provincieborden

Discussies over de bewegwijzering, bebording en wegnummering

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Mikhail
expressweg
Berichten: 3266
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

provincieborden

Bericht door Mikhail » ma 20 feb 2006, 17:40

Naar aanleiding van de nederlandse topic, ga ik ook maar een belgische openen he :) Ik heb geen commentaar op de provincieborden, helemaal niet (!) ik vind ze echt heel mooi gedaan en de borden op grote wegen en snelwegen en autosnelwegen vind ik de borden ook interessant waar opstaat in welke streek je je bevind (bv. haspengouw, mechelen, lier, midden-limburg, ... enz) maar ik had in gedachte om ff een grapig bord te maken :) watch it

Afbeelding
zeg me wat je ervan vindt :p

natuurlijk zijn originelere ideen van borden zoals provincies ook welkom ;)

VTB
autoweg
Berichten: 1344
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:42
Locatie: Tiel ... is viel

Bericht door VTB » ma 20 feb 2006, 17:44

Als je de spelfouten eruit haalt (en dat zijn er nogal wat), is het wel leuk gemaakt...hoewel ik de term "sponsoren" m.b.t. een gewest niet begrijp.
Wees niet ongerust:
VTB zal blijven meelezen en posten naar hartenlust. ;)

Mikhail
expressweg
Berichten: 3266
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Bericht door Mikhail » ma 20 feb 2006, 17:47

vergeef me voor die kleine foutjes ;) de bedoeling van het bord is een grap ;) Wallonie is voor degene die het nog ni weten het franstalige gewest van belgie, en vlaanderen het nederlandse, aangzien wij de welvaarendste zijn (vlaanderen) moeten wij al ons geld afstaan aan hun :s dus daarom deze leuke grap dat wallonie door ons gesponserd is :p

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » ma 20 feb 2006, 17:49

Wallonië zou niet kunnen bestaan zonder Vlaanderen. Er gaan jaarlijks miljarden in de oneindige put Wallonië, o.a. door de ziektekosten. Ik vin d het wel grappig ;)

Mikhail
expressweg
Berichten: 3266
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Bericht door Mikhail » ma 20 feb 2006, 17:56

Als er wegenwerken zijn op de waalse wegen of iets wat er mee te maken heeft mogen ze er ipv 'betaald door het waalse gewest' gewoon dit opschrijven: 'betaald door het vlaamse gewest' dan wel in het frans ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » ma 20 feb 2006, 19:51

Wel leuk verzonnen :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Mikhail
expressweg
Berichten: 3266
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Bericht door Mikhail » ma 20 feb 2006, 20:12

GWn een beetje afgekeken van het Nederlandse verkeersbord waar ook opstaat welkom in nederland in 3 talen :)

xavierob
dorpsstraat
Berichten: 163
Lid geworden op: do 08 sep 2005, 22:22
Locatie: suarlée(namen-belgië)
Contacteer:

Bericht door xavierob » ma 20 feb 2006, 20:18

Mikhail schreef:vergeef me voor die kleine foutjes ;) de bedoeling van het bord is een grap ;) Wallonie is voor degene die het nog ni weten het franstalige gewest van belgie, en vlaanderen het nederlandse, aangzien wij de welvaarendste zijn (vlaanderen) moeten wij al ons geld afstaan aan hun :s dus daarom deze leuke grap dat wallonie door ons gesponserd is :p
Ik vind dit grapje hélemaal niet leuk!!!! :cry: ik mag wel de énige franstalige(maar vooral waal) van dit forum zijn, uit respect zou je je misschien "bescheidener" kunnen gedragen. Onze economische situatie is misschien niet al te goed, het is zéker géén pret voor ons!Maar we doen alles om aan een beter toestand toe te komen.

Het is ook raar hoe je je eigen verleden zo snel vergeet want eerst was het aan Vlaanderen dankbaar te zijn aan Wallonië dat haar hulp verleende. En om het toekomst te bouwen moet je je verleden kennen.
geweldig!2 x 15/20 en 11/20 voor mijn examens :d

xavierob
dorpsstraat
Berichten: 163
Lid geworden op: do 08 sep 2005, 22:22
Locatie: suarlée(namen-belgië)
Contacteer:

Bericht door xavierob » ma 20 feb 2006, 20:22

en bovendien staan er een heel hoop fouten op je bord, zowel in het Frans als in het Engels maar ook in het Nederlands; ik ben misschien niet nederlandstalig maar die fouten kan ik wel opmerken.
Laatst gewijzigd door xavierob op za 07 apr 2007, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
geweldig!2 x 15/20 en 11/20 voor mijn examens :d

Mikhail
expressweg
Berichten: 3266
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Bericht door Mikhail » ma 20 feb 2006, 20:30

Heej rustig ik wil hier geen rel stoken hoor :( het was gwn een grap en niet bedoeld om iemand aan te vallen ;) en daarom dat ik het geplaatst heb, de taalfouten weet ik maar al te goed, het was gwn snel in elkaar gefixt :)

VTB
autoweg
Berichten: 1344
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:42
Locatie: Tiel ... is viel

Bericht door VTB » ma 20 feb 2006, 20:41

xavierob schreef:en bovendien staan er een heel hoop fouten op je bord, zowel in het Frans als in het Engels maar ook in het Nederlands; ik ben misschien niet nederlandstalige maar die fouten kan ik wel opmerken.
Heb ik hem al op gewezen, maar kom...geen communautaire kwestie van maken. ;)
Wees niet ongerust:
VTB zal blijven meelezen en posten naar hartenlust. ;)

xavierob
dorpsstraat
Berichten: 163
Lid geworden op: do 08 sep 2005, 22:22
Locatie: suarlée(namen-belgië)
Contacteer:

Bericht door xavierob » ma 20 feb 2006, 20:41

ok ik heb misschien een beetje te heftig gereageerd maar ik kon die niet laten zonder erop reageren, ik ben het al te veel beu van al die vlamingen die zeuren om de waalen, die volgens hem de oorzaak zijn van alle problemen in België. Maar ik wil hier geen communautaire strijd veroorzaken!
geweldig!2 x 15/20 en 11/20 voor mijn examens :d

Mikhail
expressweg
Berichten: 3266
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Bericht door Mikhail » ma 20 feb 2006, 20:44

Laten we zeker geen 'communitaire' (ik speel het weeral fout zeker :? SORRY) van maken, ik wil geen ruzie maken hoor
Laatst gewijzigd door Mikhail op ma 20 feb 2006, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » ma 20 feb 2006, 20:54

@Mikhail:
Eén opmerking - xavierob kan beter leesbare Nederlandse bijdragen op dit forum zetten dan jij...

Is het nou zo moeilijk om voordat je op OK klikt even alle MSN-ellende voluit te schrijven, en te letten op zaken als interpunctie etc. :?: :?:

(Ja, ik erger me zo onderhand echt groen en geel aan je taalgebruik, en ik hoop dat ik het niet op PB-tjes met dwingende referenties naar de forumregels hoef te laten aankomen)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31594
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » di 21 feb 2006, 7:14

Mikhail schreef:GWn een beetje afgekeken van het Nederlandse verkeersbord waar ook opstaat welkom in nederland in 3 talen :)
Als je zo'n Nederlands bord wil gebruiken, moet je ook een verkeerd wegnummer erop zetten :mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Bericht door Jeroen » di 21 feb 2006, 13:06

Mikhail schreef:de taalfouten weet ik maar al te goed, het was gwn snel in elkaar gefixt
Als je het zo goed weet, waarom verbeter je ze dan niet vóór je zo'n bord post?

Tevens vind ik het bord op zich ook flauw. Die strijd tussen Vlaanderen en Wallonie ligt nogal gevoelig, dus ik snap heel goed waarom xavierob dit absoluut niet kan waarderen. Je hebt 'geluk' dat we, zover ik weet, maar één echt actieve Waal op het forum hebben...

@René, heeft niks met MSN-ellende te maken. Daarbij kort je namelijk zoveel mogelijk alles af. Mikhails taalgebruik duidt meer op het slecht beheersen van gewoon Nederlands. Dat kan ook (sorry Mikhail) met zijn leeftijd te maken hebben.

poller1
stadsweg
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 16:22

Bericht door poller1 » di 21 feb 2006, 14:14

Ik vind het ook maar een flauw bord. De taalfouten maken het bovendien nog belachelijk ook.

Maar... als het als grap bedoeld is, oke dan ;)

Mikhail
expressweg
Berichten: 3266
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Bericht door Mikhail » di 21 feb 2006, 17:39

Jeroen schreef:
Mikhail schreef:de taalfouten weet ik maar al te goed, het was gwn snel in elkaar gefixt
Als je het zo goed weet, waarom verbeter je ze dan niet vóór je zo'n bord post?

Tevens vind ik het bord op zich ook flauw. Die strijd tussen Vlaanderen en Wallonie ligt nogal gevoelig, dus ik snap heel goed waarom xavierob dit absoluut niet kan waarderen. Je hebt 'geluk' dat we, zover ik weet, maar één echt actieve Waal op het forum hebben...

@René, heeft niks met MSN-ellende te maken. Daarbij kort je namelijk zoveel mogelijk alles af. Mikhails taalgebruik duidt meer op het slecht beheersen van gewoon Nederlands. Dat kan ook (sorry Mikhail) met zijn leeftijd te maken hebben.
Grapjas, ik kan beter nederlands dan jij maar denkt, ik zei tog dat ik het snel gemaakt had :lol: enne frans kan ik langs geen kanten, daar heb je gelijk in ;) maar engels kan ik dan wel goed maar achja ik plaats binnekort de verbeterde versie wel ;)

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » wo 29 mar 2006, 1:28

Het is zeker niet mijn bedoeling om hier de hele discussie opnieuw op te rakelen, ik wil enkel twee zaken zeggen:

@Mikhail: bij mijn weten is Vlaanderen nog altijd het nederlandstalige gewest en zeker niet het Nederlandse gewest! Er is immers een nogal groot verschil tussen beide betekenissen... ;)


@iedereen: sommige Vlamingen klagen inderdaad nogal graag steen en been over de geldstromen die naar Wallonië gaan. Die zijn er, dat ga ik hier zeker niet ontkennen, maar we mogen inderdaad niet vergeten dat het jarenlang omgekeerd geweest is, zoals xavierob terecht opmerkt! Bovendien...zelfs met die geldstromen blijken we nog steeds een van de meest welvarende regio's te zijn in Europa, dus echt veel redenen om te klagen hebben we niet...
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 29 mar 2006, 14:15

dus echt veel redenen om te klagen hebben we niet...
Hoe minder redenen er zijn om te klagen, hoe meer er geklaagd wordt... (Rijke mensen verdienen altijd te weinig geld; Hoe heter de zomer, hoe vervelender de regen; kortom: hoe groter het geluk hoe pietluttiger de pech ;) )
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie