[A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Palance » ma 03 jun 2013, 7:55

Palance schreef: Bij de Botlekbrug was ook een fotograaf van het AD aanwezig, dus wie weet sta ik maandag met mijn tronie in de krant
En die tronie staat er dus in. Slecht voor de verkoop van de krant, dat dan weer wel :mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Rein » ma 03 jun 2013, 9:04

Ah, jij bent die grijzende heer met die rode tas in de hand midden in beeld? :D

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Palance » ma 03 jun 2013, 9:19

Nee, die rode tas - met allerlei toebehoren - heb ik pas na deze excursie gesnaaid bij het infocentrum :dyn_hyp:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door harry » ma 03 jun 2013, 9:57

Palance schreef:En die tronie staat er dus in.
Vanavond eens kijken of het ook in mijn Haagse editie staat.
EDIT: Nee, niet in de Haagsche Courant.
Laatst gewijzigd door harry op di 11 jun 2013, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Mark » ma 03 jun 2013, 14:48

Dank voor de vele foto's Palance :top:.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Mark » di 11 jun 2013, 11:02

Het stond al een paar dagen op een tekstkar aangekondigd, maar in de nacht van 15 en 16 juni gaat afrit 16 Spijkenisse richting Europoort weer aangepast worden. De aanpassingen van eind vorig jaar zijn niet optimaal dus RWS probeert nu wat anders.
TOEVOEGING
Inmiddels is de PDF (40 kB) gefixt, ben benieuwd door wie dat bord is ontworpen :p. Het is in principe een verlengde variant op de oude situatie

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door mb90 » wo 12 jun 2013, 21:34

De afrit Rhoon is komend vanaf knooppunt Benelux ook aangepast, al is dit tijdelijk. Vanaf het Reewegviaduct (afrit Heijplaat) gaat de linkerrijstrook eraf en buigt de weg t.o.v. de oude situatie een klein stukje af naar rechts om over een klein lapje nieuw asfalt naar het viaduct over de metrolijn te gaan. Met de matrixborden wordt een snelheid van 70 km/h aangegeven, alleen wordt er in de praktijk gewoon 100 (of meer) gereden.

Verder wordt er nu beton gestort voor het laatste stukje vloer van de onderdoorgang van de Zuiderparkweg. Ook lijken nu alle viaducten die bij het Vaanplein de A15 oversteken nu compleet. Alleen het kleine viaductje voor de boog A29 naar A15-west over de lus van de Vaanweg naar knooppunt Ridderkerk ontbreekt nog.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door mb90 » di 18 jun 2013, 19:57

Afgelopen weekend was een aantal nachten op het Vaanplein de fly-over van A15-oost naar de A29 naar de Heinenoordtunnel dicht. Er ligt nu een nieuwe asfaltlaag en de belijning voor de nieuwe invoeger vanaf de Vaanweg is al aangebracht. Doordat de A29 nog geen 4 rijstroken heeft gaat er wel nog steeds een rijstrook af aan het einde van de fly-over.

Aan nieuw asfalt overigens geen gebrek. De hoofdrijbaan en de parallelbaan krijgen tussen het Vaanplein en afrit Rhoon steeds meer vorm. Het enige stukje wat nog ontbreekt is de onderdoorgang van de Zuiderparkweg. Daar ligt de vloer er wel in, maar de landhoofdpalen staan er nog steeds hetzelfde bij (alleen ontgraven en meer niet).

Ook ligt er een lap asfalt voor een parallelbaan aan de zuidkant tussen het Oudelandseviaduct en iets voorbij het knooppunt Benelux en is er een A-Lanes keet opgebouwd voor de werkzaamheden die volgen tussen het Hartelkruis en de Botlekbrug. Bij de Botlekbrug zijn de meeste heiwerkzaamheden nu overigens klaar.

En over een week gaat het Groenedijkviaduct dicht voor 2 maanden voor de sloop en de nieuwbouw ernaast. Dit is overigens alleen uit een omleiding te halen voor de buslijn van de RET die er overheen gaat, op de site van A-Lanes heb ik dit niet kunnen vinden.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Palance » di 18 jun 2013, 20:11

Kunnen ze niet eerst beginnen aan de bouw en dan pas slopen?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door mb90 » di 18 jun 2013, 21:43

Volgens mij valt het nieuwe viaduct voor een deel op de plek van de oude, dus dan wordt het wat krap qua ruimte. Ook weet ik niet of ze prefab-palen willen heien terwijl er nog vrij dichtbij verkeer langsrijdt.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Hgvlt
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 17 okt 2012, 18:57

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Hgvlt » do 20 jun 2013, 21:24

Op van a naar beter staat het volgende:

A15 Nijmegen - Rotterdam
Waar: A15, Ridderkerk-Noord - Benelux
Wanneer: 29-06-2013 t/m 30-06-2013
Hinder: 10 tot 30 minuten
Waarom: Sloop viaduct
Welke hinder: Nachtelijke afsluiting van de A15 tussen Beneluxplein en Rhoon. Het verkeer wordt omgeleid via de ring Rotterdam. Het verkeer dient rekening te houden met max. 30 minuten vertraging.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Palance » za 22 jun 2013, 16:11

Mark schreef:Het stond al een paar dagen op een tekstkar aangekondigd, maar in de nacht van 15 en 16 juni gaat afrit 16 Spijkenisse richting Europoort weer aangepast worden. De aanpassingen van eind vorig jaar zijn niet optimaal dus RWS probeert nu wat anders.
TOEVOEGING
Inmiddels is de PDF (40 kB) gefixt, ben benieuwd door wie dat bord is ontworpen :p. Het is in principe een verlengde variant op de oude situatie
Dat getekende bord ziet er nog nog beter uit dan het gedrocht dat ze er nu van gemaakt hebben (foto van vanmorgen).
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Rene » za 22 jun 2013, 22:33

Ah, ook deze borden zijn van voor 1995, en zullen nu dus wel snel vervangen gaan worden.
(De opdracht voor de vervanging van de vele 'probleemborden' bij Rotterdam, waar delen van de folie af zijn gevallen, is voor zover ik heb begrepen gelukkig inmiddels de deur uit.)

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Snelwegenkenner » za 22 jun 2013, 23:22

Een bordje van: vul de ontbrekende letters in. :) Moet eigenlijk niet kunnen boven de rijkswegen.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door sirdanilot » za 22 jun 2013, 23:36

Tot voor kort had je op de A4 bij de Belgische grens ook dat soort afbladderende letters, maar dat is volgens mij inmiddels gemoderniseerd.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Mark » zo 23 jun 2013, 13:03

Rene schreef:Ah, ook deze borden zijn van voor 1995, en zullen nu dus wel snel vervangen gaan worden.
(De opdracht voor de vervanging van de vele 'probleemborden' bij Rotterdam, waar delen van de folie af zijn gevallen, is voor zover ik heb begrepen gelukkig inmiddels de deur uit.)
Godzijdank, de afgelopen week min of meer het merendeel van de snelwegen rond Rotterdam gezien en sommige borden zijn inmiddels niet meer te lezen. Wou het nog gaan melden bij RWS maar dat hoeft dus niet meer :).

rene19663
stadsweg
Berichten: 368
Lid geworden op: wo 27 mei 2009, 0:19
Locatie: Gorinchem

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door rene19663 » zo 23 jun 2013, 14:53

^^ Zit de bebording van de A15 (MaVa) niet bij het contract van de A15 dan?? Bebording rond Kethelplein zal waarschijnlijk ook bij het contract horen.
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op zo 23 jun 2013, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Wil je AUB gebruik maken van ^^ en niet van de quote-knop als je direct op een bericht reageert.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Vinny » ma 24 jun 2013, 20:47

Rene schreef:Ah, ook deze borden zijn van voor 1995, en zullen nu dus wel snel vervangen gaan worden.
(De opdracht voor de vervanging van de vele 'probleemborden' bij Rotterdam, waar delen van de folie af zijn gevallen, is voor zover ik heb begrepen gelukkig inmiddels de deur uit.)
Eerste generatie DG denk ik. Konden heel slecht tegen de luchtvervuiling die er in Rotterdam nu eenmaal is. In principe moeten borden na 20 jaar nog gewoon leesbaar zijn. ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door mb90 » do 27 jun 2013, 20:42

Inmiddels is het Groenedijkviaduct afgesloten en stond het viaduct, na o.a. het wegfrezen van het asfalt, binnen een dag vrij van de omliggende grond. Vandaag waren er 2 heistellingen (1 aan de noordkant en 1 aan de zuidkant) met voorbereidende werkzaamheden bezig voor het heien zelf.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

KillerDream
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 05 dec 2010, 20:56

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door KillerDream » za 29 jun 2013, 21:55

Verwacht dat het viaduct er zondagmorgen er al niet meer staat.

Dweep
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:19
Locatie: Ridderkerk-Rijsoord

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Dweep » zo 30 jun 2013, 0:01

Vanmiddag deze foto's genomen
Afbeelding
Afbeelding
Zojuist langs gereden, maar de werkzaamheden die er waren leek me meer voorbereidingen van hijen voor het nieuwe viaduct
Zal morgen proberen weer een update te schieten
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Palance » zo 30 jun 2013, 8:55

Ah, dat schiet lekker op! :top:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Dweep
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:19
Locatie: Ridderkerk-Rijsoord

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Dweep » zo 30 jun 2013, 15:38

Ik zat er vannacht beetje naast met mijn gedachte voor hij-voorbreiden, het was op het stuk naar Europoort/ Beneluxplein idd sloopwerkzaamheden.
Zie foto's:
Afbeelding

Afbeelding
Je ziet aan de belijning ook aanpassingen gemaakt zijn om hij en opbouw werkzaamheden mogelijk te maken .
Ik ben benieuwd of vannacht van Beneluxplein naar Ridderkerk ook gesloopt wordt..

daarnaast was de oprit vanaf Rhoon/Charlois deze richting toe aan vers asfalt:
Afbeelding

Afbeelding
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door mb90 » zo 30 jun 2013, 19:25

Dweep schreef:.
Ik ben benieuwd of vannacht van Beneluxplein naar Ridderkerk ook gesloopt wordt..
De A15 richting Ridderkerk is volgende week zondag t/m 10 uur dicht, dus dan zal de rest wel weggehaald worden. Nu is het viaduct wellicht nog handig om in het werkvak in de middenberm te komen.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door harry » zo 30 jun 2013, 23:25

Dweep schreef:Ik zat er vannacht beetje naast met mijn gedachte voor hij-voorbreiden
Dus je dacht dat de zijweg werd omgebouwd naar een hij-weg? Dan zat je er inderdaad een beetje naast. :)
SPOILER: TOON

Ik neem aan dat je het over hei-voorbereidingen had.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door mb90 » ma 01 jul 2013, 19:55

Over heien gesproken, de eerste palen zitten inmiddels in de grond bij het Groenedijkviaduct. Sowieso aan de zuidkant, aan de noordkant kon ik het niet goed zien, maar daar stond de stelling er wel klaar voor.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Madhollander
dorpsstraat
Berichten: 199
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 21:21
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Madhollander » di 02 jul 2013, 21:52

Het is lang geleden maar ik heb weer eens een foto-update klaar gekregen. Eindelijk weer eens tijd over en in de buurt om fotos te maken...

A15
SPOILER: TOON

Afbeelding
Foto van 20 Juni nog. Instantgras in de middenberm.

Afbeelding
Daar is dat rare stuk staal langs het spoor dus voor. Werkkooi.

Afbeelding
Overal asfalt... heerlijk...

Afbeelding
Waterkering is nogal een bouwwerk en dat kost veel tijd...

Afbeelding
Hmm, er is hier iets anders...

Afbeelding
Ja, zie je wel ik mis iets :lol:

Afbeelding
De mannen houden de vaart er in.

Afbeelding
Nieuw Vaanplein
Botlekbrug en omgeving.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Huidige oprit is verlegd om ruimte te maken voor de werkzaamheden. Men zoeft nu vlak langs de nieuwe oprit. Oostzijde

Afbeelding
Westzijde ten Zuiden van de tunnel

Afbeelding
Noordwest.

Afbeelding
Noordwest, peilers voor oversteek over tunnelingang.

Afbeelding
Overzicht bouwterrein kijkend richting botlekbrug.

Afbeelding
Wapening per strekkende kilometer.

Afbeelding
Onderzijde van de bekisting van de oprit botlekbrug Westzijde.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Palance » wo 03 jul 2013, 10:33

Kaal zo, zonder dat viaduct. Ik heb zelf gisteren nog wat foto's gemaakt van de viacuten bij Barendrecht, maar daar gebeurt momenteel eigenlijk bar weinig, dus ik heb ze (nog) niet gepost.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Mark » wo 03 jul 2013, 10:57

Bedankt voor de foto's!

Zelf plaatje van 2 dagen terug. Inmiddels asfalt buiten KP Benelux om. Dit is richting Spijkenisse (gezien vanuit de metro).

Afbeelding

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door mb90 » do 04 jul 2013, 20:13

Vanmiddag werd er geasfalteerd op het nieuwe zuidelijke viaduct van het Groene Kruisplein.

Verder zag ik bij het Vaanplein vooraankondigingsborden staan voor nachtelijke afsluitingen van de aansluitende wegen naar de A29 richting de Hoeksche Waard. Misschien dat het iets te maken heeft met de 4e rijstrook, maar dat is een gok.
Van 2 t/m 11 augustus is de aansluiting Vaanweg -> A29 al die dagen dicht en dit zou wel eens te maken kunnen hebben met het aansluiten op de nieuwe fly-over.
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Plaats reactie