[A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Mark » vr 21 feb 2014, 19:40

Het wegverloop aan de Hoogvlietse zijde bij de Botlekbrug is aangepast, het verkeer vanaf de Botlekbrug richting de A15 maakt nu gebruik van het oude viaduct in de (voormalige) Digna Johannaweg om aan de goede zijde van de A15 te komen. De oude route zal deels worden omgebouwd als aansluiting op de nieuwe brug.

Afbeelding

Dat zal een van de laatste 'optredens' zijn van het viaduct in de oude (geknipte) Digna Johannaweg, welke een eigenaardige geschiedenis heeft. Deze weg vormde vroeger een verbinding met de Vondelingenweg, over de A15, naar de woonwijken van Hoogvliet. Tiental jaar geleden zijn er eens wat aanpassingen geweest (ik vermoed wegens sluipverkeer) aan deze weg. Deze aanpassingen zijn nog te zien op Streetview hier. Zoals op Streetview te zien is, waren het vreemde aanpassingen. De Digna Johannaweg kreeg een knip via gemotoriseerde slagbomen. Waarom voor deze oplossing is gekozen is mij nooit echt duidelijk geworden, al heb ik wel eens op een verjaardag (de bekende borrelpraat) dat dit mogelijk afgedwongen was door Shell Pernis, zodat deze weg nog gebruikt kon worden als evacuatieroute bij extreme noodsituaties op de plants. Enige tijd geleden is het asfalt bij de knip opgebroken evenals de slagbomen. Vanaf de Vondelingenplaat kon je alleen linksaf de A15 op, maar deze route is kort na de aanpassingen (als mijn geheugen mij niet in de steek laat) al snel afgezet. De VRI installatie aldaar heeft echter altijd aangestaan en dus 1 zijde eeuwig op rood en de andere op groen. Ook zijn er op de verbinding Botlekbrug > A15 twee signaalgevers geplaatst waarvan ik het nu altijd heb betwijfelt (iemand die het antwoord weet?). Verder was er nog dit dit verbindingsweggetje welke ook maar kort open is geweest en het nut nooit echt duidelijk van is geworden.

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door mb90 » do 27 feb 2014, 19:33

Afgelopen nacht is weer een stukje lijnverlichting verdwenen. Tussen het Vaanplein en Ridderkerk zijn er nu ook nieuwe lichtmasten geplaatst. Tussen Vaanplein en Barendrecht zijn dit dezelfde als op de rest van het MaVa-tracé, verder naar Ridderkerk zijn dit andere.

Verder wordt er nu bij het Vaanplein geasfalteerd op een nieuwe verbindingsweg tussen de A15 vanuit Ridderkerk naar de oprit vanaf Zuidplein en bij Hoogvliet voor een verbindingsweg tussen het viaduct naar de afrit Gadering en de nieuwe noordelijke parallelbaan.

Bij de pergola-constructie bij knooppunt Benelux wordt een palenmatras in de grond geslagen van zo'n 500 palen.

Tot slot nog wat foto's van afgelopen zondag van het nieuwe viaduct over de 1e Barendrechtseweg. Dit komt ten noorden van de bestaande snelweg. Een zelfde viaduct komt er ook iets naar het westen, bij het doorgaande fietspad tussen Rotterdam, Barendrecht en verder naar het zuiden.
De foto's. Vanaf het oostelijke fietspad onder het oude viaduct is dit het uitzicht op het nieuwe:
Afbeelding

Zo is de aansluiting tussen het oude en het nieuwe landhoofd:
Afbeelding

En het viaduct vanaf het noorden gezien, met de pijlers nog in de steigers:
Afbeelding
Afbeelding

En als laatste de voorbelasting richting het viaduct over het al genoemde fietspad:
Afbeelding
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Palance » vr 28 feb 2014, 11:22

Een prangende vraag in de nieuwsbrief van vandaag:
FAQ: waar is Pernis gebleven?
Via de Landelijke Informatielijn van Rijkswaterstaat (0800-8002) kunt u vragen stellen of opmerkingen maken over de situatie op de Nederlandse snelwegen of vaarwegen. Hieronder een van de veelgestelde vragen over project A15 MaVa.

Waar is de bebording die Pernis aangeeft?
Bij afrit 18 langs de A15 (oost-west) stond eerder Pernis op de borden. Dit was ter hoogte van de Reeweg. Als de verbreding van de A15 klaar is, wordt Pernis, op verzoek van de gemeente Rotterdam, aangeduid nabij het knooppunt Benelux en Hoogvliet, ter hoogte van Gadering. Dit gebeurt met nieuwe borden voor afrit 17 (west-oost) en afrit 17a (oost-west), zowel vanaf de A15 als vanaf de A4.

Een groot deel van de borden tussen knooppunt Vaanplein en knooppunt Benelux is al vernieuwd. Maar de nieuwe borden van de afritten 17 en 17a zijn nog niet geplaatst. Helaas ontbreekt hierdoor nu nog even de verwijzing Pernis. In het derde kwartaal van 2014 zal Pernis – op de genoemde nieuwe locatie – weer op de borden staan.
Afrit 17a? Die is voor mij nieuw, maar dat zal dan misschien straks wel als zodanig bewegwijzerd worden (ik vermoed dus dat het afrit Gadering is).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Mark » vr 28 feb 2014, 13:08

Dat kan kloppen inderdaad, en is ook redelijk logisch, helemaal als je naar de eindsituatie kijkt. In de huidige situatie als je vanaf de A15 richting het westen rijdt, is de afrit naar het Gaderingviaduct en de afrit Hoogvliet samen onder de noemer afrit 17 te bereiken, hierzo dus. Daarna krijg je de keuze voor het Gaderingviaduct of afrit Hoogvliet, welke te bereiken is via een klein parallelbaantje vanwege de invoeger vanaf de A4.

In de eindsituatie veranderd deze situatie behoorlijk (en wordt deze complexer). Het beslissingpunt op de hoofdrijbaan voor afrit 17 en 17a komt te liggen bij het Groenedijkviaduct, voor de parallelbaan van de A15 iets na het leidinstraatviaduct. Via een vlechtwerk wegens de uitvoeger naar de A4 Beneluxtunnel ontstaat er een nieuwe parallelbaan aan de A15 door KP Benelux. Deze parallelbaan loopt verder richting de Botlekbrug (met een weefvak met de hoofdrijbaan bij Hoogvliet), maar voor afritten 17 en 17a komt er een soort van tweede parallelbaan die onder andere loopt over dit viaduct, ja, wat nu nog eindelijk als toerit voor het Gaderingviaduct dient. Ook hier vormt zich dus weer een soort van vlechtwerkje. Aan het eind van deze brug komt er een keuze voor afrit 17 en 17a, waarbij er een rijstrook aftakt terug naar beneden, onder het Gaderingviaduct door, en samen met de uitvoeger van de boog A4 > A15 west, richting afrit 17 loopt. Voor de duidelijkheid, onder het meest rechtse veld dus hier.

Omdat een plaatje meer zegt dan die onduidelijke lap tekst van mij heb ik maar even wat TB kaarten aan elkaar geplakt, de situatie kan aardig complex overkomen. Om het te bekijken moet je dus kijken van rechts naar links ;).

Beetje groot plaatje

Overigens is er hier ook nieuw portaal geplaatst met nog afgeplakte wegwijzers, als voorbereiding voor het bovenstaande denk ik. Vermoed dat daar ook een verwijzing naar Pernis op komt te staan.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Mark » vr 28 feb 2014, 16:01

Bedacht mij net ook nog een vraagstukje.

Hoewel ik geen zekerheid heb, vermoed ik dat de Botlekbrug onderdeel blijft van de autosnelweg (ontwerpsnelheid 100 km/u), in tegenstelling tot de huidige brug welke gewoon bubeko ligt (ook niet als autoweg). De Botlekbrug zal dan ook onderdeel worden van de A15 als parallelbaan lijkt mij.

Nu is er op de Hoogvlietse zijde een afritje gepland in het verlengde van de oprit van afrit 17. Nu vraag ik mij af of deze onderdeel wordt van de snelweg en dus mogelijk een nummerloze afrit gaat vormen. Dat hangt echter af van waar men de autosnelweg laat beginnen. Zou men een :G1: plaatsen bij nummer 1 dan is de aansluiting geen onderdeel van de A15 in principe. Staat deze :G1: ergens bij 2 wel. Wat zou men doen?

Afbeelding

@ Mb90, mooie update! Beetje een verborgen onderdeel van het project, mooi om daar foto's van te zien.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Mark » wo 05 mar 2014, 12:52

Veel mensen die betrokken zijn bij de bouwwerkzaamheden plaatsen wel eens een foto op Twitter van het gebeuren. Een selectie.

Komend weekend wordt er weer een stukje verlegd. dit keer het parallelbaantje naar afrit 17: https://pbs.twimg.com/media/Bh4p_l5IEAEftzj.jpg:large
Bron

Verder schiet de pergola bij KP Benelux ook op: https://pbs.twimg.com/media/Bh4JoRMIIAA0a7F.jpg:large
Bron

In het KP Vaanplein is nog onlangs een viaduct gesloopt, een viaduct over de Havenspoorlijn. Deze lag in de verbinding S103 > A29. Opmerkelijk is dat dit viaduct maar een jaar of 10 dienst gedaan heeft (locatie op SV): https://pbs.twimg.com/media/BhzFKobCcAAhi2y.jpg:large
Bron

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Mark » wo 05 mar 2014, 22:37

Ze te zien gaat de nieuwe situatie van afrit 17 en 17a ook in gebruik vanaf dit weekend. Dit is vlak voor het Gaderingviaduct: https://pbs.twimg.com/media/Bh_kG4PIUAEcSYl.jpg:large

LennyKravitz
autoweg
Berichten: 1016
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 14:16
Locatie: Rotterdam

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door LennyKravitz » zo 09 mar 2014, 13:35

Het valt me op dat er tussen Vaanplein en Benelux tegenwoordig veel en veel harder gereden wordt.
Nu ben ik zelf ook niet de heiligste (je mag 100, ik rij rond 110/115, en dat is met de verkeersstroom mee)... maar er zijn er nu veel die makkelijk de 130 aantikken, en opvallend dat meerdere nog harder gaan; 150/160 lijkt niet ongewoon... met name Audi's.
It aint over 'till it's over...

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Mark » zo 09 mar 2014, 17:42

^^ Mee eens, dat is ook mijn ervaring. Moet ook zeggen dat op een rustig moment de snelheid vrij ongemerkt omhoog loopt vanzelf :oops:.

Net een nieuwe panorama gemaakt vanaf de Spijkenisserbrug. Klik vooral voor groter formaat ;).

Afbeelding
pano botlekbrug maart 2014 by Mark van der Meer, on Flickr

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Mark » ma 10 mar 2014, 17:49

Zoals verwacht is de afrit Gadering 17a geworden en Hoogvliet 17. Helaas geen foto, was teveel tegenlicht.

mb90
verkeersader
Berichten: 746
Lid geworden op: za 21 okt 2006, 20:43
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door mb90 » ma 10 mar 2014, 19:41

Dit weekend is ook die al genoemde parallelbaan tussen Benelux en Hoogvliet naar het noorden opgeschoven en zo wordt ook het laatste nieuwe viaduct bij de Leidingstraat naast het Oudelandseviaduct gebruikt.
Ook is er dit weekend een eerste deel (het meest noordelijke deel) van het viaduct voor de oude verbinding A29 Hoeksche waard --> A15 Europoort gesloopt. Nog 2 delen en ook dat oude viaduct is verdwenen.

Mooie panoramafoto trouwens Mark! :top:
Werkdagelijks op de A15 en de N492 te vinden.

hneel
autoweg
Berichten: 1079
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door hneel » do 13 mar 2014, 17:14

Nieuwe afrit Hoogvliet/Gadering is zeer ongelukkig aanegeven. De rijstroken zijn precies omgewisseld tov voorheen.

Ten eerste staat er geen bord 'situatie gewijzigd'.

Ten tweede staat Hoogvliet-Gadering nu aangegeven als "Pernis". Echt *iedereen* die dit voor de eerste keer tegen komt neemt aanvankelijk de strook voor "Hoogvliet" en ziet dan pas op het allerlaatste moment dat ze de andere strook moeten hebben.

[youtube]6DPOaFfmS10[/youtube]

[sarcasm]Hier zou de politie nu eens moeten controleren. Iedereen die over het puntstuk rijdt een keivette boete geven[/sarcasm]
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door boe! » do 13 mar 2014, 17:25

De hele A15 wijzigt met de dag, dus een bord situatie gewijzigd voegt weinig toe/wordt genegeerd. Verder lijkt het mij ook deels DomDom-gebruik.

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Tobias98 » do 13 mar 2014, 17:47

Wow, die vrachtwagen zonder aanhanger gaat, zo lijkt het, wel heel erg dicht langs de vangrail in het filmpje.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Palance » do 13 mar 2014, 19:00

De geluidswal bij Barendrecht gaat overigens in april gebruikt worden om schapen op te laten grazen. Langs de A16 bij Rotterdam-Zuid gebeurt dat nu overigens ook bij tijd en wijle. Ook zal er een schaapsherder bij zijn die wandelaars informatie kan verschaffen. Leuke combinatie van educatie, milieuvriendelijk groenbeheer en een leuk uitzicht vanaf de snelweg ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

pingvis
zandpaadje
Berichten: 8
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 11:11

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door pingvis » za 15 mar 2014, 11:26

Over vrachtwagens gesproken: Afgelopen woensdag reed ik rond 18:00 over de A15, op de hoofdrijbaan vanaf Vaanplein richting Benelux. Ik reed op de middelste rijstrook, links naast mij een andere personenauto, rechts naast mij een vrachtwagen met pools kenteken die ik ineens rechts uit mijn ooghoek zag verdwijnen en vervolgens met trailer en al, hobbelend door de berm, dwars over de parralel-rijbaan, nog net eventjes over het puntstuk, zo afslag Rhoon zag opschieten :nuts:

Ik schrok me echt helemaal wezenloos, gelukkig is alles goed gegaan! Op de parralel-rijbaan was een auto met een inhaal-actie bezig, maar deze kon met wat rem en stuurwerk de langsschietende vrachtwagen net ontwijken. De trailer bleef ondanks wat gewiebel gelukkig rechtop, ik gok dat deze geladen was, maar ik ben bang dat met een lege trailer de hele combinatie op z'n kant had gevallen.

Ben er daarna eens op gaan letten, maar er zijn in de bermen tussen de hoofdrijbaan en parralel-rijbaan meerdere bandensporen te vinden. Waarom zit hier eigenlijk geen vangrail tussen? Levert een hoop gekke situaties op zo!

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door petervdveen » za 15 mar 2014, 12:16

Is het overigens bij wet verboden om de berm te gebruiken?
Zo valt me namelijk op dat sinds de nieuwe brug in de N50 deze 'weg' nog wel eens gebruikt word:
http://goo.gl/maps/bcEwT
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17416
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Kaaiman » di 18 mar 2014, 10:24

Zijn er eigenlijk al wat borden veranderd op de N15 met betrekking tot de omnummering naar A15?
NBA-borden met tijdelijke N15-stickers of verdwaalde :G1:-borden bijvoorbeeld?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Mark » di 18 mar 2014, 10:43

Heb enkele weken terug nog niks nieuws gezien. Er wordt nu sinds enige tijd gewerkt bij afrit 15, vermoed dat de werkzaamheden tot de N57 ook wellicht snel gaan komen. Denk dat er vanaf dan ook echt kans is op omnummering.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Wouter N14 » di 18 mar 2014, 11:50

Ik heb er zaterdag gereden maar mij is niks opgvallen, behalve een paar borden :A1-100: die overbodig zijn op een autoweg.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door boe! » vr 28 mar 2014, 19:40

Video van RTV Rijnmond over de bouw van de Botlekbrug. De video toont de huidige werkzaamheden en gaat in op de werkzaamheden die verder in 2014 nog uitgevoerd gaan worden.
[youtube]-HPl6GKBpPQ[/youtube]

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Mark » vr 28 mar 2014, 19:50

Nog een paar driveby shots van zaterdag die ik was vergeten. Betreft de nieuwe oprit Hartelbrug richting de Botlekbrug. AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Palance » za 29 mar 2014, 9:30

Palance schreef:De geluidswal bij Barendrecht gaat overigens in april gebruikt worden om schapen op te laten grazen.
Het heeft nog even door mijn hoofd gespookt dat het misschien een 1-aprilgrap zou zijn geweest, maar sinds een paar dagen zijn de schaapjes er ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Palance » za 29 mar 2014, 15:54

Vanmiddag was het prima weer voor een lange wandeling. Daarom wat foto's gemaakt van de geluidswal in Barendrecht, met uiteraard de genoemde schapen :) (en andere A15-gerelateerde foto's vanaf deze locatie).
Afbeelding

Foto's in de spoiler.
SPOILER: TOON

De wal gezien vanuit Barendrecht, net rechts zie je een stukje Vaanplein
Afbeelding

Schapen op de voorgrond, knooppunt Vaanplein op de achtergrond. Hoe groen wil je het beheer nog hebben? :)
Afbeelding

Een beetje uitgezoomd
Afbeelding

Kijkend naar het westen, de geluidwal aan Barendrechtse zijde
Afbeelding

Flink inzoomen, daar zie je de plek waar de geluidswal bij Barendrecht overgaat in de geluidsmuur bij Rhoon
Afbeelding

Schapen en NBA
Afbeelding

Weer wat uitzoomen
Afbeelding

Kijkend richting de A29
Afbeelding

Zoom
Afbeelding

Dit bordje ligt al behoorlijk lang werkeloos te zijn
Afbeelding

De westzijde van het knooppunt
Afbeelding

Vaanplein zoals het te zien is vanaf de geluidswal
Afbeelding

En met schapen :)
Afbeelding

Hier nog een paar, met de verbindingslus A15-west -> A29/S103
Afbeelding

Zicht op Rotterdam. Het was heiig weer.
Afbeelding

Vrolijke kleuren aan de Barendrechtse zijde
Afbeelding

"Dwarsdoorsnede" op de plek waar de linkerrijstrook van de hoofdrijbaan af begint te vallen
Afbeelding

Zicht op één van die vreselijke tweestrooksrotondes
Afbeelding

Zicht van de geluidswal, de Carnissebaan (links) ontsluit de woonwijk, rechts zie je de A15 en een stukje tramviaduct
Afbeelding

Tramviaduct
Afbeelding

NBA
Afbeelding

Tramviaduct, nu gezien vanuit westelijke richting
Afbeelding

Omgedraaid omleidingsbordje
Afbeelding

De Vrijenburgweg is al een tijd dicht. Hier is goed te zien waarom
Afbeelding

Weer een 'dwarsdoorsnede' met Rotterdam-Zuid op de achtergrond
Afbeelding

NBA en de Pendrechtse Molen
Afbeelding

Het duurt nog wel even voordat het Vrijenburgviaduct weer in gebruik zal zijn
Afbeelding

Deze wegwijzer is tijdelijk nutteloos, het is voor verkeer komende vanaf het Vrijenburgviaduct
Afbeelding

Begin bebouwde kom Barendrecht vanaf de Vrijenburgweg
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Madhollander
dorpsstraat
Berichten: 199
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 21:21
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Madhollander » zo 30 mar 2014, 20:40

Een paar close-ups van de botlekbrug aan de Oostzijde, Hoogvlietkant.
Fotos van afgelopen week toen ik daar moest zijn.

Afbeelding
Rechts treinspoor. Links oprit A15 Botlekbrug Richting Maasvlakte
https://maps.google.nl/maps?saddr=Onbek ... ra=ls&z=17

Afbeelding
Links de afrit vanaf de botlekbrug A15 richting Beneluxtunnel. Rechts afrit A15 botlekbrug Richting Maasvlakte
https://maps.google.nl/maps?daddr=Onbek ... ra=ls&z=17

Afbeelding
Overzichtje vanaf de oude oversteek voor het verkeer vanaf de botlekbrug richting de beneluxtunnel. Het viaduct is volledig ingenomen door de werklui als verbinding tussen beide zijdes van de A15 bij de tunnel.
https://maps.google.nl/maps?saddr=Onbek ... ra=ls&z=18

Wat een project op zich al die brug 8-) :top:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Mark » ma 31 mar 2014, 13:50

Mooie plaatjes Madhollander! Toch leuk als iemand echt op locatie kan komen ;).

De pergola constructie bij KP Benelux gaat ook als een speer. https://twitter.com/BasWestgeest/status ... 28/photo/1

PeteZ
woonerf
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 18:45
Locatie: Rotterdam

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door PeteZ » di 01 apr 2014, 12:05

pingvis schreef:Over vrachtwagens gesproken: Afgelopen woensdag reed ik rond 18:00 over de A15, op de hoofdrijbaan vanaf Vaanplein richting Benelux. Ik reed op de middelste rijstrook, links naast mij een andere personenauto, rechts naast mij een vrachtwagen met pools kenteken die ik ineens rechts uit mijn ooghoek zag verdwijnen en vervolgens met trailer en al, hobbelend door de berm, dwars over de parralel-rijbaan, nog net eventjes over het puntstuk, zo afslag Rhoon zag opschieten :nuts:

Ik schrok me echt helemaal wezenloos, gelukkig is alles goed gegaan! Op de parralel-rijbaan was een auto met een inhaal-actie bezig, maar deze kon met wat rem en stuurwerk de langsschietende vrachtwagen net ontwijken. De trailer bleef ondanks wat gewiebel gelukkig rechtop, ik gok dat deze geladen was, maar ik ben bang dat met een lege trailer de hele combinatie op z'n kant had gevallen.

Ben er daarna eens op gaan letten, maar er zijn in de bermen tussen de hoofdrijbaan en parralel-rijbaan meerdere bandensporen te vinden. Waarom zit hier eigenlijk geen vangrail tussen? Levert een hoop gekke situaties op zo!

Dat gebeurt wel vaker op het ogenblik....

http://www.abarendregt.nl/nieuws.php?id=854

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Palance » di 08 apr 2014, 13:24

Een paar plaatjes:

Net ten westen van Vaanplein
Afbeelding

Afbeelding

De Netkous. Zou volgens mij over een maand open moeten gaan, maar ik betwijfel het.
Afbeelding

Afbeelding

Ter hoogte van Benelux
Afbeelding

Afbeelding

De afrit 17/17a
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De oude en nieuwe Botlekbrug.
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Tobias98 » di 08 apr 2014, 18:03

^^ Mooie foto's, vooral de dreigende (en donkere) lucht die je ziet, geeft een mooi effect. :top:

Dweep
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:19
Locatie: Ridderkerk-Rijsoord

Re: [A015] [MaVa] Maasvlakte - Vaanplein

Bericht door Dweep » di 15 apr 2014, 20:51

Foto's van het laatste stuk viaduct, waar je over heen ging als je van de A29, komende vanaf de Heinenoordtunnel, naar Europoort ging, met de linke bocht er direct na.
Zaterdag was ook dit laatste stuk opgeruimd.
Afbeelding
Afbeelding
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)

Plaats reactie