[A050] Aanpassing verkeerssituatie afrit Veghel-Noord

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

[A050] Aanpassing verkeerssituatie afrit Veghel-Noord

Bericht door Rene » za 10 nov 2007, 22:33

Bij de aansluiting Veghel-noord is alles 2 jaar geleden toch niet helemaal goed ontworpen, getuige het feit dat er nu al aanpassingen nodig zijn:
Brabants Dagblad (9-11-2007) schreef:Aanpak afslag A50 bij Driehuizen
Rijkswaterstaat gaat op korte termijn maatregelen treffen bij de afslag Veghel-Noord/Mariaheide.

De afrit van de A50 voor verkeer uit de richting Eindhoven kruist aan het eind de parallelweg die 't Ven verbindt met het buurtschap Driehuizen. Verkeer dat gebruik wil maken van deze parallelweg moet eigenlijk omrijden via de rotonde bij 't Ven, maar veel auto's draaien direct van de afrit de paralleweg op. Gevaarlijker nog dan dat zijn de auto's die vanaf het viaduct een haakse bocht maken om op de parallelweg te komen.
Rijkswaterstaat onderkent het probleem van de huidige wegconstructie en gaat maatregelen uitvoeren die het nagenoeg onmogelijk maken voor auto's om de parallelweg op te draaien.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A50: Aanpassing verkeerssituatie afrit Veghel-noord

Bericht door Chris » za 10 nov 2007, 22:55

Ik kan me inderdaad voorstellen dat mensen niet helemaal via die rotonde gaan omrijden om richting noorden te gaan.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: A50: Aanpassing verkeerssituatie afrit Veghel-noord

Bericht door Kaaiman » za 10 nov 2007, 23:23

Wat een halve maateregelen! Waarom niet gewoon een doorsteekje maken, desnoods met rotonde of VRI? :?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A50: Aanpassing verkeerssituatie afrit Veghel-noord

Bericht door Rene » za 10 nov 2007, 23:49

Ja jongens, dit is nu het schoolvoorbeeld van een Duurzaam Veilige oplossing.
Immers: erftoegangswegen moeten niet direct op stroomwegen aansluiten, zeker niet in nieuw te bouwen situaties.

Alleen was er blijkbaar geen geld voor een extra viaductje van Driehuizen over de afrit vanuit Eindhoven, met alle genoemde gevolgen... :roll:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21918
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: A50: Aanpassing verkeerssituatie afrit Veghel-noord

Bericht door Wouter N14 » zo 11 nov 2007, 0:00

Die afbeelding van Chris werkt niet. Daarom even een link naar Google Maps.

Ik begrijp de hele constructie niet. Waarom ligt er over het viaduct niet gewoon een GOW met vrijliggend fietspad i.p.v. een stroomweg met een parallelweg? Dan kunnen beide snelwegaansluitingen met een rotonde op die GOW aantakken zodat je die zinloze omweg opheft.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A50: Aanpassing verkeerssituatie afrit Veghel-noord

Bericht door Rene » zo 11 nov 2007, 0:05

Misschien wilde men geen landbouwvoertuigen e.d. op die weg ?

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21918
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: A50: Aanpassing verkeerssituatie afrit Veghel-noord

Bericht door Wouter N14 » zo 11 nov 2007, 0:41

Dan kan je i.p.v. dat fietspad ook de parallelweg handhaven. Bij de door mij voorgestelde nieuwe rotonde ten zuiden van het viaduct heeft deze parallelweg dan geen uitwisseling met de rotonde, aan de noordkant wel. Doordat de rotondes behoren bij de GOW over die over het viaduct loopt, wordt voorkomen dat een stroomweg (lees: de op-/afrit van de snelweg) direct aansluit op een ETW.

Schetsmatig komt het er dan zo uit te zien.

Overigens lijkt het mij niet dat er in de huidige situatie sprake is van een stroomweg, zoals ik in mijn vorige post schreef.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: A50: Aanpassing verkeerssituatie afrit Veghel-noord

Bericht door Palance » zo 11 nov 2007, 11:52

Had men niet eerder kunnen bedenken dat er verkeer ook de andere kant op had gewild omdat er ook een weg die kant op loopt?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Plaats reactie