[A007] Afsluitdijk

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Coen Tunnel » ma 29 okt 2018, 18:38

En op de Afsluitdijk heb je ook nog de aansluiting naar Villa Robbenplaat, maar die is normaliter met een slagboom afgesloten:
https://www.google.nl/maps/@52.9389005, ... 6656?hl=de

In :KP: Assen zit deze nog, vroeger gebruikt voor de afvoer na de TT, maar tegenwoordig volgens mij niet meer in gebruik:
https://www.google.nl/maps/@52.9641589, ... 6656?hl=de

Of deze toerit nog wel eens in gebruik is na de TT weet ik niet:
https://www.google.nl/maps/@52.9739105, ... D100?hl=de

Op de A12 zit tussen Ede en Oosterbeek ook nog een doorsteekje voor hulpdiensten:
https://www.google.nl/maps/@52.0126395, ... 6656?hl=de

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door GuteFahrt » ma 29 okt 2018, 18:45

En vroeger had je deze nog:

Afbeelding

Ook A7, bij Folsgare (Bolsward-Sneek).

@ibodejoode: de controle zie ik meestal vanaf het Kapitein Boers viaduct of eronder.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10195
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Rein » ma 29 okt 2018, 19:22

Op de A22 bij KP Velsen is er hier een af- en toerit in geval van festivals (zoals Dance Vally).

En hier bij Naarden is er een afrit naar een bedrijf dat langs de ASW ligt en wat te bereiken is via een VZP

Talisman
polderweggetje
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 18:58

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Talisman » ma 29 okt 2018, 22:02

Rein schreef: ma 29 okt 2018, 19:22 Op de A22 bij KP Velsen is er hier een af- en toerit in geval van festivals (zoals Dance Vally).

En hier bij Naarden is er een afrit naar een bedrijf dat langs de ASW ligt en wat te bereiken is via een VZP
Zeker ook bijzondere voorbeelden, maar ik was vooral verbaasd over dat voorbeeld waarbij er helemaal géén af- of toerit is, dus 'gewoon' (zo gewoon vond ik dat niet) een weg van rechts die direct verbonden is met de snelweg. :o Waarbij verkeer de snelweg verlaat of betreedt.
Coen Tunnel schreef: ma 29 okt 2018, 18:38 En op de Afsluitdijk heb je ook nog de aansluiting naar Villa Robbenplaat, maar die is normaliter met een slagboom afgesloten:
https://www.google.nl/maps/@52.9389005, ... 6656?hl=de
Dit soort voorbeelden dus. :D In Polen heb ik dat wel gezien, maar ik dacht dat dat in het gevoelsmatig strikte Nederland absoluut nergens zou bestaan bij een weg met snelwegstatus. Blijkt het aan de Afsluitdijk dus toch voor te komen, zelfs sporadisch in gebruik (gedoogd) ook, getuige het interessante verhaal van ibodejoode. Het fascineert me - is dat gek? :mrgreen: - dat zulke constructies er nog zijn.

Hoe zit dat met die Villa bij de Afsluitdijk? Afgesloten met een oude slagboom, dus niet meer in gebruik? Lijkt tegelijkertijd wel de enige route naar die villa te zijn. 't Zal toch niet dat ook hier bestemmingsverkeer de snelweg verlaat of betreedt? :hm:

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10195
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Rein » ma 29 okt 2018, 22:16

En zo'n geval als hier telt ook niet mee voor jou?

En dit afritje waarvan Obama gebruik heeft gemaakt bij de NSS in 2014?

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Piles » ma 29 okt 2018, 22:35

A59 net voor het knooppunt Zonzeel, aan beide kanten is ook wel bekend:

https://goo.gl/maps/QS8j7vEEuAU2

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Coen Tunnel » ma 29 okt 2018, 22:55

Bij Zwolle zitten aan beide zijden nog dienstenaansluitingen rond de IJsselbrug:

https://www.google.com/maps/@52.4964776 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@52.4968853 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@52.5029239 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@52.5023072 ... 312!8i6656

Voorbeeldje van hoe het vanaf de onderliggende weg eruit ziet:
https://www.google.com/maps/@52.4982522 ... 312!8i6656

Iets verderop zit er bij :KP: Hattemerbroek ook nog een dienstenaansluiting:
https://www.google.com/maps/@52.4916117 ... 312!8i6656

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door GuteFahrt » ma 29 okt 2018, 23:36

krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Jackbauer1350 » za 03 nov 2018, 21:30

Enkele foto's van de andere zijde van de Afsluidijk bij Kornwerderzand, met o.a. dat toegangsweggetje en de Lorentzsluizen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest in de spoiler:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Brug A7-rijbaan richting Zurich gezien vanaf de oostoever van de sluis.

Afbeelding
De sluis kijkend richting IJsselmeer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Net als bij de draaibrug van de Stevinsluizen ligt ook hier een voetpad. Alleen moet men twee keer onder de brug door.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vanaf het punt op de foto hierboven zicht op de brug van de rijbaan richting Den Oever.

Afbeelding
Weer bovenop de brug aan de andere zijde van de rijbaan. Kijkend in de richting van :KP: Zurich

Afbeelding
De andere kant op kijkend, het brugdek van de zuidelijke draaibrug. Om een of andere reden was men het brugdek nat aan het houden.

Afbeelding
Het spuisluizencomplex. Deze is qua stijl verder hetzelfde als de Stevinsluizen.

Afbeelding
Ook hier een paar keer de brugopening bekeken met mooi zicht tussen de bruggen in. Dat was bij de Stevinsluizen
niet (legaal) mogelijk omdat het voetpad daar aan de buitenzijde ligt.

Afbeelding
Afbeelding
Goed te zien dat tijdens het draaien het brugdek ook iets kan kantelen op de draaischijf. Aan deze zijde hing het dek iets lager
tijdens het dichtdraaien.

Afbeelding
Om bij het Kazemattenmuseum te komen moet men wederom onder de brug door naar de buitenzijde van de rijbaan.
Zicht op het brughuisje aan de zuidzijde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De eerder genoemde uitrit van het Kazemattenmuseum.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een paar van de kazematten en de zicht op de IJsselmeerzijde van de Afsluitdijk.

Afbeelding
Afbeelding
Het Kapitein Boers viaduct. De tweede foto boven de spoiler kijkend richting de bruggen/sluis is vanaf dit viaduct genomen.

Afbeelding
Vanaf dat viaduct kijkend richting :KP: Zurich
Enkele plaatjes rond :KP: Zurich:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De N31 kijkend richting Harlingen.

Afbeelding
De lokale weg richting Zurich die hier over de N31 heen gaat.

Afbeelding
De verbindingswegen van en naar de A7 met op de hectometering A31.

Afbeelding

Afbeelding
De Afsluitdijk bij Breezanddijk:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
Viaduct over de A7. Links een camping...

Afbeelding
..en rechts deze weg richting het Texaco tankstation en de toerit richting Zurich.

Afbeelding
Afbeelding
Old School handwegwijzers bij het tankstation.

Afbeelding
De A7 kijkend richting Den Oever.

Afbeelding
En richting Zurich.

Toevoeging, een video van een brugopening:
Link
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op zo 04 nov 2018, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Jackbauer1350 » zo 04 nov 2018, 11:22

Onderweg naar huis in de avondschemering langs de Stevinsluizen met de reflecterende strips op de torens van het spuisluizencomplex.
Link

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Vinny » zo 04 nov 2018, 11:22

Dit soort voorbeelden dus. :D In Polen heb ik dat wel gezien, maar ik dacht dat dat in het gevoelsmatig strikte Nederland absoluut nergens zou bestaan bij een weg met snelwegstatus. Blijkt het aan de Afsluitdijk dus toch voor te komen, zelfs sporadisch in gebruik (gedoogd) ook, getuige het interessante verhaal van ibodejoode. Het fascineert me - is dat gek? :mrgreen: - dat zulke constructies er nog zijn.
In Nederland hoort het inderdaad niet te bestaan. Er zijn inderdaad enkele dienst op- en afritten maar die mogen alleen onder strikte voorwaarden gebruikt te worden.
Er klopt daar veel meer niet aan belijning / bebording. Het enige wat ik wel weet is dat wij en ook personeel RWS, aannemers en anderen die daar moeten zijn (sluispersoneel etc.) hier afslaan en de weg weer opgaan omdat er geen alternatief is
Dit kan eigenlijk echt niet. De bebording zou in ieder geval moeten worden aangepast. Of je beëindigt de autosnelwegstatus of je maakt een alternatief (is waarschijnlijk te duur) en minimaal maak je er dit van: :C1: uitgezonderd ontheffingshouders.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Chris » zo 04 nov 2018, 11:25

Jackbauer1350 schreef: zo 04 nov 2018, 11:22Onderweg naar huis in de avondschemering langs de Stevinsluizen met de reflecterende strips op de torens van het spuisluizencomplex.
Dat is nou kunst langs de weg die ik wel kan waarderen. :top:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Rene » zo 04 nov 2018, 11:48

Ik kan het niet waarderen dat de kunstenaar het nodig vond dat een wegwijzer moest worden verwijderd, en dat daaraan is toegegeven. Zie de lege uithouder. Dat terwijl er genoeg andere verticale elementen zijn die "het zicht op het kunstwerk" beïnvloeden, zoals de voetgangersbruggetjes met brugsignalering. Sowieso vind ik dat artistieke eisen ondergeschikt moeten zijn aan functionele. Het mag best mooi zijn (graag zelf), maar niet ten koste van.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Jackbauer1350 » zo 04 nov 2018, 11:53

^^ Komt daar een wegwijzer terug wanneer het spul bij deze aansluiting door NBA wordt vervangen?

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door GuteFahrt » zo 04 nov 2018, 18:17

Ben ik ook wel benieuwd naar. Ben met met Rene eens, ik wist overigens niet dat het kunstwerk de reden was voor het ontbreken van dat bord.

Ook hier weer mooie foto's en videomateriaal. :) 't Effect van die strepen is nog sterker als het pikdonker is met groot licht (wanneer mogelijk).
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door harry » zo 04 nov 2018, 19:27

Ook de andere kant op is een wegwijzer een stuk naar achteren verplaatst wegens dit kunstwerk.
Niks mis mee.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door GuteFahrt » zo 04 nov 2018, 19:58

^^ Welke wegwijzer is dat?
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Jackbauer1350 » zo 04 nov 2018, 20:10

^^ Het routebevstigingsbord.

Afbeelding
Deze staat nu voorbij de spuisluizen.

Stond eerst hier: https://goo.gl/maps/uee85Jwk3nR2
Dus tussen de draaibrug en de spuisluizen in.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door harry » zo 04 nov 2018, 21:58

Oude plek:
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Schelpenpaadje » zo 04 nov 2018, 22:26

Ze hebben vanwege de bww-richtlijnen nog even overwogen het spuisluizencomplex te verplaatsen. Die borden een eindje verhangen bleek toch goedkoper en net zo effectief :mrgreen:

Prima verdedigbaar.

Zoals hierboven te zien gebeuren er wel ergere dingen op de Afsluitdijk die het daglicht eigenlijk niet kunnen verdragen.

Geisterfahrer
dorpsstraat
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 22:11

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Geisterfahrer » zo 04 nov 2018, 22:54

Ter hoogte van de sluizencomplexen is over de gehele lengte op beide rijbanen een doorgetrokken streep tussen de rijstroken, zoals mooi op de foto twee post omhoog te zien is. Is dit puur gedaan omdat hier relatief vaak tegenverkeer wordt toegepast? Tegenverkeer op autosnelwegen is toch een uitzondering en het is mijn inziens raar dat je inhalen om die reden permanent verbiedt.

De huidige situatie is soms irritant, want als je op een bijna lege weg net een auto inhaalt bij het begin van de sluizen, moet je vervolgens het hele traject links blijven rijden, ook al is de weg verder helemaal leeg. Dat "onnodig linksrijden" veroorzaakt ook wel eens irritatie bij achteropkomend verkeer dat achter de linksrijder moet blijven totdat deze weer naar rechts mag. Was het niet mogelijk om borden met :F1: te plaatsen die alleen bij tegenverkeer zichtbaar gemaakt worden? Dan kan je op alle overige dagen de rijbanen tenminste normaal gebruiken.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Jackbauer1350 » zo 04 nov 2018, 23:07

^^ Dat is ook het geval bij een aardig aantal aansluitingen ter hoogte van de toerit waar een doorgetrokken streep links van de deelstrepen is aangebracht. Dit om te voorkomen dat men terug naar rechts gaat op het punt waar mensen willen invoegen. Al is dat een korter stuk uiteraard

Ook in de IJtunnel en Maastunnel (foto) is een doorgetrokken streep toegepast.

Afbeelding
Wanneer je op de linkerstrook de tunnel binnen rijdt moet je dus de gehele tunnel links blijven.
Wellicht irritant voor iemand achter je die harder wil maar die heeft dus gewoon pech.

Bij de Afsluitdijk zal het naast dat tegenverkeer ook wel zijn omdat de stroken net iets smaller en er geen vluchtstroken zijn en de wegbeheerder het kennelijk daarom gevaarlijker vind om in te halen. Dit zal vast voor de IJ- en Maastunnel ook de reden zijn.
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op vr 30 nov 2018, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door harry » zo 04 nov 2018, 23:58

Jackbauer1350 schreef: zo 04 nov 2018, 23:07omdat de stroken net iets smaller en er geen vluchtstroken zijn
En er zit (in 1 richting) een behoorlijke slinger in de weg.
Je mag er ook maar 70.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door mavas » ma 05 nov 2018, 12:22

^^ Dat dus. Omdat de rijstroken zo smal zijn, kunnen er geen schildjes op de middenstreep worden aangebracht. Anders worden deze steeds aangereden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

ibodejoode
stadsweg
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 15 okt 2014, 23:27
Locatie: Franeker
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door ibodejoode » ma 05 nov 2018, 13:40

Geisterfahrer schreef:Ter hoogte van de sluizencomplexen is over de gehele lengte op beide rijbanen een doorgetrokken streep tussen de rijstroken, zoals mooi op de foto twee post omhoog te zien is. Is dit puur gedaan omdat hier relatief vaak tegenverkeer wordt toegepast? Tegenverkeer op autosnelwegen is toch een uitzondering en het is mijn inziens raar dat je inhalen om die reden permanent verbiedt.

De huidige situatie is soms irritant, want als je op een bijna lege weg net een auto inhaalt bij het begin van de sluizen, moet je vervolgens het hele traject links blijven rijden, ook al is de weg verder helemaal leeg. Dat "onnodig linksrijden" veroorzaakt ook wel eens irritatie bij achteropkomend verkeer dat achter de linksrijder moet blijven totdat deze weer naar rechts mag. Was het niet mogelijk om borden met :F1: te plaatsen die alleen bij tegenverkeer zichtbaar gemaakt worden? Dan kan je op alle overige dagen de rijbanen tenminste normaal gebruiken.
De redenen van RWS voor een doorgetroken streep, lang geleden gehoord van een medewerker van RWS, hebben te maken met:
1.-De smalle rijbaan, ingeklemd tussen vangrails, waar men vanuit verkeersveiligheid niet wil hebben dat er van rijstrook verwisseld wordt. Wat ik mij goed kan voorstellen. Vergeet niet dat de wegbreedte ontstaan is bij de aanleg van de spuisluizen in 1932. Het is haast niet mogelijk om de weg daar nog wat te verbreden.
2.-De zeer regelmatig voorkomende 1+1 situatie (tegenverkeer) bij werkzaamheden aan de sluizen en/of bruggen. Ik weet niet hoe vaak ik de afgelopen 40 jaar daar met tegenliggers te maken had. Vele 10-tallen keren.

Ik rijd er vaak en bij rustig verkeer rijd je in principe rechts en ca. 70. Er zijn weinig die langzamer rijden. En de "snelle" jongens gaan tot vlak voor de doorgetrokken streep wel links rijden.

Juist vanwege de 1e reden zijn er geregeld snelheidscontroles. Ik word daar, in tegenstelling tot andere plekken in NL met snelheidsbeperking, weinig ingehaald als ik rond de 70 rijd.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Schelpenpaadje » do 31 jan 2019, 17:13

Wat gaat er wel goed bij de Afsluitdijk?
Omrop Fryslân schreef:Door een fout in de software is de bediening van de bruggen en sluizen op de Afsluitdijk onbetrouwbaar. Alleen door goed menselijk handelen, zijn er nog geen ongelukken gebeurd. Het ministerie is op de hoogte en onderzoekt de oorzaken. Het duurt mogelijk anderhalf tot twee jaar voordat de storing is verholpen.
Bron en verder lezen: Omrop Fryslân

Dergelijke software wordt over het algemeen uitvoerig getest voor het in gebruik wordt genomen. Kennelijk kwamen deze problemen pas in de praktijk aan het licht. Is dit de prijs voor het blijven oplappen en moderniseren van de bejaarde bruggen in plaats van te investeren in een nieuw hedendaags complex?

En werkelijk, anderhalf tot twee jaar voor het oplossen van een ICT-probleem?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Chris » do 31 jan 2019, 17:27

Wat ik op Tweakers vaak lees is dat de mensen met beslisbevoegdheid vaak niet de juiste inhoudelijke kennis hebben van de ICT.

ICT is tegenwoordig zo complex dat het kennelijk lastig is om dit onder controle te houden. Wat misschien ook meespeelt is dat moderne ICT hele oude systemen moet aansturen. Al gaat het met gloednieuwe systemen ook nogal eens fout.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door GuteFahrt » do 31 jan 2019, 19:08

https://nos.nl/artikel/2269948-probleme ... tdijk.html
De reparatie van de systemen start dit voorjaar. De Afsluitdijk en de vaarwegen gaan dan vijf tot zeven dagen dicht.
Omroep Friesland schrijft nachten. Ik neem aan dat het hierboven staande niet aan de orde is. :p
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5066
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Rogier » do 31 jan 2019, 19:27

Misschien wil men teveel 'randzaken' in de software stoppen, waardoor deze problemen ontstaan, want je kunt je afvragen waarom software voor deze bruggen zo complex moet zijn.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door GuteFahrt » vr 01 feb 2019, 12:40

Schelpenpaadje schreef: do 31 jan 2019, 17:13 Wat gaat er wel goed bij de Afsluitdijk?
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/7802 ... werderzand
https://franekercourant.nl/artikel/5979 ... enter.html
https://franekercourant.nl/artikel/7403 ... -2018.html

:biertje:

Je moet toch wat als de bruggen weer eens niet naar behoren werken. :PP:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Plaats reactie