Graffity op tweetalige wegwijzers Wallonie

Discussies over de bewegwijzering, bebording en wegnummering

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Graffity op tweetalige wegwijzers Wallonie

Bericht door paolie » do 04 aug 2011, 11:18

Vinny schreef:
Die Franstalige benamingen op die uitsmijters in de Oostkantons zijn niet door trouwens vandalen aangebracht maar door de wegbeheerder zelf met de typische grijze verwijderverf.
Lijkt me niet. Op plaatsen waar grijze verwijderverf is aangebracht dan is dat een stuk professioneler gedaan dan hier.
Dat valt mee. Alleen de hele hoge borden zijn wat slordiger, de rest vrij netjes. Bij taalactivisten zie je vaak een soort agressie in dit soort graffiti. Dat ontbreekt hier.
Ten tweede zijn het faciliteitengemeenten en dus dient de Franstalige naam aangegeven te worden op de bewegwijzering, het verwijderen hiervan door de wegbeheerder is dus een overtreding van de taalwet. Erg onwaarschijnlijk dus.
Niets zo ondoorzichtig als de taalwetten in België. Ook voor Belgen zelf. Zou best kunnen dat hier een foutje werd gemaakt.
Ten derde valt op dat deze verwijdering vooral is aangebracht op en rondom de E 42, waarschijnlijk door taalactivisten om een punt te maken. Op het OWN kun je nog gewoon beide talen aantreffen.
Juist dit geeft aan dat het waarschijnlijk wel door de wegbeheerder wordt gedaan. Het OWN kent een andere wegbeheerder. Een taalactivist zou alle borden aanpakken, ongeacht de plek waar ze staan.
Ten vierde: in sommige gevallen is juist de Duitse naam geblurred. Dat waren de tegen-activisten.
Zou wel toevallig zijn als de tegen-activisten óók precies dezelfde grijze verf gebruiken...
Je ziet ze in sommige fotodraden ook allebei doorgestreept (zonder wegafsluiting of wat dan ook) en dan wordt het wel heel moeilijk om de weg te vinden...
Interessant. Welke draden?

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: leeg paneel op A10West

Bericht door Seat Ibiza » do 04 aug 2011, 11:21

Vinny schreef:Ik bedoelde het niet als een persoonlijke aanval, maar als illustratie dat er andere zaken een belangrijkere rol spelen. Iets met politieke gevoeligheid of zo. In Nederland speelt toch minder dat politiek bedreven wordt door bewegwijzering onder te kalken...
Vinny, zoals jij het bericht stelde leek het toch wel degelijk er op alsof ik het bekladden van betreffende borden zou kunnen wijten aan het feit dat het lichtbakken zijn. Zoals gezegd heeft wel of geen lichtbak er niks mee te maken, maar wel de eventuele aanwezigheid van ladderconstructies. Aangezien die er niet zijn bij deze borden, heeft het aanhalen van mijn uitspraak dus erg weinig meerwaarde.

Ik ben het overigens helemaal met je eens. Ik geloof er ook geen snars van dat dit soort gepriegel is aangebracht door een officiële instantie en ik vind het ook getuigen van laksheid dat deze troep er dus al ongeveer 20 jaar staat. :yes:

Wie beheerst de Franse taal voldoende om een mailtje te sturen naar de wegbeheerder van de E42 om opheldering te verkrijgen? :lampje:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: leeg paneel op A10West

Bericht door Vinny » do 04 aug 2011, 12:18

Het OWN kent een andere wegbeheerder
Nee. De wegbeheerder van de Waalse N-, E- en A-wegen is de "Direction générale opérationelle Routes et Bâtiments" (Operationele directie van wegen en gebouwen). http://routes.wallonie.be/struct.jsp?chap=0&page=0,
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: leeg paneel op A10West

Bericht door paolie » do 04 aug 2011, 12:33

^^ Ik lees daar dit:
Le réseau routier de la Région wallonne, constitué des autoroutes et des routes régionales, est géré par la Direction générale opérationnelle Routes et Bâtiments. Complémentairement, à un niveau plus local, les provinces et les communes de Wallonie disposent également de leurs propres réseaux routiers, sur lesquels elles exercent elles-mêmes les compétences de gestion.
Er zijn dus ook provinciale en gemeentelijke wegen.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: leeg paneel op A10West

Bericht door Via » do 04 aug 2011, 12:50

Wimpie24 schreef:Dat met die hakenkruizen is een speciaal geval, niemand werd persoonlijk beledigd en ook het symbool zelf is niet verboden in België. Men heeft bijgevolg zoals bij gewone tags het bord volgens de normale prioriteit vervangen.
Ik kan me iets herinneren van het beleid van een Nederlandse wegbeheerder dat racistische, provocerende en/of beledigende graffiti binnen 24 uur na melding verwijderd moest zijn. Lijkt me vreemd dat men in Belgie niet een soortgelijk beleid hanteert.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: leeg paneel op A10West

Bericht door paolie » do 04 aug 2011, 12:56

Vinny schreef:
Ten tweede zijn het faciliteitengemeenten en dus dient de Franstalige naam aangegeven te worden op de bewegwijzering, het verwijderen hiervan door de wegbeheerder is dus een overtreding van de taalwet. Erg onwaarschijnlijk dus.
Eigenlijk zelfs heel erg waarschijnlijk. Ik ontdek net op Harry's site dat de wegbeheerder op de aansluitende N-wegen namelijk ook alleen de Duitstalige namen gebruikt op recente borden. Of dat mag voor de taalwet, weet ik niet, maar er is wel degelijk sprake van continuïteit. Zie hier: http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wege ... xn670.html (N670 en N676).
Ik vermoed dat de wegbeheerder ervan uitgaat dat de borden op de E42 binnen niet al te lange tijd zullen worden vervangen.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: leeg paneel op A10West

Bericht door Wimpie24 » do 04 aug 2011, 13:43

Seat Ibiza schreef:
Ik ben het overigens helemaal met je eens. Ik geloof er ook geen snars van dat dit soort gepriegel is aangebracht door een officiële instantie en ik vind het ook getuigen van laksheid dat deze troep er dus al ongeveer 20 jaar staat. :yes:
Ten eerste zijn deze borden geen troep en ten tweede heeft dat niets met laksheid te maken maar gewoon met een veranderend beleid. In Wallonië heb je nog altijd 3 wegbeheerders en die lijken allemaal samen dat nieuwe beleid te gaan volgen. In Wallonië hebben deze beheerders nu eenmaal minder mindelen ter hunner beschikking en daarom vind ik het niet abnormaal dat men een tijdelijke oplossing wat langer aan laat houden.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: leeg paneel op A10West

Bericht door Seat Ibiza » do 04 aug 2011, 14:05

^^
Een beklad bord vind ik troep. En ik ben er zoals gezegd niet van overtuigd dat dit door een wegbeheerder is aangebracht.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: leeg paneel op A10West

Bericht door paolie » do 04 aug 2011, 14:13

Je hebt het over troep die er al 20 jaar staat. Maar ik lees nergens dat die borden al 20 jaar beklad zijn (dat zijn ze ook niet, die namen zijn pas een paar jaar geleden weggeverfd). Dat impliceert dat je de borden troep vindt.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: leeg paneel op A10West

Bericht door Seat Ibiza » do 04 aug 2011, 15:21

^^
Nee, dan had ik dat iets duidelijker moeten formuleren. Ik vind de borden troep, omdat ze al enkele jaren er zo beklad bij staan. En of dat nu 5, 10 of 20 jaar is maakt verder niks uit.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: leeg paneel op A10West

Bericht door Vinny » do 04 aug 2011, 15:53

paolie schreef:
Vinny schreef:
Ten tweede zijn het faciliteitengemeenten en dus dient de Franstalige naam aangegeven te worden op de bewegwijzering, het verwijderen hiervan door de wegbeheerder is dus een overtreding van de taalwet. Erg onwaarschijnlijk dus.
Eigenlijk zelfs heel erg waarschijnlijk. Ik ontdek net op Harry's site dat de wegbeheerder op de aansluitende N-wegen namelijk ook alleen de Duitstalige namen gebruikt op recente borden. Of dat mag voor de taalwet, weet ik niet, maar er is wel degelijk sprake van continuïteit. Zie hier: http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wege ... xn670.html (N670 en N676).
Ik vermoed dat de wegbeheerder ervan uitgaat dat de borden op de E42 binnen niet al te lange tijd zullen worden vervangen.
Interessant. Ik heb zelf ook andere dingen waargenomen in en nabij de Oostkantons. Wellicht staat de bewegwijzering in gemeenten met een "stille faciliteit" of heeft het Waals gewest recentelijk de gewestelijke richtlijn veranderd. Per slot van rekening staat er ook geen Maestricht, Aix-de-la-Chapelle en Treves meer aangegeven in Wallonie. Jammer genoeg is er zo weinig informatie te vinden op hun website. Dat viaduct van Boirs geloof ik ook wel een keer.
Er zijn dus ook provinciale en gemeentelijke wegen.
Dat zijn wegen met een P-nummer, T-nummer of geen nummer. Die staan op Google Maps :worship:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: Graffity op tweetalige wegwijzers Wallonie

Bericht door tompie » do 04 aug 2011, 18:52

^^ De provinciale wegen hebben heus niet allemaal een P nummer, ik zou zelfs durven zeggen dat p nummers een grote uitzondering zijn. Ik ken in de streek van Tournai heel wat provinciale wegen die een N nummer dragen, net zoals de T nummers in Vlaanderen beheerd worden door het vlaams gewest.
belgie is zo slecht nog niet

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Graffity op tweetalige wegwijzers Wallonie

Bericht door Vinny » do 04 aug 2011, 22:11

die een N nummer dragen
Die horen hun nummer kwijt te raken. Dat gebeurd waarschijnlijk ook (spoedig). In Wallonie heeft men last van de "grote ontnummerziekte" :shutup:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: leeg paneel op A10West

Bericht door Willem » do 04 aug 2011, 22:51

Vinny schreef: Ik heb zelf ook andere dingen waargenomen in en nabij de Oostkantons. Wellicht staat de bewegwijzering in gemeenten met een "stille faciliteit" of heeft het Waals gewest recentelijk de gewestelijke richtlijn veranderd.
Het complexe van de Oostkantons is dat het allemaal een en hetzelfde gewest is, maar dat er tegelijkertijd twee gemeenschappen bij betrokken zijn. Wellicht heeft de gemeenschap invloed op het gewest uitgeoefend.

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Graffity op tweetalige wegwijzers Wallonie

Bericht door Wimpie24 » vr 05 aug 2011, 0:03

Dat maakt meteen van Wallonië een ook veel minder homogeen geheel dan dat Vlaanderen is. In Vlaanderen heeft met logischerwijs na de creatie van de gemeenschappen en gewesten al die bestuurlijke eenheden in 1 entiteit ondergebracht. De Vlaamse gemeenschap en het Vlaams gewest vallen namelijk vrijwel samen op hetzelfde grondgebied.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Graffity op tweetalige wegwijzers Wallonie

Bericht door harry » za 06 aug 2011, 0:58

Vinny schreef:
die een N nummer dragen
Die horen hun nummer kwijt te raken. Dat gebeurt waarschijnlijk ook (spoedig). In Wallonie heeft men last van de "grote ontnummerziekte" :shutup:
Dat is nieuw voor mij. In de provincie Luxemburg zie ik juist meer nummers op de wegwijzers verschijnen, zoals P7 en P8 (en vorige week nog P21).
Er zijn ook Luxemburgse provinciale wegen met een N-nummer en ik zie nergens een aanwijzing dat die nummers gaan verdwijnen. Hoe spoedig is "spoedig"?

Wat betreft de provinciewegen in België heb ik geprobeerd een overzicht te maken. De Vlaamse zijn allemaal verdwenen of zullen spoedig verdwijnen.
Als ik hier wegen vergeten ben hoor ik het graag:
http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wege ... prov2.html Brabant Wallon
http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wege ... prov5.html Hainaut
http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wege ... prov6.html Liège
http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wege ... prov8.html Luxembourg
http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wege ... prov9.html Namur
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: Graffity op tweetalige wegwijzers Wallonie

Bericht door tompie » za 06 aug 2011, 8:34

^^
De N510 + het waals gedeelte van de N353 beide in pecq,hainaut
SPOILER: TOON

Afbeelding
Volgens mij is trouwens ook de N391a op Waals grondgebied provinciaal al ken ik daar wel niet direct het nummer van.
De provinciale weg in Moere, West vlaanderen wordt momenteel heraangelegd door de provincie, er staan trouwens ook Hmpaaltjes maar ik kan het wegnummer niet terugvinden? Ik vind dit trouwens ook vreemd want die wegen waren allemaal overgedragen aan het Vlaams gewest.
belgie is zo slecht nog niet

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Graffity op tweetalige wegwijzers Wallonie

Bericht door Vinny » za 06 aug 2011, 12:43

Dat is nieuw voor mij. In de provincie Luxemburg zie ik juist meer nummers op de wegwijzers verschijnen, zoals P7 en P8 (en vorige week nog P21).
Er zijn ook Luxemburgse provinciale wegen met een N-nummer en ik zie nergens een aanwijzing dat die nummers gaan verdwijnen. Hoe spoedig is "spoedig"?
De introductie van P nummers op de bewegwijzering lijkt mij specifiek iets voor de provincie Luxemburg. Waarschijnlijk vinden die het belangrijk om de nummers aan te geven. Ik ken de nummers P1, P7, P8 en P21, trouwens grotendeels van jouw site (en Marcel). De nummers zoals de P 415 zullen waarschijnlijk nooit worden aangegeven (nummer heb ik inmiddels wel bevestigd gekregen van de Waalse overheid).
De ontnummering van Waalse wegen kun je bijv. vinden in het niet nummeren van stedelijke bypasses (je kunt lang zoeken naar het nummer R 62) , het nauwelijks aangeven van driecijferige wegnummers. Al lijkt dat af te hangen van de plaatselijke ambtenaar, de N 586 vind je wel weer op het allernieuwste bord. Maar de weg loopt over een paar onbeduidende karrensporen in de omgeving van Charleroi dus ik eet mijn schoen op als die weg ooit nog eens volledig opnieuw genummerd raakt.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Graffity op tweetalige wegwijzers Wallonie

Bericht door Alfa » za 06 aug 2011, 14:06

Wimpie24 schreef:Dat maakt meteen van Wallonië een ook veel minder homogeen geheel dan dat Vlaanderen is. In Vlaanderen heeft met logischerwijs na de creatie van de gemeenschappen en gewesten al die bestuurlijke eenheden in 1 entiteit ondergebracht. De Vlaamse gemeenschap en het Vlaams gewest vallen namelijk vrijwel samen op hetzelfde grondgebied.
Ja, maar wegbeheer en bewegwijzering zijn taken die exclusief aan het gewest zijn toevertrouwd. In principe heeft de Duitstalige Gemeenschap er dus niets over te zeggen. Terwijl het Waals Gewest natuurlijk in die gemeenten wel de Taalwet zou moeten volgen. Maar ik heb al eens uitgelegd in een andere draad dat faciliteiten niet betekent dat tweetalige plaatsnamen verplicht zijn.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Graffity op tweetalige wegwijzers Wallonie

Bericht door harry » za 06 aug 2011, 18:16

tompie schreef:De N510 + het waals gedeelte van de N353 beide in pecq,hainaut
Dank voor de info.
Leuke foto. Mag ik die gebruiken voor mijn website? (Totdat ik er zelf een keer geweest ben en een foto gemaakt heb.)
tompie schreef:Volgens mij is trouwens ook de N391a op Waals grondgebied provinciaal al ken ik daar wel niet direct het nummer van.
Klinkt aannemelijk. Dat zou dan gewoon ook N391a kunnen zijn.
tompie schreef:De provinciale weg in Moere, West vlaanderen wordt momenteel heraangelegd door de provincie, er staan trouwens ook Hmpaaltjes maar ik kan het wegnummer niet terugvinden? Ik vind dit trouwens ook vreemd want die wegen waren allemaal overgedragen aan het Vlaams gewest.
Ik heb daar géén hm-paaltjes gezien!
Deze weg is administratief ook bekend als P301 (of provincieweg nummer 1). Ik heb hier wat informatie staan:
http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wege ... e/xp3.html
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Graffity op tweetalige wegwijzers Wallonie

Bericht door harry » za 06 aug 2011, 18:24

Nog maar even een beetje off-topic verder...
Vinny schreef:Ik ken de nummers P1, P7, P8 en P21, trouwens grotendeels van jouw site (en Marcel).
P21 hadden we nog niet, P20 wel. Ik heb vorige week P21 op de foto gezet.
Vinny schreef:P 415 (nummer heb ik inmiddels wel bevestigd gekregen van de Waalse overheid).
Zonder uitleg hoe ze aan dat nummer komen?
Vinny schreef:De ontnummering van Waalse wegen kun je bijv. vinden in het niet nummeren van stedelijke bypasses (je kunt lang zoeken naar het nummer R 62)
Daar heb ik inderdaad lang naar gezocht. :)
Aan de ene kant zie ik sommige nummers verdwijnen bij het vernieuwen van wegwijzers, maar aan de andere kant zie ik wegnummers toegevoegd worden (zoals N648c).
Volgens mij zit er eerder willekeur dan beleid achter. En wellicht wordt er per bord beslist en niet per route...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Graffity op tweetalige wegwijzers Wallonie

Bericht door Vinny » za 06 aug 2011, 19:48

Zonder uitleg hoe ze aan dat nummer komen?
Geen uitleg, nee, zoiets is te veel gevraagd. Heb het document overigens helaas niet beschikbaar op mijn pc, het stond in een opsomming over maatregelen die genomen moeten worden om het Waalse wegennet te laten voldoen aan de geluidhinderrichtlijn van de Europese Unie, vol met onzincretologieen in het Frans (vast iets met "duurzaam" enzo...).
wegnummers toegevoegd worden
De N 60 d (gespeld: N60D zodat het net lijkt of er N 600 staat) lijkt me de laatste toevoeging. Dit nummer wordt consequent wel aangegeven.
Je sitepagina met N6x nummers doet het touwens nu niet: http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wege ... html#xn060 (ik krijg een witte bladzijde te zien).
En wellicht wordt er per bord beslist en niet per route...
Probleem is dat borden (zeker in Wallonie) nooit tegelijkertijd vervangen worden. Als er iets aan het nummer veranderd dan neem ik aan dat dit een ambtelijke beslissing is geweest. De N nummers op provinciale wegen horen te worden weggehaald en eventueel vervangen te worden door een P nummer. Wellicht zijn er eigenwijze provinciale ambtenaren die zeggen: maar het nummer staat op leukedinges.be dus moeten we het zo houden, waar anderen er een andere mening op nahouden.

In ieder geval lijkt de N 60D (uit 2007) wel redelijk consequent genummerd te zijn, net als de N5f uit dezelfde tijd, daar waar de R 62 dus in het geheel nergens wordt aangegeven. Verderop langs de N 60 bij Pérluwez ontstaat ook een interessante wegnummeringssituatie: De N 505 staat overal en nergens op de bewegwijzering aangegeven, maar meestal als indirect nummer. Een ander feest is rondom het vliegveld bij Luik. Daar is wat in de wegstructuur veranderd, en ik denk dat er wat aangeklooid is met de nummering. Afijn: volgens mij wordt het tijd voor een grote schoonmaakt...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: Graffity op tweetalige wegwijzers Wallonie

Bericht door tompie » zo 07 aug 2011, 7:54

harry schreef:
tompie schreef:De N510 + het waals gedeelte van de N353 beide in pecq,hainaut
Dank voor de info.
Leuke foto. Mag ik die gebruiken voor mijn website? (Totdat ik er zelf een keer geweest ben en een foto gemaakt heb.)
Geen probleem hoor Harry, trouwens nog een tip voor je site de N391b en R36z zijn ook op foto te zetten.
harry schreef:
tompie schreef:Volgens mij is trouwens ook de N391a op Waals grondgebied provinciaal al ken ik daar wel niet direct het nummer van.
Klinkt aannemelijk. Dat zou dan gewoon ook N391a kunnen zijn.
Dat betwijfel ik want door de lengte van de weg zou het dan een N5xx nummer moeten worden aangezien de weg voor meer dan 3/4 in Hainaut ligt
harry schreef:
tompie schreef:De provinciale weg in Moere, West vlaanderen wordt momenteel heraangelegd door de provincie, er staan trouwens ook Hmpaaltjes maar ik kan het wegnummer niet terugvinden? Ik vind dit trouwens ook vreemd want die wegen waren allemaal overgedragen aan het Vlaams gewest.
Ik heb daar géén hm-paaltjes gezien!
Deze weg is administratief ook bekend als P301 (of provincieweg nummer 1). Ik heb hier wat informatie staan:
http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wege ... e/xp3.html
Er staan daar wel degelijk oude verdwaalde hmp paaltjes vanaf de N33 tot voorbij Moere, maar geen enkel met het wegnummer erop, de kmp paaltjes zijn nml niet terug te vinden. Maar toch bedankt voor de info :)

Maar goed dit gaat wel :offtopic:
belgie is zo slecht nog niet

Plaats reactie