[A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door captain007 » ma 10 okt 2011, 8:50

^^ Er zijn inderdaad in het verleden veel ongelukken gebeurd op dat punt. Dat komt ook omdat de bocht langer doorloopt dan mensen verwachten die daar voor het eerst komen. De andere bocht richting Venlo is overigens nog beruchter. Daar zijn al veel doden gevallen. Er zijn daar regelmatig figuren geweest die te hard door de bocht gingen en vervolgens dus tegen een boom zijn geknald.

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door jeroent » ma 10 okt 2011, 9:04

En die tweede bocht, ach daar hoeft blijkbaar niks aan gedaan te worden.
Ook in de huidige situatie zoude wat meer waarschuwingsborden voor de scherpe bocht geen kwaad kunnen. Dat dan in combinatie met een waarschuwingsbord als je de adviessnelheid overschrijdt en je bent een heel eind. In Duitsland crashen de Nederlanders toch ook niet massaal als ze zo'n scherpe knooppuntbocht inrijden, of wel?

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Jeroen » ma 10 okt 2011, 10:14

^^ Ik snap dat ook niet. Een vangrail aan de linkerkant van de bocht was toch geen overbodige luxe geweest. Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat er nogal wat mensen daar pas op het laatste moment nog naar rechts schieten: combinatie van de TOTSO (mensen verwachten op dat punt niet echt af te hoeven slaan) en domweg gewoon te veel verkeer voor die enkelstrooks lus.
jeroent schreef:In die bocht mocht je jarenlang gewoon inhalen en was er slechts een adviessnelheid.
Voor dat de signalering daar was geplaatst lag er wel nog een vaste afstreping die niet veel verder lag dan de plek waar nu het kruis wordt getoond.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door boe! » ma 10 okt 2011, 19:22

jeroent schreef:In Duitsland crashen de Nederlanders toch ook niet massaal als ze zo'n scherpe knooppuntbocht inrijden, of wel?
In Duitsland geldt dan vaak een maximumsnelheid van 60 km/u. Dat scheelt behoorlijk.

peter51
stadsweg
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 22:49

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door peter51 » di 11 okt 2011, 8:58

Als je de snelheid aanhoud die je daar mag rijden heb je tijd genoeg om bij/na de eerste pijl naar rechts te gaan! Ook zijn dan de pijlen goed te zien. Tenminste als je afstand houd en een totaal verkeersbeeld overziet.
Maar ik lees hier berichten van mensen die volgens mij alleen maar bezig zijn met hoe kom ik voor mijn voorganger en uiteindelijk een enkel minuutje vlugger op de plek vaan bestemming.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door jeroent » wo 12 okt 2011, 11:30

peter51 schreef:Als je de snelheid aanhoud die je daar mag rijden heb je tijd genoeg om bij/na de eerste pijl naar rechts te gaan! Ook zijn dan de pijlen goed te zien. Tenminste als je afstand houd en een totaal verkeersbeeld overziet.
Dat is onzin, het heeft niks met de tijd die je hebt te maken, maar alleen met het feit dat de inkijkhoek van die dingen niet goed is, dus dat je ze, ook bij 90 km/u, niet goed kunt zien.
Maar ik lees hier berichten van mensen die volgens mij alleen maar bezig zijn met hoe kom ik voor mijn voorganger en uiteindelijk een enkel minuutje vlugger op de plek vaan bestemming.
Ik weet niet precies wie je daarmee bedoelt en hoe je tot deze conclusie komt. Er wordt hier terecht gesproken over verboden die inconsequent zijn met andere gelijksoortige situaties. En dat het begrijpelijk is dat sommige ongeloofwaardige verboden niet opgevolgd worden. Vergelijk ook 30 km/u zone op een 2x2 weg zonder bebouwing.
Wat mij betreft is de limiet 90 km/u (liefst advies) maar het afkruisen van de linkerstrook is echt onzinnig.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Vinny » wo 12 okt 2011, 11:33

Het afkruisen van een rijstrook vind ik van een geheel andere orde dan een 30 km/h zone op een 2x2 weg.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

peter51
stadsweg
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 22:49

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door peter51 » wo 12 okt 2011, 23:08

Ook bij 'wat voor 30 km-zone' dien je je aan de snelheid te houden!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

peter51
stadsweg
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 22:49

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door peter51 » wo 12 okt 2011, 23:22

Ik blijf erbij dat die borden met pijl en kruis goed te zien zijn als je je normaal aan de snelheid houd.
Realiteit is dat ik daar vaak op de klok 95 rij en dan nog ingehaald word alsof ik stil sta :roll:
Helemaal ben je daar de rode lap voor de 'stier' als je er met een caravan rijd. Men moet en zal er voorbij!

Er is een snelheidsbeperking, er is een bocht en er komt een knooppunt/kruising, genoeg reden wat rustiger aan te doen. Een van de basis dingen die je geleerd heb met je rijexamen is; niet sneller rijden dan dat je de weg kunt overzien. Schijnbaar hebben veel mensen hier speciale ogen en kunnen ze om de bocht zien en weten ze al van tevoren dat anderen geen fouten maken.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Coen Tunnel » do 13 okt 2011, 0:45

peter51 schreef:Ook bij 'wat voor 30 km-zone' dien je je aan de snelheid te houden!
Laten we wel wezen, op deze 2x2-weg is de Vmax van 30 km/u van de zotte:

Afbeelding

Het is volstrekt ongeloofwaardig en uit het oogpunt van veiligheid ook onnodig om de snelheid hier te beperken tot 30 km/u. Je kunt wel zeggen dat je je aan de snelheid dient te houden, maar een zone-30 dient ook als zodanig ingericht te zijn. Daar hoort dus zeker geen weg met 2x2 rijstroken in thuis! Dan kun je verwachten dat vrijwel iedereen de maximumsnelheid aan de laars lapt.

Wat is eigenlijk het nut van een 2x2-weg in een zone-30? Dat je iemand voor je kan inhalen als diegene 25 km/u rijdt? :knetter:

peter51
stadsweg
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 22:49

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door peter51 » do 13 okt 2011, 7:40

Ben ik wat die weg betreft helemaal met je eens. Maar daar zijn andere manieren voor omtegen te protesteren of in gesprek te komen dan daar als protest te snel gaan rijden.
Wat is de reden van die wegbeheerder?
Helaas moet je dan vaak wel naast betrokken wijkbewoner (via wijkbeheer en wijkschouw, oprichten commissie enz) een lange adem hebben :?
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Rene » do 13 okt 2011, 9:48

De weggebruiker wordt vaak niet betrokken bij de inrichting door gemeenten. Die laten hun oortjes vooral (en te veel) hangen naar een klein groepje roeptoeterende bewoners. De enige manier van verzet die resteert is burgerlijke ongehoorzaamheid. En het enige wat de handhavers resteert bij dergelijke bespottelijke situaties is gebruik maken van hun discretionele bevoegdheid. Alleen er blijven handhavers die kicken op bonnen schrijven, omdat ze heilig geloven in de onfaalbare werking van de wetgevende macht...

peter51
stadsweg
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 22:49

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door peter51 » do 13 okt 2011, 9:58

Ik lees een boel dommigheden :facepalm:

Zomaar bekeuren is er hier echt niet bij, alles gaat in overleg met het bewonersplatform.
Het gaat erom je je als bewoner moet organiseren, wij hebben in onze stichting 96 geregistreerde deelnemers! Wij hebben bereikt dat niet de hele wijk 30 werd maar alleen de woongebieden en de grotere wegen zijn 50 gebleven. Ook zijn de drempels bij ingang 30 niet direct aan de weg maar vier meter in de straat zodat je zonder hobbel en rugletsel in kan draaien. Snelheidscontroles gebeuren inderdaad veel op ons verzoek, niet alleen in onze wijk maar ook op de hoofdwegen in ons stadsdeel.
Op de ons aangegeven plekken werden dagelijks snelheden van 80 en 90 (op 50) geconstateerd, gevolg er word nu regelmatig geflitst! (voorbeeld de van Boetbergweg in Dukenburg)
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door boe! » do 13 okt 2011, 17:11

peter51 schreef:Op de ons aangegeven plekken werden dagelijks snelheden van 80 en 90 (op 50) geconstateerd, gevolg er word nu regelmatig geflitst! (voorbeeld de van Boetbergweg in Dukenburg)
Die plekken lagen zeker buiten de bebouwde kom. :duck:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Palance » do 13 okt 2011, 17:16

Zullen we weer gewoon on-topic gaan, heren?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Wouter N14 » do 13 okt 2011, 17:17

^^ Hij zegt zelf al: waar het 50 is. Waarbij ik mij af vraag: waarom is het daar geen 70? Streetview.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

peter51
stadsweg
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 22:49

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door peter51 » do 13 okt 2011, 18:20

Bovenvermeld en getoond stuk is zo'n 400/500 meter lang en heeft 5 oversteekplaatsen naar o.a. scholen en sportvelden.
Maar het is ook de 'toebrengweg' naar de A 73 waar helaas vele zich niet kunnen inhouden.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door jeroent » do 13 okt 2011, 18:50

peter51 schreef: Er is een snelheidsbeperking, er is een bocht en er komt een knooppunt/kruising, genoeg reden wat rustiger aan te doen. Een van de basis dingen die je geleerd heb met je rijexamen is; niet sneller rijden dan dat je de weg kunt overzien. Schijnbaar hebben veel mensen hier speciale ogen en kunnen ze om de bocht zien en weten ze al van tevoren dat anderen geen fouten maken.
Door dit soort retoriek begint er bij mij wel een beeld te ontstaan. Sinds wanneer moeten we dit allemaal met verboden afdwingen en kunnen automobilisten niet meer zelf nadenken?

Anyway, er zijn legio andere knooppunten met soortgelijke situaties, waar er geen beperkingen gelden. Kijk alleen al naar de dichtbij gelegen knp. Waterberg (A12->A50) of knp. Grijsoord (ook A12->A50).
Oftewel, de eerste keer dat ik bij knp. Neerbosch zou komen en de situatie niet ken, neem ik zulke beperkingen uiteraard zeer serieus. Je weet maar nooit wat je te wachten staat. Maar als ik daar voor de 10e keer langs rij, dan heb ik wel door dat dit een knooppunt als alle andere is en dit dus weer typisch een beperking is die niet op een gevaarlijke situatie duidt.

Maar goed, als je een regels=regels (ik zal het maar niet in het Duits vertalen) mentaliteit aanhoudt, dan heb je natuurlijk gelijk. Maar dan is het ook moeilijk discussieren. Ik zou echter liever zien dat we in dit land verboden en beperkingen eens ECHT met verkeersveiligheid gaan samenbrengen. En dan ook consequent daarin zijn. Dus kruis maar af die stroken bij Grijsoord en Waterberg, maar alleen als dit aantoonbaar en significant (!) ongevallen scheelt.
Controles moeten daar dan ook op gericht zijn, dus verkeersveiligheid en niet staatskas spekken (zie ook de 5 baans A2 discussie). Maar die discussie is hier al heel vaak gevoerd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Coen Tunnel » do 13 okt 2011, 19:29

jeroent schreef:Anyway, er zijn legio andere knooppunten met soortgelijke situaties, waar er geen beperkingen gelden. Kijk alleen al naar de dichtbij gelegen knp. Waterberg (A12->A50) of knp. Grijsoord (ook A12->A50).
Bij Waterberg staan adviessnelheden van 90 km/u, terwijl je daar met 120 makkelijk doorheen kan. Bij Grijsoord is een adviessnelheid van 70 km/u en daar moet je toch echt even in de remmen, want die bocht is best scherp. Maar goed, je kunt daar ook met 80 doorheen.
Oftewel, de eerste keer dat ik bij knp. Neerbosch zou komen en de situatie niet ken, neem ik zulke beperkingen uiteraard zeer serieus. Je weet maar nooit wat je te wachten staat. Maar als ik daar voor de 10e keer langs rij, dan heb ik wel door dat dit een knooppunt als alle andere is en dit dus weer typisch een beperking is die niet op een gevaarlijke situatie duidt.
Mee eens. Ik rem bij Neerbosch, waar ik geregeld langs kom, ook bijna nooit af naar 90, meestal rij ik er wel wat harder doorheen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Vinny » do 13 okt 2011, 20:59

Maar knp. Neerbosch is wel een typisch gevaarpunt waarbij de rijstrookdicipline soms ver te zoeken is en mensen raar gaan reageren. Ik begrijp de wegbeheerder wel dat daar snelheidsbeperkingen gelden en een rood kruis. Kortom: niet zeiken, maar afremmen is de boodschap...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door jeroent » do 13 okt 2011, 21:36

Heb ik nog nooit wat van gemerkt. En waarom zou het daar anders zijn dan bij andere knooppunten?

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20586
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door waldo79 » do 13 okt 2011, 22:23

CoenTunnel schreef:Bij Waterberg staan adviessnelheden van 90 km/u, terwijl je daar met 120 makkelijk doorheen kan.
Je doelt hier op de relatie Utrecht - Eindhoven > Apeldoorn. De andere kant op ga je schuivend de bocht door bij 100 km/h ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Coen Tunnel » vr 14 okt 2011, 9:24

^^ Ook van Apeldoorn richting Utrecht/Eindhoven ga ik met gemak met 120 door de bocht.
Vinny schreef:Maar knp. Neerbosch is wel een typisch gevaarpunt waarbij de rijstrookdicipline soms ver te zoeken is en mensen raar gaan reageren. Ik begrijp de wegbeheerder wel dat daar snelheidsbeperkingen gelden en een rood kruis. Kortom: niet zeiken, maar afremmen is de boodschap...
Nooit wat van gemerkt...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Vinny » vr 14 okt 2011, 11:35

Ik rij al 20 jaar over de Youngas en ik ben altijd veilig thuisgekomen en heb nog nooit een auto in het ravijn zien vallen. Kortom ik heb er nooit wat van gemerkt, wat een onzin zijn die waarschuwingsborden toch...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Coen Tunnel » vr 14 okt 2011, 13:06

^^ Laat ik mezelf wat verduidelijken, ik doel op jouw opmerking over "een typisch gevaarpunt waarbij de rijstrookdiscipline soms ver te zoeken is en mensen raar gaan reageren". Nu denk ik dat ik daar wel wat vaker langs kom dan jij (gemiddeld 1-2 keer per maand) en ik heb dat nooit zo ervaren. Een typisch gevaarpunt vind ik het ook niet.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door captain007 » vr 14 okt 2011, 13:17

^^ Helemaal mee eens. Die 90 km/h had dan ook beter een adviessnelheid kunnen zijn. Maar goed die wordt zowieso al weer overruled door wat er op de matrixborden staat.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Vinny » vr 14 okt 2011, 14:02

Coen Tunnel schreef:^^ Laat ik mezelf wat verduidelijken, ik doel op jouw opmerking over "een typisch gevaarpunt waarbij de rijstrookdiscipline soms ver te zoeken is en mensen raar gaan reageren". Nu denk ik dat ik daar wel wat vaker langs kom dan jij (gemiddeld 1-2 keer per maand) en ik heb dat nooit zo ervaren. Een typisch gevaarpunt vind ik het ook niet.
Heb jij soms ongevalsstatestieken bij de hand? Er is sprake van een merkwaardigheid in het Nederlandse wegennet en dat levert vaak veel onveiligheid op: Knooppunten als Maanderbroek en Klaverpolder hebben notabene een extra kunstwerk gekregen om links invoegen op de hoofdstroom te voorkomen. Zou je denken dat ze zulke forse extra investeringen zouden doen als er geen sprake was van een gevaarpunt? :geenlach:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Coen Tunnel » vr 14 okt 2011, 14:10

Vinny schreef:Heb jij soms ongevalsstatestieken bij de hand?
Ik spreek over mijn ervaring, niet over statistieken. Die heb ik inderdaad niet bij de hand, maar daar heb ik ook nooit aan gerefereerd. Ik spreek enkel uit mijn eigen ervaring.
Er is sprake van een merkwaardigheid in het Nederlandse wegennet en dat levert vaak veel onveiligheid op: Knooppunten als Maanderbroek en Klaverpolder hebben notabene een extra kunstwerk gekregen om links invoegen op de hoofdstroom te voorkomen. Zou je denken dat ze zulke forse extra investeringen zouden doen als er geen sprake was van een gevaarpunt? :geenlach:
Bij Maanderbroek en Klaverpolder is het nooit anders geweest, die zijn zo gebouwd. Ik snap ook niet waarom je over links invoegen begint. Bij Neerbosch is er namelijk helemaal geen sprake van een linkse invoeger, maar simpelweg van een tweestrooks verbindingsboog (komt vaker voor) die invoegt op een veel rustiger snelweg (komt ook vaker voor) waarvan de linkerstrook een invoegende taper is (komt ook vaker voor). In die zin is het voor mij niet veel anders dan de boog Zwolle -> Apeldoorn op KP Hattermerbroek. Er is géén linkse invoeger vanaf de RW 783 (zie hier Streetview). De situatie zoals die bij Neerbosch voorkomt is niet uniek en in mijn ogen zijn er gelijksoortige situaties waar het invoegen een stuk vervelender is: KP de Stok bijvoorbeeld, als je de boog Breda -> Bergen op Zoom berijdt, omdat daar op de hoofdrijbaan (Moerdijk -> Bergen op Zoom) veel meer verkeer is.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Vinny » vr 14 okt 2011, 14:14

Kortom je beweert dat dat rode kruis er voor de sier staat... :facepalm:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Coen Tunnel » vr 14 okt 2011, 14:25

^^ Dat zeg ik helemaal niet. Ik ben ook niet tegen dat rode kruis, het invoegen op de hoofdrijbaan gaat nou eenmaal makkelijker als er slechts één rijstrook hoeft in te voegen. Op grote delen van de dag biedt 1 rijstrook daar ook voldoende capaciteit. Ik vind alleen de Vmax van 90 aan de lage kant en ik zie niet in wat Neerbosch in jouw ogen tot een specifiek gevaarpunt maakt, omdat er tig soortgelijke situaties met twee invoegende rijstroken zijn waarvan de linker een taper is. KP Neerbosch is daarin niet uniek.

Nogmaals, het gaat hier niet om een linkse invoeger, zoals jij eerder beweerde. Invoegers van links, daar heb ik ook een hekel aan, maar dat is hier gelukkig niet het geval.

Plaats reactie