Afstandsrecords continue verwijzingen

Discussies over de bewegwijzering, bebording en wegnummering

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Chris » do 15 feb 2018, 15:05

Maastricht heeft geen belangrijke oost-westroute uit België en noord-zuid zit je nog met Liège, dat een veel grotere stadsregio is dan Maastricht. Vanuit Belgisch opzicht is Maastricht niet zo belangrijk tot je vlakbij Liège bent. Het inwonertal van de agglomeratie wordt genoemd op 750.000, daar valt Maastricht toch een beetje bij weg.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Pino » do 15 feb 2018, 16:50

^^ Maastricht heeft met de N2 en de N79 nochthans geen onbelangrijke oost-westroutes, deels ook ontstaan in een tijd dat er nog geen grens liep tussen Maastricht en omliggend België. Maar daar lagen met Hasselt en Tongeren nu ook weer geen onbeduidende steden voor, en dan loop je vanzelf aan tegen het principe dat Vlaanderen nu eenmaal dichterbevolkt is wat minder aanleiding geeft voor verwijzingen op de lange afstand.

Wat betreft de lange verwijzingen naar Frankrijk: dit zal voor een deel het gevolg zijn van hetzelfde punt, namelijk het vrij dunbevolkte gebied waarin die verwijzingen staan. Maar inmiddels begin ik me ook ergens af te vragen of hier bredere gedachtes waren vanuit het verleden. Er staan tenminste twee verre verwijzingen naar Luik en Parijs aan de N99, en laat die weg nu net een opvolger zijn van Route Imperiale 3, die bij Vervins van de huidige N2 aftakte en via de N99 en het Maasdal naar Luik en uiteindelijk Hannover ging. Borden die nu in het niets staan, staan op iets wat tot ergens eind jaren '60 of zelfs begin jaren '70 de hoofdroute Parijs-Luik-Rheinland moet zijn geweest. En zo kun je ongetwijfeld wat meer routes plaatsen die vanuit Frankrijk België ingingen en daar vervolg waren van een hoofdroute die al in de 19e eeuw genummerd was (en vaak al voor de Franse Revolutie goed was uitgebouwd). Het is in die zin ook vaak niet zo dat de richting Frankrijk alleen is bewegwijzerd met 'Paris' en je aan Belgische zijde alleen het volgende stadje bewegwijzerd ziet. Ook in de tegenrichting van Parijs staat er meestal een doel op wat langere afstand.

Resteert de vraag waarom dat soort doelen dan nog steeds terugkomen op lichtwegwijzers uit de jaren '70, toen op zijn minst voorzienbaar was dat de doorgaande rol zou worden overgenomen door snelwegen die toen al in aanleg waren. En was er ooit sprake van wat meer continuïteit of werd het juist voldoende geacht om de lange-afstandsdoelen eenmalig te vermelden op strategische punten als de grens waarna men zich wel weer zou kunnen focussen op het wegnummer? Tot op zekere hoogte kunnen de overgebleven "lange" vermeldingen ook gewoon slecht management zijn van de provinciale (afdelingen van) wegbeheerders in met name Henegouwen en Luik, waar andere Waalse provincies en Vlaanderen allang cq in veel sterkere mate de slag naar de huidige realiteit maakten, waarin je doorgaand verkeer op het OWN toch het beste bedient met een verwijzing naar de eerstvolgende middelgrote plaats rechtdoor en de dichtstbijzijnde snelweg. Zag in Henegouwen afgelopen najaar overigens flink wat nieuwere wegwijzers; mogelijk zien ze daar nu toch ook eindelijk het licht.
Laatst gewijzigd door Pino op do 15 feb 2018, 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Chrysa » do 15 feb 2018, 17:38

Coen Tunnel schreef: do 15 feb 2018, 4:46 Niet continu en ook niet met afstanden, maar deze verwijzing naar Bonn en Berlijn (vermoedelijk van voor 1990 aangezien Bonn vermeld is) langs de E40 bij Hognoul is ook een leuke: https://www.google.nl/maps/@50.6782387, ... 312!8i6656
Paris / Lille volg E42 Namur op de E313 net over de taalgrens is ook zo'n bord. Ben toch wel benieuwd hoeveel mensen er vanaf de E313 naar Parijs rijden, volgens mij is dat vanaf vrijwel nergens de snelste route.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Pino » do 15 feb 2018, 21:47

^^ Het vliegveld zal meer E313-publiek trekken, en dan maakt die regel met Paris/Lille ook niet veel meer uit. En als ik het goed heb, konden ze hierdoor op de E313 eenzelfde bord neerzetten als wat staat bij het naderen van :KP: Cheratte uit het noorden en oosten. Bijna massaproductie ;)

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door BHJ » do 15 feb 2018, 22:04

De bordenboer had een kortingsactie gaande; drie borden voor de prijs van twee.
Discussieren is de kunst van het weglaten.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door nickdh » do 15 feb 2018, 22:25

Steptimer schreef:Verschillende Franse steden worden blijkbaar vroeg van te voren aangegeven in België.

In tegenstelling tot Nederlandse steden die pas laat worden aangegeven zoals bijvoorbeeld Maastricht.
Klopt. Op de N63 bij Boncelles beginnen de vermeldingen naar Reims al, zo'n 235 km verderop. Echter geen idee of het verderop wordt gecontinueerd aangezien ik er daar af moest.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Pino » do 15 feb 2018, 22:36

^^ Die zijn redelijk continu totdat je de provincie Namur inrijdt. Daarna vind je ze pas weer wanneer je bij Barrière de Champlon de N89 op rijdt. Daarna nog maar één onderbreking: de al genoemde plaats in Bouillon waar het bord Reims is vervangen door een eenmalige Paris.

Overigens meen ik me uit het verleden te herinneren dat het doel Reims al meteen verscheen wanneer je bij Seraing de Maas overstek, maar dat zie ik niet meer terug op Streetview (hoewel je toch knap oude lichtbakken ziet).

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Steptimer » do 15 feb 2018, 23:11

Er valt inderdaad wat te zeggen voor de late vermelding van Maastricht vanwege de netwerkfunctie van het veel grotere Luik.
Vanuit het westen op de E314 in de omgeving van Genk staat op de nieuwe borden Maastricht naast Aken(Aachen) in plaats van het minder zeggende Heerlen. :top:


Maar goed, ook andere Nederlandse steden kom je pas vrij laat tegen!
Laatst gewijzigd door Steptimer op vr 16 feb 2018, 3:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Chrysa » vr 16 feb 2018, 0:44

Breda staat wel aan de zuidkant van Antwerpen aangegeven, evenals bij knooppunt Beveren.
Ook Eindhoven staat op de R1, toch nog een goede 80km tot je er daadwerkelijk bent.

Andersom is het niet veel beter volgens mij, op de E314 staan nog wel een paar bordjes naar Brussel, maar verder houdt het ook op bij de eerste grote plaats na de grens, en in Vlaanderen is dat nou eenmaal niet zo ver.

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Steptimer » vr 16 feb 2018, 3:16

^
Inderdaad 8-) . De vermelding van Eindhoven in Antwerpen was ik even kwijt.

Andersom: Antwerpen wordt zeer prominent aangegeven in Nederland! 100+ afstanden.
100+ afstanden met Nederlandse doelen kom je volgens mij niet tegen in België.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Chrysa » vr 16 feb 2018, 3:59

Nou je het zegt ja, heb nog wat zitten zoeken. In Heerlen staat het vol met verwijzingen naar Antwerpen, met als verste 130km op de N281.

Op de A67 komt het pas bij Afrit Geldrop op de borden, had toch wel een verwijzing op Zaarderheiken verwacht... Zeker omdat het vanaf Heerlen een hoek-omdoel is.
Steptimer schreef: vr 16 feb 2018, 3:16 100+ afstanden met Nederlandse doelen kom je volgens mij niet tegen in België.
Rotterdam is vanaf hier 98km, maar ik denk niet dat er ook maar iemand via de Liefkenshoektunnel rijdt wanneer het via de Kennedytunnel net zo snel is. :emo:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Pino » vr 16 feb 2018, 10:22

Chrysa schreef: vr 16 feb 2018, 3:59In Heerlen staat het vol met verwijzingen naar Antwerpen, met als verste 130km op de N281. (...) Zeker omdat het vanaf Heerlen een hoek-omdoel is.
Antwerpen is van oudsher het hoofddoel van de weg Kerensheide-Lummen. Hoek-om-doel mag zijn, maar dat deel van de E314 is aangelegd als achterlandverbinding van Antwerpen. Daarom is Antwerpen hoofddoel van de A76/E314 in westelijke richting vanaf :KP: Aachen, en daarom dus ook bijbehorende vermeldingen Antwerpen op toeleidende wegen als in Heerlen op :KP: Kerensheide. Om dezelfde reden is Aachen een prominent doel wanneer je van Antwerpen naar Lummen rijdt. Het was ten tijde van aanleg ook één E-nummer, E39 (ik vond dit aardige Kampioen-artikel uit de tijd van aanleg).

De snelweg Lummen-Leuven werd pas ruim later aangelegd dan Kerensheide-Lummen. Waar de Vlamingen naar de E314 Kerensheide-Lummen verwijzen met het dubbele hoofddoel Antwerpen/Brussel, is men in Nederland en Duitsland altijd blijven vasthouden aan dat historische hoofddoel Antwerpen. Ongetwijfeld mede ook omdat internationaal verkeer naar Brussel bij :KP: Aachen de E40 op werd en wordt geleid. Pas in het zeer recente verleden hebben we nu in Nederland het doel Brussel toegevoegd op Kerensheide (en op enkele afstandenborden voor dat knooppunt), maar daarbij zal het dan verder ook wel blijven.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door nickdh » vr 16 feb 2018, 12:31

^^ Misschien dat daarom Brussel na Maastricht ri. Luik weer terugkomt (op afstandenborden) als voorbereiding op de E40? Het NBA wat er nu staat vermeldt nog steeds alleen Luik en Brussel. Luxemburg of zelfs Verviers (als continue verwijzing op de E25 die tussen de grens en Cheratte gebruikt wordt) had daar geen overbodige luxe geweest.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Coen Tunnel » vr 16 feb 2018, 12:43

Chrysa schreef: vr 16 feb 2018, 3:59 Nou je het zegt ja, heb nog wat zitten zoeken. In Heerlen staat het vol met verwijzingen naar Antwerpen, met als verste 130km op de N281.

Op de A67 komt het pas bij Afrit Geldrop op de borden, had toch wel een verwijzing op Zaarderheiken verwacht...
Bij toerit Venlo staat het wel: https://www.google.nl/maps/@51.3901163, ... 312!8i6656
nickdh schreef: vr 16 feb 2018, 12:31 ^^ Misschien dat daarom Brussel na Maastricht ri. Luik weer terugkomt (op afstandenborden) als voorbereiding op de E40? Het NBA wat er nu staat vermeldt nog steeds alleen Luik en Brussel. Luxemburg of zelfs Verviers (als continue verwijzing op de E25 die tussen de grens en Cheratte gebruikt wordt) had daar geen overbodige luxe geweest.
Brussel op de A2 is inderdaad bedoeld als E40-doel.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Pino » vr 16 feb 2018, 12:49

Brussel is, als ik het goed heb, pas begin jaren '90 een A2-doel geworden. De E314 was toen compleet, maar ik heb wel eens begrepen dat het toevoegen van Brussel een poging was om te voorkomen dat verkeer die kant op zou rijden via de Belgische N2 (gevolgd door E313/E314) en in plaats daarvan E25/E40 zou pakken.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Willem » vr 16 feb 2018, 15:18

Steptimer schreef: vr 16 feb 2018, 3:16 Andersom: Antwerpen wordt zeer prominent aangegeven in Nederland! 100+ afstanden.
In het Rotterdamse is Antwerpen als doel aan een opmars bezig. Vroeger kwam Antwerpen pas na Dordrecht op de borden, nu dus al in Rotterdam. Omgekeerd geldt hetzelfde voor Rotterdam in het Antwerpse.
Misschien is dit een wederzijdse afspraak geweest.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Km357 » vr 16 feb 2018, 16:15

Chrysa schreef: vr 16 feb 2018, 3:59 Rotterdam is vanaf hier 98km, maar ik denk niet dat er ook maar iemand via de Liefkenshoektunnel rijdt wanneer het via de Kennedytunnel net zo snel is. :emo:

Liefkenshoek sta je nooit stil, bij de Kennedytunnel kun je af en toe overdag eens geluk hebben dat je kan doorrijden.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Chrysa » vr 16 feb 2018, 16:45

We hebben het hier wel over Nederlanders he. ;)

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door boe! » vr 16 feb 2018, 16:55

Km357 schreef: vr 16 feb 2018, 16:15Liefkenshoek sta je nooit stil
Oh? Als het rond Antwerpen echt vast staat, dan staat ook de R2 vast.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Willem » vr 16 feb 2018, 17:00

Ons ben zunig. ;)

Los van deze grapjes snap ik nooit zo goed wat de beweegredenen zijn om een toltunnel in de ringweg van een grote stad te maken. Immers is het doel van een ringweg om doorgaand verkeer uit het centrum (of in het geval van Antwerpen de R1 en de Waaslandtunnel) te houden. Met het heffen van tol lukt het vaak niet om het doel te bereiken.

In Antwerpen valt het allemaal wel mee, maar enkele jaren geleden kwam ik op vakantie in Ierland door Limerick heen. Daar ligt op de ringweg een toltunnel onder de plaatselijke rivier (wegnummers en naam van de rivier weet ik nu niet, maar anderen op dit forum vast wel). Het gevolg was wel dat het centrum van Limerick een grote file van auto's was die tolvrij naar de overzijde van de rivier (en verder) willen.
Tijdens diezelfde vakantie viel het me ook op omdat volgens dezelfde logica op de M50 rond Dublin tol wordt gegeven. Terwijl je juist als stad wil dat al het verkeer de ring neemt in plaats van dwars door het centrum. Dat leek voor mij als buitenstaander vreemd.

Terug naar Antwerpen denk ik dat voor de Liefkenshoektunnel dezelfde afwegingen gelden. Tegelijk ben ik als Nederlander buitenstaander dus ik weet totaal niet waarom men destijds tot het besluit van tolheffing gekomen is.
Vraag is vooral of de mensen in het Antwerpse dit handig vinden.
Laatst gewijzigd door Willem op vr 16 feb 2018, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Pino » vr 16 feb 2018, 17:00

Km357 schreef: vr 16 feb 2018, 16:15
Chrysa schreef: vr 16 feb 2018, 3:59 Rotterdam is vanaf hier 98km, maar ik denk niet dat er ook maar iemand via de Liefkenshoektunnel rijdt wanneer het via de Kennedytunnel net zo snel is. :emo:
Liefkenshoek sta je nooit stil, bij de Kennedytunnel kun je af en toe overdag eens geluk hebben dat je kan doorrijden.
Tegen de tijd dat je kunt afslaan naar de Liefkenshoektunnel zit je al zo dicht voor de Kennedytunnel dat je de file daarvoor al grotendeels gehad hebt, wanneer je nog die rare slinger richting R2 moet gaan maken.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Coen Tunnel » vr 16 feb 2018, 17:14

^^ De uitvoegstrook naar de Liefkenshoektunnel begint al kilometers eerder aan de linkerkant. Vaak kun je daar nog prima doorrijden maar staat het op de rechterstroken al stil.
Willem schreef: vr 16 feb 2018, 17:00Los van deze grapjes snap ik nooit zo goed wat de beweegredenen zijn om een toltunnel in de ringweg van een grote stad te maken. Immers is het doel van een ringweg om doorgaand verkeer uit het centrum (of in het geval van Antwerpen de R1 en de Waaslandtunnel) te houden. Met het heffen van tol lukt het vaak niet om het doel te bereiken.
Ik vind de tol voor de Liefkenshoektunnel anders helemaal niet zo verkeerd. Daardoor staat er op die route bijna nooit file en is er tenminste een route rond Antwerpen waar je ook in de spits behoorlijk kan doorrijden.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Pino » vr 16 feb 2018, 18:02

^^ Dat laatste zie je op meer stedelijke tolwegen, althans in gevallen waar het succesvol is. De M50 langs Dublin levert in het algemeen een flinke tijdswinst op ten opzichte van een route door de stad, en dan betalen mensen wel. Tot op het punt dat de M50 toch ook in de spits vaak vast staat - hij is in zekere zin té populair. De tol op de Liefkenshoektunnel vind ik vooral problematisch omdat hij me maar een beperkte winst oplevert op de routes die ik toevallig rijd. Deels hangt dat ongetwijfeld samen met het feit dat er nooit een fatsoenlijke R2 is gekomen: denk er een R2 door het Waasland bij en ik denk dat ineens heel veel mensen de route Zuid-Holland -> Gent en verder over de A4 en door de Liefkenshoektunnel zouden rijden, ondanks tol. En deels hangt het ermee samen dat ik gelukkig maar zelden in de spits langs Antwerpen hoef. Zo sterk dat ik die linkerstrook waarmee je langs de file richting E34 rijdt wel voor me zie, maar nog nooit in de praktijk dat effect heb zien hebben - en dus was mijn vorige opmerking in sterke mate gedreven door een simpele Google Maps vergelijking, waarin dat effect duidelijk totaal niet naar voren kwam... :?

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door nickdh » vr 16 feb 2018, 20:12

Toch ook best een noemenswaardige afstand, zeker omdat provincie Antwerpen best dicht op elkaar is gebouwd; Malle met 31 km op het kruispunt R16-N10.

Ik ga er wel vanuit dat het een typfout is geweest, aangezien Maps 23 km aangeeft naar Malle vanaf dat punt.

Zoiets heb je ook op de E313 en de afstand naar Antwerpen dacht ik.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door verfmeer95 » vr 16 feb 2018, 20:21

Middelburg in Gent, zo'n 65 km.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Widejo » vr 16 feb 2018, 22:46

Lier, 41 kilometer in Diest.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Coen Tunnel » za 17 feb 2018, 4:51

Ook een mooie verzameling in Tienen, met o.a. 58 km naar Charleroi: https://www.google.com/maps/@50.7985902 ... 312!8i6656

Charleroi staat al eerder in Tienen aangegeven zonder afstand. Het is volledig over de N29.

Omgekeerd verschijnt Tienen met 44 km voor het eerst een eind buiten Charleroi: https://www.google.com/maps/@50.5038304 ... 312!8i6656

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door nickdh » za 17 feb 2018, 8:47

Dinant wat hier nog zo'n 75 km verderop ligt.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door nickdh » di 20 feb 2018, 10:39

Huy met 59 km. Echter staat het al eerder vermeld bij de E42 , zo'n 12 km verderop.

Dennal
stadsweg
Berichten: 434
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Afstandsrecords continue verwijzingen

Bericht door Dennal » di 20 feb 2018, 11:32

Op de A67 komt het pas bij Afrit Geldrop op de borden, had toch wel een verwijzing op Zaarderheiken verwacht...
Staat bij Zaanderheiken samen met Eindhoven op de borden, en even verder staat ook een afstandsbord.
https://www.google.nl/maps/@51.3921716, ... 312!8i6656
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

Plaats reactie