[B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Discussies over de bewegwijzering, bebording en wegnummering

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Vinny » za 16 apr 2011, 21:29

Zo kun je wel in een cirkel blijven doorredeneren, maar ik denk liever vanuit de klant: Het was beter geweest als de Vlaamse wegbeheerder gewoon had doorgepakt en alle wegnummers van de ringweg vervangen had door de R 1. Dat er dan geen R 2 meer is, lijkt mij een geval van helaas, pindakaas. Het is namelijk nogal fijn als de bewegwijzering, en het kaartmateriaal hetzelfde zeggen. Met R 1 = Ring Antwerpen = hele rondje ben je gewoon van een boel verwarring verlost. :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door harry » za 16 apr 2011, 21:58

Vinny schreef:Zo kun je wel in een cirkel blijven doorredeneren
Of in een ring?
Volgens mij zit je te vissen naar een plekje in je eigen signature :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Mandelsoft » za 16 apr 2011, 23:44

Vinny schreef:Zo kun je wel in een cirkel blijven doorredeneren, maar ik denk liever vanuit de klant: Het was beter geweest als de Vlaamse wegbeheerder gewoon had doorgepakt en alle wegnummers van de ringweg vervangen had door de R 1. Dat er dan geen R 2 meer is, lijkt mij een geval van helaas, pindakaas. Het is namelijk nogal fijn als de bewegwijzering, en het kaartmateriaal hetzelfde zeggen. Met R 1 = Ring Antwerpen = hele rondje ben je gewoon van een boel verwarring verlost. :yes:
Ja fijn, zit je op de R1, weet je niet welke kant je de Ring neemt! Hoe lossen ze dat in bijvoorbeeld Brussel op?
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door evos » za 16 apr 2011, 23:59

Ik snap het: er is één ring en er zijn twee ringwegen. Duidelijk toch? :PP:
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Vinny » zo 17 apr 2011, 0:15

weet je niet welke kant je de Ring neemt
Het kenmerk van de ring om Antwerpen is dat die tegenwoordig echt helemaal gesloten is, dus de relevantie van te weten "welke kant" je precies om gaat is ook betrekkelijk. De bewegwijzering geeft ook gewone doelen aan en dat zou op zich ook al genoeg moeten wezen. Een dripje met ("via Kennedytunnel: 3 km file, via liefkenshoektunnel: filevrij) lijkt mij dan toch genoeg? :dontknow:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [E019][A001] [FOTO]

Bericht door Palance » zo 17 apr 2011, 9:50

Alfa schreef:Ik acht bv de A11 tussen Knooppunt Beveren en Knooppunt Sint-Anna-Linkeroever niet als deel van de ring van Antwerpen hoewel dat wel zo bewegwijzerd wordt.
Dan zijn er er toch uit? Ook de bewegwijzering zelf spreekt overduidelijk van één ring, en dat is het ook. Dat de Belgen/Vlamingen dat in het Antwerpse geval niet in staat zijn dat wegnummertechnisch goed dicht te timmeren doet daar niets aan af. Ook Rotterdam heeft één ring, geen vier.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Wimpie24 » wo 20 apr 2011, 18:30

Mandelsoft schreef:
Vinny schreef:Zo kun je wel in een cirkel blijven doorredeneren, maar ik denk liever vanuit de klant: Het was beter geweest als de Vlaamse wegbeheerder gewoon had doorgepakt en alle wegnummers van de ringweg vervangen had door de R 1. Dat er dan geen R 2 meer is, lijkt mij een geval van helaas, pindakaas. Het is namelijk nogal fijn als de bewegwijzering, en het kaartmateriaal hetzelfde zeggen. Met R 1 = Ring Antwerpen = hele rondje ben je gewoon van een boel verwarring verlost. :yes:
Ja fijn, zit je op de R1, weet je niet welke kant je de Ring neemt! Hoe lossen ze dat in bijvoorbeeld Brussel op?
Die oplossing bestaat al jaren... Namelijk "Richting 1" en "Richting 2".
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Ds79m » wo 20 apr 2011, 18:57

^^ Die oplossing begrijpen normale mensen dus niet...
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Mandelsoft » wo 20 apr 2011, 19:05

^^ Inderdaad, daar zit nu juist de crux. Mensen verwarren wellicht richting 1 en 2 met R1 en R2, terwijl beide richtingen de R1, A11, R2 en A12 omspannen. Jaja, heel erg duidelijk.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Seat Ibiza » wo 20 apr 2011, 19:29

^^
Niet alleen dat. Want is richting 1 nu met de klok mee & richting 2 tegen de klok in of is het net andersom? :roll:

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Wimpie24 » wo 20 apr 2011, 19:58

Dat staat allemaal duidelijk en verschillende keren aangegeven voordat je Antwerpen binnen rijdt. Op de E313 staat zelfs al zo'n bord vlak achter Herentals Industrie. Sorry maar als je niet in staat bent om zoiets simpel te bevatten, dan snap ik niet hoe je 's morgens de weg naar het toilet kunt vinden...
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Seat Ibiza » wo 20 apr 2011, 20:25

^^
Bewegwijzering moet duidelijk zijn zonder daar eerst een bord met uitleg voor te lezen. Als ik op de E19 rijdt ri. Antwerpen en de melding hoor op de radio dat er "file op de ring van Antwerpen staat richting 1", dan ben ik zonder die borden niet in staat dat te begrijpen. Terwijl een mededeling als "file op de ring van Antwerpen klokrichting" (of iets dergelijks) voor iedereen begrijpelijk zou moeten zijn.

Maar goed, ik vrees dat jij dat weer niet begrijpt...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Willem » wo 20 apr 2011, 20:36

Anders is het misschien nog op te lossen op de manier hoe ze in Zuid-Afrika straatnamen aangeven. Dus als je komt aanrijden bij een op-/afrit van de ring staan een aantal bestemmingen linksaf en andere rechtsaf. In plaats van, zoals nu gebeurd, daaraan Ring 1 en Ring 2 toe te voegen kun je boven het bord de alleen de aanduiding Ring zetten, eventueel met zo'n cirkeltje als ze in Frankrijk (bv. in Toulouse) gebruiken.
Dan weten weggebruikers dat ze altijd op de Ring uitkomen. In combinatie met het doel wat ze volgen is het vervolgens eigenlijk niet zo interessant of het richting 1,2, oost, west, binnenring, buitenring of wat dan ook is.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Vinny » wo 20 apr 2011, 20:40

Ik denk dat Wimpie wel gelijk heeft, met de borden die de routes aanduiden, vermoed ik niet dat er veel mensen verkeerd gaan rijden: Nederlanders zullen het ongetwijfeld als omleidingsroutes zien en dat zijn ze natuurlijk ook wel een beetje. Als er staat: route zo-en-zo volg "olifant" en route zus-en-zus volg "zebra" en die beestjes staan keurig netjes aangegeven, dan snapt Truus het ook nog wel. Het gaat juist om de potentiele verwarring met de routenummering. Daar is niet, of te weinig, over nagedacht. Ook het feit dat de routes Ring 1 en Ring 2 bij regelmaat als routenummers gepresenteerd worden: daar gaat het dus mis en dat zou moeten veranderen mijns inziens ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Wimpie24 » wo 20 apr 2011, 20:57

Ik zeg ook niet dat het ideaal is of slim bedacht, in tegendeel. Waar ik mij het meeste aan stoorde was dat veel mensen het systeem niet doorhebben terwijl het wel verschillende keren staat aangegeven. ;)
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Ds79m » wo 20 apr 2011, 21:45

Het probleem is dat je als domme Hollander (zoals ondergetekende) die borden met uitleg van de nummerrichting honderden keren kunt passeren, zonder op te merken dat er bepaalde informatie gegeven wordt. Op het FOK-forum heb je zo'n topicreeks waarin mensen vertellen over "Dingen die je pas jaren later hebt begrepen", met daarin bijvoorbeeld dat benzinemerk Q8 van 'Kuwait' komt of dat je in Duitsland niet heel veel straten hebt met de naam Einbahnstrasse (al dan niet nabij de stad Ausfahrt).

Dit was er zo 1 voor mij. Ik ben jarenlang langs Antwerpen gekomen en langs die borden, en pas toen ik hier op het forum er iets over las, begreep ik dat die borden niet dienden om de R1 en R2 aan te geven maar de rijrichting. En volgens mij heeft 99% van de Nederlanders nog altijd geen flauw idee bij een melding als: "File voor de Kennedytunnel in richting 1."
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Vinny » wo 20 apr 2011, 22:41

Maar goed, de R 1 en de R 2 zelf worden ook alleen op kilometerpaaltjes genoemd. Best kans dat 90% van de Nederlanders deze nummering ook niet weten... ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door evos » do 21 apr 2011, 12:22

Ik vraag me af: hoe had het anders gekund dan met 1 en 2? Bijvoorbeeld: L(inks(om)) en R(echts(om))?
Het probleem is natuurlijk dat links en rechts zelf niet ondubbelzinnig zijn.
Bij L sla je voor de ring Linksaf en blijf je Links van de stad, die aan je Rechterhand ligt en waarbij je voortdurend bochten naar Rechts maakt. En omgekeerd. Of omgekeerd.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door harry » do 21 apr 2011, 12:39

Vinny schreef:Maar goed, de R 1 en de R 2 zelf worden ook alleen op kilometerpaaltjes genoemd.
Helaas, was dat maar zo.
Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Seat Ibiza » do 21 apr 2011, 12:41

evos schreef:Ik vraag me af: hoe had het anders gekund dan met 1 en 2? Bijvoorbeeld: L(inks(om)) en R(echts(om))?
Het probleem is natuurlijk dat links en rechts zelf niet ondubbelzinnig zijn.
Wat ik al zei: "klokrichting" en "tegen klokrichting" of iets dergelijks.
Lost men het in Amsterdam trouwens niet op door te spreken over de A10-binnenring en A10-buitenring?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door harry » do 21 apr 2011, 12:48

Seat Ibiza schreef:"klokrichting"
Ik denk dat veel mensen (de jeugd van tegenwoordig...) niet meer weet hoe een niet-digitale klok precies werkt. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door evos » do 21 apr 2011, 13:01

Seat Ibiza schreef:"klokrichting"
Veel te lang voor op wegwijzers. Ik zoek iets dat goed kan worden afgekort.
Seat Ibiza schreef:Lost men het in Amsterdam trouwens niet op door te spreken over de A10-binnenring en A10-buitenring?
Ik hoor dat nooit (op Radio 1) en ik zou "binnenring" ook liever gebruiken voor de s100, maar dat schijnt een minderheidspositie te zijn.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Mandelsoft » do 21 apr 2011, 13:29

In Amsterdam lossen ze dit op door de ring op te delen in vier delen: A10 Noord, Oost, Zuid en West. Bij de verkeers informatie worden alleen de afritnamen genoemd
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Wimpie24 » do 21 apr 2011, 13:32

harry schreef:
Seat Ibiza schreef:"klokrichting"
Ik denk dat veel mensen (de jeugd van tegenwoordig...) niet meer weet hoe een niet-digitale klok precies werkt. :)
Het eerste dat je over klokken leert in de lagere school is hoe er 1 met wijzers werkt. Pas veel later komen digitale klokken aan bod ;)

Seat Ibiza schreef: Wat ik al zei: "klokrichting" en "tegen klokrichting" of iets dergelijks.
Lost men het in Amsterdam trouwens niet op door te spreken over de A10-binnenring en A10-buitenring?
Bij Brussel spreekt men over de binnenring, de buitenring, de kleine ring en de R22
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door boe! » do 21 apr 2011, 13:34

Ik hoorde laatst op de radio A10 Watergraafsmeer > De Nieuwe Meer tussen Diemen en RAI. Voordat ik heb uitgevonden welk knooppunt ook al weer waar lag, zijn ze al twee filemeldingen verder. Dan heb ik toch liever binnenring/buitenring.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Seat Ibiza » do 21 apr 2011, 13:39

evos schreef:
Seat Ibiza schreef:"klokrichting"
Veel te lang voor op wegwijzers. Ik zoek iets dat goed kan worden afgekort.
Hoeft ook niet op wegwijzers vermeld te worden. Die rare aanduidingen 1 en 2 op de Antwerpse ring zijn er slechts als extra uitleg en kunnen w.m.b. dus gewoon zonder vervanging bij het grofvuil...

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door evos » do 21 apr 2011, 13:52

boe! schreef:Ik hoorde laatst op de radio A10 Watergraafsmeer > De Nieuwe Meer tussen Diemen en RAI. Voordat ik heb uitgevonden welk knooppunt ook al weer waar lag, zijn ze al twee filemeldingen verder.
Ja, zo doen ze het op de publieke zenders. Inderdaad erg onduidelijk.
boe! schreef: Dan heb ik toch liever binnenring/buitenring.
Teletekst gebruikt wel zoiets als "met de klok"en "tegen de klok". Persoonlijk vind ik dat nog het duidelijkst, maar ja, ik ben met ouderwetse klokken opgegroeid...
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door sirdanilot » do 21 apr 2011, 13:57

Ik zie het probleem niet zo bij antwerpen, want de ring is niet rond. Ofwel je hebt het over een file op de Ring Antwerpen van Breda in de richting Zelzate tussen afrit zus en zoveel, ofwel over een file op de Ring Antwerpen van Bergen op Zoom in de richting Zelzate tussen afrit zus en zoveel (R2). Dit omdat antwerpen niet één ronde ring heeft.

Bij Amsterdam is het wat lastiger, want het betreft één weg die in een cirkel loopt. Je kunt wel gewoon zeggen 'met de klok mee' en 'tegen de klok in', en volgens mij heb ik dat wel eens gehoord op verkeersinformatie (al luister ik dat natuurlijk bepaald niet elke dag). Dat is alleen voor op bewegwijzering te lang, maar ik vind zulke richtingen daar ook irrelevant. Je weet gewoon welke bestemming je moet volgen, en of je nu links of rechts langs amsterdam gaat maakt niet zo veel uit.
evos schreef:
Seat Ibiza schreef:Lost men het in Amsterdam trouwens niet op door te spreken over de A10-binnenring en A10-buitenring?
Ik hoor dat nooit (op Radio 1) en ik zou "binnenring" ook liever gebruiken voor de s100, maar dat schijnt een minderheidspositie te zijn.
Wordt de S100 wel eens genoemd dan? In Antwerpen hebben de Leien nog een doorgaande functie, maar in Amsterdam betreft het gewone stadswegen in het centrum.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door Wimpie24 » do 21 apr 2011, 14:00

^^
Sinds wanneer begint de Antwerpse ring in Breda en Bergen-Op-Zoom? Bovendien, Antwerpen heeft wel degelijk een volledig gesloten ring (in tegenstelling tot Brussel waar hij weliswaar gesloten is maar op een nogal vreemde manier).
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [B] Bewegwijzeringssysteem Antwerpse Ring

Bericht door paolie » do 21 apr 2011, 14:25

^^ De S100 in Amsterdam is de Centrumring. Bij de A10 wordt gesproken over de binnenring (met de klok mee) en de buitenring (tegen de klok in), precies zoals men dat in Brussel ook doet.
De naam "binnenring" wordt in Amsterdam heel soms ook nog wel eens gebruikt voor de route Marnixtraat-Weteringschans-Sarphatiestraat, maar verwarring is vrijwel uitgesloten, aangezien dit voornamelijk een tram- en fietsroute in het centrum betreft en geen doorgaand autoverkeer kent.

Plaats reactie