[A001] [A035] Capaciteit knooppunt Azelo t/m afslag Oldenzaal

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

ACT-F
verkeersader

Re: Capaciteit A1 knooppunt (Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door ACT-F » do 18 feb 2016, 14:33

Paixao schreef:Het scenario "Ikea" alsook een stukje toekomstvisie A1/A35 is opgenomen in het plan Twente Mobiel. Als je dat plan kunt gebruiken voor je project, kan ik je aan een contactpersoon helpen. Stuur dan even een pm.

*edit* Oh ja, wat mij betreft is niet de vraag "of het zin heeft" om de A1 te verbreden, maar wanneer ze dit gaan doen!
We zijn inmiddels ruim 8 jaar verder en wat mij opvalt is dat vooral de A35 fors gegroeid is ten opzichte van de A1. Vanwege de regelmatig terugkerende congestie, en daarmee de grotere kans op incidenten op de A35 tussen Buren en Hengelo-Zuid en de A1 tussen Buren en Hengelo (Ikea), heb ik bepaalde ideeën aangedragen bij Twente Mobiel waar ik vanmorgen op bezoek was. Mijn eerste voorstel is het doortrekken van de invoegstroken Delden en Hengelo-Zuid in beide richtingen. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de brug over het Twentekanaal voldoende breedte heeft om dit door te kunnen trekken. Mijn tweede voorstel voor het Ikea-probleem is een extra afslag bij de afrit Hengelo. De okergele lijn op de onderstaande kaart.

https://www.google.nl/maps/@52.2856049, ... dY5-CtMvII

Het doel is een extra ontruimingsmogelijkheid van de afrit voor het geval dat de verkeerslichten het verkeer niet meer aankunnen. Het verkeer kan omgeleid worden met de groene of rode lijnen. Idealiter wordt er een nieuwe weg over de A1 aangelegd, de blauwe lijn, zodat de Bornsestraat ontlast wordt.
Meer bitumen!

waldo79
2x5 autosnelweg

Re: A1: capaciteit (knooppunt Azelo t/m afslag Oldenzaal)

Bericht door waldo79 » do 18 feb 2016, 17:21

En wat was de reactie?

ACT-F
verkeersader

Bericht door ACT-F » do 18 feb 2016, 20:09

^^

Ze waren bijzonder enthousiast en gaan het voorleggen aan de verantwoordelijke portefeuillehouders. Ik word op de hoogte gehouden :D
Meer bitumen!

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » do 18 feb 2016, 20:22

Prettig dat je idee serieus wordt genomen, als quick-win is het lijkt me makkelijk uit te voeren 8-)