[A073] knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Frits » vr 22 aug 2008, 19:40

Als ik dat artikel zo lees ben ik wel benieuwd wat ze met de belijning gedaan hebben. Ik meen dat daar een invoegende taper ligt (vanuit Venlo). Je zou er over kunnen denken om de blokmarkering van de taper te verwijderen (als zal dat wel niet gebeuren). Dat geeft een logischer verloop om te kunnen switchen voor het aantal rijstroken uit de richtingen Nijmegen of Venlo.
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Jeroen » za 23 aug 2008, 14:37

Volgens mij willen ze net zoiets doen als bij Ewijk, met flexibele belijning en zo. Ik denk dat de huidige oplossing op zich wel voldoende moet zijn (met invoeger + taper). Met een tweede waalbrug zou verbreding van Neerbosch - Ewijk naar 2X3 ook niet verkeerd zijn.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Frits » za 23 aug 2008, 18:36

Hier wat foto's van vandaag van KP Neerbosch. Let op de laatste foto tussen de blokmarkering.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Snelwegfreak » zo 24 aug 2008, 11:16

Wat een lange bordcode zeg...
Wat zou daar nou toch allemaal opstaan?

''A0015-Nieuwe borden geleverd door **** op **-**-** om **:**, namens ons, astublieft!''

Gebruikersavatar
Johan Lamers
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 31 jul 2005, 23:45
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Johan Lamers » zo 24 aug 2008, 12:31

Lim schreef:Wel ben ik benieuwd waarom ze die 'u rijdt te hard' borden op 70 afgesteld lijken te hebben. 200M na de waarschuwing rij je namelijk het bord einde advies snelheid 90 voorbij. :wall: Ik hoop dat ze het op een adviessnelheid 90 houden en die beperking van 70, waarschijnlijk vanwege de tekstkar op de linkerbaan, volledig opheffen. Kunnen we eindelijk na al die maanden eens gebruik gaan maken van dat extra asfalt.
Het bord "einde adviessnelheid 90 km/uur" is volgens mij nog een overblijfsel van de tijd dat er een adviessnelheid van 90 km/uur op knooppunt Neerbosch gold. Alles wijst er op dat er een maximum snelheid van 70 km/uur gaat gelden (max. snelheid borden, waarschuwingsbord)... :cry:

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Via » zo 24 aug 2008, 13:51

Het zijn wel mooie bewegwijzeringsborden, al had de regelafstand wat groter gemogen.

Ties
autoweg
Berichten: 1287
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 17:38

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Ties » ma 25 aug 2008, 10:06

Snelwegfreak schreef:Wat een lange bordcode zeg...
Wat zou daar nou toch allemaal opstaan?
Volgens mij (correct me if I'm wrong): 'Wegnummer (driecijferig) - Kilometeraanduiding (op de meter precies) - Weghelft - Bordnummer', dus: 'A015-150,000-Re-1'. En dat is m.i. dus veel te lang.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door boe! » ma 25 aug 2008, 21:03

Zoiets dus (als voorbeeld).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Snelwegfreak » ma 25 aug 2008, 21:05

Ja net alsof ik niet weet wat er normaal opstaat... ;)

Maar op deze borden staat er meer op, dat zie je toch ook?

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Jeroen » di 26 aug 2008, 17:24

Lim schreef:120 is voor deze bocht inderdaad aan de stevige kant, nietemin heb ik me er ook wel eens aan schuldig gemaakt :dyn_hyp: (Hetzelfde geldt trouwens ook voor de bocht van de A73 -> A50 (arnhem) ook die is iets verstandiger met 120- dan 120+)
Heb er nog eens langs gereden, maar ik vond 100 (tegen de 110 op de teller) toch meer dan genoeg. :puh2: Adviessnelheid 90 was en is prima... Gelukkig kun je nu wel (fatsoenlijk) inhalen.

Lim
woonerf
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 02 apr 2008, 23:55

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Lim » di 26 aug 2008, 18:00

Mjah van dat inhalen komt niet veel als je je netjes aan de snelheid houdt (of voor je iemand dat doet). Volgens mij is inmiddels dan ook het bord 'eind adviessnelheid 90' verwijderd (leest er iemand van RWS mee? :puh2:) Jammer. Als je toch vrachtwagens niet in kan halen vanwege de maximum snelheid hadden ze het net zo goed enkelbaans kunnen laten.

Gebruikersavatar
Johan Lamers
polderweggetje
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 31 jul 2005, 23:45
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Johan Lamers » di 26 aug 2008, 21:57

Johan Lamers schreef:Het bord "einde adviessnelheid 90 km/uur" is volgens mij nog een overblijfsel van de tijd dat er een adviessnelheid van 90 km/uur op knooppunt Neerbosch gold. Alles wijst er op dat er een maximum snelheid van 70 km/uur gaat gelden (max. snelheid borden, waarschuwingsbord)... :cry:
Johan Lamers schreef:In de bocht van knooppunt Neerbosch staat nog een bord "einde adviessnelheid 90 km/uur", dat er volgens mij niet meer hoort te staan.
Rijkswaterstaat schreef:De situatie zal worden bekeken en als het bord daar onterecht staat, zal het worden weggehaald.
Uit het bericht van LIm (zie hierboven) begrijp ik, dat het bord inmiddels is weggehaald.

Ties
autoweg
Berichten: 1287
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 17:38

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Ties » wo 27 aug 2008, 12:26

Snelwegfreak schreef:Maar op deze borden staat er meer op, dat zie je toch ook?
Vogens mij niet hoor. Ik ben er laatst nog langs gereden. Niet dat ik er uitgebreid op heb gelet, maar volgens mij is het de gewone code. Ik zie niet wat jij er zo lang aan vind.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Mark » wo 27 aug 2008, 17:12

http://img396.imageshack.us/img396/7576 ... schnm3.jpg

Naast de N2-Randweg Eindhoven nu ook op de rw783 I-portalen voor signalering. Nieuw beleid?

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Jeroen » wo 27 aug 2008, 17:26

Johan Lamers schreef:Uit het bericht van LIm (zie hierboven) begrijp ik, dat het bord inmiddels is weggehaald.
Blijft natuurlijk de vraag waarom ineens 90 geen veilige snelheid meer zou zijn... Het zal denk ik wel niet gehandhaafd worden. Een flitser in zo'n toch al gevaarlijke bocht is vragen om problemen.

Lim
woonerf
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 02 apr 2008, 23:55

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Lim » wo 27 aug 2008, 20:47

Vandaag maar eens goed opgelet en rechts blijven hangen. Het bord staat er nog wel maar het is weggedraaid waarbij het nu met de achterkant richting het wegdek staat.

sjoerd102
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 20:11

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door sjoerd102 » do 28 aug 2008, 21:23

Jeroen schreef:
Johan Lamers schreef:Uit het bericht van LIm (zie hierboven) begrijp ik, dat het bord inmiddels is weggehaald.
Blijft natuurlijk de vraag waarom ineens 90 geen veilige snelheid meer zou zijn... Het zal denk ik wel niet gehandhaafd worden. Een flitser in zo'n toch al gevaarlijke bocht is vragen om problemen.
Dat zal sowiezo niet gebeuren. In een bocht kan de snelheid namelijk nooit correct gemeten worden. Sla flitsservice.nl er maar eens op na

Lim
woonerf
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 02 apr 2008, 23:55

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Lim » za 30 aug 2008, 0:34

Vanavond stond vanwege een file op knoppunt ewijk stonden bij neerbosch de portalen op 70. Maar wat is dat ontzettend slecht te zien zeg. Het was me ook al opgevallen voor de 'u rijdt te snel matrixborden' maar de matrixborden boven de weg geven echt veel te weinig licht. Misschien komt het door het witte licht (leds?) dat ze afgeven maar ze zijn echt veel slechter leesbaar dan de matrixborden iets verderop die nog in geel de maximum snelheid aangeven.

frame
stadsweg
Berichten: 389
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 21:14
Locatie: Gennep

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door frame » za 30 aug 2008, 17:07

Lim schreef:Vanavond stond vanwege een file op knoppunt ewijk stonden bij neerbosch de portalen op 70. Maar wat is dat ontzettend slecht te zien zeg. Het was me ook al opgevallen voor de 'u rijdt te snel matrixborden' maar de matrixborden boven de weg geven echt veel te weinig licht. Misschien komt het door het witte licht (leds?) dat ze afgeven maar ze zijn echt veel slechter leesbaar dan de matrixborden iets verderop die nog in geel de maximum snelheid aangeven.
Dat weinige licht viel mij op de matrixen bij de A73 tunnels ook al op. Met een beetje tegenlicht zie je er eigenlijk niks van. Raar!
oost west thuis best

Spits
polderweggetje
Berichten: 30
Lid geworden op: do 24 apr 2008, 9:59

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Spits » wo 17 sep 2008, 19:42

LED's geven echt niet minder licht dan de conventionle bakken. Kijk maar op de A12 (tussen Veenendaal en Ede), in alle omstandigheden goed leesbaar. TEnminste als de zon niet prachtig weerspiegeld wordt in de achterkant van een aluminium bww bord..... :biertjes:
Als het regent in mei, is april al voorbij

bas1984
autoweg
Berichten: 1233
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 18:15
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door bas1984 » vr 19 sep 2008, 8:16

L1 meldt:
Tunnels pas volgend jaar volledig open
De kans is groot dat de tunnels van de A73 voor een langere periode dicht moeten om het veiligheidssysteem te testen. Dat is duidelijk geworden na overleg tussen het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, gemeente Roermond, de provincie en de aannemer. Dat betekent dat de A73 tussen Maasbracht en Venlo pas volgend jaar volledig open kan gaan.

CDA-gedeputeerde Ger Driessen kan nog niet overzien wat voor maatregelen precies genomen zullen worden. Ook is het nog onduidelijk hoe lang de tunnels dicht blijven. Dinsdag is er opnieuw overleg over de sluiting van de tunnels.
Dagblad de Limburger meldt:
Tunnels A73 moeten negen weken dicht

De Roertunnel en de Swalmentunnel in de A73 zullen pas volgend jaar helemaal opengaan. Voor het inregelen en testen is een periode van negen weken nodig, waarvoor de snelweg afgesloten moet worden.
Door Paul Bots en Paul van der Steen

Dat vertellen bronnen rond het A73-project. Het nieuwe uitstel is maandag duidelijk geworden tijdens een bijeenkomst van vertegenwoordigers van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, de aannemer, de gemeente Roermond en de provincie. Zij hebben dinsdag een nieuwe afspraak. Dan moet duidelijk zijn wanneer de A73 dichtgaat.
Zo bestaat er bij een deel van de gesprekspartners huiver voor een sluiting in november en december, omdat dit net de maanden zijn dat de Roermondse detailhandel het meeste belang heeft bij een goede bereikbaarheid van de stad.
Als tegemoet wordt gekomen aan die bezwaren, betekent dit dat de laatste werkzaamheden aan de weg worden doorgeschoven naar de eerste maanden van 2009.
Het ministerie en de aannemer hebben bekeken of het werk ook in minder dan negen weken kan, maar dat zou betekenen dat de A73 zeker niet dit jaar volledig opengaat. Het gebruik van een testsimulator zou de afsluiting kunnen beperken. Bij de Westerschelde-tunnel in Zeeland werd gebruik gemaakt van een soortgelijk apparaat. De bouw van een voor de A73-tunnels geschikte simulator zou echter maanden vergen.
De betrokkenen bij het overleg van maandag wilden gisteren niets zeggen en verwezen naar de vergadering van dinsdag. Wethouder Jos van Rey (VVD, Economische Zaken) neemt alleen genoegen met een eerder door minister Eurlings aangekondigde sluiting van één, hooguit twee weken. Langer en het plannen tijdens de feestmaanden is voor hem niet aanvaardbaar. "Dan bouwen ze maar een testsimulator. Hier zijn geen woorden meer voor. Wie nu nog in Rijkswaterstaat gelooft, gelooft ook nog in Sinterklaas."
Tweede Kamerlid Ger Koopmans (CDA) zei gisteren te hopen dat het niet waar is. Lia Roefs (PvdA) constateerde dat de problemen nog groter lijken dan gedacht.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Wouter N14 » vr 19 sep 2008, 12:58

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Vinny » vr 19 sep 2008, 16:00

Nieuwsberichten geherpost in de betreffende forumdraad. Gelieve hier weer over Neerbosch te discussieren.
Met vriendelijke groet,
Moderator,
Vinny.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door duikgek89 » za 18 okt 2008, 16:58

70 daar is te langzaam. Zelfs met de vrachtauto kan je met 90 door die bocht...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Rene » za 18 okt 2008, 19:25

Als je afslaat naar de rw783, wat zijn dan de verwijzingen op de eerste de beste kruising ?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Chris » za 18 okt 2008, 19:33

Hmm, goeie vraag, ik reed daar 3 weken geleden nog. Maar het was toen al helemaal donker heb dus geen foto's gemaakt. Als je doorrijdt kom je op de route naar de N326 uit richting die gekke rotondes.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Frits » za 18 okt 2008, 19:55

Rene schreef:Als je afslaat naar de rw783, wat zijn dan de verwijzingen op de eerste de beste kruising ?
Alleen witte bestemmingen. Ik heb er enkele foto's van (helaas van slechte kwaliteit):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door Rene » za 18 okt 2008, 20:10

Bij Neerbosch staat er dus nu [ind] Nijmegen.
Zouden de borden aan het einde van rw783 daarmee nu ook veranderd zijn, of moet [ind] Nijmegen worden gezien als de verzamelnaam voor de industriegebieden Westkanaaldijk en De Sluis ?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18267
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door boe! » za 18 okt 2008, 20:18

Rene schreef:of moet [ind] Nijmegen worden gezien als de verzamelnaam voor de industriegebieden Westkanaaldijk en De Sluis ?
Er is nog meer industrie rechtdoor (ten oosten van het kanaal). Dat valt wel onder de noemer [ind] Nijmegen, maar ontbreekt dus op dit kruispunt.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: A73 knooppunt Neerbosch (Venlo -> knp. Ewijk)

Bericht door duikgek89 » za 18 okt 2008, 21:12

Dat kunnen ze inderdaad wel aangeven ja. Daar zitten ook de groothandelaren en een kartbaan.
Verder rechtdoor ga je Nijmegen in, en dat is vanuit die richting ook de handigste route naar de Goffert (NEC stadion).

Op deze brug mag je 50kmh en wordt heel veel geflitst, de Vmax is daar echt te laag.

Plaats reactie