[A007] Afsluitdijk

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Schelpenpaadje
autoweg

Re: [A007] Afsluitdijk

Bericht door Schelpenpaadje » zo 28 jul 2019, 10:12

Klopt. Die bus is een fopspeen die niet werkt.
Had nooit hoeven rijden.

Om dan speciaal de dienstregeling aan te passen zodat andere doelgroepen er meer aan hebben slaat nergens op. Gewoon opheffen en zorgen dat die enkele fietser met de 350 mee kan is goed genoeg.

Schelpenpaadje
autoweg

Bericht door Schelpenpaadje » vr 23 aug 2019, 14:19

Ook busreizigers van lijn 350 kunnen de komende jaren niet in de werkzaamheden heen. Aansluitingen zullen regelmatig worden gemist.

https://www.lc.nl/friesland/leeuwarden/ ... 58004.html

Chrysa
verkeersader

Bericht door Chrysa » za 24 aug 2019, 17:51

Als het zo lang gaat duren lijkt me al snel lonend om de dienstregeling wat aan te passen, ipv je reizigers weg te jagen. :nothanks:

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » za 24 aug 2019, 18:25

^^ Hoe dan? Aansluitende bussen kunnen niet eeuwig wachten op een vertraagde bus, want dan gaan de aansluitingen die zij moeten verzorgen weer verloren. Dan moet je de dienstregeling van alle lijnen overhoop gooien, waarbij aansluitingen waarschijnlijk alsnog verloren gaan. En als de vertraging van lijn 350 ook nog eens verschilt van dag tot dag dan weet je nog steeds niet met welke aankomst/vertrektijd je moet rekenen. Kortom, je moet je afvragen of vertraging van één bus een complete reconstructie van de dienstregeling rechtvaardigt.

Chrysa
verkeersader

Bericht door Chrysa » za 24 aug 2019, 19:27

Ruimere buffertijd inbouwen op de eindpunten, zodat er op vertraagde bussen gewacht kan worden bij Den Oever en Zurich zonder dat de busomlopen in de knoei komen. Als de werkzaamheden toch zo lang gaan duren lijkt het mij logisch om dit op zijn minst uit te werken voor de nieuwe dienstregeling komende december. Reizigers voor zo lang duperen vindt de opdrachtgever meestal ook niet zo leuk.

Schelpenpaadje
autoweg

Bericht door Schelpenpaadje » za 24 aug 2019, 20:56

Langere buffertijden zorgen er misschien voor dat vertraagde voertuigen niet met vertraging aan hun volgende rit beginnen. Langer wachten om vertraagde overstappers toch mee te kunnen nemen kan ook een sneeuwbaleffect creëeren naar andere knopen en lijnen in het netwerk. Met langere wachttijden dupeer je ook andere reizigers, die daardoor onnodig met langere reistijden te maken krijgen. En als je de dienstregeling er op aanpast verleng je ook reistijden op momenten dat bussen onderweg geen vertraging oplopen.

Men kan zeker maatregelen nemen om de impact van vertragingen te beperken. Als er gedurende langere tijd structureel overlast is dan kan het toch verstandig zijn om als een gegeven te beschouwen en te benoemen dat consequenties niet uitgesloten kunnen worden, zodat je de overlast die je niet kunt oplossen in elk geval kunt isoleren. Ik herinner me uit eigen ervaring dat een dergelijk beleid door Arriva ook werd toegepast tijdens de verdubbeling van de N31-Waldwei voor de lijnen die daar hinder van ondervonden.

Coen Tunnel
4x4 autosnelweg

Bericht door Coen Tunnel » zo 25 aug 2019, 0:59

^^ Ik kan me herinneren dat destijds in het busboekje stond dat de bussen van lijn 320 Drachten-Leeuwarden in de ochtendspits tot ca. 20 minuten later in Leeuwarden zouden kunnen aankomen.

Vinny
Voorzitter

Bericht door Vinny » wo 28 aug 2019, 19:44

Er is ook best wel wat buffertijd in de dienstregeling van de 350. Maar er gaat nog wel eens een brugje open op de Afsluitdijk, en dan gaat het natuurlijk wel hard.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » di 10 sep 2019, 18:27

Rijkswaterstaat schreef:Langdurig hinder A7 bij Den Oever; vanaf 15 september 2019

Vanaf 15 september 2019 is langdurig slechts 1 rijbaan beschikbaar op de snelweg A7 op de Afsluitdijk bij Den Oever. In verband met de bouw van de nieuwe gemalen wordt verkeer daar de komende 1,5 jaar in beide richtingen over 1 rijbaan geleid.

Er geldt een lagere maximumsnelheid en verkeer moet rekening houden met vertraging.

https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/2 ... -2019.aspx

mavas
2x5 autosnelweg
Contacteer:

Bericht door mavas » do 12 sep 2019, 15:00

^^ Mogelijk gaan alle werkzaamheden voorlopig niet door!
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/252730/o ... stofvonnis
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rogier
expressweg

Bericht door Rogier » do 12 sep 2019, 15:18

Ik weet niet waar men dat vandaan haalt, maar volgens mij waren de plannen voor de ombouw van de Afsluitdijk al onherroepelijk. Anders kon men de werkzaamheden ook niet opstarten.

ibodejoode
dorpsstraat
Contacteer:

Bericht door ibodejoode » do 12 sep 2019, 20:31

Nog sterker, vandaag zat ik weer op het Kazemattenmuseum en zag dat het dijkvak Kop Afsluitdijk (Zurich) - Kornwerderzand bijna gereed is.

Binnenkort kunnen de fietsers aan de kant van de Waddenzee fietsen, omdat de parallelweg langs het IJsselmeer eruit gaat. Dit vanwege de aanleg van hoogspanningskabels t.b.v. het Windpark Fryslan in het IJsselmeer.

Vandaag in het museum ook een rondleiding gedaan met mensen van het projectbureau De Nieuwe Afsluitdijk en die maakten zich, er naar gevraagd, niet druk om.
Laatst gewijzigd door EtienneM op do 12 sep 2019, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Graag je Tapatalk-onderschrift uitzetten in de instellingen van je app. Bedankt!

Schelpenpaadje
autoweg

Bericht door Schelpenpaadje » do 12 sep 2019, 20:59

Wat betekent "klaar" in dit geval? Is dit al inclusief het versterken van de dijk met die speciale stenen?

Vinny
Voorzitter

Bericht door Vinny » do 12 sep 2019, 21:21

Dat is daar toch juist al gedaan?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

ibodejoode
dorpsstraat
Contacteer:

Bericht door ibodejoode » zo 15 sep 2019, 9:12

Schelpenpaadje schreef:Wat betekent "klaar" in dit geval? Is dit al inclusief het versterken van de dijk met die speciale stenen?
Voor het gedeelte Kop Afsluitdijk - Kornwerderzand zijn andere kleinere stenen gebruikt. Lijken meer op basaltkeien van vroeger. Waarom weet ik niet, zal ik eens navragen.

De speciale stenen moeten nog gefabriceerd worden. Komen van een betonfabriek die nu in Harlingen gebouwd wordt.

Eind dit jaar zou de productie moeten starten. Het wordt in 3 gedeelten aangepakt: Fase 1 Den Oever - Monument; fase 2; Monument - Breezanddijk; fase 3 Breezanddijk - Kornwerderzand.

Tegelijkertijd wordt de A7 compleet omgeschoffelt. De middenberm wordt ca 1 m versmald, de vluchtstroken verbreed, ook wordt het afschot van de rijbanen aangepast. Nu liggen beide rijbanen met een "dakprofiel", dus deels afwatering naar de middenberm. Bij de nieuwe weg liggen beide rijbanen op "1 oor", dus afwatering naar de zijkanten.

Wat betreft tijdstippen fasering: per fase ca. 6-8 maanden. Dus ergens 2e helft 2021/eind 2021 gereed. Al die tijd rijdt verkeer waar gewerkt wordt in 2 richtingen over 1 rijbaan.

De huidige verkeersmaatregelen tussen Breezanddijk en Kornwerderzand hebben niets met de Afsluitdijk te maken. Die zijn nodig (heb ik al eerder gezegd) voor het aanbrengen van mantelbuizen in het fietspad t.b.v. hoogspanningskabels voor het te bouwen Windpark Fryslan bij Breezanddijk.

Die werkzaamheden zijn deels vertraagd doordat minister van Nieuwenhuizen onder druk van ???? de fietsers een plezier wilde doen om 4 zondagen in de zomer het fietspad open te stellen.

Alles wat ik hierboven schrijf onder voorbehoud van wat er met het PAS besluit gebeurd. De Afsluitdijk staat ook op die lijst, maar ik denk zelf dat alles gewoon doorgaat. Valt immers onder het algemeen belang: veiligheid van Nederland tegen zeespiegelstijging.
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op zo 15 sep 2019, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk-onderschrift verwijderd. Dit graag uitzetten!

Plaats reactie