N63 / A63 Luik - Marche

Discussies over de bewegwijzering, bebording en wegnummering

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Hugo
dorpsstraat
Berichten: 114
Lid geworden op: vr 06 mei 2005, 8:45
Locatie: Mestreech
Contacteer:

N63 / A63 Luik - Marche

Bericht door Hugo » do 09 jun 2005, 12:05

Elke keer dat ik op vakantie ga en na luik de N63 neem richting zuiden kom ik ergens op het stuk na luik 1 bordje tegen waarop A63 staat.

Heeft iemand dit ook al eens gezien en is er al eens een foto van gemaakt ?

Ali
stadsweg
Berichten: 360
Lid geworden op: di 31 mei 2005, 16:28

Re: N63 / A63 Luik - Marche

Bericht door Ali » vr 10 jun 2005, 3:29

Hugo schreef:Elke keer dat ik op vakantie ga en na luik de N63 neem richting zuiden kom ik ergens op het stuk na luik 1 bordje tegen waarop A63 staat.

Heeft iemand dit ook al eens gezien en is er al eens een foto van gemaakt ?
Is wel raar dat men van daar al Reims aangeeft (hoofdstad van de Champagnestreek). Ikz ou het wel begrijpen indien dit een autosnelweg was, wat niet het geval is.

Rien
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:40
Locatie: Brussel & Sint-Truiden
Contacteer:

Re: N63 / A63 Luik - Marche

Bericht door Rien » vr 10 jun 2005, 12:38

Ali schreef:Is wel raar dat men van daar al Reims aangeeft (hoofdstad van de Champagnestreek). Ik zou het wel begrijpen indien dit een autosnelweg was, wat niet het geval is.
Van dat bordje A63 weet ik niets - ik kom er dan ook zelden. De weg heeft in elk geval nooit een snelwegstatus gedragen.
Reims staat daar omdat de N63 deel uitmaakt(e) van de E46 Luik - Charleville - Reims. Mij lijkt het inderdaad verstandiger om op de N63 slechts Marche-en-Famenne aan te duiden, en verkeer naar Reims via de E25 (tot Neufchâteau) en de E411 (tot Libramont) te sturen.

Plaats reactie