[A008] Westzaan - Beverwijk (deel 1)
Moderator: Moderatoren
[A008] Westzaan - Beverwijk (deel 1)
Waarom is dit 5,5 à 6 km ontbrekende schakel - net zoals de A 4 Delft zuid knooppunt Ketelplein - nog altijd niet aangelegd ? Zeer machtige landbouwers met gronden aldaar die dit tegenhouden ? 

Laatst gewijzigd door Marc op za 30 jul 2005, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- verkeersader
-
- 2x2 autosnelweg
-
- verkeersader
-
- 2x4 autosnelweg
-
- expressweg
Ik vind de A8 ook één van de grote missing links in het netwerk. Vanuit Alkmaar en Beverwijk is Amsterdam slechts via de A9 en A4 geheel per snelweg te bereiken; de andere opties voeren allemaal over provinciale wegen.
Voorwaarde is wel, dat de 2e Coentunnel en de verlengde Westrandweg dan ook worden gebouwd, om congestie op bestaande wegen (A8, A10-west) te voorkomen.
Voorwaarde is wel, dat de 2e Coentunnel en de verlengde Westrandweg dan ook worden gebouwd, om congestie op bestaande wegen (A8, A10-west) te voorkomen.
-
- expressweg
Zoiets misschien?:ViaHaaren schreef:Daar heb ik al ooit een plan voor gemaakt, waar ik de A8 idd zo had ingetekend dat hij mooi aansloot op knp. Beverwijk. Helaas heb ik het bestandje niet meer. Maar ik vind ik ook dat deze weg er onderhand wel eens mag komen.Ed schreef:En dan aansluiten op knooppunt Beverwijk. Ik ben voor!
Knp. Beverwijk kan dan blijven bestaan in zijn huidige vorm, met de nodige toevoegingen voor de aansluiting met de A8.
Edit: verbeterde versie, met bogen op de juiste plek. Loop A8 is suggestief...
Laatst gewijzigd door Alain op za 30 jul 2005, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- woonerf
-
- 2x4 autosnelweg
-
- expressweg
Welja, ViaMichelin hè...dan krijg je dat. Banden kunnen ze ook al niet maken, dus knooppunten intekenen zal ook wel te moeilijk zijn...Mark schreef:Volgens mij liep de A22 over de A9 heen.

Denk de A22 over de A9 er maar even bij; heeft verder weinig effect op het 'ontwerp'...ahem.

Laatst gewijzigd door Alain op za 30 jul 2005, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumbeheerder
-
- expressweg
Die boog was ik inderdaad vergeten. Inmiddels heb ik versie 3 (jahaa) ook gereed, inclusief directe verbindingsboog van de A8 naar de A9 ri. Alkmaar. Verkeer op de A8 hoeft dan niet uit te voegen. Klik hier. 't Mag een centje kosten...

-
- stadsweg
-
- expressweg
Hmmm...ik dacht dat ik elke boog wel zo'n beetje had gehad. Welja, use your imagination...Mark schreef:Zo ziet het er goed uit :P Alleen als je de A22 ook wilt omnummeren naar A8, lijkt mij het beste als je ook een boog maakt van de A8 -> A8 (A22).

Overigens hoeft de A22 voor mij niet omgenummerd te worden: kost alleen maar extra geld voor omnummering enzo.
-
- verkeersader
-
- expressweg
-
- verkeersader
-
- 2x2 autosnelweg
-
- verkeersader
-
- 2x5 autosnelweg
De Gemeente Zaanstad houdt bij de bouw van Saendelft rekening met een mogelijk doortrekking van de A8 (aldus de website van de Gemeente Zaanstad).Ed schreef:van uitstel komt afstel, getuige de huizenbouw in de buurt van het beoogde trace. Mijn broertje gaat daar wonen namelijk...
Je kan de A8 trouwens ook aansluiten op de huidige aansluiting Heemskerk. Die weg houdt wel heel plotseling op.
Dat vindt ik ook. Ten westen van de Dorpsstraat in Assendelft zou de A 8 in noordwestelijke richting moeten gaan parallel met de N 203 Provinciale Weg te Krommenie en dus ook volledig ten noorden van de CommunicatiewegHajo schreef: Maar je zou de A8 ook wat noordelijker op de A9 kunnen laten aansluiten.
Ter inlichting : de Communicatieweg is de weg die Westzaan met Heemskerk verbindt.
De aansluiting met de A 9 ter hoogte van de afrit nr. 9 Heemskerk enkel met de A 9 noord. Deze afrit zou trouwens best afgeschaft moeten worden - veel te dicht van afrit nr. 10 Uitgeest. De afwikkeling zou dan met parallelwegen moeten gebeuren. De oude A 9 parallel met de spoorlijn kan grotendeels hiervoor dienen.
Er hoeft dan geen complex en dus duur knooppunt gebouwd te worden.
-
- Secretaris
Ik weet echt alles van de A8 af (zowel geschiedenis als doortrekkingsmogelijkheden) - maar zolang de NoMo niet door de Tweede Kamer is behandeld laat ik me er niet in detail over uit.
Jullie knooppuntvormen zijn allemaal veel te moeilijk en te kostbaar.
TIP: bedenk dat de gronden van de Akermaat zijn afgestemd op een trompetknooppunt, dat verweven is met knooppunt Beverwijk.
De kosten voor een doorgetrokken A8 ? Als je voor het tracé dat is vastgesteld in 1961 kiest, praat je niet over honderden miljoenen. Eerder over tientallen miljoenen. Alle gronden van het tracé 1961 zijn namelijk nog altijd volledig in handen van het Rijk.
Na het stemmen over de NoMo, waarbij zal blijken of de ruimtereservering wel of niet door de kamer wenselijk wordt geacht, zal ik er hier in dit forum in detail op terugkomen.
Jullie knooppuntvormen zijn allemaal veel te moeilijk en te kostbaar.
TIP: bedenk dat de gronden van de Akermaat zijn afgestemd op een trompetknooppunt, dat verweven is met knooppunt Beverwijk.
De kosten voor een doorgetrokken A8 ? Als je voor het tracé dat is vastgesteld in 1961 kiest, praat je niet over honderden miljoenen. Eerder over tientallen miljoenen. Alle gronden van het tracé 1961 zijn namelijk nog altijd volledig in handen van het Rijk.
Na het stemmen over de NoMo, waarbij zal blijken of de ruimtereservering wel of niet door de kamer wenselijk wordt geacht, zal ik er hier in dit forum in detail op terugkomen.
Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])
-
- expressweg
Aha. Zoiets als dit?René schreef: Jullie knooppuntvormen zijn allemaal veel te moeilijk en te kostbaar.

Ben niet zeker van de juiste locatie, maar het ziet er inderdaad eenvoudiger uit dan een directe aansluiting op het bestaande knp. Beverwijk.
-
- 2x4 autosnelweg