Nieuwe borden op autosnelwegen

Discussies over de bewegwijzering, bebording en wegnummering

Moderator: Moderatoren

IQ[]
expressweg
Berichten: 4330
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door IQ[] » ma 26 okt 2009, 20:13

Er staan overal op het stuk tussen Aarschot en knooppunt Heverlee nieuwe palen. Bij KP Heverlee staan er nieuwe, nog ingepakte, KP borden tegen de nieuwe geplaatste palen.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Mikhail » di 27 okt 2009, 11:16

Wimpie24 schreef:Deze dingen zijn ook kollosaal hoor ;) . Ik geloof niet dat ze veel hoger zijn dan de gewone cilinders maar door de betonnen fundering en het feit dat 2 keer zo veel plaats innemen, zien ze er best indrukwekkend uit.
En wat betreft ondersteuningsconstructies en materiaalgebruik is er nog een hemelsbreed verschil tussen Vlaanderen, Wallonië en Brussel.
Ik geloof dat ze in Wallonië aluminium gebruiken zoals in Franrijk.
De provincie Vlaams-Brabant laat weeral eens zien dat er op enkele maanden tijd, op dezelfde snelweg (!) 2 verschillende soorten ondersteuningconstructies gebruikt worden (enerzijds de 3 cilinderpalen en anderzijds de Duitse constructies) mij hoor je niet klagen over die laatste, maar kan me nu eens niet duidelijk een besluit nemen en beslissen voor de hele uitbesteding aan 1 firma toe te wijzen?

@Wimpie_24 => enig vermoeden of hier kp borden of service borden geplaatst gaan worden?
****

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Wimpie24 » di 27 okt 2009, 16:02

Voor serviceborden zijn ze veel te groot (kijk naar lichtbak om een beeld te krijgen). Wat betreft die twee verschillende soorten ondersteuningsconstructies; er zit ergens een logica in want vanaf een bepaalde bordengrootte gebruikt men de Duitse constructies. Voor witte afritborden gebruikt men bijvoorbeeld cilinders, voor de veel grotere vorkborden gebruikt men de grote Duitse techniek.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Wimpie24 » zo 22 nov 2009, 20:21

De nieuwe borden zijn eindelijk opgevuld en ik moet zeggen dat het erg mooie borden zijn maar vooral groot!
Als ik onder het bord ging staan, kwam ik met mijn hoofd nog een stukje onder de onderste rand van het onderbord.

Afbeelding
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Willem » ma 23 nov 2009, 20:49

Dat bord ziet er duidelijk uit. Is het systeem met de classificatie van verzorgingsplaatsen met een sterrensysteem weer afgeschaft? De sterrenaanduiding is niet meer op het bord terug te vinden.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Pino » ma 23 nov 2009, 20:51

Het verdwijnen van de ster-aanduiding vind ik geen gemis. Resteert nog altijd het gebruik van de kleur wit als basis voor het bord. Die kleur is en blijft gewoon minder geschikt dan kleuren als blauw, groen en geel.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Wimpie24 » ma 23 nov 2009, 21:06

Wit is verplicht bij de M-categorie
Ik vind het best duidelijk.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door mavas » ma 23 nov 2009, 21:09

Maar wat je vindt moet je naar de politie brengen.

Het gaat er niet om wat jij er van vindt, maar hoe goed iets leesbaar is. En het is gewoon een feit dat kleurenblinden en personen met verminderd zichtvermogen zwart-op-wit minder goed constrasteert dan wit-op-blauw of zwart-op-geel.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Wimpie24 » ma 23 nov 2009, 21:57

Ja, maar wij werken nu eenmaal met een kleurensysteem. Geel is al bezet voor tijdelijke bewegwijzering. En blauw hebben we ooit gehad. De plaatsing en uitvoering van deze borden is uitstekend en dat mag ook eens gezegd worden.

De oude lichtbak hebben ze nog laten staan en zo kan je de verbetering goed zien.
Afbeelding
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Pino » ma 23 nov 2009, 22:12

Wimpie24 schreef:Ja, maar wij werken nu eenmaal met een kleurensysteem. Geel is al bezet voor tijdelijke bewegwijzering. En blauw hebben we ooit gehad.
En dat wil zeggen dat je geen blauw meer mag gebruiken? De richtinggevende bewegwijzering in België is altijd in hoofdzaak blauw geweest en is dat ook op de Vlaamse snelwegen nog steeds voor 60 % (vorkbord, uitsmijter en afstandenbord; daarnaast staan er twee witte borden). Ik zie niet in waarom die resterende twee witte borden niet ook tegen een blauwe achtergrond worden uitgevoerd. Het 1500m-bord was van oudsher al blauw, dus vanwaar eigenlijk die creatieve bui om daar ineens iets wits van te maken? Als jullie in Vlaanderen dan toch in een creatieve bui zijn, mag ik dan voorstellen om de afstandenborden meteen roze te maken?
Laatst gewijzigd door Pino op di 24 nov 2009, 9:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Rene » ma 23 nov 2009, 23:11

Ik vind het heel redelijke borden.
Jammer van het tankstationsymbool, dat vanop een afstand meer op een dikke lolly lijkt dan op iets wat tegenwoordig als pomp kan worden herkend, en jammer dat de parkeerplaats niet als blauw symbool met witte P op het bord is geplaatst. Maar voor de rest is het alleszins 10x beter dan die oude lichtbak.

Rien
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:40
Locatie: Brussel & Sint-Truiden
Contacteer:

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Rien » di 24 nov 2009, 0:52

  • Voor het sterrensymbool is plaats voorzien op alle borden voor serviceplaatsen. In de linkerbovenhoek zit niet voor niets een lege plek.
  • @ Wimpie24: Wat is de M-categorie? Als je de categorie "onderborden voor fietsen en tweewielige bromfietsen" bedoelt, dan hebben aankondigingen van snelwegparkings hier m.i. niets mee te maken. Bewegwijzering is niet wettelijk vastgelegd in de Wegcode (afgezien van enkele inhoudelijke bepalingen). Het is net dat gebrek aan regelgeving omtrent uitvoering, dat regionale escapades als deze mogelijk maakt. We kunnen alleen maar hopen dat Etienne Schouppe met zijn nieuwe wegcode die leemte opvult, maar ik vrees er alvast voor...
    Wegcode.be schreef:De betekenis van een verkeersbord kan worden aangevuld, nader bepaald of beperkt door een wit opschrift of symbool op een rechthoekig onderbord met blauwe achtergrond dat onder het teken bevestigd is.
    De onderborden betreffende de fietsen en tweewielige bromfietsen hebben evenwel zwarte opschriften en symbolen op witte achtergronden en zijn van één van de volgende modellen ... *afbeeldingen M.1 t.e.m. M.10*
  • Positief is in ieder geval de toekenning (eindelijk) van namen aan de parkings. Jammer dat parkings en afritten hier en daar dezelfde naam dragen (vb. Kruibeke, Kruishoutem...), terwijl er met de nieuwe, unieke namen van aansluitingen en knooppunten net voor gezorgd werd dat verwarring tussen die twee laatsten uitgesloten is. Consequentie...
  • Even consequent is het plaatsen van zwart-op-witte vooraankondigingen, terwijl men aan de uitvoeger zelf vasthoudt aan de vroegere wit-op-blauwe uitvoering. Toch schrijft het Vlaamse dienstorder (pdf) dit voor! Aan de uitvoeger van de parking Peutie (E19) bijvoorbeeld werden gloednieuwe wit-op-blauwe inwendig verlichte borden opgehangen. Het herkennen en onderscheiden van de symbolen lijkt me makkelijker op de oldschool-borden. Daarenboven is de bies om de symbolen op de zwart-op-witte vooraankondigingen amper te zien.
  • Wat me het meest stoort is de buitenproportionele vermelding van de afstand tot het volgende tankstation. De meest facultatieve informatie op het bord trekt op die manier de grootste aandacht!

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Pino » di 24 nov 2009, 9:35

Rien schreef:Even consequent is het plaatsen van zwart-op-witte vooraankondigingen, terwijl men aan de uitvoeger zelf vasthoudt aan de vroegere wit-op-blauwe uitvoering. Toch schrijft het Vlaamse dienstorder (pdf) dit voor! Aan de uitvoeger van de parking Peutie (E19) bijvoorbeeld werden gloednieuwe wit-op-blauwe inwendig verlichte borden opgehangen. Het herkennen en onderscheiden van de symbolen lijkt me makkelijker op de oldschool-borden. Daarenboven is de bies om de symbolen op de zwart-op-witte vooraankondigingen amper te zien.
Ach, Vlaanderen staat niet alleen met deze verandering van kleur bij de uitsmijter. In Spanje zie je hetzelfde bij reguliere afritten, met blauwe voorwegwijzers en dan een witte uitsmijter. Chili doet het ook (switch van blauw naar groen bij de uitsmijter). Ik vind dat alleen maar verwarrend en heb de toegevoegde waarde ook nooit zo gezien. Vlaamse dienstorder prima, maar de insteek van dat document is dan in mijn optiek allesbehalve geslaagd. Buiten de onnodige kleurenwissel in de bewegwijzering komt dat als gezegd dus ook door het verminderde onderscheidend vermogen. Wit is al geen ideale achtergrondkleur voor een wegwijzer, en als de symbolen dan ook nog eens tegen een witte achtergrond staan ...

Wat betreft de dienstorder, is er een soortgelijke Vlaamse dienstorder beschikbaar voor de bewegwijzering van reguliere afritten? Kon hem zo snel niet vinden via de homepage, maar ben wel erg geïnteresseerd.

Rien
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:40
Locatie: Brussel & Sint-Truiden
Contacteer:

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Rien » di 24 nov 2009, 23:01

Hier vind je een overzicht van de dienstorders van Wegen en Verkeer. Ik geloof niet dat het een exhaustieve lijst is. Ze hebben trouwens geen algemene geldigheid op Vlaams grondgebied, maar enkel op de gewestwegen! Het zijn bindende documenten voor de gewestelijke administratie.

Ik vind geen dienstorder voor reguliere bewegwijzering. Zelf heb ik de indruk dat de provinciale afdelingen hierin nog altijd naar eigen goeddunken kunnen handelen* en/of de technische specificaties (zoals lettergroottes, positionering, uitlijning en marges) aan de signalisatiefirma's overlaten.

* Zie bijvoorbeeld de verschillende uitvoering van de uitsmijters in Limburg (afritnummer met aanduiding "afrit" boven het blauwe bord) en Vlaams-Brabant (afritnummer onderaan in de bies). Ook duidelijk is de voorkeur van Limburg voor regelborden als voorwegwijzers van kruispunten, terwijl Vlaams-Brabant steeds voor situatieschetsen (à la Nederland) opteert.

Overigens is het dienstorder over de parkeerplaatsen een van de zeldzame in de reeks die exacte afmetingen en lettergroottes bepaalt. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de uiterst vage "aanbevelingen" in onderstaand dienstorder. :roll: M.a.w. "Doe maar wat..."
Dienstorder afbakening bebouwde kom 28-03-2006 schreef:De afmetingen 0,90 m x 0,60 of 0,60 m x 0,90 m (Art. 12.1.1° - MB 11 oktober 1976) zijn minimumafmetingen. Om redenen van het aangeven van een naam en het behoud van een voldoende groot lettertype kan het aangewezen zijn om een groter bord te gebruiken.

Ali
stadsweg
Berichten: 359
Lid geworden op: di 31 mei 2005, 16:28

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Ali » za 28 nov 2009, 2:25

Ik vind het een hele verbetering alleen mag gezegd worden dat de volgende tankstation zich niet op de hoofdrichting Brussel bevindt, maar richting Luik, belangrijke info! zeker voor buitenlandse weggebruikers ...

Dennal
stadsweg
Berichten: 432
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Dennal » zo 13 dec 2009, 13:21

dat ziet er zeer netjes uit.
worden deze borden op meer plaatsen geplaatst.
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Wimpie24 » zo 13 dec 2009, 17:11

De borden zelf worden al een paar jaar geplaatst maar dan in kleinere uitvoering en met de oude ondersteuningsconstructie en een iets andere indeling.
De nieuwe borden zijn op zich al veel groter en dus veel leesbaarder, aan de indeling heeft men ook gesleuteld en er is een onderbord bijgekomen.
De belangrijkste verbetering is evenwel de Duitse ondersteuningsconstructie, de betonnen fundering en het feit dat de borden ook veel hoger staan.

Op de Ring van Brussel gebruikt men ook al borden in nieuwe stijl met nieuwe ondersteunings constructie. Als men een bord op 1 paal zet, gebruikt men aan de achterkant hetzelfde type bevestigingsbeugel als in Nederland.

Afbeelding
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

MA60
stadsweg
Berichten: 315
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 14:31
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door MA60 » ma 14 dec 2009, 23:29

Rene schreef:^^
Die Duitse constructies zijn zeer botsvriendelijk.
Veel beter dan die kolossale handel die in België gebruikelijk is.
Ze hebben het eindelijk begrepen in Vlaams Brabant :yes: (inplaats van die gruwelijk lelijke regenpijpbuizen...). In het Antwerpse waar ik als Nederlander als eens passeer heb ik nog niet veel van die nieuwe Duitse constructies gezien buiten 2 bewegwijzeringsborden aan het einde van de E19 ter hoogte van Meer. Kan men die Duitse constructies nu niet eens wil en wet maken in het Vlaamse gewest???

Mikhail
expressweg
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Mikhail » di 29 dec 2009, 12:11

Pino schreef:Het verdwijnen van de ster-aanduiding vind ik geen gemis. Resteert nog altijd het gebruik van de kleur wit als basis voor het bord. Die kleur is en blijft gewoon minder geschikt dan kleuren als blauw, groen en geel.
Het is eigenlijk niet verdwenen, er zijn gewoon parkings zonder sterren! Eigenlijk vind ik het sterrensysteem ook een beetje dom, elke parking zo minstens toch 1 ster moeten scoren!

R4 heeft mij vroeger verteld dat de lege plaatsen op het bord nog ingevuld konden worden maar dat men hier nog niet over uit was (op sommige parking parkingborden is wel plek voorzien voor 1 of 2 extra symbolen). Waarom hier gewoon niet het symbool van 24/24u open OF merk van tankstation niet opplakken? Op de nieuwe borden heeft men de oude symbolen van vroeger zomaar overgenomen, meestal zonder controle en een resytling zat er ook niet in... :x

Wat betreft dat dienstorder: ik blijf de logica niet snappen hoor! Waarom de uitsmijter ook niet gewoon wit maken? is veel logischer, eerst ziet je overal witte borden en dan plots blauw? De kleuren van de iconen dan, wel een groene boom maar een geen parking wit op blauw symbool? De borden moeten allemaal standaard 3 symbool tekens breed zijn, maar wat heb je eraan als er 3 symbolen nooit worden ingevuld? Vanwaar die aanduiding, 5000m voor tankstation, 1000m voor een kiosk? Wie gaat dat nu bepalen of het een minderwaardige kiosk is of niet?
****

Mikhail
expressweg
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Mikhail » di 29 dec 2009, 12:33

Wimpie24 schreef:De borden zelf worden al een paar jaar geplaatst maar dan in kleinere uitvoering en met de oude ondersteuningsconstructie en een iets andere indeling.
De nieuwe borden zijn op zich al veel groter en dus veel leesbaarder, aan de indeling heeft men ook gesleuteld en er is een onderbord bijgekomen.
De belangrijkste verbetering is evenwel de Duitse ondersteuningsconstructie, de betonnen fundering en het feit dat de borden ook veel hoger staan.

Op de Ring van Brussel gebruikt men ook al borden in nieuwe stijl met nieuwe ondersteunings constructie. Als men een bord op 1 paal zet, gebruikt men aan de achterkant hetzelfde type bevestigingsbeugel als in Nederland.

Afbeelding
De vernieuwde 800m vorkborden tussen Gent en Waregem in beide richtingen op de E17, zijn zeer beter geslaagd als op de ring, hier zijn ze bij wijze van spreken in elkaar 'gezakt' in Oost-Vlaanderen heeft men daar langere versies geplaatst, goed voorbeeld is het vorkbord bij de pinte op de E17 richting Kortrijk.
****

poller1
stadsweg
Berichten: 278
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 16:22

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door poller1 » ma 01 mar 2010, 10:51

Op de A12 in Boom (alvast richting Brussel) hangen nu ook enkele nieuwe borden. Maar deze zijn zodanig geplaatst (enkele meters achter een brug, telkens opnieuw), dat ze pas op het laatste moment zichtbaar zijn.

Ik meld dit soort zaken al lang niet meer aan de bevoegde diensten, aangezien zij toch altijd terugschrijven dat alles geplaatst is conform de regeltjes...

edmond93
dorpsstraat
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 mar 2010, 18:19
Locatie: Brussel (Belgie)

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door edmond93 » do 08 apr 2010, 0:46

Op de E314 staan de nieuwe borden er: Uitrit 16: Gasthuisberg

Afbeelding
i.p.v.
Afbeelding
PS: Nieuw album: http://picasaweb.google.be/112928091276 ... 34/E40E314#
Je kan bij mij terecht voor een immitatie van een Frans of Belgische verkeersbord

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door vynkce » do 08 apr 2010, 10:26

Op de E34 Antwerpen - Trunhout zijn ook nieuwe borden verschenen die de parkings aankondigen. In plaats van de oude blauwe onduidelijke lichtbakken staan er nu grote witte reflecterende borden met zwarte letters en wordt ook de parkingnaam meegegeven.

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door denne007 » do 08 apr 2010, 10:42

op de E40 aan de parking van jabbeke gebruiken ze nu ook van die duitse kreukelpalen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door waldo79 » do 08 apr 2010, 11:32

Was die uitrit aan de E314 niet eerder een serviceuitrit voor uitsluitend leveranciers van het ziekenhuis?

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door Willem » do 08 apr 2010, 20:43

Treed er nu geen verwarring op omdat mensen gaan denken dat Gasthuisberg een zelfstandige plaats is in plaats van een onderdeel van Leuven?
Niet alle bezoekers van de complexen daar zullen weten dat de wijk van hun bestemming Gasthuisberg heet.

edmond93
dorpsstraat
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 mar 2010, 18:19
Locatie: Brussel (Belgie)

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door edmond93 » vr 09 apr 2010, 9:06

Ja ik weet het, dat is gewoon een voorbeeld,
verder op de autosnelweg staan er nieuwe borden zoals uitrit 17: Winksele
Trouwens: ik heb een vraag
@wimpie
Wanneer je die viaduct op ga richting Diest en Aarschot, staat er een uitrit vlak na die van Rotselaar
Daar staat er Wilsele Dorp doorstreept
Waarom, was die uitrit vroeger in dienst

Afbeelding
Je kan bij mij terecht voor een immitatie van een Frans of Belgische verkeersbord

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door vynkce » vr 09 apr 2010, 10:10

waldo79 schreef:Was die uitrit aan de E314 niet eerder een serviceuitrit voor uitsluitend leveranciers van het ziekenhuis?
Gisteren in UZ Gasthuisberg geweest. Ik kwam van de E314 richting Aarschot en verkeer naar het UZ wordt via afrit 17 geleid hoewel als je eenmaal op de afrit rijdt je het nieuwe bord ziet staan "Uitrit 16 Gasthuisberg, 'zoveel' meter" Toch wel verwarrend.

edmond93
dorpsstraat
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 mar 2010, 18:19
Locatie: Brussel (Belgie)

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door edmond93 » vr 09 apr 2010, 17:47

ja natuurlijk
maar dat noemt men een omleiding
--> Was uitrit 16 niet afgesloten of hadden ze er geen plakkers op gekleefd?
Je kan bij mij terecht voor een immitatie van een Frans of Belgische verkeersbord

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwe borden op autosnelwegen

Bericht door vynkce » vr 09 apr 2010, 18:22

Nee, die leek mij gewoon open. ;)

Plaats reactie