeger moest je hier voor Joure rechtdoor en ind De Hemmen rechtdoor. IJlst stond niet op de borden en het station al helemaal niet. Nog steeds geen verwijzing naar de N7 (die een paar km eerder er nog wel was).
Afbeelding

Rechtsaf dus:
Afbeelding

Vroeger voegde je hier in op de A7 richting Bolsward. Nu op de State-As, onderdeel van de Ring van Sneek. Overigens Vmax 80 km/h.
Afbeelding

Ook de linkerbaan voegt in.
Afbeelding

Rechtdoor de oude A7. We buigen af richting de nieuwe 'A7'.
Afbeelding

Nieuwe weg, nieuwe rotonde, niew bedrijventerrein, nieuw bord.
Afbeelding

Bijzondere handwegwijzers bevestigd aan schuine lantaarnpalen.
Afbeelding

Een voor mij nieuwe soort ophanging. Verwijzing naar P centrum via bedrijventerrein De Hemmen. Vreemd. Men wil blijkbaar dat je parkeert op het Veemarktterrein en dat je daar via de Kanaalstraat naartoe rijdt.
Afbeelding

Nog een rondje rotonde. Hee, deze kant ook P centrum. Dat is handig. Zal wel verwijzen naar het Antoniusterrein.
Afbeelding

De nieuwe oprit naar de 'A7', of toch nog gewoon N7?
Afbeelding

Toch de N7 dus. Overigens zijn de op/afritten behoorlijk steil en bochtig. Geen standaard ASW ontwerprichtlijnen. Rechtdoor over 10 jaar "De Hemmen-A7 III"?
Afbeelding

Na een paar 'A7' HM bordjes viel mij dit op: er werd geswitchd van A7 naar N7 HM bordjes. Dit is op het stuk weg tussen de afrit De Hemmen en het Geeuwaquaduct. Het huis op de achtergrond staat aan de Alde Himdyk. Dit is dus een nieuw stuk weg en ook een nieuw HM bordje.
Afbeelding

Nog eentje:
Afbeelding

En nog een. Op de achtergrond het nieuwe aquaduct.
Afbeelding

Het aquaduct (vmax 50 - tijdelijk neem ik aan).
Afbeelding

We zijn inmiddels bij afslag Tinga gedraaid en rijden nu richting Bolsward. Rechts boog vroeger de N7 af richting Geeuwbrug.
Afbeelding

Het aquaduct
Afbeelding

Ook de andere kant op spiksplinternieuwe N7 bordjes
Afbeelding

Een 'pechplaats'?
Afbeelding

En dan toch weer A7 (met vmax 80)
Afbeelding

Bonus 1:
Was de afsluitdijk altijd al over de hele lengte verlicht?
Afbeelding

Bonus 2:
Makkelijker kunnen we het niet maken. Wel leuker? Werkzaamheden bij Middenmeer.
Afbeelding

Bonus 2b:
Gelukkig wordt het steeds leuker.
Afbeelding

Bonus 3:
Het is voorjaar.
Afbeelding

Plaats reactie