[A001] [A035] Capaciteit knooppunt Azelo t/m afslag Oldenzaal

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Zaxoly12
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: di 20 nov 2007, 14:29

[A001] [A035] Capaciteit knooppunt Azelo t/m afslag Oldenzaal

Bericht door Zaxoly12 » wo 05 dec 2007, 14:32

beste mensen,

Graag wil ik weten wat nou de capaciteit is van de A1 tussen knooppunt Azelo en afslag oldenzaal.
Nou is het onderstaande wel bekend bij mij, maar dat is een algemeen verhaal.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeerscapaciteit

Dus misschien dat iemand van jullie dit wel weet!

Alvast bedankt,

Azad

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door waldo79 » wo 05 dec 2007, 14:39

Het lijkt me dat de capaciteit van dat stuk wegvak niet wezenlijk afwijkt van elders.

En kun je de vraag niet beter stellen in dit topic?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Chris » wo 05 dec 2007, 14:43

2200 x 10 x 4 = 88.000 mvt/dag op 2x2 rijstroken
2200 x 10 x 6 = 132.000 mvt/dag op 2x3 rijstroken

Tussen Azelo en Buren liggen de facto 3 rijstroken per richting. Overigens moet opgemerkt worden dat door veel weefbewegingen de capaciteit afneemt, evenals met regenachtig weer. De capaciteit is geen vast gegeven, één en ander is afhankelijk van de samenstelling van het verkeer (met name de hoeveelheid vrachtverkeer).

Overigens begin je vanaf 70.000/80.000 op 2x2 rijstroken wel congestie te zien. Vanaf 50.000 op 2x2 zou ik het aardig druk noemen.

Tussen Azelo en Borne-West rijden 84.464 mvt/dag, tussen Borne-West en Buren 90.398 mvt/dag.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door waldo79 » wo 05 dec 2007, 14:44

En het aandeel vrachtverkeer is toch aanzienlijk, vooral tussen Azelo en de Duitse grens v.v. ?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Chris » wo 05 dec 2007, 14:46

19% tussen Borne-West en Buren, en 20% tussen Azelo en Borne-West.

Dat komt neer op ongeveer 17.000 vrachtwagens per dag in beide richtingen.

Zaxoly12
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: di 20 nov 2007, 14:29

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Zaxoly12 » wo 05 dec 2007, 15:24

Chris schreef:2200 x 10 x 4 = 88.000 mvt/dag op 2x2 rijstroken
2200 x 10 x 6 = 132.000 mvt/dag op 2x3 rijstroken

Tussen Azelo en Buren liggen de facto 3 rijstroken per richting. Overigens moet opgemerkt worden dat door veel weefbewegingen de capaciteit afneemt, evenals met regenachtig weer. De capaciteit is geen vast gegeven, één en ander is afhankelijk van de samenstelling van het verkeer (met name de hoeveelheid vrachtverkeer).

Overigens begin je vanaf 70.000/80.000 op 2x2 rijstroken wel congestie te zien. Vanaf 50.000 op 2x2 zou ik het aardig druk noemen.

Tussen Azelo en Borne-West rijden 84.464 mvt/dag, tussen Borne-West en Buren 90.398 mvt/dag.
hey jongens bedankt voor de snelle reacties

Chris zou je de bovenstaande formule nader willen toelichten? Ben een leek op dit gebied.

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Chris » wo 05 dec 2007, 15:29

2200 = capaciteit per rijstrook per uur.
10 = aantal uren van de dag dat die rijstrook gemiddeld vol zit, als ik het goed heb begrepen.
4/6 = het aantal rijstroken.

Sommigen kiezen ook voor 9 of 11 uur, dus de capaciteit van een weg is nooit exact vast te stellen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Chris » wo 05 dec 2007, 15:30

Theoretisch zou je dus ook kunnen rekenen met 2200 x 24 x 4 = 211.200 mvt/etmaal, als alle rijstroken 24 uur van de dag vol zouden zitten. Dit is natuurlijk nooit het geval.

Zaxoly12
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: di 20 nov 2007, 14:29

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Zaxoly12 » wo 05 dec 2007, 15:41

ok bedankt kerel,

maar waar zou ik deze theorie vandaan kunnen halen? Het zou namelijk het mooiste zijn als ik dit ook allemaal kon verantwoorden.
Dus misschien wat links naar bronnen?

Alvast bedankt

Zaxoly12
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: di 20 nov 2007, 14:29

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Zaxoly12 » wo 05 dec 2007, 15:47

En weet misschien iemand wat voor verharding er ligt tussen knooppunt Azelo en afslag Oldenzaal?
Als het asfalt is, wat voor soort (zoab, dab, enz)?

Azad

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Chris » wo 05 dec 2007, 15:48

Volgens mij zijn dat betonplaten met een laagje asfalt eroverheen. Voorbij Oldenzaal zijn het echte betonplaten.

Zaxoly12
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: di 20 nov 2007, 14:29

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Zaxoly12 » wo 05 dec 2007, 15:57

Chris schreef:Volgens mij zijn dat betonplaten met een laagje asfalt eroverheen. Voorbij Oldenzaal zijn het echte betonplaten.
ok, maar dat laagje asfalt is dat een slijtlaagje, zoja welke?

Ik weet het ik vraag veel :puh2:

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Frits » wo 05 dec 2007, 19:47

Volgens mij is dat een harslaag. Nadat de A1 tot Oldenzaal was geopend, kwamen er veel klachten over het lawaai van het beton. Toen hebben ze er een extra laag overheen gegooid, zodat het minder lawaai zou moeten maken.
De autogordel: een band voor het leven.

Zaxoly12
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: di 20 nov 2007, 14:29

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Zaxoly12 » do 06 dec 2007, 13:32

bedankt heren,

Voor het berekenen van de capaciteit moet ik 2200 mvt/uur/rijstrook x 10 uur invoeren, dit komt neer op een capaciteit van 22000 mvt/dag/rijstrook (zie commentaar chris).

Mijn vraag luidt nu:
Hoe bereken ik de intensiteit, die in het inweva2006 staan vermeld, per dag per rijstrook? Dit vraag ik omdat ik de capaciteit en de intensiteit met elkaar wil vergelijken, maar dit is voor mij een beetje vaag aangezien ik voor de capaciteit de mvt/uur maal 10 uur mag invoeren (antw: aantal mvt/dag/rijstrook) en voor de intensiteit (inweva2006) staan de gegevens vermeld in mvt/dag in beide richtingen?
Dus voor de capaciteit is uitgegaan van een dag van 10 uur, en voor de intensiteit is een dag gewoon 24 uur. Misschien dat ik het gewoon verkeerd zie, hoor.

ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen! :dontknow:

En moet ik voor het berekenen van de capaciteit ook nog alles omzetten in p.a.e. of is dit niet nodig. Want ik wil namelijk de intensiteit vergelijken met de capaciteit om erachter te komen of er op dit congestie ontstaat en of er congestie kan ontstaan in bijv. 2015/2020.

Alvast bedankt,

Azad

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Chris » do 06 dec 2007, 13:43

De intensiteit bereken je niet, dat kan je alleen meten (verkeerstelling). Er zijn wel verkeersmodellen die intensiteiten kunnen berekenen, maar door het grote aantal variabelen willen die er wel eens naast zitten.

Zaxoly12
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: di 20 nov 2007, 14:29

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Zaxoly12 » do 06 dec 2007, 13:49

Chris schreef:De intensiteit bereken je niet, dat kan je alleen meten (verkeerstelling). Er zijn wel verkeersmodellen die intensiteiten kunnen berekenen, maar door het grote aantal variabelen willen die er wel eens naast zitten.
ok maar zou je niet een schatting kunnen maken dan? Dus een schatting van de tellingen die vermeld staan in de inweva2006?
Zodat ik het met elkaar kan vergelijken.

Misschien dat jij weet hoe ik dit anders kan controleren op congestie?

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Chris » do 06 dec 2007, 13:57

INWEVA staat voor INschattingWEgVAkintensiteit. Dat is dus al een schatting, die gemaakt wordt tussen elke afslag. Niet tussen elke afslag liggen permanente telpunten (lussen in de weg). Congestie kun je dus niet per definitie berekenen. Bij regen vindt eerder congestie plaats dan met droog weer, zelfs als je met dezelfde intensiteiten zit.

Zaxoly12
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: di 20 nov 2007, 14:29

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Zaxoly12 » do 06 dec 2007, 14:25

Chris schreef:INWEVA staat voor INschattingWEgVAkintensiteit. Dat is dus al een schatting, die gemaakt wordt tussen elke afslag. Niet tussen elke afslag liggen permanente telpunten (lussen in de weg). Congestie kun je dus niet per definitie berekenen. Bij regen vindt eerder congestie plaats dan met droog weer, zelfs als je met dezelfde intensiteiten zit.
aha, op die manier.

Dus zou u met al je kennis kunnen zeggen of er op een normale dag (zonnig) congestie kan onstaan tussen kp. Azelo en afslag Oldenzaal? Zo ja, waar en hoe vaak denkt u? en zo niet, waarom en wanneer dan wel?

Ik wil namelijk weten of het zin heeft (of het wel verstandig is) om de capaciteit van de A1 te vergroten. En zeker met het oog op de komende 10 jaar.
Heb namelijk gehoord dat het vrachtverkeer op de A1 rond Hengelo zal gaan verdubbelen in 2015. En er zit ook een stijging in het aantal personenauto's.

alvast bedankt

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Chris » do 06 dec 2007, 14:29

Congestie vindt momenteel niet zo vaak plaats, het drukst is Azelo - Buren, maar daar zijn feitelijk ook 3 rijstroken beschikbaar. Wel zie je dat bij incidenten de A1 en A35 direct vollopen. Mijn ervaring is dat het tot Hengelo-Noord aardig druk is, maar daarna snel rustiger. Ik ben van mening dat de A1 wel binnen 10 jaar of sneller verbreed moet worden tussen Azelo en Deventer naar 2x3 rijstroken. De hoeveelheid vrachtverkeer daar loopt de spuigaten uit.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Chris » do 06 dec 2007, 14:43

Ik zou liever zien dat Buren - Azelo een volwaardige 2x3 wordt. De situatie is nu nog wat te afwijkend en verwarrend. Bij Hengelo loopt het wel eens vast door de IKEA. Daar is weinig tegen te doen, misschien een andere afstelling van de verkeerslichten of meer opstelruimte.

Zaxoly12
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: di 20 nov 2007, 14:29

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Zaxoly12 » do 06 dec 2007, 14:56

Chris schreef:Ik zou liever zien dat Buren - Azelo een volwaardige 2x3 wordt. De situatie is nu nog wat te afwijkend en verwarrend. Bij Hengelo loopt het wel eens vast door de IKEA. Daar is weinig tegen te doen, misschien een andere afstelling van de verkeerslichten of meer opstelruimte.
Daar heb je gelijk in, ik heb daar ook aan gedacht.

Ik ben namelijk bezig met mijn afstudeerproject, en wou graag wat meningen horen.
En tussen Buren-Azelo heb je op dit moment een best wel ingewikkelde stuk traject zitten, waar veel weefbewegingen voor nodig zijn. En dat gaat ten koste van de capaciteit.

maar bedankt voor de info

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door waldo79 » do 06 dec 2007, 15:13

Mag ik weten in welk kader je dat afstudeeronderzoek plaatst? Gaat het onderzoek nog tot concrete aanbevelingen aan een opdrachtgever leiden?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Chris » vr 07 dec 2007, 9:07

Misschien is het interessant te kijken naar hoe vergelijkbare trajecten scoren.

Ik denk dat de A28 KP Hattemerbroek - Zwolle-Zuid goed vergelijkbaar is, 2x2 rijstroken, met een kilometer of 3 lange weefstroken. De verkeersintensiteit is hier wel een stukje hoger, gemiddeld zo'n 124.000 meen ik, maar er zitten ook dagen bij van 140.000 mvt/etmaal. Ook hier is de hoeveelheid vrachtverkeer hoog.

Congestie vindt plaats, maar beperkt. In de late ochtendspits loopt het meestal vast tussen Wezep op 't Harde en Zwolle-Zuid, en 's avonds opnieuw. In de andere richting vindt alleen congestie plaats bij incidenten.

2x2+lange weefstroken kunnen dus best veel verkeer aan.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door waldo79 » vr 07 dec 2007, 13:50

Wellicht dat het evengoed vergelijken is met het deeltraject Valburg-Ewijk in de A50 (2+3 rijstroken) met ook een flink aandeel vrachtverkeer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door mavas » ma 10 dec 2007, 14:35

Gebruik ook de NotaMobiliteit als referentie. Daarin staat bv dat het verkeer tussen 2000 en 2020 met 40% zal groeien en het vrachtverkeer met 20 - 80%.
En daarnaast hebben we een zgn autonome groei, die meestal tussen de 1 - 2% wordt gekozen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Paixao » ma 10 dec 2007, 20:34

Zaxoly12 schreef:(...)
Dus zou u met al je kennis kunnen zeggen of er op een normale dag (zonnig) congestie kan onstaan tussen kp. Azelo en afslag Oldenzaal? Zo ja, waar en hoe vaak denkt u? en zo niet, waarom en wanneer dan wel?

Ik wil namelijk weten of het zin heeft (of het wel verstandig is) om de capaciteit van de A1 te vergroten. En zeker met het oog op de komende 10 jaar.
Heb namelijk gehoord dat het vrachtverkeer op de A1 rond Hengelo zal gaan verdubbelen in 2015. En er zit ook een stijging in het aantal personenauto's.

alvast bedankt
Ik ben een regelmatige "bezoeker" van de A1 op dat stuk (en verder richting Deventer/Apeldoorn) en op een normale dag treedt er geen congestie op tussen pakweg Azelo en de Duitse grens. Niet in de spits, en zeker niet daarbuiten. Wel merk je dat de snelweg in de spits wel steeds voller begint te raken. Buiten de spits is dit over het algemeen nog niet merkbaar.
In de loop der jaren is de hoge intensiteit op de A1 vanaf Apeldoorn/Deventer steeds meer richting het oosten verschoven, zodat de eerste signalen van congestie al regelmatig optreden bij de afritten Rijssen en Lochem (op het traject Hengelo - Deventer in de ochtendspits). Ik denk dat het een kwestie is van slechts enkele jaren voordat deze eerste congestie al bij de knooppunten Azelo/Buren optreedt. Met het gereedkomen van het stuk A35 Almelo - Wierden is naar mijn idee overigens het verkeer dat over de A1 richting het noorden (Wierden, Nijverdal) moet, minder geworden - er is dus wel degelijk sprake van een zeker netwerkeffect met de A35.
Ik ben niet zo bekend met de ochtendspits Deventer - Hengelo, maar voorzover ik dat op de andere baan kan zien levert dat over het algemeen geen problemen op. 's Morgens rijden sowieso de meeste mensen richting het westen.

Een normale avondspits heeft normaal gesproken geen problemen. Vanaf Deventer richting Hengelo is het wel een aaneenschakeling van vrachtwagens op de rechterstrook, maar naarmate Hengelo / Duitse grens nadert wordt de intensiteit snel minder. Vanaf afrit Rijssen is het zeer goed te doen. Ik denk wel dat dit in de komende jaren ook nog wel een stukje meer wordt. Het is alsof de rij vrachtwagens richting het oosten elke maand langer wordt. Het zal niet lang meer duren voordat je vanaf Deventer op de linkerstrook tot aan knooppunt Buren rijdt. De andere kant op richting Deventer heeft voor zover ik het kan zien geen problemen.

Vanaf Oldenzaal richting De Lutte en de grens is er feitelijk nooit een probleem (behalve dan met die vrachtwagens op en voor de Duitse feestdagen). De intensiteiten daar zijn dermate laag dat de capaciteit daar zeker nog toereikend is.

De problemen op de A1 rondom Azelo/Buren en de afritten Hengelo/Hengelo-Noord liggen momenteel vooral op het incidentele vlak, zoals Chris al terecht aangaf. Ongevallen op, nabij of tussen de knooppunten hebben een immens effect op het regionale netwerk. De enige twee hoofdaders (A1 en A35) zitten dan direct dicht en het onderliggende wegennet is voor dat soort dingen bar slecht (vergelijk een ongeval met een tankwagen gevaarlijke stoffen bij Hengelo, ik dacht 2005, en het ongeval van vorige week met 18 kilometer file). Verder is inderdaad de Ikea een belangrijke factor. Dit is voornamelijk een bij-effect van de VRI's en het parkeerbeleid, maar het heeft wel (grote) effecten op de snelweg, tot aan het afsluiten van afrit Hengelo aan toe.

Het scenario "Ikea" alsook een stukje toekomstvisie A1/A35 is opgenomen in het plan Twente Mobiel. Als je dat plan kunt gebruiken voor je project, kan ik je aan een contactpersoon helpen. Stuur dan even een pm.

*edit* Oh ja, wat mij betreft is niet de vraag "of het zin heeft" om de A1 te verbreden, maar wanneer ze dit gaan doen!
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Zaxoly12
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: di 20 nov 2007, 14:29

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Zaxoly12 » wo 12 dec 2007, 13:54

waldo79 schreef:Mag ik weten in welk kader je dat afstudeeronderzoek plaatst? Gaat het onderzoek nog tot concrete aanbevelingen aan een opdrachtgever leiden?
We gaan dus afstuderen bij een adviesbureau, en het rapport is dan ook voor hun bedoeld. Ons rapport zal dan ook aanbevelingen gaan bevatten. En dan kan het adviesbureau uiteindelijk bepalen of ze de aanbevelingen ook daadwerkelijk gaan voorleggen aan bijv. RWS

Zaxoly12
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: di 20 nov 2007, 14:29

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Zaxoly12 » wo 12 dec 2007, 14:16

Chris schreef:Misschien is het interessant te kijken naar hoe vergelijkbare trajecten scoren.

Ik denk dat de A28 KP Hattemerbroek - Zwolle-Zuid goed vergelijkbaar is, 2x2 rijstroken, met een kilometer of 3 lange weefstroken. De verkeersintensiteit is hier wel een stukje hoger, gemiddeld zo'n 124.000 meen ik, maar er zitten ook dagen bij van 140.000 mvt/etmaal. Ook hier is de hoeveelheid vrachtverkeer hoog.

Congestie vindt plaats, maar beperkt. In de late ochtendspits loopt het meestal vast tussen Wezep op 't Harde en Zwolle-Zuid, en 's avonds opnieuw. In de andere richting vindt alleen congestie plaats bij incidenten.

2x2+lange weefstroken kunnen dus best veel verkeer aan.

ok, maar met het oog op de toekomst hoe zal het dan scoren? Zeker als je een jaar of 15 vooruit kijkt, dan zal het verkeer sterk toenemen.
Dan zou waarschijnlijk verbreden de enige optie zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: A1: capaciteit (knooppunt Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Chris » wo 12 dec 2007, 17:34

De A28 bij Zwolle wordt over 2 á 3 jaar verbreedt naar 2x4 rijstroken. Moet wel zeggen dat het verkeer hier de afgelopen 5 jaar behoorlijk sterk is gestegen. (20 - 30%).

Paixao
autoweg
Berichten: 1040
Lid geworden op: di 28 feb 2006, 15:07
Locatie: Denekamp
Contacteer:

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door Paixao » wo 12 dec 2007, 22:01

Zaxoly12 schreef:
waldo79 schreef:Mag ik weten in welk kader je dat afstudeeronderzoek plaatst? Gaat het onderzoek nog tot concrete aanbevelingen aan een opdrachtgever leiden?
We gaan dus afstuderen bij een adviesbureau, en het rapport is dan ook voor hun bedoeld. Ons rapport zal dan ook aanbevelingen gaan bevatten. En dan kan het adviesbureau uiteindelijk bepalen of ze de aanbevelingen ook daadwerkelijk gaan voorleggen aan bijv. RWS
Oei, was ik iets te vroeg met het antwoord op je PM. Ik ben wel benieuwd welk adviesbureau dat is... is dat een niet nader te noemen bureau in Deventer met een paars/oranje huisstijl? Die zijn volgens mij nu wel bezig met de A1.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Plaats reactie